איך את מתקדמת בעסק….

כשהסתיימה אחת מתוכנית הליווי שהעברתי, עלו גם תחושות לגבי ההתקדמות העסקית שלי עד כה. תחושות של הצלחות ושמחה לצד אכזבות או אפילו תסכול. שאלות כמו מה השגתי, האם קיבלתי החלטות נכונות, איך אני מול היעדים שהצבתי לעצמי. בהמשך גיליתי שזה לא רק אני, גם לקוחות בליווי אישי וגם בעלות עסקים אחרות מתבאסות לפעמים בשל פרויקט שלא הצליח, עד לרמה של לרצות לעזוב את העסק.

התחושות הללו טבעיות מאוד, העניין הוא שהם יכולות גם להפיל את האנרגיות ואפילו לעצור את העשייה. וקפאון בעסק זה ממש לא לעניין.

אז איך לתת מקום לתחושות הללו, איך להסתכל אחורה על מה שהיה בעיניים מציאותיות, בלי להתעלם מהדברים שלא הצליחו, מצד אחד, אבל גם בלי לפגוע בנחישות ובהתמדה של העשייה לקראת המשך הצמיחה והגדילה בעסק, מצד שני?

זה בדיוק מה שאני עומדת להציג כאן ועכשיו.

בדרך כלל הטעות שעושים כשבאים לסכם את מה שהיה ולבחור מה לעשות הלאה. הוא לראות את הדברים באופן חד ממדי – הצליח או לא הצליח, עשיתי נכון לא לא עשיתי נכון. ועוד יותר מזה, יש נטייה לראות בתשובה גם הוכחה לאיך אני כבעלת עסק, האם אני מצליחה או שנכשלתי.

הנטייה הזו היא ממש מזיקה לעסק, כי אם העשייה שלי מעידה עלי אם אני הצלחה או כשלון אז המשמעות היא גורפת, לא רק לגבי הפעולה או הפעולות הספציפיות שהיו אלא לגבי עתיד העסק בכלל ולהסתכל על פעולה אחת או כמה בלבד ולא על כל התמונה העסקית, מייצר תמונה מעוותת של העסק וזה אומר לקבל החלטה עסקית על בסיס תפיסה שגויה – אופטימית מדי או פסימית מדי.

האמת היא שבכל עסק יש פעולות שיווק ומכירה שמצליחות ויש אחרות שפחות, יש פעולות שבשינוי קל יביאו להכנסות כפולות ממה שהיו ויש כאלה שצריכות שינוי משמעותי כדי שבכלל יכניסו.

מספיק להסתכל על המצליחים הגדולים, כדי להבין שהיו להם הרבה יותר מנסיון כושל אחד או שניים עד שהגיעו לאן שהגיעו.

מספרים על אדיסון שלהמצאת הנורה קדמו 999 ניסויים שלא הצליחו.

מספרים על מיקרוסופט שתוכנת אקסל נכשלה יותר מעשר פעמים (יותר מעשר גרסאות וגילגולים) עד שהצליחה לכבוש את השוק.

מה המשמעות של זה בעסק שלך?

חשוב להבין שבעסק באופן טבעי צריך לצפות שיהיו גם פעולות שלא יניבו את התוצאות הרצויות. העניין הוא שזה אף פעם לא אומר שהעסק או את כבעלת העסק נכשלת. זה אומר יש כאן גרף למידה. שבי וגלי מהו. וזה נכון גם לגבי הצלחות, שבי וגלי מה הצליח שם, כדי שתוכלי להשתמש בזה בפעם הבאה.

למעשה אם רוצים לראות את ההצלחה של העסק וההתקדמות שלך בעסק, אפשר ללמוד מהפעילות בבורסה.

אם תסתכלי על יום מסחר בבורסה, תראו שהיום נגמר בירידה או בעלייה. מי שהשקיע בבוקר ומחר בערב יכל או להפסיד או להרוויח. ממש הימור מסוכן.

אבל מי שמבין בבורסה ורוצה להבטיח רווחים בלי להסתכן, בדרך כלל לא משקיע ומוכר באותו יום. כך גילה לי פרופ' לכלכלה, לפני שנים רבות. הוא אמר, מי שמבין – משקיע ומוכר אחרי שנים!!

למה?

כי הגרף של הבורסה מתאפיין בירידות ועליות לכל אורך השנים, כמו שיני מסור. אבל לטווח הארוך יש מגמת עליה. אז אם המשקיע יתמיד לאורך זמן ולא יברח כשיש ירידה בבורסה הוא יקבל את הכסף שלו ויאסוף גם רווחים.

אז אני לא אומרת לרוץ להשקיע בבורסה, אבל אני כן רוצה להראות את החוקיות הזו גם בעסק. בעסק, יש עליות וירידות עונתיות, תקופתיות. השאלה הנכונה היא איך לראות את התמונה הגדולה, מעבר לנקודת הזמן העכשיווית. כדי לקבל את ההחלטות הנכונות בעסק ולייצר לאורך הזמן, גרף של עלייה וגדילה.

כשמבינים שזה חלק מהמשחק, אפשר בעצם לראות את התמונה האמיתית בעסק, כי תמיד בכל עשייה, בטח בשיווק ומכירה, יש דברים שהצליחו ועבדו ויש גם דברים שלא עבדו, שאפשר לשפר או לעשות אחרת. זה משחק של ניסוי וטעייה, שיש לו מטרה לטווח רחוק – זו הסיבה שבגללה פתחת עסק מלכתחילה – להגשים את עצמך מקצועית ואישית.

מול המטרה הזו עליך להחליט אם התקדמת לשם או לא.

ועכשיו לתכל'ס קחי עט ונייר ותכתבי:

השלב הראשון – לראות את התמונה האמיתית של העשייה השיווקית שלך

בכותרת בגדול מה היה היעד שלך

ומתחתיו בשני טורים, מה עבד, מה לא עבד.

מלאי את הטורים – תראי את המציאות כפי שהיא באמת.

השלב השני – למנף את זה לפעם הבאה

מה קיבלת ולמדת על עצמך ועל העסק שלך בזכות זה?

אילו כלים לעסק יש לך היום בזכות זה? (תראי את ההתקדמות שעשית כאדם ואת ההתפתחות שעברת כבעלת עסק – תחגגי את זה, מגיע לך!)

על מה את כועסת או מאוכזבת? (כן, מותר גם להרגיש ככה)

מה עליך לשפר או לשנות או לדייק כדי לייצר תוצאות טובות יותר? (הרבה פעמים, אני מגלה בתהליכים אישיים עם לקוחות, שנדרש רק עוד דיוק במקום שהוא עוד לא מדוייק כדי לשנות את התוצאות)

מה עליך לשמר? (יש גם עכשיו דברים שעשית והצליחו וחשוב לתת להם מקום)

ולבסוף – להתמיד בדרך להגשמה מקצועית מלאה

האם את בוחרת להמשיך לפעול להשיג את אותה מטרה שיווקית או שאת בוחרת מטרה שיווקית אחרת?

מהי הדרך הנכונה לך כדי להגיע לשם?

מה יעזור לך להתקדם לשם?

איך חשוב לך להרגיש בדרך (רגועה/ שמחה/ אמיתית וכו')?

זכרי עכשיו יש לך יותר ידע ונסיון ממה שהיה לך כשהתחלת. אם הלכת בדרך אחת להגשמת חזון עסקי והיא לא הביאה אותך להגשמה שרצית, יכול להיות שדרך אחרת או אפילו מעקף קטן בדרך הקיימת יעשה את זה. העניין הוא לקבל את החלטה הבאה ממקום שבו את רואה את המציאות העסקית שלך באמת. ממקום שבו את רואה את הדרך שכבר עשית ויודעת לאיפה את רוצה להגיע.

כי ההתמדה האמיתית היא לאו דווקא להמשיך באותה דרך ושוב ושוב להתקל בחומה בצורה, ההתמדה האמיתית היא להמשיך ולהיות נאמנה לרצון שלך ולנשמה שלך לאורך כל דרך שבה תבחרי.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן