איך להתחבר לשיווק ב 4 שלבים

חיבור לשיווק, כמו שהבנת מהמאמר הקודם בנושא, הוא למעשה מיומנות של התקרבות והתיידדות עם שיווק. המביאים בסופו של דבר לעשייה שיווקית שיש בה נינוחות, טבעיות ואפילו הנאה והתלהבות, שכל כך חשובים להצלחה של השיווק.

אני אפרט כאן את כל ארבעת השלבים, ככל שיתאפשר לי במסגרת של מאמר אינטרנטי קצר וקל לעיכול. אבל אני מבטיחה שאם תרצי להעמיק בזה, אסביר בסוף המאמר, איך ואיפה אפשר לקבל עוד.

Salesmanכשלבעלת העסק קשה עם שיווק. (אני מתכוונת למשל לקושי להרים טלפון לארגון שרוצים לעשות איתו שיתוף פעולה או קושי עם החשיפה הפומבית בהקשר העסקי וכו'). היא הרבה פעמים מרגישה לא בסדר עם עצמה. אבל למעשה, יש שם סיבה ממש טובה, להרגיש לא בנוח עם השיווק, ולחוות ירידה במוטיבציה לעשות שיווק.

להמחשה, התבונני רגע בתמונה שהוספתי כאן, מה התמונה של איש השיווק הזה מעוררת בך?

התמונה הזו של סוכן מכירות, שהורדתי ממאגר תמונות, מייצגת לדעתי הרבה מהתפיסות השליליות על שיווק (הלא מודעות בדרך כלל), כמו 'שיווק זה למכור קרח לאסקימוסים' או 'שיווק זה כל הזמן לדבר על עצמך'. אם מה שעובר לך בראש זה, שאת צריכה להיות כמו איש השיווק הזה, כדי להצליח לשווק יהיה לך מאוד קשה לעשות שיווק שעובד.

כשאני עושה את התרגיל הזה בסדנאות, אני רואה את האסימונים נופלים למשתתפות והשיפוטיות העצמית על 'עצלנות' 'דחיינות' או 'חוסר בטחון' לכאורה – נעלמת.

לכן הצעד הראשון של תהליך ההתקרבות הוא קודם כל לטפל בתדמית השלילית והסטראוטיפית שדבקה בשיווק (כמו שאת מבינה מהתמונה, התפיסות הללו על שיווק ומכירה נפוצות בכל התרבות המערבית), כדי לאפשר להתחיל להתקרב לשיווק ולהתיידד איתו:

  1. להפסיק להיות מושפעת מהשם הרע שיצא לשיווק ולשקם את המוניטין שלו בעיני בעלת העסק, כדי שתוכל להרגיש בנוח לעשות שיווק באופן כללי.

השלב הבא, הוא שלב של גילוי עצמי. אני אוהבת לקרוא לזה לגלות את 'אשת השיווק שבפנים'. בשלב זה, יש לזהות את היכולות השיווקיות הייחודיות לבעלת העסק, הטמונות בה. כי כולנו בחיים עושים שיווק, אנחנו רק לא קוראים לזה שיווק. אבל כשאנחנו רותמים מישהו לעשייה (שאנחנו מאמינים שטובה עבורו) או משפיעים על מישהו לעשות משהו (כדי שיהיה לו טוב) – זה שיווק! כי ברור לנו שאילולי ההשפעה שלנו, אותו בן אדם לא היה עושה את המעשה.

והדרך שבה כל אחד ואחת עושים את השיווק היא ייחודית לאדם. לכן הצעד השני בהתחברות לשיווק הוא:

  1. לגלות את הדרך שלך לשיווק שנכון ומתאים לבעלת העסק. השלב הזה מעניק המון בטחון ונינוחות וטבעיות, באופן כללי.

זה הבסיס לבחירה נכונה של הטקטיקות והכלים והערוצים בשיווק והתאמה של שיטות ולכלים לדרך המיוחדת של בעלת העסק. בשלב הזה בעלת העסק כבר לא פועלת לפי 'ככה צריך' אלא מתוך היכרות עם היכולות והכוחות הייחודיים שלה, מתוך חיבור פנימי מדוייק ועוצמתי אל המהות שלה.

בשלב השלישי, עוברים לרמה הפרקטית, אחרי שכבר יש שינוי משמעותי בהסתכלות על השיווק וכבר יש בטחון והרגשה נוחה עם השיווק בכללי. אפשר לעבור לתכל'ס, לאותם יעדים שיווקים שמחכים על שולחן העבודה, שיעשו אותם. כמו, הטלפון למתעניין שמחכה לקבל ממך הצעת מחיר, מייל שנכתב ולא נשלח על הסדנא החדשה שעומדת לצאת, סטטוס בפייסבוק שלא נכתב לקראת הדוכן הקרוב שתעשי,  שיתוף פעולה עם קולגה מתחום משלים, שעד היום לא קרם עור וגידים וכו'.

זה שלב שבו מתרגמים את הגילוי והחיבור ל'אשת השיווק שבפנים' לפעולות שיווק. פה אפשר להתאים באמת וליישם ידע וכלים בשיווק בצורה ייחודית לך ולעסק שלך ולא לעשות 'העתק הדבק' ולהראות 'כמו כולם'.

תרגול של השלב הזה, ביום יום, עם כל פעולה שיווקית, הופך את המיומנות החדשה של החיבור לשיווק להרגל שנעשה ללא מאמץ.

לכן שלב זה עוסק ב:

  1. לעשות! ללמוד לתרגם את הדרך היחודית לפעולות תכל'ס בשיווק. כדי שבעלת העסק תעשה שיווק שנכון ומתאים לה, ללא מאמץ.

Woman shouting into megaphone and glowing energy particles exploהרבה פעולות שיווק יכולות להעשות בהצלחה, ובחופשיות הולכת וגדלה. כבר בשלב זה.

אבל לעיתים יש צורך לעבור לשלב הרביעי. הוא נחוץ במצבים בהם המאמץ עדיין נוכח בשיווק, משהו עוצר או מקשה על העשייה. במצבים כאלה צריך לשחרר את המחסום שעוצר את העשייה. זה שלב שדורש לפעמים יציאה מאיזור הנוחות, אבל הוא מציע בתמורה גדילה משמעותית, התפתחות אישית ועסקית שתביא לתוצאות חדשות וטובות יותר בשיוק ומכירה ויצמיחו את העסק.

  1. להתמודד עם האתגרים שבדרך

לאחר שמתמודדים עם האתגרים, יוצאים לעשייה שיווקית נינוחה יותר, בטוחה יותר וטבעית יותר. השיווק נעשה מדוייק ונכון יותר לעסק ולבעלת העסק. ההנאה וההתלהבות משיווק גוברת ופעולות השיווק נעשות רבות יותר וטובות יותר. אז מגיעות התוצאות. תוצאות שמצמיחות את העסק. שמעידות על קפיצת מדרגה עסקית,  כך העסק גדל.

זה נשמע כרגע אולי ארוך ומורכב, אבל גיליתי שאת ארבעת השלבים הללו, ניתן לעבור במהירות ובקלות עם ההכוונה הנכונה. זה היה מדהים לראות, אבל כל עשרות בעלות העסקים שהדרכתי, ללא יוצא מן הכלל, דיווחו על עלייה משמעותית בחשק לשווק כבר אחרי התנסות קצרה וחד פעמית ב-4 השלבים ואחרי כן, רובן שיתפו אותי בהצלחות שחוו בעקבות ההדרכה לאחר שביצעו פעולות שיווק שנדחו עד לאותו זמן או בהצלחות של מכירה שנעשתה בחופשיות ובטבעיות.

ההצלחה של השיטה הזו, אצל הלקוחות, היא זו שגרמה לי לאחרונה לרצות להנגיש את השיטה עבור כל בעלת ובעל עסק שרוצים בכך, ולהסיר את  מגבלות המיקום או הזמנים.

אני רוצה זה יהיה גם אפשרי עבורך, אם רק תרצי בזאת. לכן יצרתי ערכה אינטרנטית שמדריכה צעד אחר צעד את איך לעבור את כל ארבעת השלבים בעסק הפרטי שלך ולהתחבר לשיווק. אני אשמח להנחות אותך בדרך להסרת הקושי והמאמץ בשיווק, לגלות את הדרך הייחודית שמתאימה לך, כדי שהשיווק יהפוך עבורך לחוויה שיש בה הנאה, נינוחות וטבעיות. שכל כך חשובים להצלחה של השיווק.

כל הפרטים כאן

ואם יש שאלות נוספות, אפשר לפנות אלי כאן בתגובות או במייל אישי ל itatalor@gmail.com

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments