מבחן הכדאיות: 4 שאלות שחייבים לשאול לפני שמתחילים לשווק

פעם דיברתי עם מישהי על שיווק, היא אמרה לי ש'שיווק זה נורא מתיש'. ישר נפתחו לי האזניים…

לאחר בירור קצר איתה, הסתבר לי שהיא עייפה משיווק, כי היא 'יורה לכל הכיוונים'. היא מתחילה לעשות פעולות בשיווק, אבל בלי תכנון או כוונה, עושה מלא דברים. כמו, פוסטים בפייס, פגישות אישיות, מאמרים וניוזלטר ועוד ועוד ולא רואה פירות.

יש כאלה שמוצאים אלפי שקלים ככה, לצערי, בלי לראות תוצאות, הרבה למשל, שומעים שצריך אתר ופייסבוק ועושים את זה אבל בלי מחשבה תחילה. זה סבבה שיש אתר ויש פייסבוק אבל אם עושים את זה בלי לחשוב מה רוצים ואיך זה יקרה, אז יש אתר אבל אין לקוחות, יש דף פייסבוק אבל אין לקוחות.

איך זה קורה שמשקיעים הרבה כסף אבל לא רואים תוצאות?

כי לא היה שם מיקוד, חזון עסקי, לא הייתה בחינה של העניין ולא תיעדוף משימות. שלא לדבר על קביעת מטרות, יעדים, והדרך לשם.

לכן, אני נותנת לך כאן, את מבחן הכדאיות, 4 שאלות שהכי חשוב לשאול לפני כל פעולה בשיווק:

מה זה ייתן לי?
איך זה ייתן לי את זה?
מה אצטרך להשקיע וכמה ?
חשוב לשאול את 4 השאלות, על פעולות מורכבות ויקרות, כמו הקמת אתר או מכירת מוצר כלשהו. כדי להחליט אם זה כדאי עכשיו או לא. למשל, אתר ודף פייסבוק הם תשתיות ולכן הם לא מייצרים תוצאות מהירות, אלא כחלק ממנגנון שצריך לבנות ושיתחיל לתפקד אחרי כמה חודשים לפחות, לכן הם יכולים להיות מטרה כדאית לעסק מבוסס, אם הם נבנים נכון. אבל לא כדאיים לעסק מתחיל שכדאי לו לשים את הדגש על מכירה של מוצרים.

חשוב לשאול את 4 השאלות, גם על פעולות פשוטות ביומן. למשל, מתענינת שצריך להתקשר אליה או מאמר שצריך לכתוב. זו שאת צריכה להחזיר אליה טלפון כי היא מתעניינת בשירות שלך, היא תהיה בראש סדר העדיפויות של היום. ולא המאמר או הפייסבוק או מה שלא יהיה שם. כי ברור שלא הכל באותה חשיבות. כך שרק אם סיימתי ונותר לי זמן אפנה למשימות נוספות.

חייבים למקד ולתעדף משימות ומטרות. ואז פתאום לא מתעייפים ולא מוצאים אלפי שקלים בלי לחשוב, לא מרגישים את העומס והלחץ ולא צריך להמציא כל יום פעולה אחרת.

אני ראיתי את זה כשתיאמתי עם נשות מקצוע מומחיות להתארח בזמנו בתוכנית האינטרנטית החודשית שלי. הקפדתי להציג להן את התשובות על השאלות הללו, בשיחה המכינה (ואפילו לפניה) – כי אם הן לא יבינו מה זה יתן להן – הן לא יגידו כן. לשמחתי זה בהחלט נותן גם להן אז הן הסכימו.

זו מיומנות עסקית בסיסית, מיקוד בפעולות וביעדים כדי שיתנו את הערך הכי גבוה בהשקעה הכי נמוכה. כך הולכים בכיוון מאוד ברור, עם יעד ברור. יש המון בהירות ככה. בלי ללכת לאיבוד

אמרתי 4 שאלות והצגתי עד כה רק 3.

זאת משום שהתשובות לשלושת השאלות הראשונות דורשות הסתכלות אובייקטיבית על ההשקעה לעומת ההכנסה הצפויה ועוסקות בשאלת הכדאיות הצפויה לעסק. השאלה האחרונה, דורשת הסתכלות רגשית פנימה:

  1. איך זה מרגיש לי בלב? כמה זה נכון לי כרגע?

אם הפעולה נבחנה ע"י שלושת הפרמטרים הראשונים, היא נמצאה כדאית או לא. הפעולה צריכה להיות כדאית אבל גם חשוב שבעלת העסק תרגיש בנוח עם עשיית הפעולה השיווקית. כי הנסיון שלי ושל לקוחותיי מראה שהרגש הוא בעל השפעה מכרעת על התוצאות של אותה הפעולה.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן