להעלות מחיר או לא להעלות? זו השאלה!

אחת הדרכים היותר פשוטות להגדלת הכנסה היא פשוט להעלות את המחיר.
אם יצא לך לקבל יעוץ עסקי, יש מצב שגם המליצו לך לעשות את זה.
אני באופן אישי מאוד אוהבת לעזור לבעלי עסקים (ובעיקר לבעלות עסקים) לעשות את זה, אבל זה ממש לא המלצה חותכת כל עסק.

כי לא לכל עסק ולא בכל מצב זה נכון.
יש מקרים שבהם צריך לעשות עבודת חריש תודעתית מעמיקה ולבדוק את תודעת השפע, את מידת הערך העצמי, את היחסים עם הכסף ולהתחיל לבנות את הבסיס. רק בשלב מאוחר יותר אפשר יהיה  להעלות מחיר בהצלחה.
אחרת, גם אם בעל העסק יעלה מחיר, הוא לא יצליח למכור במחיר הגבוה וישמע הרבה 'זה יקר לי!'

מתי זה כן נכון להעלות מחירים?
העלאת מחיר מתאימה לעסקים שרוצים להעלות מחיר, אפילו אם הרצון הזה הוא בחיתולים.
לפעמים הרצון הזה מופיע אצל בעלת העסק כחוויה חיובית של 'וואו, מדהים כמה הטיפול שלי פתר את הבעיה, זה שווה הרבה יותר ממה שאני לוקחת' ולפעמים זה דווקא מופיע כחוויה מציקה של חוסר, בסגנון 'לא משלמים לי מספיק' או 'אני מעולה במה שאני עושה אז למה חשבון הבנק נראה ככה?!'.  
אם אלה המחשבות שעולות לך, יש לך סיבה טובה להעלות מחיר !
אבל, לרצות זה לא כל הסיפור. רוב הסיכויים שברגע שאמרת לעצמך שאת רוצה, עלו ספקות ופחדים כמו:
מי ישלם לי מחיר כזה
כל הלקוחות יברחו
ללקוחות שלי אין כסף
אני לא רוצה להיתפס כאדם חמדן 

וכו'.
 כל עוד הספקות והחששות הללו לא מטופלים, העלאת מחיר לא תצלח. או שבעלת העסק לא תעלה מחיר או שהיא תשמע הרבה 'זה יקר לי'. לכן, אם את מזהה את עצמך בדברים הללו, הנה שתי נקודות שיעזרו לך לענות לאותם ספקות:

אנשים מעריכים את טיב ואיכות איש המקצוע גם לפי המחיר שהוא מבקש על שירותיו
אתם לרוב תעריכו כטוב יותר מטפל שלוקח 400 ש"ח לשעה ממטפל שלוקח 150 ש"ח לשעה (למרות שבאמת אין קשר בין שני המדדים הללו).
אם מדובר באיש מקצוע לא מקצועי, אני כמובן לא מעודדת להעלות מחיר.
אבל אם את אשת מקצוע מצוינת ומנוסה, שבאמת נותנת יותר ללקוחות שלך הרבה יותר, למה שאנשים לא ידעו שאת כזו גם דרך המחיר?!

נקודה נוספת, האם במקרה כזה עליית מחירים יכולה לשרת את הלקוחות שלך?
למשל, האם יכול להיות שהלקוחות שלך יהיו יותר אפקטיביים עם התהליך כי הם מצפים שהוא יהיה טוב יותר?
האם יכול להיות שהלקוח שלך יהנה יותר מהתהליך או מהמוצר הסופר איכותי וייחודי שקנה – כי הרגע הוא השקיע בעצמו הרבה כסף וזה עושה לו טוב שהוא מפרגן לעצמו כזה דבר שווה?

אבל מה עם קצת התחשבות בלקוח?
מסכימה, צריך לקחת בחשבון את המחירים בשוק ואת יכולות התשלום של הלקוח. עם זאת הרבה פעמים, הפער בין המחיר שמגלם את הערך שלי לבין מחיר השוק ניתן לרוב לגישור אם מסתכלים על הדברים ממבט על.
למשל אני לוקחת היום 500 ש"ח לשעת ייעוץ-אימון עסקי. תוך 2-4 שיחות לקוחות שלי כבר מגיעים לראות שינוי משמעותי בתפיסות ובעסק. תוך 4-6 שיחות נוספות כבר יש הטמעה שתאפשר לשינוי הזה להישמר באופן יציב בעשייה העסקית וניתן יהיה לראות פריצות דרך.
מישהו אחר שאין לו את הניסיון, הידע והכלים שלי יקח (אולי) פחות ממני לשעה אבל ללקוח זה יעלה לטווח הארוך יותר כי הוא יצטרך לקחת יותר מפגשים ואולי גם לא יגיע בסוף לתוצאה דומה כמו בתהליך שקורה איתי.
אז למעשה אני חוסכת ללקוחות שלי, הן יקבלו יותר וישלמו פחות בהשוואה לאחרים בתחום. שנית  יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהן יגיעו למטרות העסקיות שהן מבקשות להשיג .
דבר נוסף, יש דרך אחרת להתחשב בלקוח וביכולת התשלום שלו, בלי לרדת במחיר. אפשר תמיד להתחשב באמצעות פריסה לתשלומים, בדחיית התשלום הראשון וכו'.

סיכומו של דבר
העלאת מחיר היא לא נוסחא אחת שמתאימה לכל אחד אבל אם היא מתאימה לך – שווה להשקיע בהרחבת תודעת השפע, בטיפול בחששות, באמונות המגבילות כדי שברגע שתעלי מחירים, גם תשמעי כן מלקוחות מדויקים שישמחו לשלם לך את המחיר שאת מבקשת.

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

grit : ההתמדה היא התכונה שהכי עוזרת להצליח במכירות

מקובל לחשוב שכדי להצליח במכירות (ובשיווק בכלל) צריך בעיקר ידע או כשרון טבעי. עכשיו המדע מוכיח, שלא כך הוא!! הצלחה באמת אפשרית לכל מי שרוצה, בלי הבדל דת, גזע, מין וכו', ואני אומרת את זה כבר שנים: הנה תקציר של הסרטון במשפט אחד: גילו לאחרונה שגם בלימודים בבית הספר, גם בצבא, גם בשוק העבודה וגם במכירות  שמי

לסגור את העסק או לא לסגור! – האם זאת באמת השאלה?

בחייו של כל עסק יש תקופות שבהם נראה שהדרך אבדה, שאין חשק, שלא בא לך לעשות דברים שעד לא מזמן היו משאת לבך להשיג או שעם כל מה שאת עושה, מה שיש לא מספק ואולי אפילו המינוס בחשבון הבנק זועק הצילו. בזמנים כאלו, הספק מכרסם לגבי עתיד העסק, תחושות של יאוש ותסכול עולים ומחשבות לגבי

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה