אנשי השיווק האלה עולים לי על העצבים

DSC_4742"איך אפשר להיות כאלה מגעילים?! לקחת מחירים כאלה?! לנצל ולשדוד בעלי עסקים תמימים. מסכנים מי שמאמינים לאנשי השיוק האלה"

אפשר להתעצבן ואפשר גם לכעוס ואפילו לשנוא איש שיווק כזה או אחר, אבל אפשר גם ללמוד מהעצבים האלה משהו על עצמי ועל השיווק שמתאים לי ואפילו, לשפר את השיווק שלי בזכות זה. כי אם כבר התעצבנת אל למה שלא יצא לך משהו טוב מכל זה?!

קודם כל אנחנו תמיד מתעצבנים ממשהו שחשוב לנו. אם התעצבנת על 'השוד' ו'הניצול' ו'המחיר היקר' אולי חשוב לך הוגנות בעסקים, או שאולי חשוב לך להיות נגישה למי שזקוק לך. ואם התעצבנת על ה'הצפות של המיילים' אולי חשוב לך ההתחשבות בעסקים.

אז כל הכבוד לך על התפיסה הערכית שיש לך לעסק שלך ולהתנהלות העסקית שלך!

עכשיו אפשר לרדת יותר לעומק, לתוך התת מודע שלנו. אם שמת לב לזה, יכול להיות מצב שמאוד יפריע לך הנושא של ההוגנות למשל, אבל לא יפריע לך הנושא של ההתחשבות בכלל. וזה לא אומר שאת לא מתחשבת. זה בדרך כלל אומר שיש שם לך עניין פנימי בנושא שמכעיס אותך.

למשל, אם לי יש עניין לא סגור עם כסף והמחיר שאני גובה בעבור השירות שלי. 'מחיר יקר' אצל אחרים יקפיץ לי את הפיוזים. כי לי חשוב להיות הוגנת עד כדי כך שאני לא יכולה לראות איך מחיר יקר יכול להיות הוגן. זה פשוט נראה לי בלתי אפשרי (ואז אני גם אגבה סכומים נמוכים בעד השירות שלי – כי לא נעים לי לקחת מחיר יקר).

ברגע שאני אסכים לראות שיש שם משהו טוב באיש ההוא שלוקח 'מחירים יקרים', ואברר עם עצמי מה בכל זאת אפשר להגיד טוב על אנשים שלוקחים 'מחירים יקרים'? איך אדם הוגן היה יכול להגיד שזה המחיר ולהיות שלם עם עצמו? אולי אגלה שהוא קודם כל מעריך את עצמו ואת השירות שלו. הוא מאמין בשירות שלו מאוד. ואז אוכל ללמוד מזה משהו לעסק שלי. על המקום של 'כמה ראויה אני לקבל תגמול הוגן לשירות שלי – בעיני עצמי', 'כמה אני מעריכה היום וכמה אני יכולה להעריך את מה שאני עושה ונותנת במסגרת העסק שלי – בעיני עצמי'. בזכות זה אני אוכל להעלות מחירים ולקדם את העסק שלי טוב יותר מפעם. כי אני אהיה שלמה עם זה. כי בזכות זה שכעסתי עליו למדתי שגם לי מגיע להעריך את עצמי בלי שזה יהיה לא הוגן.

למעשה הכעס עוזר לי לאזן ביני לבין עצמי, ללמוד מתכונות של אחרים דווקא אלה שמעצבנים אותי. כי יש לי שם שיעור לחיים ולעסק שלי. שברגע שאלמד אותו הכעס יתפוגג מעצמו.

מה דעתך? מה השיעור שהכעס בא ללמד אותך לגבי ההתנהלות בעסק שלך?

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments