על שיווק עצמי ועל הקשר לחנוכה

"כמה קל להלל ולפרסם מישהו שהוא לא אנחנו, משהו שהוא לא שלנו."

שמעתי מישהי אומרת. ואני יודעת שזה משהו שקשה להרבה בעלות עסקים. איך בכל זאת מצליחים לשווק את עצמנו באותה קלילות ושמחה כמו שהיינו עושים למישהו אחר שאהבנו את העבודה שלו.

בוא נבחן לרגע את העניין ונסתכל על החברות הגדולות ממש, כמו חברות הרכב למשל, את מה הם משווקים?

אם צפיתם בסרטון הזה יכלתם לראות שהרכב עצמו לא מופיע בסרטון, זו דוגמא קיצונית אומנם, אבל מדגימה יפה את הרעיון. בעולם השיווק העניין הוא לא המוצר או השירות או העסק, למרות שזה מה שאנחנו קונים בסופו של דבר, מכונית, כריך, משקה. אבל כולם משווקים משהו אחר, גדול יותר.

וזה לא רק חברות גדולות גם בנימין זאב הרצל שיווק, גם חז"ל שיווקו. אפילו חנוכה זה שיווק, את מה משווקים בחנוכה?

את הנס – לפי ההלכה, המצווה היא לפרסם את הנס שהראה לנו הקדוש ברוך הוא. שימו לב, לא את חג חנוכה ולא את החנוכיה  ולא את המכבים. ואפילו לא את נצחונם של היהודים על היוונים. כל אלה הם לא העניין, הם הכלי, השליחים של הנס. וזה מה שאנחנו מזכירים ומפרסמים כל שנה בחנוכה, בהדלקת הנרות אנחנו אומרים "וְעַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן. וְעַל הַגְּבוּרות. וְעַל הַתְּשׁוּעות וְעַל הַנִּפְלָאות וְעַל הַנֶּחָמות שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבותֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה"

גם אנחנו בעלות העסק יכולות ללמוד מזה: איך להרגיש חופשיות בשיווק?

אז מה דעתך להיות שליחה של רעיון שאת מאמינה בו בכל לב. כי גם ככה כל אחת מחוברת למשהו גדול יותר כשהיא הופכת לעצמאית. כי גם ככה לכל אחת יש בשורה להפיץ כשהיא בחרה במקצוע הזה. אז כל מה שצריך לעשות הוא לזכור את זה כשיוצאים לשווק ולהפיץ את הבשורה. לזכור שיש כאן משהו שאת רוצה לתת לעולם כדי להפוך אותו לעולם טוב יותר. ואת זה – את הרעיון איך להפוך את העולם לטוב יותר – את זה את משווקת.

חג שמחשיווק עצמי

 

תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר: מורידי אנרגיות

DSC_4451

שם לפני הצעד הראשון, אחרי שהחלטת לעשות את השינוי שיביא לך הצלחה, כשאת הולכת בדרך שעוד לא הלכת בה בעבר. שם תפגשי ב'שומר' שלך. הוא פותח עין כשהוא מריח שינוי, מדליק אורות אדומים מהבהבים וסירנה. ובא להגן עליך, כך הוא חושב. 'סכנה'! 'ס כ נ ה'! הוא מתריע.

הוא רוצה לשמור עליך שלא תפגעי, רוצה שתיזהרי, רוצה בטובתך. הוא עושה את בצורה אחת, זו הצורה היחידה שהוא מכיר. הוא פשוט יורד עליך, ר צ ח!

"את גרועה בזה", "את לא מספיק טובה", "את לא יודעת כלום בזה", "לא מגיע לך", "את טיפשה", "עצלנית", "דחיינית", "דפוקה", "מי בכלל יסכים לשלם לך על זה?!", "את יודעת למכור, את?!", "את לבד בזה! אין מי שיתמוך או יפרגן לך"

האנרגיות צונחות, הוא נוגע לך בנקודות כואבות, את מתבאסת, איזה ייאוש, איזה תסכול, זהו, אין לך כוח לכלום. כאילו באמת ירד עליך הלילה, כאילו את באמת לבד. מחניקה את הגוש שעולה בגרון.

את מאמינה לו

את באמת מאמינה לו?

זה לא פעם ראשונה שהוא אומר לך את הדברים הללו, את כבר רגילה להאמין לו.

רגע! תעצרי שנייה!

אבל אם תאמיני לו איך תתקדמי עם העסק?

למה שתאמיני  לו בעצם?

מה, יש לו מנדט על האמת, מי הוא בכלל?

באמת מיהו?

הוא קול בתוכך, או אפילו בסביבה שלך – בן הזוג, אולי ההורים, שפשוט מפחד משינויים. חוסר וודאות מטריף אותו. הוא לא באמת יודע מה טוב לך, הוא רק רוצה שקט, להישאר איפה שמוכר וידוע, בלי שינויים. יש לו כונות טובות, באמת, אבל הוא לא מכיר דרך אחרת, בגלל זה הוא ככה, מתייחס אליך מגעיל. את מבינה, הוא קצת פרימיטיבי. עוד מהתקופה שהינו חיים במערות ובחוץ היו חיות מסוכנות. פחדן.

ויש לו גם תפקיד

שתתווכחי איתו. כן, כן, לעזור לך להגיד על עצמך דברים טובים, לענות לו. כדי שתוכלי להעלות לך את הבטחון עצמי.

אמר שאת לא מספיק טובה? תספרי לו על הפעמים בהיסטוריה האישית שלך שכבר הוכחת שיש לך את זה, שהיית מספיק טובה בזה ובזה וגם בדבר ההוא.

וכן, יש לך עוד לאן לשאוף ואיפה להשתפר, תודה שהוא מזכיר לך את זה. אבל גם יש לך גם על מה להיות גאה.

לא מזמן, הלכתי להרצאה, היה מעניין וממלא השראה. אבל כשהיא הציגה את עצמה עם כל סיפור החיים העשיר שלה, על חוויות של כמעט מוות. חשבתי לעצמי, "ואת מה? מה יש לך כבר לספר על עצמך? את הרי לא כמעט מתת. מה כבר עברת בחיים?" ישר האנרגיות צנחו לי, "מה, מישהו יבוא לשמוע אותי?!" שכחתי באותו רגע, את מה שכן עשיתי, את ההרצאות שכן העברתי, את הדברים שכן עברתי בחיים. את הפעמים שאנשים אמרו לי שאני מעוררת השראה. הייתי צריכה להזכר בזה כדי להרגיש קצת בעלת ערך. אבל גם הייתי צריכה את החוויה הזו כדי להיזכר שיש לי עוד מה ללמוד על איך להציג את עצמי יותר טוב, כי יש דברים שעברתי שהם מעוררי השראה ועד היום עוד לא סיפרתי עליהם כשאני מציגה עצמי והנה עכשיו אני יכולה לעשות את ההצגה הזו יותר טוב ממה שהיא הייתה עד היום.

אז תודה לך שומר, תודה שהגעת כדי להזכיר לי בדיוק איפה אני נמצאת, מה כבר יש לי בידיים, בנסיון, בכישורים ואיפה עוד נכונה לי דרך וגם איך לדייק יותר את העשייה שלי בפעם הבאה.

ותזכרי, אם מרגיש לך חשוך, זה רק בגלל שאת רגע לפני עלות השחר!

מוזמנת 'להביא את השחר שלך' בוובינר ללא תשלום שממוקד במורידי חשק ומעלי חשק בשיווק, כל הפרטים כאן

על הקשר שבין מלחמת יום כיפור לתפיסות על שיווק

"שיווק זה מעייף"
"כדי להצליח צריך לעבוד קשה"
"בשביל למכור צריך להיות קצת רמאי"
"נשים מצליחות מקריבות את המשפחה והילדים"
"זה בודד להיות בפסגה"

 

אלה מחשבות נפוצות מאוד לגבי שיווק ומכירה
ומבחינתי זה דומה מאוד למה שקרה לפני מלחמת יום כיפור.
איטה, עכשיו הגזמת, מה פתאום מלחמת יום כיפור עכשיו?!
הנה, אני כבר מסבירה…
לפני המלחמה, למרות שהיו התראות, למרות שהיו אנשים שהציגו נתונים אחרים.
עדיין אנשים חשבו שהסבירות למלחמה היא נמוכה.
היום קוראים לזה 'קונספציה' ואומרים ש"הם היו שבויים בקונספציה שגויה"
אבל בסופו של יום הקברניטים לא היו מוכנים למה שקרה.
המלחמה תפסה את ישראל עם המכנסיים למטה.

נו, ואיך זה קשור?

זו אומנם דוגמא קיצונית, אבל היא ממחישה את היכולת האנושית המופלאה להתייחס למציאות דרך משקפיים מסויימים, המבוססים על תפיסות שרכשנו במהלך החיים על המציאות ועל עצמנו.
בדרך כלל זה עובד לנו ממש טוב, בזכות זה אנחנו יכולים להשליך מדוגמא אחת על שלל סיטואציות, לדעת לזהות סכנות וללמוד במהירות דברים חדשים.

 

מתי בכל זאת כדאי לבדוק מחדש את ההנחות?
כשהדרך הרגילה שבה אדם נוהג לא מביאה אותו לתוצאות שהוא היה רוצה לקבל.
וזה נכון גם לגבי שיווק ומכירה.
במיוחד לגבי 3 אספקטים שקשורים שיווק:
  • התפיסה שלי מהו שיווק ומהי מכירה
  • התפיסה שלי לגבי איך אני בשיווק ובמכירה או איך נכון לנהוג כשמשווקים/ מוכרים
  • התפיסה שלי לגבי התוצאות הישירות והעקיפות של הצלחה בשיווק ובמכירה
דמייני לרגע איך היה נראה השיווק שלך אם לא היית מאמינה לכל מיני משפטים שליליים על שיווק ומכירות, כמו שהצגתי כאן בראש המאמר.
אני מנחשת שהוא היה הרבה יותר זורם לך ומהנה וגם היית עושה אותו יותר בקלות ויותר בגדול.
אני מזמינה אותך לאתגר לרגע את המחשבות הללו, שווה, לא?!

 

כל מה שצריך לעשות  הוא תרגיל קטן בכתב:
השלימי את המשפטים הבאים ותרגישי חופשי 'ללכלך' על השיווק:
שיווק הוא…
המחיר של שיווק מצליח הוא…
מי שמשווק בהצלחה הוא…

 

עכשיו הוסיפי לפני כל משפט, מילה אחת קטנה, עם סימן שאלה גדול:
האמנם?
האמנם שיווק הוא…?
האמנם המחיר של שיווק מצליח הוא…?
האמנם מי שמשווק בהצלחה הוא…?

 

קחי את השאלה הזו איתך לימים הקרובים.
עכשיו אחרי ששמת סימן שאלה על המשפטים הללו,
הם כבר לא יכולים לנהל אותך, הם מנוטרלים

כי כל פעם שהם מרימים ראש את תתפסי אותם כמו שהם באמת – רק מחשבות ולא אמת לאמיתה

שיווק ותפיסות שליליות

איך להשתחרר מקונספציות שליליות על שיווק

.

כעת המיינד שלך יכול להיות פתוח יותר לראות דרכים אחרות לשיווק ולתוצאות שלו.
מי יודע אולי תגלי ששיווק טוב הוא שיווק שבו את הכי את?

הדרך להצלחה עסקית: הסיפור האמיתי

או המחסום הכי גדול של בעלי עסקים

שם בדרך להצלחה, יש שבילים, כבישים ואוטוסדרדות, את רואה שם שלטים, מחסומי תנועה ותמרורים, על אחד כתוב "אין כניסה לאנשים ישרים" על השני כתוב "גישה לאוהבי תהילה וממון בלבד" ועל השלישי "זהירות! עבודה קשה בדרך".

על הרביעי… נו, אני אחסוך את זה ממך

ואז אחרי נסיעה ארוכה את מגיעה לכניסה לפארק ההצלחה. מעל הכניסה תלוי שלט ענק, עליו כתוב, "כניסה למישהו אחר בלבד!"

את תוהה, אבל עומדת, בפקק עם כל שאר המכוניות. והנה הגיע תורך, השומר מסתכל עליך בעינים ואומר: "נשמה, את לא יכולה להיות מי שאת. את לא יכולה להכנס להצלחה ככה, אם את נשארת מי שאת. את חייבת להיות מישהו אחר, ואת לא."

מההה!!

כל הדרך הזו שעשית ועכשיו אומרים לך לא.

ומה פתאום שתוותרי על מי שאת?! ולמה שתוותרי על הכניסה להצלחה?!

רק שזה קצת קשה לזוז באמצע, קצת אין מרווח נשימה בין המכונית מאחור לשומר בכניסה. קצת מרגיש תקוע…

שאלוהים יעזור, מה עושים?

זה אומנם סיפור בדיוני, אבל הנמשל אמיתי. לכל אחד ואחת מאתנו יש שלטים כאלו בדרך להצלחה, יש אמירות וסימנים שונים, הם ממוקמים בכל מיני אתרים ובכל מיני זמנים, אבל דבר אחד משותף יש לכל השלטים והתמרורים. הם כולם אומרים לנו שאי אפשר להצליח בזכות מי שאנחנו. וזה האם-אמא של כל המחסומים בשיווק ובמכירה.

יהיו כאלה שינסו להכנס בתחפושת של מישהו אחר לפארק ההצלחה, יהיו כאלה שיעשו אחורה פנה ויוותרו על הכניסה להצלחה.

ויהיו כאלה שילכו לדבר האמיתי, יעזבו את החלום הזה על פארק שקורא לעצמו 'פארק ההצלחה' וילכו על ההצלחה האמיתית, שם הכניסה פתוחה למי שהוא בסך הכל הוא, ומי שהיא בסך הכול היא.

ואם את מגיעה במקרה לפארק ההצלחה, תגידי לשומר שם בכניסה, "תסלח לי, אתה מפריע לי בדרך להצלחה האמיתית!" ותראי איך כל הפארק הזה נמוג ומתמוסס כחלום והדרך משתרעת פתוחה ורחבה להצלחה.

ואיך אומר השיר: "אם אני בכלל לא אני אז מי אני בכלל?"

שלך, איטה