על שיווק עצמי ועל הקשר לחנוכה

"כמה קל להלל ולפרסם מישהו שהוא לא אנחנו, משהו שהוא לא שלנו."

שמעתי מישהי אומרת. ואני יודעת שזה משהו שקשה להרבה בעלות עסקים. איך בכל זאת מצליחים לשווק את עצמנו באותה קלילות ושמחה כמו שהיינו עושים למישהו אחר שאהבנו את העבודה שלו.

בוא נבחן לרגע את העניין ונסתכל על החברות הגדולות ממש, כמו חברות הרכב למשל, את מה הם משווקים?

אם צפיתם בסרטון הזה יכלתם לראות שהרכב עצמו לא מופיע בסרטון, זו דוגמא קיצונית אומנם, אבל מדגימה יפה את הרעיון. בעולם השיווק העניין הוא לא המוצר או השירות או העסק, למרות שזה מה שאנחנו קונים בסופו של דבר, מכונית, כריך, משקה. אבל כולם משווקים משהו אחר, גדול יותר.

וזה לא רק חברות גדולות גם בנימין זאב הרצל שיווק, גם חז"ל שיווקו. אפילו חנוכה זה שיווק, את מה משווקים בחנוכה?

את הנס – לפי ההלכה, המצווה היא לפרסם את הנס שהראה לנו הקדוש ברוך הוא. שימו לב, לא את חג חנוכה ולא את החנוכיה  ולא את המכבים. ואפילו לא את נצחונם של היהודים על היוונים. כל אלה הם לא העניין, הם הכלי, השליחים של הנס. וזה מה שאנחנו מזכירים ומפרסמים כל שנה בחנוכה, בהדלקת הנרות אנחנו אומרים "וְעַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן. וְעַל הַגְּבוּרות. וְעַל הַתְּשׁוּעות וְעַל הַנִּפְלָאות וְעַל הַנֶּחָמות שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבותֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה"

גם אנחנו בעלות העסק יכולות ללמוד מזה: איך להרגיש חופשיות בשיווק?

אז מה דעתך להיות שליחה של רעיון שאת מאמינה בו בכל לב. כי גם ככה כל אחת מחוברת למשהו גדול יותר כשהיא הופכת לעצמאית. כי גם ככה לכל אחת יש בשורה להפיץ כשהיא בחרה במקצוע הזה. אז כל מה שצריך לעשות הוא לזכור את זה כשיוצאים לשווק ולהפיץ את הבשורה. לזכור שיש כאן משהו שאת רוצה לתת לעולם כדי להפוך אותו לעולם טוב יותר. ואת זה – את הרעיון איך להפוך את העולם לטוב יותר – את זה את משווקת.

חג שמחשיווק עצמי

 

על הקשר שבין מלחמת יום כיפור לתפיסות על שיווק

"שיווק זה מעייף"
"כדי להצליח צריך לעבוד קשה"
"בשביל למכור צריך להיות קצת רמאי"
"נשים מצליחות מקריבות את המשפחה והילדים"
"זה בודד להיות בפסגה"

 

אלה מחשבות נפוצות מאוד לגבי שיווק ומכירה
ומבחינתי זה דומה מאוד למה שקרה לפני מלחמת יום כיפור.
איטה, עכשיו הגזמת, מה פתאום מלחמת יום כיפור עכשיו?!
הנה, אני כבר מסבירה…
לפני המלחמה, למרות שהיו התראות, למרות שהיו אנשים שהציגו נתונים אחרים.
עדיין אנשים חשבו שהסבירות למלחמה היא נמוכה.
היום קוראים לזה 'קונספציה' ואומרים ש"הם היו שבויים בקונספציה שגויה"
אבל בסופו של יום הקברניטים לא היו מוכנים למה שקרה.
המלחמה תפסה את ישראל עם המכנסיים למטה.

נו, ואיך זה קשור?

זו אומנם דוגמא קיצונית, אבל היא ממחישה את היכולת האנושית המופלאה להתייחס למציאות דרך משקפיים מסויימים, המבוססים על תפיסות שרכשנו במהלך החיים על המציאות ועל עצמנו.
בדרך כלל זה עובד לנו ממש טוב, בזכות זה אנחנו יכולים להשליך מדוגמא אחת על שלל סיטואציות, לדעת לזהות סכנות וללמוד במהירות דברים חדשים.

 

מתי בכל זאת כדאי לבדוק מחדש את ההנחות?
כשהדרך הרגילה שבה אדם נוהג לא מביאה אותו לתוצאות שהוא היה רוצה לקבל.
וזה נכון גם לגבי שיווק ומכירה.
במיוחד לגבי 3 אספקטים שקשורים שיווק:
  • התפיסה שלי מהו שיווק ומהי מכירה
  • התפיסה שלי לגבי איך אני בשיווק ובמכירה או איך נכון לנהוג כשמשווקים/ מוכרים
  • התפיסה שלי לגבי התוצאות הישירות והעקיפות של הצלחה בשיווק ובמכירה
דמייני לרגע איך היה נראה השיווק שלך אם לא היית מאמינה לכל מיני משפטים שליליים על שיווק ומכירות, כמו שהצגתי כאן בראש המאמר.
אני מנחשת שהוא היה הרבה יותר זורם לך ומהנה וגם היית עושה אותו יותר בקלות ויותר בגדול.
אני מזמינה אותך לאתגר לרגע את המחשבות הללו, שווה, לא?!

 

כל מה שצריך לעשות  הוא תרגיל קטן בכתב:
השלימי את המשפטים הבאים ותרגישי חופשי 'ללכלך' על השיווק:
שיווק הוא…
המחיר של שיווק מצליח הוא…
מי שמשווק בהצלחה הוא…

 

עכשיו הוסיפי לפני כל משפט, מילה אחת קטנה, עם סימן שאלה גדול:
האמנם?
האמנם שיווק הוא…?
האמנם המחיר של שיווק מצליח הוא…?
האמנם מי שמשווק בהצלחה הוא…?

 

קחי את השאלה הזו איתך לימים הקרובים.
עכשיו אחרי ששמת סימן שאלה על המשפטים הללו,
הם כבר לא יכולים לנהל אותך, הם מנוטרלים

כי כל פעם שהם מרימים ראש את תתפסי אותם כמו שהם באמת – רק מחשבות ולא אמת לאמיתה

שיווק ותפיסות שליליות

איך להשתחרר מקונספציות שליליות על שיווק

.

כעת המיינד שלך יכול להיות פתוח יותר לראות דרכים אחרות לשיווק ולתוצאות שלו.
מי יודע אולי תגלי ששיווק טוב הוא שיווק שבו את הכי את?

5 האלמנטים שיכניסו חשק ומוטיבציה לשיווק שלך

גורמי מוטיבציה לשיווק

איך יוצרים מוטיבציה בשיווק

הרבה בעלות עסקים (וגם בעלי עסקים) עושים שיווק כי זה מה שצריך לעשות ולא כי הן נהנות מזה. הן לא יודעות שכשעושים שיווק עם חשק, זוכים לא רק בהנאה מהעשייה אלא גם בשיווק טוב יותר ומושך יותר. כשהשיווק טוב יותר אז הוא גם מצליח יותר ומדרבן יותר להמשיך ולעשות עוד שיווק. במצב כזה קל להתמיד בשיווק וקל לקדם את העסק ולהצליח.

להמשיך לקרוא

להתחבר לאשת השיווק הכי טובה שיש

הרבה עצמאיות חולמות שמישהי אחרת תעשה בשבילן את העבודה השחורה של השיווק. ומחכות עם השיווק ולא מביאות את התרומה הייחודית שלהן לכמה שיותר אנשים הזקוקים לה.

למה זה קורה?

כי השיווק נתפס אצל כל כך הרבה מאתנו למשהו דוחה או לכל הפחות, משהו שהוא מן ההכרח שחייבים לעשות.

כי לרובנו, מסתובב בראש דימוי סטאורוטיפי של מהו איש שיווק מצליח באינטרנט ויש בו צדדים שלא נעימים לנו. אולי איש חלקלק כזה שכותב מיילים כאילו אישיים, אבל משתמש כל הזמן בנוסחאות או במילים שחוקות, כמו 'סוד', 'חינם' ו'עוצמתי'. או מישהו שמציג הבטחות ללא כיסוי, מזלזל בלקוחות שלו ורק רוצה למכור להם במחיר מופקע. או כזה שלא אכפת לו מאנשים או ממה שחשוב באמת. כזה שמתהדר בנוצות ובתארים שהמציא לעצמו. מפיץ את תיבת המייל שלך בתזכורות על המבצע שעוד מעט נגמר.

ואת לא רוצה להיות כזו, נודניקית, שקרנית, מלאכותית, שטחית, אינטרסנטית.

איכסה

אז אל תהי, אל תהי כזו, תמצאי את הדרך שלך לשיווק באינטרנט. תתנסי, תבדקי, תתחברי ותצרי את הסגנון שלך. את לא חייבת להיות כזו כדי להצליח להגיע לכל האנשים שזקוקים לך, ואת גם לא צריכה. יש אינספור דרכים להגיע לרומא שלך. צריך רק להתחיל וללכת ולנסות עד שתמצאי את הדרך שלך.

אבל אל דאגה, אני לא משאירה אותך בלי צידה לדרך.

כלי לוח ההשראה

קחי את איש השיווק המגעיל ההוא והשליכי אותו מחוץ לדלת. קחי נשימה עמוקה ורשמי לעצמך אלו תכונות אופי או דרכי התנהלות, היית רוצה שיהיו באשת השיווק המצליחה שלך. כמו: פתיחות, שמחה, הומור, אצילות, יושר, מקצועיות, כנות, נתינה, חמימות, התחשבות וכו'.

רשמי לפחות חמש תכונות.

רשמי ליד כל תכונה, איך היא באה לידי ביטוי בשיווק שלך.

למשל, פתיחות: לשווק באינטרנט מתוך עולמי, לשתף בחוויות או בנסיונות שלי וברגשות שלי.

הסתכלי על הרשימה, אלו תמונות עולות לך? אלו צבעים, חומרים או תחושות מתחברות לך עם התכונות הללו?

ציירי זאת על דף, הוסיפי לה כראות עיניך גזרי נייר, ציטוטים, תמונות מהעיתון, בדים, צבעים או כל חומר אחר שמתחבר לך עם הרשימה שערכת והנה יש לך לוח השראה לתלות במקום בולט ולקבל ממנו השראה לכל פעילות שיווקית שלך ולהתחבר לאשת השיווק הכי טובה שלך – את בעצמך

_________________________________________________________________________