מה עושים עם הפחד הזה שמפריע לשווק כמו שצריך?

lioישנן בעלות עסקים, והן לא מעטות, שעושות שיווק. יותר מזה, לא רק שהן עושות שיווק הן גם משקיעות בללמוד ולשכלל עוד ועוד את הפעולות שלהן וכשמשווים את התוצאות העסקיות שלהן לתוצאות של בעלות עסקים בסביבתן אפשר לראות בקלות שיש להן תוצאות יפות ואפילו לפעמים מעוררות קנאה…

בקיצור, יש שם כל הזמן עשייה, פרוייקטים, לקוחות ותוצאות. אבל יש גם לפני העשייה ותוך כדי עשייה פחד וחשש, לחץ ועצבים מרוטים ואלה בתורם משפיעים על התוצאות הסופיות.

היום אני רוצה לדבר בדיוק על המצב הזה – של הפחד והחשש שמוריד את האנרגיות של העשייה ויוצר עומס פנימי, וליתר דיוק , אני רוצה לא רק לדבר אלא לתת לזה פתרון…

בתהליכים ובסדנאות שאני מעבירה לבעלות עסקים, אני שוב ושוב נוכחת לשמוע שהפחד הוא אחד הגורמים הראשונים שעולים כגורם שמפריע בדרך לתוצאות הרצויות. לכן חשוב כל כך להבין איך עובד מנגנון הפחד ואיך לנהל אותו כדי שהתוצאות העסקיות לא יפגעו ממנו.

מנגנון פחד

הפחד והחשש הם ביטוי של מנגנון טבעי ועתיק שקיים אצל כל איש ואישה. כל תפקידו הוא לשמור ולהגן עלינו מפני סכנות או פגיעה אפשרית. זה מנגנון פיזיוליגי רב עוצמה, שיש לו את היכולת לעקוף את התודעה הרציונלית שלנו (כדי לא לבזבז זמן קריטי), ולהשפיע באופן ישיר על התגובה שלנו לגורם המפחיד. הרבה אנשים מכירים את המנגנון הזה כ fight or flight – כמנגנון האחראי על קבלת ההחלטה איך להתמודד עם האיום – להלחם, לברוח או להעמיד פני מת – כלומר להיות משותק – מה שנקרא פחד משתק.

מבחינה זו מנגנון הפחד הוא חיובי, כי בזכות זה אני יכולה להגיב במהירות ובלי לחשוב לכל איום ולהציל את חיי. העניין הוא שבשיווק זה פשוט מנהל את הפעולות ואת התגובות שלך במקום שאת תהי זו שקובעת. זה מוסיף עוד עומס לעשייה, מוריד את האנרגיות ועלול בסופו של דבר לפגוע ברמת התוצאות העסקיות ולכן חשוב לטפל בזה, כדי לנהל ולהפחית את העומס הרגשי הזה ולאפשר לך פניות לעשות את השיווק שאת רוצה לעשות, ובעקבות כך יביא לתוצאות טובות יותר ממה שהגעת אליהם עד היום.

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לנהל את הפחד, הוא קודם כל לזהות את המקור שלו.

ניהול הפחד: השלב הראשון

אני אומרת לנהל ולא להיפטר כי לדעתי אין צורך בכך, הפחד בעיני הוא פשוט איתות שעוזר לזהות את ההתפתחות הבאה שתביא את עליית המדרגה בעסק. כי כמו שהצהרתי בעבר, בזכות ההתמודדות עם הפחד והאתגרים אני היום אדם טוב יותר ובעלת עסק טובה יותר. וזו מתנה שאין סיבה לוותר עליה.

חשוב להבין, הפחד עולה כשיש איום על משהו מאוד בסיסי שחשוב לך מאוד, ובעסקים האיום הוא על ערך שחשוב לך ואת רוצה לשמור עליו כשאת משווקת או מוכרת.

וכאן צריך להסביר, לכל אחת ואחד מאתנו יש סט של ערכים שמנחה אותנו בחיים. ערכים כמו יושר, אמינות, נתינה, מעשיות וכו'. הערכים משמשים אותנו ככלי לבחון ולקבל החלטות ערכיות של מה טוב או לא טוב, מה נכון או לא נכון ומשפיעים על דרך ההתנהלות שלנו בחיים ובעסק (מה נרשה לעצמנו בעסק ומה לא, איך נתנהג עם הלקוחות שלנו וכו').

אני אתן לך דוגמא: לי באופן אישי, מאוד חשוב להיות ישרה ואמיתית.
זה מנחה אותי כשאני משווקת וכשאני מציעה את העזרה שלי בתשלום.
כל עוד זה מסתדר לי בתוך תוכי עם מי שאני, אני פועלת בקלות ובבטחון.
אבל אם אני מרגישה שהשיווק שלי לא הכי מדוייק לי, זה כבר לא יזרום.

למעשה מתחולל בתוכי מאבק בין הרצון להצליח לבין הרצון להיות אמיתית,
וכל עוד יש את המאבק הפנימי הזה, אני יכולה להמנע מלשווק
או לחליפין לשווק עם חששות ופחדים וחוסר בטחון
כי בפנים זה לא יושב לי טוב וזה בכלל לא קשור לדחיינות או לעצלנות וזה ממש לא תירוצים. משום שכל עוד המלחמה הפנימית הזו מתנהלת יש לי פחות אנרגיה ופחות כוחות לפעילות העסקית בכלל והשיווקית בפרט. כי המשאבים הנפשיים שלי לא פנויים משום שהם עסוקים בקרב. הבנתי את זה די בהתחלה, כי זו גם הגישה האימונית שאותה למדתי ואני רואה את זה כל פעם בעבודה שלי עם לקוחות.
זה נכון כשעולה פחד, וזה נכון בכל יציאה מאיזור הנוחות בשיווק ובמכירה

עם הזמן אני רואה איך אותם ערכים חוזרים על עצמם
ואת אותן ההתנגשויות פנימיות אצל בעלות עסקים שונות.

במובן מסויים אפשר להגיד שאם אני מזהה את הערכים החשובים של מישהי אני יכולה לנחש במידה גדולה של הצלחה, איפה יהיו המקומות שבהם יהיה מאתגר עם השיווק והמכירה ואיפה יהיה לה קל. מה יהיו העדפות שלה בשיווק ולמה היא פחות תתחבר איפה טמונה ההתפתחות האישית שלה ומה הן החוזקות שלה.

על בסיס ההבנות האלה כתבתי מדריך, שיכול לעזור גם לך להתחיל לזהות מה הם הערכים שלך על פי טיפולוגיה של נשים.

מדובר על דרך לסווג  בהכללה גסה, (ואם מישהי נפגעת מההכללה, אני מתנצלת מראש), לארבעה טיפוסים ראשיים שמבוססים על משפחות של ערכים נפוצים כאלה – במובנים מסויימים הם מקבילים ל4 מתוך 7 הספירות שבקבלה היהודית ולמה שבתפיסות אחרות יקראו יסודות.

את מוזמנת לקרוא כאן בהרחבה על הטיפוסים הללו ולנסות לפענח איזו קבוצה מייצגת אותך הכי טוב את מי שאת.

והנה גם שאלון אבחון מסודר שיעזור לך לגלות
מהם  הערכים הדומיננטים אצלך מבין הארבעה.

נשתמע בקרוב
איטה

שתפו:

מאמרים נוספים

עוקבים ויותר לייקים: 4 דרכים לייעל ולהתמיד בשיווק ברשתות החברתיות

להשיג יותר עוקבים או לייקים, זה לא ענין של טריקים ונוסחאות קסם. אני לא מאמינה בזה. מה שעובד הוא עשייה נכונה ולאורך זמן. זה נשמע פשוט, אבל זה לא בהכרח החוויה. כשרק התחלתי לכתוב בפייסבוק (לפני הרבה שנים), מצאתי את עצמי משקיעה שעות וימים מול המסך בכלל ובפייסבוק בפרט. כדי להגדיל את המעגל שמכיר אותי.

כל מכירה מצליחה מתחילה עם הצעה עסקית טובה

אם יש ברצונך להגדיל את כמות הלקוחות שלך. למלא את הקליניקה או את הסדנה. המאמר הזה סוקר את השלב הראשון של כל מכירה מוצלחת. אם עושים אותו נכון, המכירה נעשית קלה ופשוטה יותר והמתעניינים הופכים ללקוחות מרוצים. השלב הראשון: בניית הצעה עסקית טובה שאלת את עצמך, מדוע השאלה הראשונה בכל ליווי של איש שיווק מקצועי,

פאשלות, טעויות ותקלות בשיווק, במכירה ובכלל בעסק

אינטרנט שנופל באמצע הדרכה, מתעניין שחושש שהתהליך לא יעבוד ופאשלות בשירות הם אירועים שעלולים לקרות בכל עסק ואפשר להיערך אליהם מראש טעויות, תקלות ובכלל דברים שמשתבשים עלולים לקרות לכל עסק, בכל אחד מהמחלקות, גם בשיווק ובמכירה וגם בתחומים עסק אחרים. אז איך מתמודדים איתם? מה עושים כשהאינטרנט נופל באמצע הדרכה (וובינר) בשידור חי אחד הפחדים

טיפ שיעזור לך להרגיש יותר רגוע עם שיחות מכירה

איך השאלה "האם אצליח לסגור את החודש?" יכולה לחבל דווקא באחד הדברים הכי חשובים, הפרנסה. ומה עושים עם זה בשיחות מכירה אחד הטיפים המשמעותיים לשיחות מכירה הוא משפט שקולגה שלי היה אומר: "הפרנסה משמיים". לכאורה משפט נדוש, אבל בפועל משפט עם הרבה חוכמה. אותו קולגה הוא גם מאמן עסקי וגם יזם עם פרויקטים רבים ומצליחים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה
דילוג לתוכן