grit : ההתמדה היא התכונה שהכי עוזרת להצליח במכירות

grit

מקובל לחשוב שכדי להצליח במכירות (ובשיווק בכלל) צריך בעיקר ידע או כשרון טבעי. עכשיו המדע מוכיח, שלא כך הוא!! הצלחה באמת אפשרית לכל מי שרוצה, בלי הבדל דת, גזע, מין וכו', ואני אומרת את זה כבר שנים:

הנה תקציר של הסרטון במשפט אחד: גילו לאחרונה שגם בלימודים בבית הספר, גם בצבא, גם בשוק העבודה וגם במכירות  שמי שיש לו יותר 'grit' מרוויח ומצליח יותר!

אז מה זה גריט grit ? 

אם קראת את הכותרת של המאמר הזה, כבר יכלת להבין שזו היא יכולת ההתמדה. אבל לבעלי העניין במונחים פסיכולוגיים מקצועיים, גריט הוא שילוב של תשוקה והתמדה להשגת יעדים לטווח ארוך (perseverance and passion for long-term goals). ולעניין המכירות, אפשר לסכם זאת כך, מי שרוצה להצליח במכירות צריך שני דברים:

1. מוטיבציה לשווק ולמכור (כלומר תשוקה, חשק או אנרגיה, איך שבא לכם לקרוא לזה, לעשות ת'כלס את הפעולות של השיווק והמכירה)

2. להתמיד לעשות שיווק (הכוונה היא לעשות עוד ועוד פעולות שיווק ומכירה לאורך זמן, לא אותן פעולות בדיוק, כי אז את יוצאת נודניקית, אלא עשייה שבה את לומדת ממה שעובד, לא מתייאשת מהנסיונות שלא מצליחים ומשפרת או משנה את הטכניקה בהתאם לצורך כדי לחזור למגרש שוב ושוב ושוב).

איך שני הדברים הללו קשורים להצלחה במכירות (ובשיווק בכלל)?

ראשית לגבי ההתמדה, אפשר לציין לפחות שלוש סיבות שבגללן ההתמדה עם היעדים של המכירות כל כך חשובה ומובילה להצלחה במכירות:

האחת, כדי להיות טוב במשהו, ריקוד, ספורט, רכישת שפה חדשה, לא משנה מה, צריך לשלוט במיומנות, במקצוע. במילים אחרות, לפתח מומחיות. כדי לפתח מומחיות צריך כאלף שעות של תרגול ואימון (כמו שאומרת המורה בסדרת הטלוויזיה תהילה : You've got big dreams. You want fame. Well, fame costs. And right here is where you start paying: in sweat. ).

גם בשיווק, צריך להתנסות, לתרגל על רטוב, לבצע את המשימות, להסיק מסקנות ולשפר ושוב לבצע ולהסיק מסקנות, שוב ושוב. רק כך מתרחשת למידה ואפשר לייצר תוצאות מכירה טובות יותר בטווח הארוך.

השניה, התמדה מאפשרת לך לא להיות תלויה בעונתיות, חסל סדר מכירות רק לפי ביקוש, את יוצרת את הביקוש מתי שאת רוצה, אפילו כל השנה, כי את בוחרת מתי לעשות שיווק ומכירה, גם מחוץ לתקופות השיא וכך מגדילה משמעותית את ההכנסות לעסק.

השלישית, התמדה בעשייה לאורך זמן משאירה אותך בתודעה של הלקוח, כך שכאשר הוא מחפש פתרון לבעיה שאת יודעת לפתור, את עולה מיד. זה כמו להיות השכנה בדלת ממול, כשצריך כוס סוכר. אם את לא קופצת מדי פעם לבקר בתיבת המייל של הקהילה שלך אף אחד לא יזכור אותך כשיצטרך עזרה.

בקיצור, כמו שלימדו אותנו כל השנים גם במכירות – ההתמדה משתלמת !

מה הקשר של תשוקה לכל הסיפור הזה?

התשוקה היא המנוע, צריך תשוקה, חשק וכוח כדי לייצר עשייה לאורך זמן. כדי ליצור הרגל של עשייה, צריך מוטיבציה כדי להתמיד יום יום ולבצע את המשימות. ככה פשוט, אחרת זה לא עובד.

נכון, התמדה ומוטיבציה הם לא תמיד חברים טובים של שיווק ומכירה אצל הרבה בעלי ובעלות עסקים, זה נכון שהדרך לרתום אותם דורשת לימוד, אבל המשמעות של הגילוי המדעי הזה היא שהצלחה היא ברת השגה, עבור כל אחד ואחת, בלי קשר למידת כשרון טבעי בשיווק, בלי קשר לנסיון קודם, בלי קשר לאי.קיו שלך, בלי קשר למראה שלך. זה בסך הכל הרגל  – זו יכולת נרכשת – אז כל אחת ואחד יכולים! כל מה שצריך בשביל להתחיל הוא רצון להצליח!

לכן בכיתי כשאני ראיתי את הסרטון שצירפתי לכם כאן למעלה, התרגשתי לגלות שמה שאני כל כך מאמינה בו הופך לעובדה מדעית מעודדת עבור כל אחד ואחת מבעלי העסקים. הוכחה שזה אפשרי.

אז מה דעתך על הגילוי הזה? מה הוא אומר לך?

אני אשמח לשמוע

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים. לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים. הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה