להעלות מחיר או לא להעלות? זו השאלה!

אחת הדרכים היותר פשוטות להגדלת הכנסה היא פשוט להעלות את המחיר.
אם יצא לך לקבל יעוץ עסקי, יש מצב שגם המליצו לך לעשות את זה.
אני באופן אישי מאוד אוהבת לעזור לבעלי עסקים (ובעיקר לבעלות עסקים) לעשות את זה, אבל זה ממש לא המלצה חותכת כל עסק.

כי לא לכל עסק ולא בכל מצב זה נכון.
יש מקרים שבהם צריך לעשות עבודת חריש תודעתית מעמיקה ולבדוק את תודעת השפע, את מידת הערך העצמי, את היחסים עם הכסף ולהתחיל לבנות את הבסיס. רק בשלב מאוחר יותר אפשר יהיה  להעלות מחיר בהצלחה.
אחרת, גם אם בעל העסק יעלה מחיר, הוא לא יצליח למכור במחיר הגבוה וישמע הרבה 'זה יקר לי!'

מתי זה כן נכון להעלות מחירים?
העלאת מחיר מתאימה לעסקים שרוצים להעלות מחיר, אפילו אם הרצון הזה הוא בחיתולים.
לפעמים הרצון הזה מופיע אצל בעלת העסק כחוויה חיובית של 'וואו, מדהים כמה הטיפול שלי פתר את הבעיה, זה שווה הרבה יותר ממה שאני לוקחת' ולפעמים זה דווקא מופיע כחוויה מציקה של חוסר, בסגנון 'לא משלמים לי מספיק' או 'אני מעולה במה שאני עושה אז למה חשבון הבנק נראה ככה?!'.  
אם אלה המחשבות שעולות לך, יש לך סיבה טובה להעלות מחיר !
אבל, לרצות זה לא כל הסיפור. רוב הסיכויים שברגע שאמרת לעצמך שאת רוצה, עלו ספקות ופחדים כמו:
מי ישלם לי מחיר כזה
כל הלקוחות יברחו
ללקוחות שלי אין כסף
אני לא רוצה להיתפס כאדם חמדן 

וכו'.
 כל עוד הספקות והחששות הללו לא מטופלים, העלאת מחיר לא תצלח. או שבעלת העסק לא תעלה מחיר או שהיא תשמע הרבה 'זה יקר לי'. לכן, אם את מזהה את עצמך בדברים הללו, הנה שתי נקודות שיעזרו לך לענות לאותם ספקות:

אנשים מעריכים את טיב ואיכות איש המקצוע גם לפי המחיר שהוא מבקש על שירותיו
אתם לרוב תעריכו כטוב יותר מטפל שלוקח 400 ש"ח לשעה ממטפל שלוקח 150 ש"ח לשעה (למרות שבאמת אין קשר בין שני המדדים הללו).
אם מדובר באיש מקצוע לא מקצועי, אני כמובן לא מעודדת להעלות מחיר.
אבל אם את אשת מקצוע מצוינת ומנוסה, שבאמת נותנת יותר ללקוחות שלך הרבה יותר, למה שאנשים לא ידעו שאת כזו גם דרך המחיר?!

נקודה נוספת, האם במקרה כזה עליית מחירים יכולה לשרת את הלקוחות שלך?
למשל, האם יכול להיות שהלקוחות שלך יהיו יותר אפקטיביים עם התהליך כי הם מצפים שהוא יהיה טוב יותר?
האם יכול להיות שהלקוח שלך יהנה יותר מהתהליך או מהמוצר הסופר איכותי וייחודי שקנה – כי הרגע הוא השקיע בעצמו הרבה כסף וזה עושה לו טוב שהוא מפרגן לעצמו כזה דבר שווה?

אבל מה עם קצת התחשבות בלקוח?
מסכימה, צריך לקחת בחשבון את המחירים בשוק ואת יכולות התשלום של הלקוח. עם זאת הרבה פעמים, הפער בין המחיר שמגלם את הערך שלי לבין מחיר השוק ניתן לרוב לגישור אם מסתכלים על הדברים ממבט על.
למשל אני לוקחת היום 500 ש"ח לשעת ייעוץ-אימון עסקי. תוך 2-4 שיחות לקוחות שלי כבר מגיעים לראות שינוי משמעותי בתפיסות ובעסק. תוך 4-6 שיחות נוספות כבר יש הטמעה שתאפשר לשינוי הזה להישמר באופן יציב בעשייה העסקית וניתן יהיה לראות פריצות דרך.
מישהו אחר שאין לו את הניסיון, הידע והכלים שלי יקח (אולי) פחות ממני לשעה אבל ללקוח זה יעלה לטווח הארוך יותר כי הוא יצטרך לקחת יותר מפגשים ואולי גם לא יגיע בסוף לתוצאה דומה כמו בתהליך שקורה איתי.
אז למעשה אני חוסכת ללקוחות שלי, הן יקבלו יותר וישלמו פחות בהשוואה לאחרים בתחום. שנית  יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהן יגיעו למטרות העסקיות שהן מבקשות להשיג .
דבר נוסף, יש דרך אחרת להתחשב בלקוח וביכולת התשלום שלו, בלי לרדת במחיר. אפשר תמיד להתחשב באמצעות פריסה לתשלומים, בדחיית התשלום הראשון וכו'.

סיכומו של דבר
העלאת מחיר היא לא נוסחא אחת שמתאימה לכל אחד אבל אם היא מתאימה לך – שווה להשקיע בהרחבת תודעת השפע, בטיפול בחששות, באמונות המגבילות כדי שברגע שתעלי מחירים, גם תשמעי כן מלקוחות מדויקים שישמחו לשלם לך את המחיר שאת מבקשת.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

שתפו:

מאמרים נוספים

בניית נוכחות דיגיטלית ב-3 שלבים

מהי נוכחות דיגיטלית? "אם אתה לא שם אתה לא קיים"כך רץ הסלוגן של דפי זהב בזמנו.היום אפשר לומר את זה על נוכחות דיגיטלית. נוכחות דיגיטלית היא למעשה היכולת למצוא את העסק שלך ברשת. אם בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל או במדיה החברתית.במילים פשוטות, אם מישהו יקליד עכשיו את שם העסק שלי בגוגל (במקרה שלי, שם

איך להתמודד כעסקים עם הגל החמישי

אחרי שבועיים של  בידודים וקורונה ושאר מרעין בישין של הגל חמישי הרבה בעלי ובעלות עסקים מוצאות את עצמם עם מציאות לחוד ותוכניות לחוד. חוסר הודאות חוזר לשלוט בכיפה. אפשר להתלונן לממשלה, אבל יש בהחלט דרכים להתמודד. הנה כמה מהם: להיות אמא עצמאית קודם כל, יש את מי שלא פנויה כרגע לעשות עסקים. לא משנה אם

איך להביא לקוחות לעסק גם אם אין לך נוכחות דיגיטלית

3 טכניקות מעשיות למשיכת לקוחות אם בדיוק פתחת עסק ואת רוצה להתחיל להתגלגל עם מה שיש (או יכול להתממש בקרוב).או שאת כרגע בתהליך שינוי או בניה של תשתיות שיווק אבל חשוב לך לפעול במקביל כדי להזרים הכנסות.אם חשוב לך להגדיל את כמות הלקוחות כרגע ואת צריכה לפעול מהר ובלי הרבה הכנות (כי הילד בבית בבידוד

למצוא את הייחודיות שלך

ונתן בהם סימנים: דרך אחרת למציאת הבידול שלך

בואו נודה על האמת, בידול הוא אחד הנושאים הכי קשים למציאה בעסק כל כך נפוץ לשמוע משפטים כמו: "אנשים לא מבינים מה בדיוק אני עושה" או "במה אני שונה מעוד אלף אחרים?" גם לי השאלה הזו הייתה תעלומה (למרות שאני מכירה על בוריו את תהליך מציאת הבידול) – לקח לי זמן למצוא את המילים המדויקות

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה