4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים.

לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים.

הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את ארבעת ממדי התודעה שאני מחפשת לפני ותוך כדי קמפיין. כדי שהקמפיין יצא מוצלח.

איך יודעים אם הקמפיין יעבוד טוב

קודם כל מידת הבהירות הפנימית של בעל העסק. האם ברור לו למי הוא רוצה לעזור? האם ברור לו מה המוצר או השירות שלו שווה באמת? האם הוא אוהב את המוצר שלו ומחובר אליו? ככל שהבהירות הפנימית גדולה יותר, המיקוד והדרך ברורים יותר, קל לקבל החלטות ולהציג את המוצר מהצדדים הכי טובים שלו.

שנית, מידת ההרמוניה עם העשייה. האם יש הרמוניה פנימית בין הרצון לבין הפעולות והתוצאה? – למשל, האם בעל העסק מרגיש בטוח ונינוח עם המחיר המבוקש על השירות אותו הוא מפרסם. ככל שיש הרמוניה גדולה יותר, המסר עובר בצורה חלקה וממגנטת יותר.

תוך כדי הקמפיין, אני בודקת, עד כמה הגישה לקמפיין היא משחקית וקלילה, או שיש איזשהי אחיזה בתוצאות שעלולה לייצר לחץ, נוקשות חשיבה ופספוס של הזדמנויות. ככל שיש הסכמה פנימית ללכת עם המהלך מתוך שחרור וסקרנות לגלות מה יקרה, כמו ילד שמשחק עכשיו במשחק חדש בקונסולה, כך יש לקמפיין יותר סיכוי להצליח.

האם יש התרגשות בריאה, התלהבות והנאה או שיש לחץ, עומס ואולי אפילו חשש מהצלחה שתבוא. כדי לוודא שהכלי יכול להכיל את ההתרחבות שיש בפוטנציאל של הקמפיין להביא.

לפעמים זה גם הדברים הכי קטנים שמשנים את התמונה

היא הגיעה אליי אחרי ששילמה מחירים בגוף ובנפש על הדרך שבה היא התקדמה ופעלה. היא סבלה מהתקפי בכי, קריסה גופנית שהובילה אותה לניתוח ואפילו הפלות. כי היא הייתה בולדוזר והיא הייתה עובדת הרבה פעמים במקביל (ובהצלחה) על כמה פרויקטים ונמאס לה. כשאני פגשתי אותה היא הייתה עם 3 פרויקטים שונים בקנה ובתחילת הריון שהיא לא רצתה לאבד.

הפעם היה לה חשוב לעשות אחרת את הדברים, להכניס נחת.

אבל היא לא ידעה איך עושים את זה

אז צללנו לעומק לתוך התכנון של החודשים הקרובים שלה, ותוך כדי שאנחנו סוקרות את המהלכים שלה, חזרתי ושאלתי אותה: האם זה בנחת כרגע? איך זה יקרה בנחת?

זה שיחרר משהו אצלה, כי היא פתאום הבינה שזה אפשרי להתקדם בנחת. שזה יכול להיכנס לתוך השיקולים כבר בשלב התכנון ובניית הלו"ז.

פתאום היא יכלה לראות איך היא עושה גם דברים שהיא עד אותה זמן לא עשתה. ובאמת בתקופה שליוותי אותה היא יצאה בקמפיין ראשון למוצר חדש ולראשונה בנתה קהילה וירטואלית באינסטגרם. פתאום זה לא היה לעבוד מתוך 'צריך' ו'חייבים' אלא מתוך הנאה ותשוקה.

לסיכום

כל ארבעת המדדים הם אמצעי לבדיקה שמסמן, האם יש פה צורך בשחרור מחסומים כדי להגיע לתודעה התומכת בהצלחה או שיש אור ירוק להמשיך ואולי גם להעצים את הקיים.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן