כשאני שואלת לקוחות שלי, מה הן רוצות להשיג בשיווק באינטרנט, זה בדרך כלל מסתכם באמירה אני רוצה להגיע ל-X לקוחות ב-Y כסף.
ובערך בשלב הזה, מגיע גם פיק הברכיים, בגלל התהום הפעורה בין הרצון המוגדר הזה לבין המציאות שבה אני לא יודעת דבר וחצי דבר על איך מגיעים אליו. משהו שגורם אפילו ללביאות שבדרך כלל מעולות בהשגת מטרות, להתקע.
הסיבה העיקרית לפיק הברכיים היא שזו מטרה כללית מדי. זה כמו לומר, אני רוצה להתחתן תוך שנה מהיום כשאת לא יוצאת עם אף אחד כרגע… אם חברה שלך הייתה במצב הזה, כנראה היית מציעה לה קודם לצאת לדייט ואז לבנות זוגיות עם מישהו ואחר כך גם להתחתן. אז כמו בעולם הזוגיות, גם כאן הפתרון הוא קודם כל, לפרק את זה למטרות קטנות יותר.
מה השלבים בשיווק באינטרנט
מישהי אמרה לי פעם שהיא לא משווקת בכלל, לקוחות פשוט: "מכירים אותי, יודעים מה אני שווה ומגיעים אלי". אז בלי לשים לב, היא הגדירה של שלושת השלבים משיווק למכירה:
- יצירת קשר ראשוני – להכיר אנשים
- היכרות עם המומחיות שלך – לדעת מה את שווה (ולמה כדאי לו)
- מעמד מכירה – להגיע ולקנות
כל אחד מהשלבים הללו, הוא מטרה קטנה בדרך להשגת לקוחות. וזה נכון גם באינטרנט, כי בסופו של יום אלה תמיד אנשים שקונים ואלה תמיד אנשים שמוכרים. רוצה ליישם?
תרגיל: איך נראים השלבים של השיווק שלך
כתבי לעצמך בפירוט את התהליך שעבר לקוח אחד שלך (מהסוג שאת אוהבת לקבל) מרגע ההיכרות הראשונה איתך ועד לקנייה, חלקי זאת לפי כל השלבים הללו. כתבי מה היה בכל שלב? מה גרם ללקוח להמשיך לשלב הבא? מה היה החלק שלך? מה היה החלק שלו? אולי תגלי שאותה לקוחה באה אליך אחרי שנתת לה טיפ מעולה לכאבי גב, כי הבנת אותה. אולי תגלי שהלקוח התחבר אליך לאנרגיות ולשמחה שלך. אולי תגלי שדווקא שהיית בטוחה בעצמך, הרבה פנו אליך. ברגעים הללו היה משהו שאת הבאת לאינטראקציה שעשה את ההבדל. איזשהי יכולת, תכונה או תדר שהיית בו שגרם לאדם השני לעבור איתך לשלב הבא בהצלחה. אלה הם למעשה, החוזקות השיווקיות שלך, אלה דברים שאת טובה בהם כמשווקת.
כעת את יכולה להוסיף את החוזקות הללו לעשייה שלך. שאלי את עצמך, איך ארתום את החוזקות הללו גם בשיווק באינטרנט? איך אכיר אנשים באינטרנט באמצעות החוזקות שלי? איך החוזקות שלי יכולות לשמש אותי בשלב הוכחת המומחיות? ואיך החוזקות שלי יעזרו לי למכור?
עכשיו כבר תוכלי למצוא את הדרך שלך להשיג לקוחות באינטרנט ביתר קלות. משום שהשיווק הזה, זה משהו שכבר עשית בעבר ובהצלחה. את כבר יודעת 'איך את משיגה לקוחות'. כעת רק נותר לשכפל את ההצלחה הזו עם הכלים של האינטרנט.
איך את, לביאה?
______________________________________________________________________________________