איך להשיג לקוחות באינטרנט או: מה גורם ללביאות פיק ברכיים?

כשאני שואלת לקוחות שלי, מה הן רוצות להשיג בשיווק באינטרנט, זה בדרך כלל מסתכם באמירה אני רוצה להגיע ל-X לקוחות ב-Y כסף.

ובערך בשלב הזה, מגיע גם פיק הברכיים, בגלל התהום הפעורה בין הרצון המוגדר הזה לבין המציאות שבה אני לא יודעת דבר וחצי דבר על איך מגיעים אליו. משהו שגורם אפילו ללביאות שבדרך כלל מעולות בהשגת מטרות, להתקע.

הסיבה העיקרית לפיק הברכיים היא שזו מטרה כללית מדי. זה כמו לומר, אני רוצה להתחתן תוך שנה מהיום כשאת לא יוצאת עם אף אחד כרגע… אם חברה שלך הייתה במצב הזה, כנראה היית מציעה לה קודם לצאת לדייט ואז לבנות זוגיות עם מישהו ואחר כך גם להתחתן. אז כמו בעולם הזוגיות, גם כאן הפתרון הוא קודם כל, לפרק את זה למטרות קטנות יותר.

מה השלבים בשיווק באינטרנט

מישהי אמרה לי פעם שהיא לא משווקת בכלל, לקוחות פשוט: "מכירים אותי, יודעים מה אני שווה ומגיעים אלי". אז בלי לשים לב, היא הגדירה של שלושת השלבים משיווק למכירה:

  1. יצירת קשר ראשוני – להכיר אנשים
  2. היכרות עם המומחיות שלך – לדעת מה את שווה (ולמה כדאי לו)
  3. מעמד מכירה – להגיע ולקנות

כל אחד מהשלבים הללו, הוא מטרה קטנה בדרך להשגת לקוחות. וזה נכון גם באינטרנט, כי בסופו של יום אלה תמיד אנשים שקונים ואלה תמיד אנשים שמוכרים. רוצה ליישם?

תרגיל: איך נראים השלבים של השיווק שלך

כתבי לעצמך בפירוט את התהליך שעבר לקוח אחד שלך (מהסוג שאת אוהבת לקבל) מרגע ההיכרות הראשונה איתך ועד לקנייה, חלקי זאת לפי כל השלבים הללו. כתבי מה היה בכל שלב? מה גרם ללקוח להמשיך לשלב הבא? מה היה החלק שלך? מה היה החלק שלו? אולי תגלי שאותה לקוחה באה אליך אחרי שנתת לה טיפ מעולה לכאבי גב, כי הבנת אותה. אולי תגלי שהלקוח התחבר אליך לאנרגיות ולשמחה שלך. אולי תגלי שדווקא שהיית בטוחה בעצמך, הרבה פנו אליך. ברגעים הללו היה משהו שאת הבאת לאינטראקציה שעשה את ההבדל. איזשהי יכולת, תכונה או תדר שהיית בו שגרם לאדם השני לעבור איתך לשלב הבא בהצלחה. אלה הם למעשה, החוזקות השיווקיות שלך, אלה דברים שאת טובה בהם כמשווקת.

כעת את יכולה להוסיף את החוזקות הללו לעשייה שלך. שאלי את עצמך, איך ארתום את החוזקות הללו גם בשיווק באינטרנט? איך אכיר אנשים באינטרנט באמצעות החוזקות שלי? איך החוזקות שלי יכולות לשמש אותי בשלב הוכחת המומחיות? ואיך החוזקות שלי יעזרו לי למכור?

עכשיו כבר תוכלי למצוא את הדרך שלך להשיג לקוחות באינטרנט ביתר קלות. משום שהשיווק הזה, זה משהו שכבר עשית בעבר ובהצלחה. את כבר יודעת 'איך את משיגה לקוחות'. כעת רק נותר לשכפל את ההצלחה הזו עם הכלים של האינטרנט.

 

איך את, לביאה?

______________________________________________________________________________________

אירועים קרובים:
סדנת להיות 'אלופה באינטרנט' מודיעין 27/9/12
תוכנית ליווי לשיווק 'אחרי החגים'
איזה טיפוס שיווקי את? שאלון אבחון לשחרור מחסומים באינטרנט במתנה

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים. לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים. הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה