איך לשווק נכון: עקרון המפתח שגורם לשיווק שלך לעבוד ולהצליח

כמי שעוסקת בשיווק כבר מעל עשור, אני יכולה לומר לכם שאי אפשר להבטיח דרך חסינה מטעויות, לגבי אף שיטה ואף פלטפורמה. להיפך, אם יש משהו שאני יכולה להבטיח לך לגבי שיווק הוא, שמתישהו, משהו ישתבש. מתישהו משהו לא יעבוד.

אם רק הייתי יודעת אז, את מה שאני מלמדת היום, הייתי חוסכת לעצמי הרבה כאב לב. אז הרי הוא לפניך: עקרון המפתח שגורם לשיווק לעבוד בסופו של דבר. מה הגישה שאם תפנימי אותה תוביל אותך להצלחה בטווח הארוך.

'כל העבודה שאני עושה היא לחינם'

הנה דוגמא: זה היה בסופו של תהליך ליווי של כמה חודשים איתי. אחרי שהיא בנתה קהילת אוהדת מאפס כמעט, יצרה תכנים באופן קבוע. קיבלה משובים טובים. הדברים התקדמו יפה והיא הייתה בעשייה. אבל אחרי קמפיין מכירה שלא הניב כמו שציפתה לו, הסדנה שהיא רצתה כל כך להוציא, לא נפתחה. היא היתה מבואסת קשות. זה נגע בספק שקונן בה, ש'אין באמת קהל' לתחום המיוחד שלה וכל העבודה שהיא עושה היא לחינם.

למרות ששתינו ידענו שהכול לטובה, באותו רגע, היה לה ממש קשה לשאת את זה.

דיברנו, בעקבות השיחה היא איפשרה לעצמה לראות מעבר לאותו אירוע ספציפי. להפריד בין התוצאות של ההרשמה לסדנה במציאות לבין האמונות והספקות. היא בחרה לטפח את האמונה הפנימית שיש לתחום שלה ביקוש, גם אם כרגע לא נרשמו לסדנה מספיק אנשים.

אחרי התהליך שלנו, היא לא הרימה ידים. היא המשיכה בעשייה השיווקית. היא כתבה שבוע אחר שבוע, בהתמדה. אחרי כשנה היא יצאה עם מוצר חדש בתחום שלה. היא חזרה אליי וביקשה ממני משוב על דף הנחיתה שכתבה.

קראתי וממש התלהבתי ממנו.
לשמחתי, גם גלי צה"ל חשבו שזה אדיר
והזמינו אותה לראיון עם ג'קי לוי ואברי גלעד.
בעקבות אותו דף נחיתה שהיא לא הייתה בטוחה שהוא מספיק טוב
(ולך אני אגיד שהוא היה ממש סבבה, היא יישמה את כל מה שלמדה בתהליך רק בלי להרגיש)

היא סיפרה לי שהדבר החדש הזה, זה בעצם משהו שהיא כתבה עבור המשפחה שלה לפני שנים וממש לא עלה על דעתה שזה יכול להיות רלוונטי לעסק שלה. רק כשבמקרה חברה אמרה לה משהו לגבי מתנה חינמית נוספת וזה הזכיר לה את הדבר ההוא מלפני שנים ופתאום היא חיברה אחד ועוד אחד וזה היה הכי קל בעולם.

גם ההכרה מבחוץ מגיעה בסוף

לכאורה היא סופסוף קיבלה אישור חיצוני – יש מי שרוצה לקבל את מה שיש לה לתת. יש לזה קהל!! אבל למעשה, היא כבר לא הייתה זקוקה לאישור מבחוץ.

מתוך החוויה המתסכלת ההיא, היא למדה להאמין בעצמה ובמה שיש לה לתת למרות 'הכשלון' כביכול. ואם היא לא הייתה ממשיכה לשווק, מתוך האמונה בערך שלה, היא לעולם לא הייתה מגיעה להכרה מבחוץ.

מה עושים כשמשהו לא עובד בשיווק

הסיטואציה המבאסת מוכרת לכל עסק, משהו שנורא רצינו לא עובד כמו שציפינו. יש הרבה אכזבה ומירמור והאתגר הגדול הוא לצאת מזה ולחזור לעלות על הסוס כמה שיותר מהר.

ברגעים האלה, נורא קשה לראות את האפשרות שמעבר לפינה שבה דברים לא רק שיעבדו אלא גם יזכו לתגובות חמות במיוחד והזדמנויות שלא תארנו לעצמנו יפתחו בפנינו, כמו במקרה שתואר כאן לעיל (הכל מסופר בהסכמת הלקוחה, כמובן).

הדרך להתמודד עם האתגר הזה. היא קודם כל, מתוך הבנה של הפרספקטיבה הנכונה לגבי שיווק. כי אם תביני את זה הבנת עקרון חשוב מאוד בשיווק.

שיווק הוא ריצה למרחקים ארוכים ולא ספרינט. 

זה תהליך הכולל ניסוי, טעייה ושיפור תוך כדי תנועה. זה להתמודד עם השדים הפנימיים שמנסים לרפות את הידיים ולענות להם. 
זה לא אומר רצף של הצלחות!!
עסקים מצליחים הם לא כאלה שמעולם לא נכשלו. 

בניגוד אולי לאשלייה שאפשר לקבל מגלישה ברשתות החברתיות או מפרסומים כאלה ואחרים. רוב רובם של ההצלחות לא נעשו בן לילה. בעלי ובעלות עסקים מצליחים הם דווקא אנשים בעלי יכולת התמדה, עם מוכנות לנהל סיכונים (מחושבים) ועם דרייב מספיק חזק – כדי להתמודד עם כל ה- #@!! הזה. יש אפילו מחקרים שמעידים שמידת ההתמדה והלהט הוא הסוד שמאחורי הצלחות בשיווק ומכירה.

הם אלה שהתמידו ולמדו גם ממה שעבד וגם ממה שלא עבד. עסקים שלא משנה מה קרה, הם חזרו לעלות על הסוס ושיפרו כל פעם את הדרך ואת התוצאות.

איך באמת לשווק נכון להצליח

לכן, אם חשוב לך להצליח. תפעלי מתוך מחשבה שאת זורעת היום גינה שלמה. חלק יכה שורש ויצמח, חלק לא. חלק כמו השיבולת, אפשר יהיה לקצור בזמן קצר. לעומת זאת, עץ הפרי שתשתלי היום יניב פירות רק בעוד שנים. אבל אם תתמידי ותפעלי נכון, זה יכול להניב פירות רבים כל עונה מחדש.

אז מותר להתבאס כשמשהו לא עובד. כדאי אפילו להתכונן מראש לאפשרות הזו. אבל הכי חשוב הוא לראות מעבר לרגע הזה. לדעת שהכי טוב הוא פשוט לקום ולחזור לעשייה. תקלות, שיבושים וטעויות הם חלק מהדרך. כמו שבמטבח גם טבחים מנוסים יודעים שלפעמים הם יחטפו כוויה, או חתך באצבע. או שיחזירו להם מנה. או שהם יצטרכו להכין מחדש תבשיל שלא הצליח. וזה לא אומר שום דבר עליהם כטבחים מעולים ומקצועיים!!


פשוט לומדים ממה שעובד וגם ממה שלא עובד. ובעיקר ממשיכים לעשות עד שזה מצליח! 

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

שתפו:

מאמרים נוספים

לפתח תודעת שפע: המסע האישי שלי לתודעת שפע

פסח הוא זמן מצוין לדבר על כסף ועבדות, חופש ושחרור ואיך כל זה קשור לפיתוח תודעת שפע. זה הסיפור שגרם לי לשנות תפיסה לגבי כסף ולפתח תודעת שפע פעם, לפני כמה שנים, כשהעסק שלי היה בתחילת דרכו. לא הייתי מתייחסת לכסף. הרי אני לא צריכה כסף, כי 'כסף זה לא מה שחשוב בחיים'. לא ידעתי

מה לעשות אם לא אוהבים לשווק

מישהו יכול לשווק במקומי? מתי נכון לקחת איש שיווק ומתי לא? ומה עושים אם לא אוהבים לשווק? או אפילו שונאים? "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי" לפעמים אני מקבלת טלפון ממישהי שמבקשת: "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי". אני מבינה את המקום הזה. בעלי ובעלות עסק רבים

כמה זמן צריך להשקיע בשיווק

ואם ביום שלישי לא בא לי? או לא הספקתי?כמה זמן צריך להשקיע בשיווק? איך לשווק גם אם אין לך זמן לשווק להיות עצמאית, זה שינוי לא קטן שדורש רכישת מיומנויות חדשות כגון ניהול זמן וגם מיומנויות שיווק. כמה זמן צריך להשקיע בשבוע כדי לשווק? הדעות בתחום נעות בין 25 אחוז מהזמן עסק שלך ל 60

שיווק מפה לאוזן או שיווק בגוגל: מה עדיף?

"שלום, הגעתי אליך דרך האינטרנט", היא אומרת לי בטלפון"איזה כיף שהשיווק בגוגל עובד" אני חושבת לעצמי."אנחנו קבוצה של חברים ואני מחפשת הדרכת טיול באיזור" היא ממשיכה.בשלב הזה אני מבינה שנפלה טעות, הרי אני מלווה עסקים בשיווק בכלל. "לא משנה, קטעים" אני אומרת לעצמי ונותנת לה לסיים לספר בנחת, מה היא מחפשת ומפנה אותה למדריכת טיולים

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה דילוג לתוכן