מה לעשות אם לא אוהבים לשווק

מישהו יכול לשווק במקומי? מתי נכון לקחת איש שיווק ומתי לא? ומה עושים אם לא אוהבים לשווק? או אפילו שונאים?

"אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי"

לפעמים אני מקבלת טלפון ממישהי שמבקשת: "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי". אני מבינה את המקום הזה. בעלי ובעלות עסק רבים באו לתת את המתנה שלהם לעולם. לעבוד עם לקוחות. לעזור לאנשים ואז הם מגלים שצריך לשווק כדי שיבואו לקוחות. והם גם לא יודעים לשווק וגם לשיווק יש שם רע, אז בכלל, מי רוצה לשווק?!

אז זהו, ששיווק אם עושים אותו נכון, הוא דווקא לא כזה סיפור מורכב, מתיש, קשה ובטח לא דוחה. להיפך שיווק יכול להיות עוד מקום לתת את המתנה שלך לעולם, להפיץ את האור שלך ולעזור לאנשים. וכשהוא כזה, האדם הכי מתאים לשווק הוא בעלת העסק בעצמה!!

כי העסק הוא את! את האדם איתו אנשים מתחברים, ובגללו הם בוחרים בך ולא במתחרה שלך. זה במיוחד נכון לנותני שירות. הרי אף אחד לא יכול לבטא את עצמך טוב יותר ממך! אף אחד לא יכול להעביר את התשוקה שלך, המקצועיות שלך, המהות שלך בלי שאת תהי מעורבת בשיווק. כלומר בכתיבה, בסרטונים, בויזואל.

מה בכל זאת לגבי, איש שיווק מקצועי?

יש מקצוע כזה. זה נקרא ניהול שיווק ואנשים שעושים זאת, נקראים מנהלי שיווק. אנשים שמתמחים ספציפית בניהול קמפיינים של פרסום ממומן (בפייסבוק, בגוגל או בפלטפורמות אחרות) נקראים מנהלי קמפיינים. רק שחשוב להבין, מדובר בהשקעה רצינית. במיוחד אם לוקחים אחד טוב ומקצועי. קחי בחשבון תקציב ניהול של כמה אלפים טובים בחודש. מדי חודש. לא כולל תקציב לפרסום ממומן.

למי מתאים לקחת מנהל שיווק

בדרך כלל בהשקעה באיש שיווק חיצוני, יש לקחת בחשבון גם תקופה לבנייה של התשתיות ותקופת ניסוי וטעיה. כל אלה לוקחים זמן, זמן שבו בעיקר משקיעים כסף, עד שזה עולה על המסלול הנכון. לפחות חודשיים-שלושה ולפעמים גם יותר.

לכן, ניהול שיווק מתאים לעסקים יציבים ובעלי הכנסה קבועה שיכולים לעמוד בתשלומים של אלפי שקלים לאורך חודשים רבים, בלי שזה יפגע ביציבות הכלכלית שלהם. מנהל שיווק טוב, יוודא את זה מראש עם בעל העסק כי גם הוא לא ירצה לקוח שיאלץ לנטוש באמצע התהליך, בשל מחסור במשאבים כספיים.

שנית, מנהל שיווק טוב ככל שיהיה, לעולם לא יכיר את העסק שלך ואת הלקוחות שלך כמו שאת כבעלת העסק מכירה. לכן, ניהול שיווק מתאים לעסקים שיודעים איך לשווק ולמכור את השירותים/מוצרים שלהם לקהל שלהם. בעלת עסק שלא מבינה בשיווק ולא יודעת איך להנחות נכון את איש השיווק, לא תוכל להפיק תוצאות מההשקעה הזו.

לכן, אם חשבת שלקחת איש שיווק מקצועי יפטור אותך מלהתעסק בשיווק. חשבי שנית. ניהול שיווק הוא רק זרוע מבצעת, הפנים והלב של העסק הוא בעלת העסק.

דוגמא להמחשה

למשל, פנתה אליי מעצבת פנים עסוקה. מישהי שהיקף הפעילות שלה הוא של כמה מאות אלפים ויותר בשנה. עם מוניטין ולקוחות מרוצים של כמה שנים. כל עסקה שלה היא כמה עשרות אלפי שקלים. היא מישהי שיודעת מה לעשות עם טלפון ממתעניינים כדי להפוך אותם ללקוחות. יודעת איך לסגור עסקה.

גם בתחום השיווק, היא לא טירונית. עבודות שלה הגיעו למגזינים נחשבים. יש לה נוכחות דיגיטלית ולקוחות שהגיעו אלה דרך האינטרנט. כך שאם יכנס לתמונה איש שיווק, היא יודעת איך להנחות אותו. היא מודעת לזה שהיא תצטרך לתרום את החלק שלה, כמו צילומי בתים מעוצבים ולתת את הצד המקצועי ואת הנסיון שלה בכל מה שקשור לחומרים השיווקיים ואפילו להצטלם בעצמה או להתראיין.

עסק כזה, בהחלט יכול לשקול מיקור חוץ של ניהול שיווק כפתרון להבאת לקוחות נוספים לעיצוב פנים. יש לזה כדאיות כלכלית ובסיס איתן מכל הבחינות שיתמוך בזה.

מה אם את לא אוהבת לשווק ולא יכולה להרשות לעצמך מנהל שיווק ?

קודם כל, הרבה עסקים קטנים ובעיקר נותני שירות, לא מחזיקים מנהל שיווק וגם אין להם טעם לקחת מישהו חיצוני. רוב העסקים הקטנים, שהם one man show, עושים את השיווק בעצמם. זה גם יעיל יותר מבחינת האפקטיביות של השיווק וגם כדאי יותר מבחינה כלכלית. הם פשוט טורחים ללמוד מה לעשות כשהם לא יודעים ולקחת עזרה מקצועית כדי לרכוש את המיומנויות שצריך כדי להביא לקוחות.

בהנחה שאת לא מוותרת על העסק ועל להביא לקוחות לעסק (ולא להיות תלויה רק מפה לאוזן). אין לך את המותרות לא להבין ולא להתעסק בשיווק. אבל יש לך את הבחירה, אם ללמוד איך להתחבר וליהנות מהשיווק. איך להתאים אותו אליך. ולעשות אותו יותר קל ופשוט ואפילו יותר כיפי. או לעשות שיווק כי צריך (ואז השיווק נראה בהתאם).

אני יודעת שיש מי שזה יכול להישמע לה מאוד רחוק מאיפה שהיא נמצאת כרגע. אבל מנסיון עם לקוחות זה לגמרי אפשרי להנות משיווק! לגלות את הדרך הייחודית שלך לשיווק, בצורה שתהיה עבורך קלה ופשוטה יותר! והרבה פעמים זה אפילו יכול להיות מהיר (לפחות חלק מהדברים).

בסופו של יום זה משתלם! הרוח שלך, המקצועיות שלך עוברים הלאה ומביאים אליך את הלקוחות המדויקים ביותר שרוצים דווקא אותך!

אם זה מענין אותך, אני מזמינה אותך לשיחת יעוץ אישית , ללא התחייבות וללא תשלום לבחון ביחד איך זה יכול לקרות בעסק המסוים שלך.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

שתפו:

מאמרים נוספים

לפתח תודעת שפע: המסע האישי שלי לתודעת שפע

פסח הוא זמן מצוין לדבר על כסף ועבדות, חופש ושחרור ואיך כל זה קשור לפיתוח תודעת שפע. זה הסיפור שגרם לי לשנות תפיסה לגבי כסף ולפתח תודעת שפע פעם, לפני כמה שנים, כשהעסק שלי היה בתחילת דרכו. לא הייתי מתייחסת לכסף. הרי אני לא צריכה כסף, כי 'כסף זה לא מה שחשוב בחיים'. לא ידעתי

כמה זמן צריך להשקיע בשיווק

ואם ביום שלישי לא בא לי? או לא הספקתי?כמה זמן צריך להשקיע בשיווק? איך לשווק גם אם אין לך זמן לשווק להיות עצמאית, זה שינוי לא קטן שדורש רכישת מיומנויות חדשות כגון ניהול זמן וגם מיומנויות שיווק. כמה זמן צריך להשקיע בשבוע כדי לשווק? הדעות בתחום נעות בין 25 אחוז מהזמן עסק שלך ל 60

שיווק מפה לאוזן או שיווק בגוגל: מה עדיף?

"שלום, הגעתי אליך דרך האינטרנט", היא אומרת לי בטלפון"איזה כיף שהשיווק בגוגל עובד" אני חושבת לעצמי."אנחנו קבוצה של חברים ואני מחפשת הדרכת טיול באיזור" היא ממשיכה.בשלב הזה אני מבינה שנפלה טעות, הרי אני מלווה עסקים בשיווק בכלל. "לא משנה, קטעים" אני אומרת לעצמי ונותנת לה לסיים לספר בנחת, מה היא מחפשת ומפנה אותה למדריכת טיולים

איך לשווק נכון: עקרון המפתח שגורם לשיווק שלך לעבוד ולהצליח

כמי שעוסקת בשיווק כבר מעל עשור, אני יכולה לומר לכם שאי אפשר להבטיח דרך חסינה מטעויות, לגבי אף שיטה ואף פלטפורמה. להיפך, אם יש משהו שאני יכולה להבטיח לך לגבי שיווק הוא, שמתישהו, משהו ישתבש. מתישהו משהו לא יעבוד. אם רק הייתי יודעת אז, את מה שאני מלמדת היום, הייתי חוסכת לעצמי הרבה כאב לב.

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה דילוג לתוכן