מהו חזון?

מהו חזון

חזון הוא תמונה ויזואלית שהמוח שלך מייצר לגבי העתיד שלך, זו למשל, התשובה שאת נותנת לעצמך לשאלה: מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, או איך יראו חיי בעוד כמה שנים.

אם אני מדמיינת איך אני שוכחת את החומר בזמן הבחינה, ונשארת עם דף בחינה ריק. רוב הסיכויים שאכן זה יקרה לי במציאות…
במובן זה המחשבה אכן יוצרת מציאות. החדשות הטובות הן שבדיוק כמו שהמוח יכול לדמיין לפרטי פרטים בתמונה חיה, את ההתממשותם של חששות ופחדים כך הוא יכול לדמיין את הגשמתם של חלומות, של חזון עסקי או אישי. לעיתים אנחנו עושות זאת בצורה אינטואיטיבית, כמו למשל אמהות רבות המספרות, איך הן דמיינו לעצמן לפני ההריון חובקות תינוק בידן.

מחקרים מראים שמה שמשפיע על הצלחה בלימודים למשל, איננו נקודת ההתחלה של התלמידים, אלו לאו דווקא בעלי רמת המשכל הגבוה או בעלי רקע משפחתי תומך, המכנה המשותף לכל התלמידים המצליחים הוא חזון מעמיק וחיובי של העתיד שלהם, לחמש או לעשר השנים הבאות.

הדבר נכון גם בתחומים עסקיים. אם תפפשי בהיסטוריה של חברות, ארגונים ואפילו אנשי עסקים מצליחים, תגלי שהיה להם חזון שלפיו הם פעלו. אפילו המדינה שלנו קמה בחזונו של איש שאמר "אם תרצו אין זו אגדה"

השוס הכי גדול, זה עובד גם לבעלת עסק קטן! אני יכולה להעיד על עצמי שכתיבת החזון העסקי שלי באופן יזום, לפני שנה, אכן הביא לתוצאות המקוות ובזמן הרבה יותר קצר ממה שהועדתי לו בחזוני. זה עבד כל כך טוב מבחינתי שהייתי חייבת השנה לכתוב לעצמי משהו פורץ דרך, יותר כדי לאתגר את עצמי לעשייה העסקית השנה.

כתיבת חזון

יש דרכים רבות ליצירת חזון עסקי, דרך אחת פשוטה וקלה כל שצריך הוא לשבת עם דף ועט, לעצום עיניים, ולדמיין: בעוד חמש שנים אני קמה בבוקר ו…..

____________________________________________________________________________________

 

 

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים. לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים. הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה