על הקשר שבין מלחמת יום כיפור לתפיסות על שיווק

"שיווק זה מעייף"
"כדי להצליח צריך לעבוד קשה"
"בשביל למכור צריך להיות קצת רמאי"
"נשים מצליחות מקריבות את המשפחה והילדים"
"זה בודד להיות בפסגה"
אלה מחשבות נפוצות מאוד לגבי שיווק ומכירה
ומבחינתי זה דומה מאוד למה שקרה לפני מלחמת יום כיפור.
איטה, עכשיו הגזמת, מה פתאום מלחמת יום כיפור עכשיו?!
הנה, אני כבר מסבירה…
לפני המלחמה, למרות שהיו התראות, למרות שהיו אנשים שהציגו נתונים אחרים.
עדיין אנשים חשבו שהסבירות למלחמה היא נמוכה.
היום קוראים לזה 'קונספציה' ואומרים ש"הם היו שבויים בקונספציה שגויה"
אבל בסופו של יום הקברניטים לא היו מוכנים למה שקרה.
המלחמה תפסה את ישראל עם המכנסיים למטה.

נו, ואיך זה קשור?

זו אומנם דוגמא קיצונית, אבל היא ממחישה את היכולת האנושית המופלאה להתייחס למציאות דרך משקפיים מסויימים, המבוססים על תפיסות שרכשנו במהלך החיים על המציאות ועל עצמנו.
בדרך כלל זה עובד לנו ממש טוב, בזכות זה אנחנו יכולים להשליך מדוגמא אחת על שלל סיטואציות, לדעת לזהות סכנות וללמוד במהירות דברים חדשים.
מתי בכל זאת כדאי לבדוק מחדש את ההנחות?
כשהדרך הרגילה שבה אדם נוהג לא מביאה אותו לתוצאות שהוא היה רוצה לקבל.
וזה נכון גם לגבי שיווק ומכירה.
במיוחד לגבי 3 אספקטים שקשורים שיווק:
  • התפיסה שלי מהו שיווק ומהי מכירה
  • התפיסה שלי לגבי איך אני בשיווק ובמכירה או איך נכון לנהוג כשמשווקים/ מוכרים
  • התפיסה שלי לגבי התוצאות הישירות והעקיפות של הצלחה בשיווק ובמכירה
דמייני לרגע איך היה נראה השיווק שלך אם לא היית מאמינה לכל מיני משפטים שליליים על שיווק ומכירות, כמו שהצגתי כאן בראש המאמר.
אני מנחשת שהוא היה הרבה יותר זורם לך ומהנה וגם היית עושה אותו יותר בקלות ויותר בגדול.
אני מזמינה אותך לאתגר לרגע את המחשבות הללו, שווה, לא?!
כל מה שצריך לעשות  הוא תרגיל קטן בכתב:
השלימי את המשפטים הבאים ותרגישי חופשי 'ללכלך' על השיווק:
שיווק הוא…
המחיר של שיווק מצליח הוא…
מי שמשווק בהצלחה הוא…
עכשיו הוסיפי לפני כל משפט, מילה אחת קטנה, עם סימן שאלה גדול:
האמנם?
האמנם שיווק הוא…?
האמנם המחיר של שיווק מצליח הוא…?
האמנם מי שמשווק בהצלחה הוא…?
קחי את השאלה הזו איתך לימים הקרובים.
עכשיו אחרי ששמת סימן שאלה על המשפטים הללו,
הם כבר לא יכולים לנהל אותך, הם מנוטרלים

כי כל פעם שהם מרימים ראש את תתפסי אותם כמו שהם באמת – רק מחשבות ולא אמת לאמיתה.

כעת המיינד שלך יכול להיות פתוח יותר לראות דרכים אחרות לשיווק ולתוצאות שלו.
מי יודע אולי תגלי ששיווק טוב הוא שיווק שבו את הכי את?
Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

שתפו:

מאמרים נוספים

בניית נוכחות דיגיטלית ב-3 שלבים

מהי נוכחות דיגיטלית? "אם אתה לא שם אתה לא קיים"כך רץ הסלוגן של דפי זהב בזמנו.היום אפשר לומר את זה על נוכחות דיגיטלית. נוכחות דיגיטלית היא למעשה היכולת למצוא את העסק שלך ברשת. אם בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל או במדיה החברתית.במילים פשוטות, אם מישהו יקליד עכשיו את שם העסק שלי בגוגל (במקרה שלי, שם

איך להתמודד כעסקים עם הגל החמישי

אחרי שבועיים של  בידודים וקורונה ושאר מרעין בישין של הגל חמישי הרבה בעלי ובעלות עסקים מוצאות את עצמם עם מציאות לחוד ותוכניות לחוד. חוסר הודאות חוזר לשלוט בכיפה. אפשר להתלונן לממשלה, אבל יש בהחלט דרכים להתמודד. הנה כמה מהם: להיות אמא עצמאית קודם כל, יש את מי שלא פנויה כרגע לעשות עסקים. לא משנה אם

איך להביא לקוחות לעסק גם אם אין לך נוכחות דיגיטלית

3 טכניקות מעשיות למשיכת לקוחות אם בדיוק פתחת עסק ואת רוצה להתחיל להתגלגל עם מה שיש (או יכול להתממש בקרוב).או שאת כרגע בתהליך שינוי או בניה של תשתיות שיווק אבל חשוב לך לפעול במקביל כדי להזרים הכנסות.אם חשוב לך להגדיל את כמות הלקוחות כרגע ואת צריכה לפעול מהר ובלי הרבה הכנות (כי הילד בבית בבידוד

למצוא את הייחודיות שלך

ונתן בהם סימנים: דרך אחרת למציאת הבידול שלך

בואו נודה על האמת, בידול הוא אחד הנושאים הכי קשים למציאה בעסק כל כך נפוץ לשמוע משפטים כמו: "אנשים לא מבינים מה בדיוק אני עושה" או "במה אני שונה מעוד אלף אחרים?" גם לי השאלה הזו הייתה תעלומה (למרות שאני מכירה על בוריו את תהליך מציאת הבידול) – לקח לי זמן למצוא את המילים המדויקות

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה