אנשי השיווק האלה עולים לי על העצבים

DSC_4742"איך אפשר להיות כאלה מגעילים?! לקחת מחירים כאלה?! לנצל ולשדוד בעלי עסקים תמימים. מסכנים מי שמאמינים לאנשי השיוק האלה"

אפשר להתעצבן ואפשר גם לכעוס ואפילו לשנוא איש שיווק כזה או אחר, אבל אפשר גם ללמוד מהעצבים האלה משהו על עצמי ועל השיווק שמתאים לי ואפילו, לשפר את השיווק שלי בזכות זה. כי אם כבר התעצבנת אל למה שלא יצא לך משהו טוב מכל זה?!

קודם כל אנחנו תמיד מתעצבנים ממשהו שחשוב לנו. אם התעצבנת על 'השוד' ו'הניצול' ו'המחיר היקר' אולי חשוב לך הוגנות בעסקים, או שאולי חשוב לך להיות נגישה למי שזקוק לך. ואם התעצבנת על ה'הצפות של המיילים' אולי חשוב לך ההתחשבות בעסקים.

אז כל הכבוד לך על התפיסה הערכית שיש לך לעסק שלך ולהתנהלות העסקית שלך!

עכשיו אפשר לרדת יותר לעומק, לתוך התת מודע שלנו. אם שמת לב לזה, יכול להיות מצב שמאוד יפריע לך הנושא של ההוגנות למשל, אבל לא יפריע לך הנושא של ההתחשבות בכלל. וזה לא אומר שאת לא מתחשבת. זה בדרך כלל אומר שיש שם לך עניין פנימי בנושא שמכעיס אותך.

למשל, אם לי יש עניין לא סגור עם כסף והמחיר שאני גובה בעבור השירות שלי. 'מחיר יקר' אצל אחרים יקפיץ לי את הפיוזים. כי לי חשוב להיות הוגנת עד כדי כך שאני לא יכולה לראות איך מחיר יקר יכול להיות הוגן. זה פשוט נראה לי בלתי אפשרי (ואז אני גם אגבה סכומים נמוכים בעד השירות שלי – כי לא נעים לי לקחת מחיר יקר).

ברגע שאני אסכים לראות שיש שם משהו טוב באיש ההוא שלוקח 'מחירים יקרים', ואברר עם עצמי מה בכל זאת אפשר להגיד טוב על אנשים שלוקחים 'מחירים יקרים'? איך אדם הוגן היה יכול להגיד שזה המחיר ולהיות שלם עם עצמו? אולי אגלה שהוא קודם כל מעריך את עצמו ואת השירות שלו. הוא מאמין בשירות שלו מאוד. ואז אוכל ללמוד מזה משהו לעסק שלי. על המקום של 'כמה ראויה אני לקבל תגמול הוגן לשירות שלי – בעיני עצמי', 'כמה אני מעריכה היום וכמה אני יכולה להעריך את מה שאני עושה ונותנת במסגרת העסק שלי – בעיני עצמי'. בזכות זה אני אוכל להעלות מחירים ולקדם את העסק שלי טוב יותר מפעם. כי אני אהיה שלמה עם זה. כי בזכות זה שכעסתי עליו למדתי שגם לי מגיע להעריך את עצמי בלי שזה יהיה לא הוגן.

למעשה הכעס עוזר לי לאזן ביני לבין עצמי, ללמוד מתכונות של אחרים דווקא אלה שמעצבנים אותי. כי יש לי שם שיעור לחיים ולעסק שלי. שברגע שאלמד אותו הכעס יתפוגג מעצמו.

מה דעתך? מה השיעור שהכעס בא ללמד אותך לגבי ההתנהלות בעסק שלך?

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים. לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים. הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה