על שיווק עצמי ועל הקשר לחנוכה

"כמה קל להלל ולפרסם מישהו שהוא לא אנחנו, משהו שהוא לא שלנו."

שמעתי מישהי אומרת. ואני יודעת שזה משהו שקשה להרבה בעלות עסקים. איך בכל זאת מצליחים לשווק את עצמנו באותה קלילות ושמחה כמו שהיינו עושים למישהו אחר שאהבנו את העבודה שלו.

בוא נבחן לרגע את העניין ונסתכל על החברות הגדולות ממש, כמו חברות הרכב למשל, את מה הם משווקים?

אם צפיתם בסרטון הזה יכלתם לראות שהרכב עצמו לא מופיע בסרטון, זו דוגמא קיצונית אומנם, אבל מדגימה יפה את הרעיון. בעולם השיווק העניין הוא לא המוצר או השירות או העסק, למרות שזה מה שאנחנו קונים בסופו של דבר, מכונית, כריך, משקה. אבל כולם משווקים משהו אחר, גדול יותר.

וזה לא רק חברות גדולות גם בנימין זאב הרצל שיווק, גם חז"ל שיווקו. אפילו חנוכה זה שיווק, את מה משווקים בחנוכה?

את הנס – לפי ההלכה, המצווה היא לפרסם את הנס שהראה לנו הקדוש ברוך הוא. שימו לב, לא את חג חנוכה ולא את החנוכיה  ולא את המכבים. ואפילו לא את נצחונם של היהודים על היוונים. כל אלה הם לא העניין, הם הכלי, השליחים של הנס. וזה מה שאנחנו מזכירים ומפרסמים כל שנה בחנוכה, בהדלקת הנרות אנחנו אומרים "וְעַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן. וְעַל הַגְּבוּרות. וְעַל הַתְּשׁוּעות וְעַל הַנִּפְלָאות וְעַל הַנֶּחָמות שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבותֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה"

גם אנחנו בעלות העסק יכולות ללמוד מזה: איך להרגיש חופשיות בשיווק?

אז מה דעתך להיות שליחה של רעיון שאת מאמינה בו בכל לב. כי גם ככה כל אחת מחוברת למשהו גדול יותר כשהיא הופכת לעצמאית. כי גם ככה לכל אחת יש בשורה להפיץ כשהיא בחרה במקצוע הזה. אז כל מה שצריך לעשות הוא לזכור את זה כשיוצאים לשווק ולהפיץ את הבשורה. לזכור שיש כאן משהו שאת רוצה לתת לעולם כדי להפוך אותו לעולם טוב יותר. ואת זה – את הרעיון איך להפוך את העולם לטוב יותר – את זה את משווקת.

חג שמחשיווק עצמי

 

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים. לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים. הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה