שיווק עצמי – איך לשווק את עצמך בקלות ובהנאה

"אני יודעת לשווק אחרים אבל לא את עצמי!"

"שיווק זה ממש לא אני!"

האם אחד מהמשפטים הללו נשמע לך מוכר?

זה לקום בבוקר, לשבת מול רשימת המטלות שצריך לעשות כדי להביא לקוחות פוטנציאליים, כדי לפתוח את הסדנא שאת רוצה, כדי שיכירו אותך. הכול כדי שתוכלי לעשות את מה שאת הכי רוצה – לעבוד בעבודה שאת אוהבת. אבל במקום לשווק את מוצאת את עצמך עסוקה באלף דברים אחרים.

את יודעת בדיוק מה את צריכה לעשות. את אפילו יודעת למה כדאי לך לעשות את זה וכמה את והעסק שלך תרוויחו מזה. בראש את מבינה. אבל את לא מתחברת לזה בפנים. בראש עוברים לך משפטים כמו: "שיווק זה ממש לא בשבילי." "שיווק זה עושה לי בחילה", או בקיצור:

"לא אוהבת את זה. לא רוצה לעשות את זה. דחילק, תעזבו אותי מזה!"

למה שיווק עצמי חשוב בכלל?

נשים רגע בצד, את השאלה אם את יכולה להרשות לעצמך שירותי שיווק יקרים (כמה אלפים בחודש). או שהמצב הוא כזה שבלי השיווק היזום, את עלולה לאבד את העסק שלך ולחזור להיות שכירה (ואת ממש לא רוצה).

שיווק עצמי הוא הדרך שלך שיכירו אותך, שיכירו אותך באמת. שידעו למה לבוא אליך ולא לקולגה מהתחום שלך. הוא הקול הייחודי שלך שאליו אנשים יכולים להתחבר. זה מה שגורם למתעניינים לומר: "אותך אני רוצה, את בדיוק הדבר שאני צריך עכשיו". ואת זה אי אפשר לתת למישהו אחר לעשות בשבילך. הרי אף אחד לא מכיר את הלקוחות שלך ואת מה שהם צריכים יותר טוב ממך. וגם אף אחד לא יכול לדבר אותך טוב ממך.

אז תני לי עוד כמה דקות, ותראי איך את יכולה ללמוד איך לשווק את עצמך ביתר קלות ופשטות. כן, אני יודעת שאולי זה נשמע לך תלוש, אני כבר מסבירה איך זה יכול לקרות.

הסיפור שלי

אני רוצה לספר לך סיפור שקשור לשיחה שלנו, על בית קטן ובו אבא, אמא ושלושה ילדים. משפחה נורמלית, או כך לפחות חשבתי עד ששאלו אותי "למה אבא שלך נמוך?" ו"מה יש לאחים שלך?"

גיליתי שיש במשפחה שלי משהו שונה. שאנשים קוראים לאבא ולשני אחים שלי "נכים". אבל אצלנו בבית מעולם לא אמרו לנו שמשהו לא אפשרי, תמיד היה מסר אחד שהועבר אלינו: כל דבר הוא אפשרי ובר השגה.

בגלל זה אחי בגיל 21 פתח סטרטאפ ואחותי הפכה לאחת מחלוצות תחום הדיסאבליטי בישראל, למרצה ולאקטיבסטית בתחום. המופיעה בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונים וכל זה לא היה קורה אילוליא ההורים שלי שתמיד האמינו שאנחנו, ללא יוצא מן הכלל נוכל להשיג כל מה שנרצה.

למה בכל זאת קשה לשווק

למרות שזה המסר שעליו גדלתי, בתחילת דרכי כמאמנת היו מצאתי את עצמי תקועה, דוחה, פוחדת ומהססת. שכחתי מהמורשת שקיבלתי מהורי, מבחינתי הייתי חסרת נסיון ובטחון בשיווק, וזהו. היה לי ממש קשה להסתכל לאנשים בעיניים ולשווק את עצמי. אמרתי אני לא יודעת לשווק, אני צריכה ללמוד וכשאדע אז אוכל באמת להתקדם.

העניין הוא שלמדתי ולמדתי וראיתי שאני לא מתקדמת מספיק. הבנתי שזה לא הידע שחסר לי, שאני יודעת מה אני צריכה לעשות, אבל לא יכלתי, הרגשתי שאני פשוט לא מסוגלת לעשות למרות שככה מלמדים ולכאורה זה הכי נכון לשווק ככה. כשדיברתי עם בעלות עסקים, הבנתי שגם הן כמוני, מתקשות לעשות בגלל המחסומים הפנימיים. החלטתי שאם אני מאמינה שהכול אפשרי אם רק רוצים, אז זה בטח נכון גם בשיווק!

הרי אני מומחית אימון עסקי ויש לי את כל הכלים כדי להתגבר על חסמים ולעשות את עצמי אשת השיווק הכי טובה של עצמי. הבנתי שאני עומדת לעשות את זה לא רק כדי לעזור לעצמי אלא גם לעזור לאחרות כמוני.

לקחתי את עצמי בידיים, עבדתי על המחסומים, שלא נתנו לי לעשות את מה שידעתי שצריך. עם הכלים שרכשתי באימון, פיתחתי טכניקות מיוחדות, המתאימות במיוחד לחסמים בשיווק, חקרתי את הקשיים לעומק וביררתי מה גורם לעצמאיות קשיים בשיווק, כדי לצאת מהתקיעות ולקבל מוטיבציה לשווק ואפילו לשווק עם חשק ובטחון.

הכלים הללו נתנו לי את הבסיס כדי לפעול בחופשיות ואפילו בהנאה בערוצי השיווק. הפכתי לדמות מוכרת יותר, המתארחת בכנסים דיגיטליים כמומחית בתחום השיווק. ובזמנו בעלת תכנית שבועית אינטרנטית המארחת מומחים ומומחיות (ואחר כך גם נולד הפודקסט), לקיים וובינרים, לצאת לשיתוף פעולה עם מכללת קייסי קולג' ומכללת כוונה ולפתח מוצרים דיגיטליים.

והכי חשוב, הכלים הללו איפשרו לי לעזור גם לאחרות וללוות אותן עושות יותר, ביתר קלות ובעזרת השם, להגיע ליותר לקוחות וליותר הכנסות.

איך עוברים מ'תקיעות' לשיווק שמביא תוצאות

דמייני לרגע, איך פתאום אנשים שאף פעם לא פגשת מזהים אותך במפגש חברתי או באירוע עסקי, פונים אליך: "את X , נכון?!" ואומרים לך שהם עוקבים אחריך. איך אנשים מתקשרים אליך ואומרים, "אני כבר כמה זמן קוראת אותך, האם תוכלי לעזור לי?".

אולי קשה לך לדמיין את עצמך שם? אולי זה נראה לך לגמרי תלוש מהחיים שלך כרגע? כי כרגע אין כמעט שיווק, כי זה יותר מדי קשה לך.

קשיים זה לא משהו שנעלם לגמרי. ההבדל היחיד ביני לבינך, הוא לא שאין לי קשיים יותר ולך יש.

תאמיני לי, יש לי עדיין נפילות, קשיים. פחדים. גם אני עדיין בן אדם. רחוקה מלהיות מושלמת. ההבדל הוא שאני למודת נסיון. מצאתי דרך שעוזרת לי בכל פעם מחדש להשתחרר ממחסומים ולחזור לשווק בלי בעיה ואת עדיין לא. זה הכול.

את ההבדל הזה אני רוצה ביחד איתך להוציא מהמשוואה שלך. אין לי ספק שכשתגלי שגם את יכולה לשווק את עצמך בלי בעיה תראי יותר הצלחות, המוטיבציה שלך תעלה עוד יותר, והתקשורת שלך מול העולם תהיה מלהיבה וממגנטת יותר לקוחות…

כי אין מה לעשות, זאת עובדה : כשהשיווק טוב אז גם המצב הכלכלי של העסק נמצא במגמת עלייה…

אז בואי נתחיל עם כמה נקודות מעשיות, שיעזרו לך להפוך את השיווק לקצת פחות מרתיע ויאפשרו לך להתקדם צעד קדימה

טיפים מעשיים שיעזרו להקל עליך את השיווק

להתמקד בנתינה: בניגוד לאמונה הרווחת שיווק הוא לא מיקוד בקידום עצמי! שיווק שעובד הוא שיווק שיש בו שליחות ונתינה! לכן, השתמשי בפלטפורמות הקיימות לרשותך (דיגיטליות או לא), כדי להעניק לקהל שלך ידע וכלים בנושאים הקשורים לתחום שלך.

להתחיל מצעדים קטנים: פעולה ועוד פעולה לאורך זמן מצטברים להרבה. התחילי ממשהו אחד קטן שאת בוחרת לעשות לאורך זמן. הרגל אחד חדש. לקוחה שלי, בחרה להתחיל עם מסר שבועי, כל שישי היא העלתה סיפור מתוך פרשת השבוע לפייסבוק. לאט לאט הקבוצה של הקוראים גדלה והופכת לקהילה אוהדת שמחכה לסיפור השבועי הזה. תוך שנה, היא הגיעה להופיע בשער של מקומון ואחר כך גם הגיעה להתארח בתכנית רדיו נחשבת. וגם הלקוחות הגיעו.

לחשוב פשוט: לא צריכה להיות לך קהילת עוקבים ענקית במדיה החברתית או אסטרטגיית שיווק מורכבת כדי להצליח. ראיתי לא מעט בעלי עסקים, מאמנים ומטפלים ביניהם ש'ירו לכל הכיוונים' כהגדרתם וגילו שהם גם מותשים וגם לא מגיעים לתוצאות. מיקוד מייצר אפקטיביות, התחילי עם פלטפורמה אחת, למדי טוב את החוקים שלה ובני משם בהדרגה.

להיות אותנטית: הלקוחות שלך רוצים להכיר את האני האמיתית שלך, אז אל תפחדי להראות את האישיות שלך ולשתף את הערכים והאמונות שלך. אם זה שיתוף ברגעים מהחיים שלך, או של העשייה המקצועית שלך. את יכולה לעשות את כל זאת ועדיין לשמור על הפרטיות שלך ושל הלקוחות שלך. זה הכל ענין של גבולות.

לבקש עזרה: אם נניח ששיווק במדיה חברתית הוא באמת לא הקטע שלך, שקלי לקבל ליווי שיוכל לעזור לך לפתח אסטרטגיה שתואמת את הערכים והיעדים שלך. אני יכולה להבטיח לך שיש עולם שלם שם בחוץ. ערוצים רבים שאינם פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.

זכרי, שיווק הוא פשוט הדרך להגיע ליותר אנשים ולהשפיע יותר טוב בעולם. אל תתני לחששות או למחסומים למנוע ממך מלהפיץ את האור שלך בעולם.

לשחרר מחסומים ולהכניס יותר קלות לשיווק שלך

יש לא מעט סוגי מחסומים ודפוסי התנהגות הבאים לידי ביטוי כשיש חסימה. בסרטון הזה, אני סוקרת 3 סוגי מחסומים מהנפוצים ביותר ומציעה גם דרכים לשחרר אותם: מחסום 'איש השיווק', מחסום הפחד להצליח והפחד להיכשל ומחסום ה'מה יגידו'.

הדבר הזה יעניק לך את השינוי הגדול והמשמעותי ביותר בחוויה ובתוצאות שלך

חשוב לומר, אין פה פתרונות קסם. השינוי הכי משמעותי שתראי בעסק יהיה כאשר תשקיעי בעצמך ותשחררי את מה שעוצר אותך מלפעול ולהביא את הטוב שלך לעולם. וכמו שהבטחתי, זה אפשרי, את יכולה וזה לא בשמיים ! זה רק דורש ממך להחליט ש…

  1. את לא מוותרת על להצליח עם העסק שלך
  2. את מוכנה להשקיע בדבר הכי חשוב בעסק: בעצמך !

מדבר אליך?

שיווק עצמי יכול להיות קל ופשוט יותר, גם עבורך. לא משנה אם את בעלת עסק חדש או ותיק, זה אפשרי להתחבר לשיווק, לעשות שיווק ולהרגיש בטוחה ונינוחה יותר בשיווק ומכירה. עם קצת עזרה ומוכנות לעבוד על המחסומים, תמצאי את עצמך חווה פחות קושי ומאמץ ויותר פעולות שיווק ומכירה אותנטיות ומוצלחות. ככל שתתרגלי יותר שחרור מחסומים ובניה של מיינסט מקדם, תוכלי גם לעשות קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות המכירה והשיווק שלך, בהתלהבות ובאנרגיות לשווק. מה שיביא אותך לשווק יותר ובעקביות ולכן גם יביא לתוצאות. ואת תוכלי לחוש הגשמה עצמית וסיפוק מעבודה עם יותר לקוחות בתחום בו בחרת לעסוק.

את הידע והנסיון שצברתי ריכזתי ותמצתתי לערכה אחת. כדי לקבל את כל מה שצריך כדי לשחרר את המחסומים הכי נפוצים ובסיסיים לגבי שיווק ולצאת מהדחיינות . כי ברור לי שאם לא עוברים את אותם מחסומים ראשוניים אי אפשר לשווק ולהביא תוצאות. הערכה הזו נולדה אחרי 6 מחזורים של סדנא פיזית שזכו להצלחה רבה אצל המשתתפות (84 אחוז מהמששתפות ביצעו את הפעולה השיווקית או המכירתית שלשמה הגיעו לסדנה), כדי להנגיש את הכלים הללו לכל מי שצריך. היא זמינה לרכישה בלחיצת כפתור כאן.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן