איך לשווק את עצמך כעסק

3 עמודי התווך שיעזרו לך לשווק את עצמך כעסק נותן שירות

בניגוד לשיווק של מוצרים או של עסק של מישהו אחר, לדעת איך לשווק את עצמך חשוב במיוחד לעסקים נותני שירות, כמו יועצים, מאמנים, מטפלים. כאלה שהם זה העסק. מבחינה שיווקית, דווקא לעסקים כאלה יש יתרון על פני שיווק מוצרים של חברות או אפילו אל מול עסקים גדולים שנותנים שירות. כי לנותני שירות הקטנים יש 'פנים'. יש להם ייחודיות כבר מעצם החיבור בין בעל העסק לבין השירות שהוא נותן. מה שמאפשר להם למצוא בידול עסקי שאי אפשר להעתיק, למרות שיש בשוק עוד המון מטפלים/מאמנים וכו'.

מסיבה זו למתענינים קל יותר להתחבר לערכים ולאדם שמאחורי העסק. לכן, בעלי עסקים שעובדים ובונים מיתוג ועשייה שיווקית נכונה מביאים לכך שהפניות אליהן הן פניות בשלות של אנשים שעוקבים אחריהם מזה זמן מה (אפילו שנים) והם מבקשים לעבוד דווקא איתם.

אחרי שהבנו את היתרון האדיר שיש לעסקי שירות. אפשר להתקדם הלאה אל 3 עמודי תווך שחוזרים על עצמם בשיווק של עסקי שירות מצליחים:

איך לשווק את עצמך תוך מתן במה לקול הייחודי שלך

כשמבינים את העקרון שעסקים בסופו של דבר עושים עם אנשים, המסקנה המתבקשת היא שלשווק את עצמך זה קודם כל, לתת במה לסגנון ולקול היחודי שלך. אם זה הדעות והתפיסות שלך המקצועיות וככל שזה מתאים לך גם לחשוף צדדים אחרים באישיות ובחיים שלך. כל אלה הופכים להיות ערכי המותג שלך. לכן חשוב לזהות אותם כשלב מקדים לגיבוש המיתוג שלך ולנסח נכון את משפט ההצגה העצמית שלך.

דוגמא להמחשה: אצלי בחיים קלות, הנאה ופשטות חשובים לי. אני מחפשת פשטות וקלות גם בבישול (לא עושה ארוחות ערב של יותר מ 20 דקות הכנה). אני שמה לפעמים מוזיקה או פודקסט כשאני מנקה את הבית כדי שיהיה לי כיף. זה חלק ממני. לשמחתי, יש בהם ערך גם בהקשר העסקי שלי. כך שכשאני מציעה להכניס יותר קלות, פשטות והנאה לשיווק. יש לזה קהל. מכיוון שאלה גם ככה ערכים המאפיינים אותי, קל לי להיות אותנטית ולבטא את הערכים הללו בכל מה שאני עושה בשיווק (ובכלל בעסק). אם זה בפוסטים כתובים, בוידיאו, בשידורים חיים, במוצרים ללא תשלום ובכל פלטפורמה אחרת שאני בוחרת לפעול בה.

לפעול מתוך תכנון ובהתאמה לעסק וליעדים שלך

כשמגיעים לעשייה שיווקית, יש המון ערוצי שיווק, המון פלטפורמות, קל מאוד להתפזר ולירות לכל הכיוונים ולגלות מאוחר מדי שזה לא עובד. לכן, חובה להתמקד, לתכנן מראש תכנית פעולה. במילים מקצועיות זה נקרא, אסטרטגיה שיווקית, המותאמת ליעדים של העסק. לסוג העסק, לשלב שבו העסק נמצא ולהעדפות האישיות שלך. לא כל עסק חייב חשבון בפייסבוק או באינסטגרם. לא כל עסק ישקיע בפרסום ממומן. על בסיס התכנית ניתן לבנות נוכחות דיגיטלית, קהילה ולשווק בצורה ממוקדת ואפקטיבית.

מנסיוני, גם עסקים באותו תחום ועם יעדים דומים, כמו למלא את הקליניקה, מגבשים אסטרטגיה שונה. ליוותי לא מעט מאמנים ויועצים זוגיים וכל פעם, התכנית הייתה שונה ויחודית כדי להתאים לצרכים השונים, להעדפות ולשלבים השונים של כל עסק.

אם מענין אותך לקבל ממני עזרה בנושא, בלחיצה כאן ניתן לתאם עמי שיחת יעוץ על עסק שלך, ללא עלות וללא התחייבות.

להתמודד עם "אני מעולה בלשווק אחרים, אבל כשצריך לשווק את עצמי אני פשוט גרועה" ודומיו

למרות היתרון האדיר שיש לעסקים קטנים, המון בעלי ובעלות עסקים מוצאים את עצמם מתקשים לשווק את עצמם. הקושי בשיווק עצמי יכול לנבוע ממגוון סיבות. אחת הנפוצות שבהם זו התפיסה המוטעת ששיווק הוא לדבר על עצמך. לקוחה פעם סיפרה לי שהיא לא מספרת לאנשים מה היא עושה, כי היא מרגישה שזו התרברבות בעשייה שלה. וזה כל כך לא נכון!!

שאלתי אותה, איך אנשים שלא חוו אותך באופן ישיר, אמורים לדעת מה את עושה? או כמה את טובה מה שאת עושה?

היא הבינה שבתור מאמנת, העשייה שלה בקליניקה היא לרוב דיסקרטית. למרות שהיא אדם צנוע, המעשים שלה לא יכולים לדבר בזכות עצמם. להיפך היא זו שמסתירה מהעולם את הטוב שלה. זה כמו שפרח לא יפרח כי מישהו יראה כמה הוא יפה. מנקודה זו, היא התחילה לזהות הזדמנויות לשוחח על השליחות שלה והפלא ופלא פתאום הגיעו אליה גם לקוחות מהסביבה שלה.

אין צורך לדבר על עצמך ללא הפסקה. חס וחלילה! אבל זה לא אומר שצריך להסתיר את המידע מהסביבה שלך!! יש גם את דרך האמצע!

חשוב להבין, שיווק נכון אף פעם לא ממוקד בבעל העסק. להיפך, המוקד הוא תמיד האנשים שברצונך לשרת. הרצון לתת, לתרום לאחרים ולהיות בשליחות עבור אחרים הוא בסיס של כל פעולה שיווקית מוצלחת. כשאת מיידעת אחרים שאת עוזרת לסוג מסויים של אנשים להשיג סוג מסוים של תוצאות את מאפשרת להם להעביר את השם שלך למי שזקוק בדיוק לעזרה הזו. כשאתה נותן עצה מהתחום המקצועי שלך, בפוסט ברשתות החברתיות ומישהו אחד שאולי שמע פעם את העצה הזו בעבר. אבל עכשיו כשזה בא ממך, במילים שלך זה נגע בו. זה כיף אדיר! זה הופך להיות חלק מהשירות שלך שלא מוגבל רק לאחד על אחד!

אהבת?

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן