איך להשיג לקוחות באינטרנט או: מה גורם ללביאות פיק ברכיים?

כשאני שואלת לקוחות שלי, מה הן רוצות להשיג בשיווק באינטרנט, זה בדרך כלל מסתכם באמירה אני רוצה להגיע ל-X לקוחות ב-Y כסף.

ובערך בשלב הזה, מגיע גם פיק הברכיים, בגלל התהום הפעורה בין הרצון המוגדר הזה לבין המציאות שבה אני לא יודעת דבר וחצי דבר על איך מגיעים אליו. משהו שגורם אפילו ללביאות שבדרך כלל מעולות בהשגת מטרות, להתקע.

אחת הסיבות העיקריות לפיק הברכיים היא שזו מטרה כללית מדי ומעורפלת מדי. ואם את גם עסק טרי, נוסף על זה גם לחץ מעצם העובדה שאין לך נסיון בלהביא לקוחות. זה כמו לומר, אני רוצה להתחתן תוך שנה מהיום כשאת לא יוצאת עם אף אחד כרגע… אם חברה שלך הייתה במצב הזה, כנראה היית מציעה לה קודם לצאת לדייט ואז לבנות זוגיות עם מישהו ואחר כך גם להתחתן. אז כמו בעולם הזוגיות, גם כאן הפתרון הוא קודם כל, לפרק את זה למטרות קטנות יותר.

מה השלבים בשיווק באינטרנט (וגם מחוץ לו)

שלבי השיווק באינטרנט

מישהי אמרה לי פעם שהיא לא משווקת בכלל, לקוחות פשוט: "מכירים אותי, יודעים מה אני שווה ומגיעים אלי". זה הבסיס לשיווק מפה לאוזן. אך באותה מידה אפשר לקחת את זה לשיווק באינטרנט, בעזרת שלושת השלבים משיווק למכירה (know-like-trust):

know דייט ראשון

יצירת קשר ראשוני בשפה המקצועית לשלב הזה קוראים know – היכרות. הרי עסקים עושים עם אנשים. אז אפשר לראות את השלב הזה כדייט ראשון. היכרות איתך קודם כל כבן אדם חשובה ואם מדובר במתן שירות על אחת כמה וכמה. הצד השני שנתקל בך לראשונה שואל את עצמו ומתרשם ממך: האם יש לך בכלל משהו רלוונטי עבורי? זה מענין אותי? את אדם אמין, כזה שאפשר לסמוך על מה שאת אומרת? האם יש כימיה בינינו?

אם התשובות על כך חיוביות, יש מעבר לשלב הבא.

like – יוצאים יחד

היכרות מעמיקה יותר עם המומחיות שלך – לדעת מה את שווה (ולמה כדאי לו). כמו בזוגיות, זה השלב שבו יוצאים ביחד. עוד אין הגדרה מחייבת. אבל נותנים לזה להתקדם וממשיכים להיפגש. בשלב זה העוקבים, או האנשים שאת איתם בקשר, רוצים לדעת שאת אשת מקצוע טובה, מקצועית. שיש לך יכולת לעזור למקרה המסוים שבו הם זקוקים לעזרה. שאת מומחית בתחום.

בשלב הזה נוצר החיבור הרגשי, יש חיבה, אהדה אפילו התלהבות מהקשר. זה למשל, לחכות לפינה השבועית שלך בבלוג או לפוסט הבא שתעלי בפייסבוק. זה לענות לך בתגובות לרילס, או לשלוח לך לבבות בסטורי. לפעמים, יש חיבור והצד השני עוקב בשקיקה אחר התכנים שלך אבל לא מגיב בכלל ואת לא יודעת בכלל שהוא עוקב אחריך.

trust – קשר רציני

אם השלב הקודם הסתיים בהצלחה, אז מגיע הזמן לעלות לרמה הבאה: מעמד המכירה! או במילים פשוטות של אותה לקוחה שלי: להגיע ולקנות. השלב הזה יכול להגיע בעקבות יוזמה שלך כבעלת עסק והוא יכול לבוא כפנייה של המתעניין. ואם את מטפלת או מאמנת, זה יופיע כשאלה: "האם את יכולה לעזור לי?" או כאמירה בסגנון: "רציתי לברר לגבי אימון/טיפול".

ישנם המון מעמדי מכירה. זה יכול להיות למשל, פגישה פיזית, שיחה טלפונית, דף נחיתה באינטנט או אפילו מייל. לא משנה אהיכן הוא מתקיים, זה השלב שבו מדברים ת'כלס על המוצר או השירות והלקוח הפוטנציאלי צריך לקבל החלטה אם לרכוש או לא לרכוש.

כל אחד מהשלבים הללו, הוא מטרה קטנה בדרך להשגת לקוחות מחוץ לאינטרנט. וזה נכון גם באינטרנט, כי בסופו של יום אלה תמיד אנשים שקונים ואלה תמיד אנשים שמוכרים. רוצה ליישם?

רוצה תרגיל פרקטי לזיהוי השלבים בעסק שלך

כתבי לעצמך בפירוט את התהליך שעבר לקוח אחד שלך (מהסוג שאת אוהבת לקבל ורוצה עוד כמוהו) מרגע ההיכרות הראשונה איתך ועד לקנייה, חלקי זאת לפי כל השלבים הללו. כתבי מה היה בכל שלב, מה גרם ללקוח להמשיך לשלב הבא? זהי מה היה החלק שלך? מה היה החלק שלו? אולי תגלי שאותה לקוחה באה אליך אחרי שנתת לה טיפ מעולה לכאבי גב, כי הבנת אותה. או שהלקוח התחבר אליך לאנרגיות ולשמחה שלך. אולי דווקא שהיית בטוחה בעצמך, הרבה פנו אליך. ברגעים הללו היה משהו שאת הבאת לאינטראקציה שעשה את ההבדל. איזשהי יכולת, תכונה או תדר שהיית בו שגרם לאדם השני לעבור איתך לשלב הבא בהצלחה. אלה הם למעשה, החוזקות השיווקיות שלך, אלה דברים שאת טובה בהם כמשווקת.

כעת את יכולה להוסיף את החוזקות הללו לעשייה שלך. שאלי את עצמך, איך ארתום את החוזקות הללו גם בשיווק באינטרנט? איך אכיר אנשים באינטרנט באמצעות החוזקות שלי? איך החוזקות שלי יכולות לשמש אותי בשלב הוכחת המומחיות? ואיך החוזקות שלי יעזרו לי למכור?

עכשיו אפשר להתפנות ולמצוא את הדרך שלך להשיג לקוחות באינטרנט ביתר קלות. משום שהשיווק הזה, זה משהו שכבר עשית בעבר ובהצלחה. את כבר יודעת 'איך את משיגה לקוחות'. כעת רק נותר לשכפל את ההצלחה הזו עם הכלים והאסטרטגיות של שיווק באינטרנט.

בניית נוכחות דיגיטלית

השלב הראשון בשיווק באינטרנט הוא כמובן, בניית נוכחות דיגיטלית. זו המקבילה באונליין לשלב הדייט – ההיכרות. אפשר לומר שככל שיש לי יותר נוכחות ברשת, כך יש סיכוי גדול יותר שגולשים יתקלו בי ויוכלו להכיר אותי. לכאורה, נשמע שכדאי לייצר יותר איזכורים ונכסים וכך ליצור נוכחות גדולה יותר. עם זאת, חשוב להבין שנוכחות היא רק שלב ראשון. אתר, כרטיס עסק, דף פייסבוק וכו' כל אלה הם קצת כמו כרטיס ביקור. זה משהו שהרבה עסקים עושים (היום הרבה פחות) אבל אף אחד לא חושב שזה מה שיביא לו לקוחות. אלא שזה רק חלק מהתשתית דרכה אני פועלת כדי להביא לקוחות.

דרכים נפוצות לשיווק באינטרנט

לפני שאסקור כמה דרכים נפוצות, חשוב לי להדגיש, שהבחירה בדרך כזו או אחרת, צריכה להיות פועל יוצא של בניית האסטרטגיה השיווקית שלך. לכן, חשוב לתכנן מראש את תכנית הפעולה הנכונה לך. כי אין עסק הדומה למשנהו. בפגישות האסטרטגיה שאני מקיימת, יכולות לשבת איתי נשים מאותו תחום מקצועי ובאותו שלב עסקי ולכל אחת מהן נבנה יחד אסטרטגיה יחודית ואחרת מזו של חברתה. כי היא נבנית בהתאם ליעדים, להבנה מעמיקה של קהל היעד, לשירותים ולמוצרים, להעדפות האישיות, לשלב בו העסק נמצא ולעוד גורמים שיש להם השפעה על התכנית הסופית.

אז איך מביאים לקוחות אונליין? מה האפשרויות העומדות בפניך?

יש המון המון אפשרויות לשווק באינטרנט. חלקן דורשות תקציב שיווק קבוע, חלקן דורשות השקעה של זמן ולימוד מעמיק. חלקן אפשריות במיקור חוץ, חלקן מאפשרות חשיפה לקהל גדול בבת אחת. אני בכוונה לא פורסת בפניך את כל האפשרויות, כי גיליתי שזה לרוב רק מבלבל יותר ומעכב את הביצוע. אז הרשי לי להציע שלושה כיוונים אפשריים ונפוצים. רובם, נמצאים תחת המטריה הגדולה של שיווק באמצעות תוכן. זוהי אחת האסטרטגיות היותר יעילות ופופולריות, בוודאי כשמדובר בנותני שירות.

שיווק באמצעות תוכן, משמעו יצירת תכנים רלוונטים ובעלי ערך בצורה כזו שמושכת שמושכת דווקא את קהל היעד המדויק שלך. הדרך להעביר את התכנים, הנושאים והתדירות, יכולה להיות מגוונת. אלה יכולים להיות טקסטים כתובים, תכנים ויזואלים, סרטונים או קטעי אודיו ופודקסטים. הכל בהתאם לפלטפורמה ולאסטרטגית התוכן שבה תבחרי.

אם את מאמנת, מטפלת ואפילו יועצת, ממליצה גם להכנס להדרכה המקיפה שיווק למאמנים: שיווק שמרגיש נוח וללמוד איך לשווק קליניקה קצת יותר לעומק.

שיווק ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות

זה בדרך כלל הדבר הראשון שעולה לבעלי עסקים בראש, כשהם חושבים על שיווק בכלל. שיווק ברשתות החברתיות עשה בזמנו מהפכה משמעותית ביכולת של העסק הקטן להגיע לקהל יעד ממוקד בתקציבי פרסום קטנים יחסית לעיתונים ושלטי חוצות שעד אז היו ערוצי השיווק העיקריים. היום מספר הרשתות החברתיות עצום. רק אזכיר את פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ויוטיוב ועדיין לא כיסיתי את כל הרשתות. לכל אחת מהן יש מאפיינים ייחודיים וחוקים שחשוב להכיר. לכן עסק קטן חייב לדעת להתמקד במספר מצומצם של רשתות. לעסקים מתחילים אני תמיד ממליצה לבחור רק אחת ללמוד אותה לעומק. כדאי לבחור רשת שבה נמצא ריכוז גדול של קהל היעד שלך וכמובן ראוי להתייחס גם להעדפות אישיות שלך. יש לקוחות שבניתי איתן אסטרטגיה שבמכוון לא כללה שום רשת חברתית וזה עבד להן גם כך. אז מותר גם לא לפעול ברשתות החברתיות ועדיין להשיג לקוחות.

שיווק במייל

שיווק באמצעות המייל, או מה שאוהבים גם לכנות כרשימות תפוצה. אם למשל, נתקלת פעם בהצעה להוריד מדריך חינמי, זה למשל אחד הכלים האפקטיבים של שיווק במייל ליצירה של קהילה אוהדת. משום מה פחות מדברים על הערוץ הזה . אבל אולי תופתעי לשמוע שהוא הערוץ הכי יעיל בכל העולם, ביחס של עלות מול תועלת!! כן, כן!! שיווק במייל הוא השיווק הכי אפקטיבי מכל שאר ערוצי השיווק הקיימים. וזה נכון לאורך כל השנים, גם בהשוואה לטרנדים כאלה ואחרים שהיו ונעלמו. וגם ביחס לערוצים ותיקים ופופולרים אחרים. זה אחד הערוצים המועדפים עליי. כי הוא מאוד מאוד יעיל בפילוח קהלי יעד מדויקים וגם מבחינת זמן ואנרגיה והיכולת ליצור מנגנונים אוטומטיים יעילים.

כדי להתחיל ולבנות רשימת תפוצה, יש לפתוח חשבון באחת ממערכות הדיוור הבינלאומיות או הישראליות (שגם מתואמות לחוק הספאם) וללמוד את הכלים לעומק. שלושת המערכות הגדולות והפופולריות בישראל הן: רב מסר, שלח מסר או סמוב. כולן מאפשרות תקופת נסיון בתנאים כאלה או אחרים.

פרסום ממומן

פרסום ממומן הוא האפשרות לשלם תמורת חשיפה והזרמה של תנועה של לקוחות פוטנציאלים (לידים, בשפה המקצועית). בדרךכלל בגוגל או בפייסבוק. היתרון הגדול בפרסום ממומן הוא בחסכון בזמן. החסרון שלו הוא שהוא דורש כמובן השקעה כספית לאורך זמן ומומחיות או לחילופין, למצוא איש מקצוע טוב שיבצע את המלאכה. אני ממליצה להוסיף אותו לערוצי השיווק שלך כשאת כבר יודעת איך את משיגה לקוחות ויודעת ליצור תהליך שיטתי להבאת לקוחות חדשים מאותו סוג.

לסיכום

לא משנה באילו ערוצים אונליין בחרת לפעול, הדרך להבאת לקוחות אונליין מבוסס על תהליך know-like-trust או כפי שקראתי לו כאן: "מכירים אותי, יודעים מה אני שווה ומגיעים אלי". אני מקווה שההסברים והתרגיל שנתתי כבר נתנו לך כיוונים ואולי גם מוטיבציה להתחיל ולתרגם זאת לערוץ השיווקי המתאים.

איך את עכשיו, לביאה?

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן