מה עושים כשלא יודעים איך לשווק בדיגיטל

האמת שלגבי שיווק בדיגיטל, קל מאוד להשלים חוסר ידע לגבי כל איך. ידע לא חסר וגם לא מקורות ידע בנושא.

אפשר לקבל ידע בהמון דרכים:

  • לדבר עם אנשים שכבר עשו את זה בהצלחה ולברר איך ומה אפשר 'להעתיק' לשיווק העסק שלך (מודלינג בשפת הנלפ)
  • לעשות חיפוש בגוגל למשל: איך להתחיל לשווק בדיגיטל. כדי לקרוא או לצפות בידע. אם כי פה אסייג ואומר, אי אפשר להסתמך רק על ידע חינמי באינטרנט, כי עד כמה שאני אוהבת כללי אצבע. הם עדיין רק כללי אצבע, ותמיד צריך להתאים את זה לעסק המסויים שלך. כדאי לשוטט ולבחור 1-3 אנשים בתחום השיווק שאת מעריכה ומתחברת לסגנון ופשוט להתחיל ללמוד מהם.
  • הרמה הכי גבוהה של למידה היא כמובן מסגרת ליווי שבה גם לומדים אבל עיקר הפוקוס הוא על עשייה. גם כאן יש מגוון רחב של אפשרויות וצריך לבחור מה שמתאים לך. האם אישי או קבוצתי, האם קצר וממוקד או לתקופה.

איך משלימים פערי ידע בשיווק דיגיטלי

לפני שצוללים לעולם הידע של השיווק הדיגיטלי. חשוב להבין מה המטרה שלפניך. מה חשוב לך להשיג בשיווק שלך?

למלא את הקליניקה?
לפתוח סדנה או קורס?
לבנות מנגנון שיווקי שמזרים לקוחות באופן קבוע ולא להסתמך רק על מפה לאוזן?
או אולי מטרה אחרת?

כל מטרה, דורשת ידע שיווקי מתאים. שיווק לקליניקה אינו זהה לשיווק לסדנא או לקורס. ואף יותר מזה, אליי הגיעו עם השנים כמה וכמה מטפלות זוגיות. בבניית התכנית השיווקית לעסק, כל אחת מהם התחברה לערוצי שיווק אחרים. אחת לפודקסטים ולפייסבוק, אחרת להרצאות ולרשימת תפוצה במייל ושלישית לסרטוני יוטיוב וקבוצות ואטסאפ. כך שלמעשה לכל אחת מהן הייתה תכנית פעולה אחרת.

איזה ידע עליי להשלים?

אחרי שהגדרת את המטרה, אפשר להשלים את הידע החסר ולהבין איך נכון לך לשווק. הנה תרגיל פשוט שיעזור לך. צרי שני טורים: טור אחד, 'חלקים מהפאזל' של איך מגיעים לשם, שאת כבר יודעת. טור שני, החלקים שאת כרגע עוד לא יודעת איך לעשות. מתוך זה יהיה לך ברור מה עליך להשלים כדי לפעול באפקטיביות.

בוא ניקח לדוגמא שני עסקים. האחד יועצת משכנתאות שיש לה דף פייסבוק פעיל ולקוחות שהגיעו דרך פייסבוק. והאחר מאמנת אישית שזה עתה סיימה את הסטאז' ועדיין לא התנסתה בשיווק דיגיטלי ולכן גם אין לה איזשהי איזכור, או נוכחות באינטרנט.

המטרה של העסק מתחיל: להביא עוד 3 לקוחות לתהליך אימון בשלושת החודשים הקרובים. מכיוון שהיא עסק מתחיל ועדיין אין לה נוכחות דיגיטלית. היא יודעת איך לשוחח עם אנשים בסביבה שלך ולמכור את השירות שלה. אין לה מושג מתי ומאיפה תגיע הפניה הבאה. לכן כדאי לה ללמוד איך מביאים לקוחות לקליניקה, גם ללא נוכחות דיגיטלית. או שהיא תרצה ללמוד איך לבנות נוכחות דיגטלית

המטרה של העסק הפעיל בפייסבוק: להביא 10 לקוחות ליעוץ משכנתאות כל חודש מפייסבוק. מכיוון שהיא עסק עם דף פייסבוק פעיל, היא יודעת לכתוב פוסטים בפייסבוק, אפילו להביא לתגובות. היו לה גם פניות מדי פעם, שהגיעו דרך פייסבוק. בעיקר מפעילות שלה בקבוצה מסוימת. אבל אין לה שליטה על מתי ואיך זה קורה. לכן כדאי לה ללמוד איך להביא מפייסבוק פניות באופן קבוע (רמז: זה קשור לבניית מנגנון שיווקי ולפרסום ממומן).

עצם ביצוע התרגיל הזה נותן מיקוד ובהירות וזה כבר יכול לקדם לעשייה. כי זה הופך מ'אני לא יודעת לשווק' למשהו ממוקד וספציפי שאני רוצה ללמוד או להשלים בצורה של מיקור חוץ (כמו פרסום ממומן, למשל), כדי ליישם בעסק.

ככה תדעי מה בדיוק עליך להשלים לגבי איך לשווק, כדי להגיע אל המטרות העסקיות שלך

אנשים עדיין מרגישים לפעמים שהם ׳לא יודעים לשווק׳

למרות שזה כל כך קל לקבל מידע. אנשים עדיין מרגישים לפעמים שהם ׳לא יודעים איך לשווק׳ ונשארים במקום. כלומר הם עדיין לא משלימים את פערי הידע. או לחילופין, הולכים לקורסים, לומדים ידע חדש ועדיין מרגישים שהם לא יודעים מספיק ולא מיישמים את מה שלמדו.

אני לא מאמינה שזה עצלנות. או אופי דחיין. מנסיון, יש כאן משהו שבאמת מפריע לך. זה משהו שבהחלט אפשר לפתור אותו ואפילו בזמן קצר, בהינתן הליווי המתאים, שנותן מענה גם לפן המנטלי-רגשי.

מי אמר ששיווק זה רק פייסבוק?

יש מעצורים שפשוט נובעים מתפיסות מוטעות לגבי הדרך הנכונה לשווק. למשל, יש מי שמבחינתו 'אני לא יודע לשווק' זה בעצם 'אני לא מבין בפייסבוק ולא אוהב בכלל פייסבוק, אבל אני צריך כנראה כי כולם שם'.

אבל מי אמר ששיווק זה רק פייסבוק?
עם כל הכבוד לפייסבוק. יש עוד המון אפשרויות חוץ מפייסבוק. ואז פתאום התובנה הזו, ששיווק בעצם יכול להיות משהו אחר ממה שדימיינתי, מביאה לפריצת דרך. למשל: 'אני רוצה ללמוד איך מביאים לקוחות בלי פייסבוק עכשיו' או 'איך אני יוצרת סיסטם להבאת לקוחות מהאינטרנט'. ולזה יש לי מוטיבציה וחשק. ואז אני לא במאבק פנימי עם עצמי ואני מוכנה ללמוד וליישם.

מה זה אומר 'אני לא יודע לשווק'

לפעמים זה עמוק יותר. מישהו למשל אומר 'אני לא יודע לשווק' ובעצם מתכוון ל'ניסיתי פעם לעשות משהו וזה לא עבד' אז כנראה ש'אני פשוט לא יודע לשווק'. לעיתים, נוצר פחד מלהשקיע שוב זמן ואנרגיה וכסף ושוב להתאכזב כשזה לא עובד. זה יכול להיות מרתיע מספיק כדי להימנע מלפעול.

לא רק בגלל הכסף והזמן והאנרגיה שאולי 'אבזבז'. אלא כי אם זה לא יצליח, זה אומר שאולי 'אני לא מספיק טוב/מוערך כדי שאנשים יבואו אליי לסדנה'. מבחינת תחושת הערך העצמי המיינד שלו אומר לו 'עזוב, עדיף שלא לדעת שיווק ולא לעשות שיווק בכלל'.

המיינד משחק איתנו משחקים

האמת היא, שהמיינד מטעה. קודם כל, כי מה שהיה הוא לא הכרח מה שיהיה. הרי אחרי ההתנסות יש לו יותר ידע ונסיון לגבי מה לא עבד אבל גם לגבי מה שכן עבד. יש כבר טעויות שהוא לא יחזור אליהן כי הוא למד מהנסיון. יש כבר הצלחות קטנות, שחשוב לראות כי אפשר לשכפל ולהגדיל בפעם הבאה. כך שהפעם הבאה תהיה בהכרח יותר אפקטיבית.


שנית, שיווק הוא תהליך מתמשך שעסק צריך לקיים לאורך כל חייו כעסק. שמעת פעם על מנכל חברה שאומר לסמנכ"ל השיווק שלו "לא עבד הקמפיין, מעכשיו אני מבטל את מחלקת השיווק ומפסיק להשקיע תקציב בשיווק"?
ברור שלא!
רוב הסיכויים שגם הסמנכ"ל נשאר בתפקיד. אולי אפילו הגדילו לו את התקציב. מסיקים מסקנות וממשיכים הלאה. כי חברות גדולות יודעות שלפעמים התוצאות לא עומדות בציפיות. וזה פשוט חלק מהדרך.

שיווק הוא ריצה למרחקים ארוכים ולא ספרינט. זה תהליך הכולל ניסוי, טעייה ושיפור תוך כדי תנועה. עסקים מצליחים הם לא כאלה שמעולם לא נכשלו. הם אלה שהתמידו וחזרו לעלות על הסוס ושיפרו כל פעם את הדרך ואת התוצאות.

לעשות עד שזה מצליח

יש כל כך הרבה סיבות למהלך שיווקי מסויים להשתבש או להרגיש שהוא לא עובד. רוב הסיכויים שזה בכלל לא קשור לרמת המקצועיות והערך שלך, בעל/ת עסק . זה פשוט חלק מהדרך בשיווק. לפעמים דברים לא עובדים. אבל לטווח ארוך, אם לומדים מזה, וממשיכים לעשות עד שזה מצליח, השיווק נעשה טוב יותר ויותר.

לסיכום, מה עושים כשלא יודעים איך לשווק


אם את אומרת לעצמך 'אני לא יודעת לשווק', 99 אחוז הוא שיש רק משהו מסוים שאת לא יודעת. ואת פער הידע הזה אפשר להשלים. יש לרשותך מקורות שונים לפנות אליהם וללמוד את מה שחסר לך. קבעי לעצמך עכשיו זמן ביומן לבצע את התרגיל שהצעתי ולהתחיל בלמידה. עוד יותר חשוב, קבעי לך מועד נוסף ביומן להשגת המטרה.
אם משהו שם מפריע לך, אם את זזה באי נוחות ולא מצליחה להביא את עצמך לעשייה וליישום. אין צורך להלקות את עצמך. ככל הנראה נתקלת במחסום וזה פתיר.

רוצה להתייעץ איתי לגבי העסק ולראות מה נכון לך לעשות כדי לקדם את העסק שלך. מוזמנת לכתוב לי כאן

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

שתפו:

מאמרים נוספים

לפתח תודעת שפע: המסע האישי שלי לתודעת שפע

פסח הוא זמן מצוין לדבר על כסף ועבדות, חופש ושחרור ואיך כל זה קשור לפיתוח תודעת שפע. זה הסיפור שגרם לי לשנות תפיסה לגבי כסף ולפתח תודעת שפע פעם, לפני כמה שנים, כשהעסק שלי היה בתחילת דרכו. לא הייתי מתייחסת לכסף. הרי אני לא צריכה כסף, כי 'כסף זה לא מה שחשוב בחיים'. לא ידעתי

מה לעשות אם לא אוהבים לשווק

מישהו יכול לשווק במקומי? מתי נכון לקחת איש שיווק ומתי לא? ומה עושים אם לא אוהבים לשווק? או אפילו שונאים? "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי" לפעמים אני מקבלת טלפון ממישהי שמבקשת: "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי". אני מבינה את המקום הזה. בעלי ובעלות עסק רבים

כמה זמן צריך להשקיע בשיווק

ואם ביום שלישי לא בא לי? או לא הספקתי?כמה זמן צריך להשקיע בשיווק? איך לשווק גם אם אין לך זמן לשווק להיות עצמאית, זה שינוי לא קטן שדורש רכישת מיומנויות חדשות כגון ניהול זמן וגם מיומנויות שיווק. כמה זמן צריך להשקיע בשבוע כדי לשווק? הדעות בתחום נעות בין 25 אחוז מהזמן עסק שלך ל 60

שיווק מפה לאוזן או שיווק בגוגל: מה עדיף?

"שלום, הגעתי אליך דרך האינטרנט", היא אומרת לי בטלפון"איזה כיף שהשיווק בגוגל עובד" אני חושבת לעצמי."אנחנו קבוצה של חברים ואני מחפשת הדרכת טיול באיזור" היא ממשיכה.בשלב הזה אני מבינה שנפלה טעות, הרי אני מלווה עסקים בשיווק בכלל. "לא משנה, קטעים" אני אומרת לעצמי ונותנת לה לסיים לספר בנחת, מה היא מחפשת ומפנה אותה למדריכת טיולים

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה דילוג לתוכן