בינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי: מיומנויות הכרחיות לשיווק הדיגיטלי בחמש השנים הבאות

איך בינה מלאכותית משפיעה על השיוק הדיגיטלי? ומה שתי המיומנויות שכל עסק קטן חייב לפתח כדי שהשיווק הדיגיטלי שלו ימשיך להיות רלוונטי גם בעוד 5 שנים מהיום.


"לא, אי אפשר לשלוח במייל או בואטסאפ, תשלחי בפקס", אמרו לי בטלפון.

אז למרות שזה היה ממש מסורבל שלחתי פקס, כי הייתי חייבת לקבל שירות דווקא מהם.
אבל בואו, פקס בשנת 2022?! מי עדיין מחזיק פקס?!

עסקים בכלל וקטנים בפרט, לא יכולים להרשות לעצמם שלא להתקדם עם הזמן ועם הטכנולוגיה

 

הטכנולוגיה בכלל והבינה המלאכותית (AI) בפרט מתקדמים היום בצעדי ענק.
הדרכים המסורתיות הופכות להיות לא רלוונטיות אם הן לא מתאימות את עצמן לא רק להווה אלא גם לעתיד. בעוד חמש שנים, המומחים מדברים על שינויים משמעותיים בכל תחומי החיים!!

אולי קשה להאמין שדברים ישתנו עד כדי כך, אבל אם מסתכלים על הילדים שגדלים היום, רואים שהם חיים כבר בעולם אחר מהעולם שאנחנו גדלנו בו. הם לא יודעים מה זה להקשיב לרדיו, הם שומעים פודקסטים בסמארטפון.
אני תמיד צוחקת שהם מתקשרים אליי דרך הואטסאפ ולא משתמשים בחייגן של הסמארטפון. אין ספק שהם נולדו באלף אחרת.

"המקצועות היצירתיים והרווחיים יושפעו הכי הרבה מהתפתחות הבינה המלאכותית"

כולנו יודעים שכבר היום רובוטים מחליפים פועלי ייצור במפעלים ושמקצועות רבים כמו סנדלר נעלמים מהעולם. אבל בינה מלאכותית הולכת לא רק להחליף עובדים בעבודות פיזיות. גם מקצועות יצירתיים כמו יעוץ, אימון, ציור ואנימציה עומדים להשתנות כתוצאה מההתפתחויות הצפויות (צפו בכתבה על ציורים מדהימים שמופקים על ידי בינה מלאכותית).

גם עולם השיווק עובר ויעבור בשנים הקרובות שינוי משמעותי, בהשפעת הבינה המלאכותית. עם הרבה יותר אוטומציות בתהליכי השיווק והמכירה אבל הוא ירגיש הרבה יותר אישי ואינטימי ופחות המוני ומכליל.

 

אני לא מנסה לייצר FOMO (fear of missing out ) , או להפחיד אף אחד. אבל מרגע שהקדמה דופקת לנו על הדלת, אנחנו נדרשים להיערך, כדי להתפתח ולשגשג בתנאים החדשים שנוצרים.

משבר הקורונה בשנתיים האחרונות היה דוגמא קיצונית לתודעת העולם הישן שמתנגשת בתודעת העידן החדש. והוכיחה בצורה כואבת, שעסקים שמסרבים להתפתח ולהתגמש נשארים מאחור במקרה הטוב או נעלמים לגמרי בתקופה קצרה.

https://youtu.be/7aAcufJZ06o?t=1347
קצת על היכולות של הבינה המלאכותית בתחום האמנות

 

פתיחות מחשבתית: לשמור על ראש פתוח לאפשרויות הטכנולוגיות שנוצרות היום.

לא חייבים להיות הראשונים לקפוץ נחשונית לטרנד כזה או אחר. גם לא צריך לעקוב אחרי כל הטרנדים. כי גם לזה יש מחיר. אבל כן לשים לב להזדמנויות שנוצרות היום (במקום לדאוג לאפשרויות שעלולות להיעלם). להתייעץ עם אנשי שיווק שמחוברים למה שקורה היום ויודעים להתאים ולהמליץ לך במה להתמקד. כי הרי הקדמה כבר כאן, אז למה לא לחשוב איך להשתמש בה בעסק שלך.


למשל, כבר לפני שנים קנבה עומדת לרשות בעלי עסקים היא. שם אפשר ליצור עיצובים על בסיס תבניות לפוסטים, כרטיסי ביקור, פלייארים ועוד, בלי להיות מעצב. הייתה לי לקוחה שרצתה כמה פוסטים מעוצבים לרשתות. הפנתי אותה למעצבת גרפית והנחתי את אותה מעצבת להכין לה (בתשלום כמובן) תבניות מעוצבות ומותאמות אישית לעסק שלה. כדי שהלקוחה שלי, תוכל לקחת התבניות לתוך קנבה ולעבוד עליהן בקנבה. כך מצד אחד, היא יכולה להחליף תמונות וכיתוב כאוות נפשה. מצד שני, זה נראה מעוצב עם צבעי המותג וברוח המותג של העסק שלה.

הקשבה לצרכי הלקוח: תמיד להקשיב לצרכים ולתת להם מענה

 

מצד שני, בני אדם לא משתנים כל כך מהר כמו הטכנולוגיה. העקרונות הפסיכולוגיים של האדם והצורה בה הנפש שלנו עובדת, נשארים כפי שהיו מזה אלפי שנים. לכן, הקשבה לצרכי הלקוח ומתן מענה הם בסיס להצלחה עסקית. המוצרים הכי מבוקשים שלי נולדו מתוך הקשבה לקהל ולבקשות שלו. רק שהיום בזכות הטכנולוגיה נפתחות היום הזדמנויות חדשות ומלהיבות לספק את הצרכים של הלקוחות ובצורה טובה יותר!

כבר היום אפשר להגשים ללקוחות שירותים ומוצרים שפעם היה אפשר רק לפנטז עליהם. כמו אפליקצית אימון (קואצ'ינג) שמייצרת לך תהליך אימון מותאם אישית לא רק למטרות שלך אלא לדרך שבה אתה עונה על המשימות. בעתיד הלא רחוק כדי לכתוב טקסטים שיווקיים לעסק אפשר יהיה לבחור בין ללכת לקופירייטר או לאפליקציה שתחולל תוך כמה דקות 5 אפשרויות שונות לסלוגן לעסק המסוים שלך.


*עדכון 2023, יש כלי חינמי בשם chatGPT שכבר היום יודע לעשות דברים כאלה ואחרים. כמו יצירת טקסטים לפוסטים, דפי נחיתה ועוד.

עסקים שיודעים לעשות את החיבור שבין הקשבה ללקוח לבין הפוטנציאל שגלום בהתפתחות הטכנולוגית הם אלה שיובילו וישגשגו מחר.

 

איך לגרום שהשיווק הדיגיטלי שלך יהיה רלוונטי גם בעוד 5 שנים

פתיחות מחשבתית מחד, והקשבה לצרכים המשתנים של הקהל מצד שני זו מיומנות חובה היום של בעלי עסקים. גם עולם השיווק משנה את פניו בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. ערוצי שיווק דיגיטלים בדרך כלל לא נעלמים לגמרי אבל הם יכולים להיעלם או להשתנות ב 180 מעלות. מה שהיום טרנדי ומביא לקוחות יכול מחר להיות לא רלוונטי (זוכרים את התקופה שכולם השתמשו בבוטים בפייסבוק? זוכרים שפייסבוק שינו את החוקים והטרנד דעך?). לכן, מי שסומך היום על ערוץ שיווק אחד או שניים ולא כורה אוזן להתפתחויות עלול למצוא את עצמו מחוץ למגרש. בינה מלאכותית היא העתיד, ומי שידע לרכב על הגל יוכל להביא יותר לקוחות בצורה יותר חכמה, יותר קלה ויותר נעימה לקהל.

רוצה שאכתוב עוד על מה שקורה היום בתחום השיווק ומה עוד מצפה לנו בעתיד? על איך להיערך כך שהשיווק שלך יהיה רלוונטי גם בעתיד? הגיבו למטה או תנו לייק שאדע שאהבתם

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן