שיווק אפקטיבי ויצירתי

שיווק שהוא גם אפקטיבי וגם יצירתי? יכול להיות דבר כזה? מה המקום למיקוד ולשגרת עבודה מסודרת ואיך משלבים בתוך זה גם יצירתיות? איך לא מתפזרים מדי או לומדים ולומדים בלי להיתקע בשלב היישום?

הזמנתי את עדי מאור סיסו, מאמנת לאפקטיביות ושינוי הרגלים, מחברת הספר והפודקאסט ״אפקטיבית״ לשיחה על אפקטיבי ואיך אצל עדי, זה אומר גם שיווק יצירתי.

עדי מאור סיסו ואנוכי בפרק על שיווק אפקטיבי ויצירתי בפודקסט שיווק יחף

דיברנו על:

מה זה בכלל אפקטיביות? ומהו שיווק אפקטיבי?
איך עדי דואגת לחופש יצירתי גם בתוך עבודה מסודרת ושגרה?
מה מדרבן אותה לצאת מהשבלול ולשווק במקום להכנע לתסמונת המתחזה?
למה היא לא נלחצה כשפייסבוק השביתו לה את חשבונות הפרסום הממומן?
על מיקוד בשיווק ואיך להתמודד עם הצפה מריבוי האפשרויות?
למה היא לא בעד לעשות שיווק לפי הספר ואיך נכנסת היצירתיות לשיווק שלה?
ומה היא מציעה לכל בעל ובעלת עסק לעשות כדי שהשיווק יהיה קל ופשוט יותר?

להאזנה בספוטיפיי, אפל פודקסט או גוגל לחצי כאן

מיקוד, מיקוד ועוד מיקוד

אפקטיביות היא גם מיקוד. עם ריבוי ערוצי השיווק, בעלי ובעלות עסקים רבים מוצאים את עצמם מתפזרים בין אינסטגרם, לפייסבוק ליוטיוב ועוד ערוצים ובסופו של דבר לא מגיעים לתוצאות. אחרים נכנסים לקורסים וסדנאות, הרצאות ומדריכים, לומדים ולומדים ולא מגיעים ליישם. אין ספק שמיקוד וסדר חיוניים ליעילות של העשייה השיוקית.

העצה שלי: אם את עסק חדש, בחרי ערוץ שיווקי אחד ממוקד שאותו את לומדת ובו את מתמידה ביישום (לא רק למידה). לומדת מהשטח מה עובד לך ומה לא ומשתפרת כל הזמן. רק לאחר מכן תתפני לפעול בעוד ערוץ.

איך בוחרים במה להמתקד?

בחירה של ערוץ שיווק היא בהתאם למה שגם מתאים לך (קל ופשוט לך לפעול ביחס לערוצים האחרים) וגם מתוך הבנה של המטרה שלך ושל קהל היעד שלך והיכן הוא נמצא. עדי בפרק הזה מספרת שבהתחלה לפני יותר משש שנים, המטרה העיקרית שלה הייתה ליצור קהילה. היא בחרה לפתוח פודקסט בתקופה שזה היה מאוד חדש והרבה פחות מוכר. ויש מי ששאל אותה למה להשקיע בקומץ של אנשים שמקשיבים. אבל מתוך ראיה של המגמה של הדברים היא האמינה שזה יגדל. חוץ מזה, זה גם היה לה קל לביצוע. או כמו שהיא אומרת בפרק: "אני אדם של מילים אני צריכה מינימום 20 דקות לדבר". ובאמת במבחן הזמן, זה הוכיח את עצמו עם מאות אלפי נשים שהאזינו לה, בפודקסט אפקטיבית ואחר כך בפודקסט גדלה להיות

כשהסדר והמיקוד פוגש את היצירתיות

"יש צורך היום לעבוד מסודר, אם רק תעבדו מסודר החיים יכולים להיות הרבה יותר פשוטים. יהיה הרבה יותר בריא לעסק ול well being אם נפנה הרגלים שיווקים טובים- למשל יום יצירה, ככל שנשים תחנות קבועות ליצירה כך יהיה יותר קל." אומרת עדי.

והיא מוסיפה "יחד עם זאת אני אדם סופר יצירתי, מה שאמרתי זה הכי קשה להגיד לאדם יצירתי. המוח הוא כמו פופקורן. אז האמת היא שזה שילוב. קצת תחנות קבועות שמקלות על הסטרס ולהשאיר מרחבי יצירה."

פה נכנס התכנון הגמיש, או החופש שבתוך המשבצות. זה אומר, שמיקוד וסדר לא רק שיכולים לדור בכפיפה אחת לצד החופש היצירתי. הם גם תומכים אחד בשני. כי מצד אחד יש שגרות עבודה, שמבטיחות שכל שבוע תהיה לך נוכחות בערוצי השיווק שבחרת להתמקד בהם. ובה במידה, יש מקום ביומן ממש. שנשאר פנוי, או אפילו משוריין מראש ליצירה. כך את מאפשרת לעצמך לעשות את זה בדרך יותר מסודרת או פחות, זה תמיד יוצא לאור ובתדירות קבועה.

על שיווק אפקטיבי ויצירתי

שיווק אפקטיבי בהחלט יכול להיות גם יצירתי ואפילו מהנה. מיקוד, בהירות, התמדה והרגלים תומכים הם בסיס לעשייה יעילה, אבל זה לא אומר שזה בא במקום הנאה, יצירתיות או חופש. לכל אלה יש מקום והם אפילו הכרחיים בדרך.

עוד פנינים וטיפים לאפקטיביות בשיווק אפשר לשמוע בפרק עצמו וגם באתר הבית של עדי וגם בפרק על שיווק אפקטיבי וניהול עצמי שבו התארחה דקל שגיא.
להורדה במתנה – צ׳קליסט לפתיחת יום עבודה מוצלח ואפקטיבי

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן