שיווק, לא רק נוסחאות שיטות וכלים

כשהתחלתי עם השיווק, מה שהיה בראש מעייני היה העבודה עם הלקוחות, התהליך שהן יעברו והתוצאות שהן ישיגו בזכות זה. שיווק היה פשוט מכשול בדרך לדבר האמיתי.

אבל ידעתי שהמציאות כזו שצריך לשווק, וכל כך רציתי להצליח כמאמנת שאני שיווקתי למרות הקושי. מה שיכולתי. מה שלא הפחיד אותי.

השקעתי בללמוד איך לעשות שיווק, נרשמתי לכל המומחים שמצאתי באינטרנט, הלכתי לסדנאות ולקורסים. קיבלתי נוסחאות ושיטות נחמדות. חלק מהם אפילו יישמתי, מפעולות מסויימות עדיין נמנעתי, אבל בעיקר הרגשתי שאני מתאמצת, שלא נוח לי עם הפרסום הזה, שקשה לי, שאני לחוצה, שאין לי בטחון שאני עושה נכון ושאני סוף סוף עושה אז אני לא נהנית בכלל.

מיותר לציין שלא הגעתי לעשות מיליונים, התוצאות היו מאכזבות, מעט תגובות, מעט הכירו אותי ואת מה שאני עושה ובעיקר הגיעו אלי מעט לקוחות חדשים.

אבל לאט לאט, התחולל אצלי שינוי פנימי מכוון (שפעלתי לקראתו) שהביא באמת לזינוק בתוצאות שלי בשיווק, זה לא היה שינוי שקרה בן ליל, זה לא היה אירוע חד פעמי ששינה את הכל, זה היה תהליך, שבו ההנאה וההתלהבות והחשק מלעשות שיווק עלו, שבו הרגשתי יותר נוח, יותר טבעית, עד השיווק הפך למשהו ש'יושב עלי טוב' (ולפעמים אני חוזרת ומדייקת שוב, אם זה 'זז מהמקום'). הבטחון השתפר. וכמות פעולות השיווק שעשיתי גדלה והתגובות היו יותר ויותר רחבות, חיוביות ומשמחות. בקיצור, הטלפון התחיל לצלצל בתדירות גדולה יותר.

את הקרדיט לשינוי אני יכולה קודם כל לזקוף לזכות התודעה שלי שבכל זאת עם הבאסה מהצורך לשווק, שמה לב שיש בעלות עסקים מצליחות שעושות שיווק עם חשק ובהתלהבות.

למה זה משנה משהו?

כי הבנתי ששיווק זה לא רק עניין טכני, של להעלות סרטונים או לכתוב סטטוסים כל יומיים או מיילים שצריך לשלוח. יש לו עוד צד שהוא לא מדובר אבל משפיע, ששייך למקום הרגשי-תודעתי, למיינדסט שממנו נובעות הפעולות. להוויה שממנה אני יוצאת ומבצעת את הפעולות.

כי הבנתי שאם אני רוצה להצליח (ואני רוצה) אני חייבת ללמוד ממי שמצליח. התחלתי לחשוב שאולי יש קשר בין העשייה השיווקית שנעשית מתוך אהבה לדבר ובהתלהבות לבין ההצלחה שלהן.

החלטתי לבדוק את ההשערה שלי, ערכתי סדרת ראיונות בפייסבוק עם בעלות עסקים מצליחות. כשאני מתמקדת בחלק הלא טכני של השיווק שלהן, בחלק של המינדסט שגורם להן להצליח ובעיקר על החשק ותשוקה שלהן מהשיווק. וגיליתי שכולן, ללא יוצא מן הכלל ייחסו לחשק ולתשוקה חשיבות רבה וראו בהם גורמים משמעותיים בהצלחה שלהן. אז הבנתי שבאמת עליתי על משהו חשוב כאן.

להתלהב משיווקת'אמת, יכול להיות שאת מכירה את זה אפילו מחייך שלך, כשעשית משהו שאת אוהבת (כמו העסק שלך והעבודה עם הלקוחות לך) לעומת פעמים שעשית משהו 'כי צריך' (כמו שיעורי בית בבית ספר).שמת לב, איפה היו לך תוצאות טובות יותר?

בלי להכיר אותך אני יכולה לנחש שהיו לך יותר אנרגיות ויותר יצירתיות ויותר הצלחות כשעשית משהו שהתלהבת ממנו.

אני מנחשת שזה כך, פשוט כי זה הטבע האנושי. כי כשחקרתי את הנושא גם מהבחינה המדעית, גיליתי מחקרים האומרים שככל שאנחנו נהנים ממשהו אנחנו נשקיע משאבים בדבר כדי לגורם לנו עוד שמחה והנאה. זהו בעצם מנגנון שהמוח שלנו פיתח, כדי להגביר את הסיכוי שנפעל כדי להשיג צרכים חיונים להשרדות שלנו. זה עד כדי כך בסיסי.

העניין הוא שזה גם פועל הפוך, אם אנחנו נרתעים, סולדים או מפחדים ממשהו, אנחנו נמנע ממנו ומכל מה שקשור בו עד כמה שאפשר. ובעסק השיווק הרבה פעמים הוא משהו שנתפס כמשהו שצריך לעשות, הכרח נלווה לעבודה במקצוע שבו בחרנו לעסוק.

זה יכול להסביר למה כל כך הרבה בעלי ובעלות עסקים יודעים שהם חייבים להרים טלפון ללקוחות פוטנציאלים, או אפילו לחזור לטלפונים של אנשים שכבר התעניינו, והם לא עושים את זה. למרות שברור לכל בעל עסק שזה כסף וזה מה שיאפשר לו לקיים את העסק.

זה יכול להסביר למה כל כך הרבה בעלי ובעלות עסקים הולכים לקורסים בשיווק ומכירה ולא מצליחים ליישם, למרות שיש להם לכאורה את כל הידע והכלים, זה עדיין לא עובר שלב לביצוע.

זה יכול להסביר למה כל כך הרבה עסקים לא יכולים להחזיק יותר עסק, כי הוא פשוט לא עולה להם כסף והם סוגרים את הבאסטה ולא שורדים את ה5 שנים הראשונות. וגם לא את ה3.

אז מה עושים אם אין את ההתלהבות והחשק הזה בשיווק?

כדי להסביר מה לעשות, צריך קודם כל להבין מאיפה זה נובע.

במהלך העבודה שלי עם לקוחות גיליתי שלמעשה חוסר החשק וההתלהבות, הקושי והסלידה הם כולם סימפטומים לדבר אחד. שממש קל לגלות, באמצעות תרגיל קטן, שאני כבר אלמד אותך.

ראשית, קחי דף ועט ודמייני לעצמך שני עיגולים, האחד מייצג אותך בעלת העסק, השני מייצג את השיווק. כעת מקמי את שניהם על הדף, עיגול אחד ביחס לעיגול השני.

כעת, שימי לב, האם יש מגע ביניכם, איזשהי נקודת מפגש או חפיפה? או שאתם מרוחקים אחד מהשני? האם אחד גדול יותר מהשני?

התרגיל הזה, חושף את מערכת היחסים שיש לך עם השיווק בצורה מאוד מוחשית וברורה לעין. ככל ששני העיגולים מרוחקים אחד מהשני כך את יכולה לצפות לקושי יותר גדול עם השיווק, הנובע בעצם מריחוק וניכור בינך לבין השיווק.

ככל שהעיגול של השיווק גדול יותר מהעיגול שלך את יכולה לצפות לתחושת סלידה, רתיעה או אפילו פחד משיווק ומכירה. אם העיגול ממייצג אותך שווה בגודלו לשני או גדול יותר מהשני את יכולה לצפות ליותר בטחון ונינוחות בשיווק.

את בוודאי כבר יכולה לנחש שאצל בעלות העסקים המצליחות העיגולים פשוט נמצאים במצב של חפיפה מלאה או כמעט מלאה.כאשר העיגול שמייצג את בעלת העסק הוא גדול יותר או שווה בגודלו לעיגול השני.

כלומר, ככל שהעיגולים קרובים יותר ויותר זה לזה, והעיגול המייצג את בעלת העסק גדול יותר, רמת הקושי פוחתת והפחדים נעלמים בהדרגה ובמקומם מופיעה תשוקה וחשק, בטחון ונינוחות בשיווק.

זה אולי נשמע לך רחוק מאיפה שאת נמצאת היום, אבל עם השיטה הנכונה זה אפילו לא מסובך. זה התרחש אצלי בעסק שלי וזה שינוי שאני רואה אותו מתחולל מול עיני פעם אחר פעם בסדנאות ובתהליכים שאני מעבירה (אצלן זה כבר קורה מהר יותר). גם לכאלה שנדמה להן שככה הן וזה מה יש, שהשיווק גורם להן להקיא, אפילו במקרים כאלה השינוי ממש אפשרי. ממש כמו שאפשר ללמוד שיווק. כך גם כאן, אפשר לרכוש את הידע והכלים ולשפר באופן משמעותי את השיווק והמכירות בעסק.

החדשות הטובות הן, שזה משהו שמאוד קל לשנות את מצב היחסים בין בעלת העסק לשיווק. באמצעות מיומנות פשוטה שאני מכנה כהתיידדות או התחברות עם השיווק במגמה לקרב את שני העיגולים זה לזה. זה אומר שבסך הכל צריך ללמוד איך להתיידד ולהתחבר לשיווק.

את בטח כבר רוצה לדעת איך מתחברים לשיווק? ויוצרים את ההתלהבות והחשק הזה?

אני כבר יכולה להגיד לך שמדובר בארבעה צעדים קטנים ובתרגול שלהם!

אני מסבירה הכל במאמר הזה

ובנתיים, אם יש לך שאלות, הערות והארות את מוזמנת לכתוב לי כאן למטה

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן