איך לשווק נכון: עקרון המפתח שגורם לשיווק שלך לעבוד ולהצליח

כמי שעוסקת בשיווק כבר מעל עשור, אני יכולה לומר לכם שאי אפשר להבטיח דרך חסינה מטעויות, לגבי אף שיטה ואף פלטפורמה. להיפך, אם יש משהו שאני יכולה להבטיח לך לגבי שיווק הוא, שמתישהו, משהו ישתבש. מתישהו משהו לא יעבוד.

אם רק הייתי יודעת אז, את מה שאני מלמדת היום, הייתי חוסכת לעצמי הרבה כאב לב. אז הרי הוא לפניך: עקרון המפתח שגורם לשיווק לעבוד בסופו של דבר. מה הגישה שאם תפנימי אותה תוביל אותך להצלחה בטווח הארוך.

'כל העבודה שאני עושה היא לחינם'

הנה דוגמא: זה היה בסופו של תהליך ליווי של כמה חודשים איתי. אחרי שהיא בנתה קהילת אוהדת מאפס כמעט, יצרה תכנים באופן קבוע. קיבלה משובים טובים. הדברים התקדמו יפה והיא הייתה בעשייה. אבל אחרי קמפיין מכירה שלא הניב כמו שציפתה לו, הסדנה שהיא רצתה כל כך להוציא, לא נפתחה. היא היתה מבואסת קשות. זה נגע בספק שקונן בה, ש'אין באמת קהל' לתחום המיוחד שלה וכל העבודה שהיא עושה היא לחינם.

למרות ששתינו ידענו שהכול לטובה, באותו רגע, היה לה ממש קשה לשאת את זה.

דיברנו, בעקבות השיחה היא איפשרה לעצמה לראות מעבר לאותו אירוע ספציפי. להפריד בין התוצאות של ההרשמה לסדנה במציאות לבין האמונות והספקות. היא בחרה לטפח את האמונה הפנימית שיש לתחום שלה ביקוש, גם אם כרגע לא נרשמו לסדנה מספיק אנשים.

אחרי התהליך שלנו, היא לא הרימה ידים. היא המשיכה בעשייה השיווקית. היא כתבה שבוע אחר שבוע, בהתמדה. אחרי כשנה היא יצאה עם מוצר חדש בתחום שלה. היא חזרה אליי וביקשה ממני משוב על דף הנחיתה שכתבה.

קראתי וממש התלהבתי ממנו.
לשמחתי, גם גלי צה"ל חשבו שזה אדיר
והזמינו אותה לראיון עם ג'קי לוי ואברי גלעד.
בעקבות אותו דף נחיתה שהיא לא הייתה בטוחה שהוא מספיק טוב
(ולך אני אגיד שהוא היה ממש סבבה, היא יישמה את כל מה שלמדה בתהליך רק בלי להרגיש)

היא סיפרה לי שהדבר החדש הזה, זה בעצם משהו שהיא כתבה עבור המשפחה שלה לפני שנים וממש לא עלה על דעתה שזה יכול להיות רלוונטי לעסק שלה. רק כשבמקרה חברה אמרה לה משהו לגבי מתנה חינמית נוספת וזה הזכיר לה את הדבר ההוא מלפני שנים ופתאום היא חיברה אחד ועוד אחד וזה היה הכי קל בעולם.

גם ההכרה מבחוץ מגיעה בסוף

לכאורה היא סופסוף קיבלה אישור חיצוני – יש מי שרוצה לקבל את מה שיש לה לתת. יש לזה קהל!! אבל למעשה, היא כבר לא הייתה זקוקה לאישור מבחוץ.

מתוך החוויה המתסכלת ההיא, היא למדה להאמין בעצמה ובמה שיש לה לתת למרות 'הכשלון' כביכול. ואם היא לא הייתה ממשיכה לשווק, מתוך האמונה בערך שלה, היא לעולם לא הייתה מגיעה להכרה מבחוץ.

מה עושים כשמשהו לא עובד בשיווק

הסיטואציה המבאסת מוכרת לכל עסק, משהו שנורא רצינו לא עובד כמו שציפינו. יש הרבה אכזבה ומירמור והאתגר הגדול הוא לצאת מזה ולחזור לעלות על הסוס כמה שיותר מהר.

ברגעים האלה, נורא קשה לראות את האפשרות שמעבר לפינה שבה דברים לא רק שיעבדו אלא גם יזכו לתגובות חמות במיוחד והזדמנויות שלא תארנו לעצמנו יפתחו בפנינו, כמו במקרה שתואר כאן לעיל (הכל מסופר בהסכמת הלקוחה, כמובן).

הדרך להתמודד עם האתגר הזה. היא קודם כל, מתוך הבנה של הפרספקטיבה הנכונה לגבי שיווק. כי אם תביני את זה הבנת עקרון חשוב מאוד בשיווק.

שיווק הוא ריצה למרחקים ארוכים ולא ספרינט. 

זה תהליך הכולל ניסוי, טעייה ושיפור תוך כדי תנועה. זה להתמודד עם השדים הפנימיים שמנסים לרפות את הידיים ולענות להם. 
זה לא אומר רצף של הצלחות!!
עסקים מצליחים הם לא כאלה שמעולם לא נכשלו. 

בניגוד אולי לאשלייה שאפשר לקבל מגלישה ברשתות החברתיות או מפרסומים כאלה ואחרים. רוב רובם של ההצלחות לא נעשו בן לילה. בעלי ובעלות עסקים מצליחים הם דווקא אנשים בעלי יכולת התמדה, עם מוכנות לנהל סיכונים (מחושבים) ועם דרייב מספיק חזק – כדי להתמודד עם כל ה- #@!! הזה. יש אפילו מחקרים שמעידים שמידת ההתמדה והלהט הוא הסוד שמאחורי הצלחות בשיווק ומכירה.

הם אלה שהתמידו ולמדו גם ממה שעבד וגם ממה שלא עבד. עסקים שלא משנה מה קרה, הם חזרו לעלות על הסוס ושיפרו כל פעם את הדרך ואת התוצאות.

איך באמת לשווק נכון להצליח

לכן, אם חשוב לך להצליח. תפעלי מתוך מחשבה שאת זורעת היום גינה שלמה. חלק יכה שורש ויצמח, חלק לא. חלק כמו השיבולת, אפשר יהיה לקצור בזמן קצר. לעומת זאת, עץ הפרי שתשתלי היום יניב פירות רק בעוד שנים. אבל אם תתמידי ותפעלי נכון, זה יכול להניב פירות רבים כל עונה מחדש.

אז מותר להתבאס כשמשהו לא עובד. כדאי אפילו להתכונן מראש לאפשרות הזו. אבל הכי חשוב הוא לראות מעבר לרגע הזה. לדעת שהכי טוב הוא פשוט לקום ולחזור לעשייה. תקלות, שיבושים וטעויות הם חלק מהדרך. כמו שבמטבח גם טבחים מנוסים יודעים שלפעמים הם יחטפו כוויה, או חתך באצבע. או שיחזירו להם מנה. או שהם יצטרכו להכין מחדש תבשיל שלא הצליח. וזה לא אומר שום דבר עליהם כטבחים מעולים ומקצועיים!!


פשוט לומדים ממה שעובד וגם ממה שלא עובד. ובעיקר ממשיכים לעשות עד שזה מצליח! 

שתפו:

מאמרים נוספים

עוקבים ויותר לייקים: 4 דרכים לייעל ולהתמיד בשיווק ברשתות החברתיות

להשיג יותר עוקבים או לייקים, זה לא ענין של טריקים ונוסחאות קסם. אני לא מאמינה בזה. מה שעובד הוא עשייה נכונה ולאורך זמן. זה נשמע פשוט, אבל זה לא בהכרח החוויה. כשרק התחלתי לכתוב בפייסבוק (לפני הרבה שנים), מצאתי את עצמי משקיעה שעות וימים מול המסך בכלל ובפייסבוק בפרט. כדי להגדיל את המעגל שמכיר אותי.

כל מכירה מצליחה מתחילה עם הצעה עסקית טובה

אם יש ברצונך להגדיל את כמות הלקוחות שלך. למלא את הקליניקה או את הסדנה. המאמר הזה סוקר את השלב הראשון של כל מכירה מוצלחת. אם עושים אותו נכון, המכירה נעשית קלה ופשוטה יותר והמתעניינים הופכים ללקוחות מרוצים. השלב הראשון: בניית הצעה עסקית טובה שאלת את עצמך, מדוע השאלה הראשונה בכל ליווי של איש שיווק מקצועי,

פאשלות, טעויות ותקלות בשיווק, במכירה ובכלל בעסק

אינטרנט שנופל באמצע הדרכה, מתעניין שחושש שהתהליך לא יעבוד ופאשלות בשירות הם אירועים שעלולים לקרות בכל עסק ואפשר להיערך אליהם מראש טעויות, תקלות ובכלל דברים שמשתבשים עלולים לקרות לכל עסק, בכל אחד מהמחלקות, גם בשיווק ובמכירה וגם בתחומים עסק אחרים. אז איך מתמודדים איתם? מה עושים כשהאינטרנט נופל באמצע הדרכה (וובינר) בשידור חי אחד הפחדים

טיפ שיעזור לך להרגיש יותר רגוע עם שיחות מכירה

איך השאלה "האם אצליח לסגור את החודש?" יכולה לחבל דווקא באחד הדברים הכי חשובים, הפרנסה. ומה עושים עם זה בשיחות מכירה אחד הטיפים המשמעותיים לשיחות מכירה הוא משפט שקולגה שלי היה אומר: "הפרנסה משמיים". לכאורה משפט נדוש, אבל בפועל משפט עם הרבה חוכמה. אותו קולגה הוא גם מאמן עסקי וגם יזם עם פרויקטים רבים ומצליחים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה
דילוג לתוכן