איך לפתח תודעת שפע: פרקטיקה לעסקים

איזה כיף שאת פה, כדי ללמוד איך לפתח תודעת שפע ולחבר בין חומר לרוח! זה מסע מרגש שלצידו פירות לקטוף בדרך!
המאמר הזה הוא תולדה של מתודה שיצרתי. מתודה שעזרה לי ולמאות בעלות עסקים שליוותי לחוות שינוי משמעותי בהכנסות יחד עם צמיחה אישית והנאה מהדרך. אני מקווה שהיא תהיה לך לעזר כדי להרחיב את התודעה שלך גם.

למה חשוב להשקיע בפיתוח תודעת השפע שלך כבעלת עסק

בדרך כלל כשאנשים אומרים 'תודעת שפע' הם מתכוונים לכסף. ולמרות ששפע הוא לא רק כסף. יש לו השפעה עצומה על כמות הכסף בחשבון שלך. אפשר לראות את תודעת השפע כאיזורים על רצף התודעה. כאשר צד אחד הוא תודעת שפע ואילו הצד השני הוא תודעת חוסר. זהו ביטוי לתפיסות, אמונות וערכים לגבי כסף, עושר, הצלחה וחיי רווחה.כל אדם (וכמובן שגם כל בעלת עסק) בין אם היא מודעת לכך או לא, נמצאת היכן שהוא על הרצף הזה. ומכיוון שזהו רצף, אפשר גם לנוע עליו!!

בתור מי שהגיעה לעולם העסקי כמאמנת טריה, שסולדת מכסף. לפתח תודעת שפע היה חלק מהמסע האישי שלי. וזה גם משהו שאני עושה כיועצת ומלווה של עסקים, מעל לעשר שנים.

כי באיזשהו שלב די מוקדם הבנתי ש:
לא כל מי שלומד שיווק מצליח,
לא כל מי שהולך למומחה X מצליח יותר ממה שיצליח אם ילך למומחה Y
לא מי שיודע יותר מצליח יותר

ההבדל האמיתי בין מי שמצליחה בעקביות, פעם אחר פעם, לעומת מי שלא, הוא דווקא בתודעה – במיינדסט.

זה אפילו מגובה מחקרית ומשמש כבסיס עבור שיטה של אימוני ביצועי שיא ואפקטיביות (שכמובן למדתי והוספתי לארסנל הכלים שלי).
בקיצור, אם יש משהו שבו צריך להשקיע, אז זה בדבר הזה שיש לנו בין שתי האוזניים. זה הכלי הכי חשוב לבעלות עסקים כי הוא בעל ההשפעה הגדולה ביותר על התוצאות שלנו. אם זה כדי להרוויח יותר או להצליח יותר כעסקים וכמובן שגם בתחומים אחרים.
כי עד כמה רחוק שהתודעה שלך מכוונת, כך גם התוצאות שלך מגיעות.

אז שנעבור לת'כלס עם כלים לפיתוח התודעה?

השלב הראשון:לזהות איך את עם כסף

קחי דף ועט ודמייני לעצמך שני עיגולים, האחד מייצג אותך בעלת העסק, השני מייצג את הכסף. כעת מקמי את שניהם על הדף, עיגול אחד ביחס לעיגול השני.
כעת, שימי לב, האם יש מגע ביניכם, איזשהי נקודת מפגש או חפיפה? או שאתם מרוחקים אחד מהשני? האם אחד גדול יותר מהשני?

איך לפתח תודעת שפע

התרגיל הזה, חושף את מערכת היחסים שיש לך עם כסף בצורה מאוד מוחשית וברורה לעין.
באופן 'מסורתי' כאן יופיעו בדרך כלל שני דגמים של מערכות יחסים. האחד כמו בתמונה הימנית,שני עיגולים בגודל זהה החופפים במידת מה אחד את השני (לעיתים רחוקים יותר עד כדי לא נוגעים ולעיתים קרובים יותר עד כדי חפיפה מלאה).
השני, כמו בתמונה השמאלית, של עיגולקטן לעומת עיגול גדול, אם עיגול בתוך עיגול או עיגול לצד עיגול.

מה זה אומר על תודעת השפע שלך?

ברמת המרחק והקרבה: בגדול ככל ששני העיגולים מרוחקים אחד מהשני כך את יכולה לצפות לקושי יותר גדול עם משיכת כסף, הנובע בעצם מריחוק וניכור בינך לבינו.
ככל שהעיגולים קרובים יותר ויותר זה לזה, יש יותר בטחון ונינוחות ביחס לכסף וכוח המשיכה שלך גדל. כך את קרובה יותר לצד של תודעת שפע בסקאלה 🙂

ברמת הגדלים – ככל שאחד קטן יותר מהשני – כך יש חלקים שאין בהם הלימה, בדרך כלל נמצא שם אמונות מגבילות, סתירה ערכית וכו'. ככל שיש זהות גדולה יותר בין הכסף לעסק כך העיגולים שווים בגודלם ויש יותר הלימה והרמוניה בין העשיה העסקית לכסף – גם זה מצביע על תודעת שפע.

הניואנסים הקטנים שהופיעו (למשל, איזה עיגול נמצא מעל איזה עיגול) – נותנים לנו רמזים איך אנחנו תופסות כסף

השלב השני: להתיידד עם כסף

אני פוגשת המון נשות מקצוע מעולות, אכפתיות ומסורות שמעידות על עצמן שהן 'לא מבינות בכסף' או נמנעות 'מלדבר על כסף'. העניין הוא שכמו בכל מערכת יחסים אחרת, אם אני אמנע, או ארתע מכסף, הכסף יתרחק ממני. לכן, אם חשוב לך להגדיל הכנסות תצטרכי להתיידד עם הכסף. אני יודעת שלפעמים זה נראה רחוק מאוד מהמצב הקיים ואולי אפילו בלתי אפשרי. אבל אני יכולה להבטיח לך שאם עושים את זה בדרך הזו שאני מתארת כאן, זה קורה ממש מהר! בתהליכים שאני מעבירה זה קורה גם תוך שבוע! ולא רק שזה קורה, הן הרבה פעמים מגלות שהן נהנות מכסף, בלי לוותר על ערכים אחרים כמו אכפתיות, עזרה לאחר ויושרה.

שלב שלישי: לשנות את התרמוסטט הפנימי שלך לגבי כסף

אצל כל בעל ובעלת עסק, יש סכום מסויים, יחסית קבוע, של הכנסה שנתית או חודשית שבאה לה בקלות.
זה אומר שאם אין איזשהו משבר או אירועים קיצוניים אחרים, יש לך הכנסה שאת פלוס מינוס תמיד מגיע אליה, בלי להתאמץ.
אצל אחת זה יכול להיות באיזור ה- 5,000 ש"ח, אצל אחרת זה יכול להיות 30,000 ש"ח.
כל אחת והמספר אליו מכוון המחוג של התרמוסטט הפנימי שלה.

זו גם הסיבה שחלק מזוכי פיס מאבדים את כל כספי הזכייה אחרי תקופה קצרה. אם הם לא שינו את התרמוסטט שלהם קשה להם להחזיק את הסכומים האלה בתודעה ולכן גם במציאות הם לא מצליחים להחזיק אותם.

כשמבינים את זה, אפשר לומר שהגדלת הכנסות בקלות (ולאורך זמן) היא בעצם שינוי של המספר אליו מכוון המחוג.
אם אני למשל בהכנסות של 5,000 ש"ח לחודש ואני רוצה להגיע השנה ל 15,000 ש"ח, אני צריכה להזיז את המחוג הפנימי שלי למספר החדש כדי שזה יקרה ויחזיק מעמד לאורך זמן .

בא לך לבחון את עצמך?

מוזמנת לבחון את ההכנסות של הרבעון האחרון שלך השנה ולראות:
איפה ממוקם המחוג של התרמוסטט שלך?
או במילים אחרות, מה הסכום שקל לך להכניס בחודש, נכון להיום?
ומה הסכום אליו ברצונך לכוון את התרמוסטט השנה?

עכשיו אחרי שיש לך ציון דרך ברור להתכוונן אליו, אפשר להמשיך לשלב הבא.

שלב רביעי: להתמודד עם אמונות מגבילות שאספת בלי לשים לב

ילדים אוספים בלי לשים לב, אמונות ותפיסות על העולם ובכלל זה על כסף ועושר אם זה מה שהם ראו או שמעו בבית ההורים. או מחוויות שחוו. חלק גדול מהתפיסות הללו נמצא ברמה הלא מודעת, ולכן גם הוא ממשיך לנהל את דרכי ההתנהלות גם בבגרות. אמונות לא מודעות שמשפיעות לרעה על חשבון הבנק שלך כדאי לזהות ולשנות, כי אלה אמונות שמגבילות את היכולת שלך להעלות את התרמוסטט.

החדשות הטובות הן ששינוי אמונות ותפיסות מגבילות, הוא אפשרי ולעיתים רבות גם קל ומהיר!!

דוגמא לאמונה מגבילה היא למשל, "אני לא מסוגלת או ראויה להרוויח", או "הרבה כסף הרבה דאגות" או "כסף גורם לריבים בין אנשים"
אם אני אשנה א ת החשיבה לגביה זה יוביל לשינוי של הרגלים לגבי כסף ודרכי העבודה שלי ובסופו של דבר זה ישנה את המציאות שלי.

דרך אגב, אם את רוצה הצצה לאמונות מרחיבות שלך, את מוזמנת להסתכל על הפעם (או הפעמים) שבהם הייתה לך הכנסה יוצאת דופן שזהה/קרובה יותר לסכום אותו אני רוצה להרוויח.
למשל, אם אני רוצה להרוויח 10,000 ש"ח כל חודש, עליי להסתכל על החודשים שבהם הרווחתי 10,000 או קרוב לך (ולא 5,000 ש"ח) ולראות מה איפשר לי את זה? אילו אמונות ותפיסות החזקתי שסייעו לי בכך?

שלב חמישי: להרגיש את השפע גם אם אין כסף בחשבון

אחד האתגרים של מי שרוצה לפתח תודעת הוא לחוש שפע גם כשלכאורה אין שפע. יודעת שזה נשמע כמו סתירה פנימית, אז הנה דוגמא מהעבר שלי שממחישה את זה:

פעם היא לי מאוד קשה לעשות 'זימון לקוחות ומגנוט', הרגיש לי כמו תחנונים, כאילו אני מתחננת שיבואו אליי.
כאילו יש כל כך הרבה אנשי מקצוע טובים ואני צריכה לשכנע ולעשות מאמצים שיבואו דווקא אליי. כלומר "לנצל" את החוקיות היקומית לטובתי. אבל למעשה, כל עוד זו הייתה התפיסה שלי אני לא פעלתי מתוך שפע. אלא מתוך תודעת חוסר והשתוקקות שתלויה בכמות הלקוחות כדי שאני אחוש שפע. כלומר, זה כאילו אמרתי לבורא עולם: רק כשיהיו לי מספיק לקוחות אני ארגיש את השפע. וכל עוד אין לי, אז אני מבקשת מתוך צורך, הזדקקות. בקיצור מתחננת.

יום אחד (נדמה לי שזה היה גם בעקבות שיחת אימון עם המאמנת שלי) הבנתי – למגנט לקוחות – זה לא להתחנן! אלא להכיר זה שאני ממש טובה!! שאני יכולה ממש לעזור- ברור ששווה לבוא אליי!! לא בשבילי ובשביל האגו שלי אלא למענן, להצלחה שלהן. להן שווה להגיע אליי.
להיות בתודעת שפע אמיתית זה לרצות הכי טוב בשביל הלקוחות שלי ולדעת שבשביל המדויקות לי – אני הבחירה הכי טובה! ועם ההרגשה הזו אני מסתובבת בעולם, עם זה אני ממגנטת עוד. לא מתוך הזדקקות, אלא מתוך הכרה בערך שלי כאשת מקצוע. לא משנה כמה לקוחות יש לי או אין לי בקליניקה. ללא תלות בכמות הכסף שיש לי בחשבון הבנק.

השלב השישי: לפתח הרגלים שמושכים שפע

לשנות אמונות זה חשוב אבל לא מספיק. הרגלים הופכים את השינוי התודעתי לשינוי בר קיימא.שחווים בחיי היומיום.

הרגל של הודיה יומית למשל, יכול לחולל פלאים בתחושה של השפע ולמשוך עוד. להתחיל לשים לב לכל הטוב, לשפע הקיים בחיים, החל מאור השמש הנעים על הפנים ועד לבית נוח וחמים במקביל להודיה על כסף שנכנס היום.

ניהול ההכנסות וההוצאות בעסק ובבית, גם הוא הופך את התפיסה של השפע לדרך חיים. אם זה לנהל רישום שבועי של כמה ועל מה הוצאת כסף וכמובן כמה ועל מה קיבלת כסף. להכנס לחשבון הבנק מדי פעם כדי לדעת על כמה את עומדת וכו'. הנה מקום טוב להתחיל בו כדי לשפר א ת המצב הכלכלי.

השלב השביעי: השרייה בסביבה תומכת

דרך נוספת להזיז את המחוג מעלה, היא בעזרת מודלינג – כלומר להסתכל החוצה על אנשים שכבר עשו את זה, להשרות את עצמך בתודעה שלהם וללמוד מהם, איך הם עשו את זה.
מחקרים מצאו שממוצע ההכנסות של אדם דומה לזה של מעגל האנשים הקרובים אליו, שנה את המעגל – שינית את ההכנסות שלך.
ואכן אחד הדברים שאני עשיתי לפני שנים היה להתחבר לקבוצה עסקית עם עסקים שמרווחים כמו שאני רוצה להרוויח וכל פעם שחוויתי רצון לקפוץ ברמה, נמשכתי להתחבר לאנשים שהיו על התדר שאני רציתי לעצמי.

לסיכום

הדרך לפיתוח תודעת שפע מתחילה בנקודה בה מבינים את הקשר שבין התודעה להכנסות ולחשבון הבנק. ככל שתתחברי יותר לכסף ולהיבטים הרוחניים והערכיים שיש לשפע ולכסף, גם ברמה המעשית, עם הרגלים ופעולות במציאות, וגם ברמה המנטלית, עם שינוי אמונות והקשרים כך תוכלי לחוות יותר ממנו במציאות חייך בכלל ובעסק בפרט.

אם מענין אותך לחוות את כל השלבים הללו עליך ועל העסק שלך, כדי להגדיל הכנסות מתוך הנאה וצמיחה אישית. את מוזמנת לבדוק את נהנות כסף, מרוויחות יותר, תכנית האימון לתודעת שפע:

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן