איך ליצור בידול עסקי אפקטיבי: עקרונות מפתח לעסק מצליח

כל עסק שרוצה להצליח ונמצא בתחום תחרותי חייב לבדל את עצמו מתוך הבנה של 3 עקרונות שיווק אוניברסליים

כשהייתי בקוריאה וטיילתי לי להנאתי, נתקלתי בפרסומת לבית קפה שמשכה את עיני.
הטקסט הבטיח בית קפה שהוא מקום מפלט מהמערביות. קצת אחר ומשוגע.
אז נכנסתי.
וכמובן שתוך כדי כבר נרקם הפוסט הזה על יצירת בידול עסקי, כי לא משנה איזה עסק יש לך ולא משנה איפה זה על כדור הארץ, העקרונות הם אותם עקרונות. כי בסופו של דבר עם כל הטכנולוגיה והבדלים תרבותיים, אנחנו כולנו בני אדם.

אז קבלו את 3 עקרונות האוניברסליים שבסיס כל בידול כדי להגיע לעסק מצליח:

לבלוט מעל ההמון


רוב העסקים פועלים בתחום בו יש עוד עסקים כמוהם. אם זה עוד מאמנים, עוד יועצי משכנתאות או כמו במקרה הזה עוד בתי קפה לתיירים שמגיעים לאיזור. לכן, עסק שרוצה להצליח חייב להיות שונה. לבלוט מתוך ההמון ולהציג ייחודיות מהותית או במילים אחרות, למצוא בידול עסקי. סת' גודין, גורו השיווק הידוע המחיש את זה בדימוי 'הפרה הסגולה' שבולטת בתוך עדר הפרות החומות.

כלומר עסק צריך להגדיר במה הוא שונה. אבל שונה לא אומר מנותק מהקהל של הלקוחות הפוטנציאלים. הבידול צריך להיות רלוונטי למה שהקהל מחפש. במקרה של בית הקפה בקוריאה, הקהל הוא קהל של תיירים המגיעים לאיזור מתויר מאוד בעיר בוסאן. באיזור התיירותי הזה יש לא מעט בתי קפה. לכן עליו להציג כמה דברים שהקהל מחפש וגם בתי קפה אחרים בסביבה יספקו כמו, ידידותיות לזרים, ידידותיות למשפחות עם ילדים, הוא מבטיח שתיה וקצת אוכל קל וטעים, שירות טוב. אלה מאפיינים הכרחיים לבית קפה שרוצה לעבוד. אבל בזה הוא דומה לכל בית קפה לתיירים באיזור. לכן, הבידול שלו הוא ביצירת חוויה אחרת!! וזה הדבר העיקרי שתיירים מחפשים בטיול. בית הקפה הזו מבטיח חוויה יוצאת דופן למי שנכנס!!

לשדר במהירות את הייחודיות שלך

להגדיר קהל יעד ולהחליט מה הבידול זה לא מספיק. צריך לשדר את הבידול הזה, תוך כמה שניות!! גם ברמה החזותית וגם בטקסטים וכמובן שגם בוויב של העסק. זה אולי החלק הכי מאתגר בשיווק. כשאני רואה מקום כמו בית הקפה הזה שמצליח להעביר את המסר הזה של חוויה יוצאת דופן כבר ברחוב, בלי שנכנסתי, זה מסקרן אותי וגורם לי להכנס!!

והנה שיעור קצרצר בכתיבה שיווקית: דיברנו על מסר של חוויה יוצאת דופן, אבל שימו לב לתמונה לעיל של שלט הכניסה לבית הקפה. אין שימוש פה בביטוי "חוויה יוצאת דופן", אלא שימוש בתיאורים כמו "המקום הכי משוגע בבוסאן" או "מקום להירגע" וזה חלק ממה שעושה פה את העבודה בצורה הכי טובה. מי שקורא את השלט מקבל מיד את הרושם של מה שמצפה לו בפנים, בלי ליפול לסיסמאות או קלישאות.

קבלו המחשה מצולמת לדרך שבה בית הקפה הזה מצליח להעביר את המסר לגבי הבידול שלו, לא רק ברמת הטקסט, בסרטון הזה:

הבטחות צריך לקיים ועוד יותר

סקרנית ומלאת ציפיות נכנסתי לבית הקפה, לראות האם מה שהובטח בשלט ובחזות של בית הקפה, הוא אכן מה שאקבל. כולנו חווינו את האכזבה והתסכול ממוצרים או שירותים שהבטיחו דבר כזה או אחר ולא עמדו בהבטחה. מה שיכול כמובן להתבטא בבקשת החזר, ביטול המנוי וגם בפרסום רע.

בבית הקפה בבוסאן, הם בהחלט הצליחו לספק את הסחורה ולספק חויה של מקום מיוחד ומשוגע שמזמין להירגע ולהנות בו. לשמחתי, זה לא היה משהו אחד משוגע. לא הרגשתי שזה קישוט שהוסיפו כדי לצאת לידי חובה. זה הרגיש אחר ומיוחד בכל פינה.

כבר כשפוסעים לתוך חלל המסעדה פוגשים המון צבעוניות וחפצים שאנחנו לא רגילים לפגוש בבית קפה, כמו תחפושות ואוהל למשל, לשימוש האורחים. בקופה, כל הזמנה נמסרת יחד עם גרעיני תירס להאכלת הברווזים שבמקום. ערסלים וכורסאות מסוגים שונים מפוזרים בחללים השונים. לטעמי, אחת ההפתעות הכי גדולות, הוא השירותים. השירותים הם למעשה שירותיים: שתי אסלות בחדר אחד הפונות זו כלפי זו וגם כאן אנחנו פוגשים חפצים מפתיעים (ראו בסרטון).

אני ביליתי שם שעתיים בערך וממש נהנתי. שמחתי שקיבלתי מה שהובטח וכמובן שגם סיפרתי על זה ברשתות החברתיות. לבית הקפה הזה, אין ספק שזה משתלם. אבל זה כל כך חשוב לכל עסק, לעמוד בהבטחות, גם השיוקיות. תמיד עדיף לתת יותר ממה שהבטחת מאשר להעלות את הציפיות ולא לספק את הסחורה. זה חלק משירות לקוחות טוב שגורם לך שיחזרו אליך עוד ועוד וגם יפנו את החברים.

לכן, ביצירת בידול, חשוב לקחת לבחור בבידול שבאמת מייצג את העסק במהותו. משהו שאיננו קישוט או תוספת מלאכותית. אלא ערך מוסף מהותי של העסק.

לסיכום, למרות שזה בית קפה בארץ רחוקה. עקרונות השיווק הם אוניברסליים ותקפים לכל עסק באשר הוא. גם לעסק פיזי וגם לעסק וירטואלי. גם לנותני שירותים וגם לחנויות. מי שמבין את העקרונות הללו ומיישם אותם בעסק שלו, באמצעות יצירת בידול נכון פועל בדרך הנכונה שתוביל אותו להצלחה.

אשמח לשמוע ממך, מה לקחת מפה לעסק שלך?

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן