איך להשתמש ב chatGPT בשיווק העסק

לאחרונה פרץ לתודעה נושא הבינה המלאכותית בכלל וכלי אחד בשם צ’אט chatGPT שהלהיב רבים והפחיד רבים אחרים.
אז הנה הזדמנות לעשות סדר בעניין, כדי להשתמש נכון בכלי הזה לשיווק העסק שלך.

מהו chatGPT

מדובר בצ'אט בוט חינמי (נכון לכתיבת שורות אלה), שיש לו פוטנציאל לעזור לכל בעל ובעלת עסק לייצר תכנים שיווקים, לרשתות, לדפי מכירה, למיילים, לאתר ועוד. ואלה רק מקצת מהיכולות שלו ( הוא גם יכול לעזור לעסקים ביצירת אוטומציות, בבניית תכניות עבודה ועוד ועוד).
כל מה שצריך לעשות כדי להשתמש בו הוא להיכנס לopenai ולפתוח חשבון בהתאם להנחיות.

במראה שלו הוא נראה כמו צ’אט בואטסאפ או באפליקציות אחרות רק שמהצד השני אין אדם אחר שעונה לך אלא רובוט שמחובר להמון המון מידע ברשת ויודע לנתח ולחבר חיבורים על בסיס בינה מלאכותית.

chatgpt חלונית צ'אט
בחלונית של הצ'אט כותבים לבוט הבינה המלאכותית

למה זה טוב?

כולם מדברים לאחרונה על הבינה המלאכותית. לבעלי ולבעלות עסקים, מדובר בכלי עוצמתי שיכול לייעל את השיווק , ולהפוך ל game changer !

יש לזה שימוש להרבה צדדים של השיווק, ביניהם גם כתיבת פוסטים, דפי נחיתה ומכירה. מאמרים לאתר ועוד.

הנה 5 סיבות מדוע כדאי לך להשתמש בבינה מלאכותית לכתיבת פוסטים:

התאמה אישית: בינה מלאכותית יכולה ליצור תוכן מותאם אישית שידבר עם קהל היעד שלך.
יעילות: בינה מלאכותית יכולה להפוך את כתיבת הפוסטים לאוטומטיים, ולתת לך יותר זמן להתמקד במשימות חשובות אחרות.
אופטימיזציה: AI יכול לבצע אופטימיזציה של הפוסטים שלך לביצועים ויחסי המרה טובים יותר.
חסכון: בינה מלאכותית יכולה לעזור לך לחסוך בעלויות הכרוכות בהעסקת כותבי תוכן או קופירייטרים.
גדילה: AI יכול להתמודד עם כמויות גדולות של פוסטים, מה שמאפשר לך להגדיל את מאמצי שיווק התוכן שלך.

ועם זאת, לאינטליגנציה המלאכותית יש גם חסרונות (על כך בהמשך).

איך עובדים עם chatgpt

מכיוון שהכלי הזה מבוסס שיחה, ככל שתשאלו שאלות יותר מדויקות או תבקשו ממנו בקשות מדויקות כך תוכלו לקבל תוכן מעניין ואיכותי יותר. חשוב למשל, לתת לו פרטים לגבי העסק, המוצר או השירות. כחלק מהשאלה.

למשל, אני יכולה לבקש שיכתוב פוסט לעסק של אימון שיווקי, על מחסום כתיבה מאוד נפוץ – חשש לעשות שגיאות כתיב.

דוגמא של טקסט שיווקי AI
צייר לי כבשה גרסת הבינה המלאכותית

הוא זוכר ולומד מהשאלות הקודמות שלך. אז אחרי כל בקשה או שאלה אפשר לבקש הסבר על טקסט מסוים או לבקש חידוד. ואפילו לבקש ממנו הצעות לשמות למוצר או שירות.

אני יכולה לבקש ממנו שיתאים אותו לפייסבוק, שיתן לי הצעות לתסריט לסרטון ריילס לאינסטגרם באותו נושא, או לבקש פתיח אחר או כותרת למאמר בנושא. אני יכולה לבקש ממנו לכתוב לי את זה בניסוח יותר קליל או הומריסטי, וכו' וכו'.

מה לגבי עברית?

האתר פועל גם בעברית. אבל מכיוון שהוא למעשה ״מתורגם״ מאנגלית ולא יוצר את הטקסט בעברית, הטקסטים לא רהוטים מספיק. עדיף לעבוד איתו באנגלית ואז לתרגם באמצעות גוגל טרנסלייט ולערוך תיקונים, להרחיב ולשנות כאוות נפשך.

אפשר לתת הנחיות או לבקש הנחיות לגבי הפצה או השלב הבא של הדבר. או לבקש התאמה לפלטפורמה מסוימת.
רעיונות לכותרות לפוסטים בנושא ועוד.

מה החסרונות שלו

אני הראשונה לחדד את אוזניי כשמציעים משהו שיפשט ויקליל לי את החיים או העבודה. אז כמובן שה chatGPT שהגיח לחיינו סיקרן אותי מאוד. יש לו כאמור יכולות מרשימות, אבל הוא לא מחליף חשיבה עצמאית של בני אדם. אין מה לעשות, אפשר לייעל איתו תהליכים אבל הוא לא מושלם, ולא אמור להיות. ובעיקר, זה לא משהו שצריך לעשתו לו קופי פייסט, כי לפעמים הוא ממש לא יודע מה הוא מדבר.

כי למשל למטה בחיפוש המצולם, הוא החליט שאני מתכנתת 🤪🧐🤣 למרות שהקשר היחיד ביני לבין תכנות, זה פרופיל הלינקדאין הלא מעודכן שלי. והוא גם המציא קישורים לא קיימים והקשרים, אללה יסתור 😂😂

בקיצור, קחו אותו בערבון מוגבל.

דוגמא לחוסר מהימנות ולמגבלות הכלי

חשוב לומר שהכלי הזה אמנם סורק מידע קיים, אבל מקור המידע לא תמיד מדויק ונכון מקצועית והוא נתון גם למגבלות שניתנו לו על ידי היוצרים שלו. לכן, תמיד צריך לבדוק את הפרטים ולוודא מהימנות ברמה המקצועית.

חסרון נוסף של התוצרים הוא שהרבה פעמים הטקסט הוא אינפורמטיבי ואפילו אנמי. ללא אופי או קול ייחודי.
מתוך החשש הזה שאולי בקרוב נמצא ברשת טקסטים רבים וברמה נמוכה שנראים שיצאו מ'אותו מפעל', גוגל כבר הצהירה שהיא מפעילה כלים לזיהוי טקסטים שנכתבו על ידי AI והיא מתייגת את התוכן הזה כ'ספאם' (מה שכמובן משפיע על דירוג האתר). גם פייסבוק כבר יצאה בהצהרה דומה. לכן יש להשתמש בכלי הזה בחוכמה ולא לעשות קופי פייסט לתוצרים הללו. ובעיקר לא לוותר על כתיבה אותנטית וייחודית.

בנוסף אין לכלי הזה את הנסיון בשטח שיש לאיש מקצוע או את ההבנה העמוקה של קהל היעד והצרכים והעמדות שלו. ולכן התוצרים הם לרוב שבלוניים ולא מייצרים חיבור והזדהות שכל כך חשובים לשיווק מושך.

מה נדרש מבעלי עסקים בעידן הזה

ברור לי שיש מי שבוחר לא להשתמש כרגע בכלי הזה. אבל אנחנו בעידן חדש שדורש מאתנו להסתגל למציאות חדשה ולעיתים גם לסט של מיומנויות חיוניות שיש לפתח עם כניסת הבינה המלאכותית לשיווק הדיגיטלי. זה לחלוטין לא מבטל את הכתיבה האנושית, אבל בהחלט מכניס שחקן משמעותי למגרש.

הכלי הזה הוא בעל פוטנציאל עצום לבעלי עסקים שיודעים שיווק

chatGPT הוא כלי ואפילו כלי מדליק מאוד. זה יכול לחסוך המון זמן, גם לאנשי מקצוע מיומנים. אין לי ספק שאני עומדת להשתמש בו. אבל למי שלא יודע לשווק מלכתחילה, זה לא יעזור. הכלי זה הוא לא תחליף למיומנויות שיווקיות או לאיש שיווק מקצועי ומנוסה.
למי שאין הבנה טובה של המגבלות של הכלי הזה, למי שלא משתמש נכון בכלים הנהדרים הללו, זה לא יעבוד. למי שיודע לשווק ולהביא לקוחות, יש פה פוטנציאל עצום לסיוע במשימות השחורות ולצמיחה עסקית.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן