איך מוצאים רעיונות לפוסטים גם כשמרגיש שאין לך על מה לכתוב

איך מוצאים רעיונות לפוסטים? מה עושים כשאין על מה לכתוב? אולי יגמר לנו מתישהו הנושאים? מאיפה מביאים נושאים נוספים ואיך דואגים לזה שתמיד יש על מה לכתוב

באחד האמשים, שאלתי את עצמי 'על מה אני אכתוב?' ולא עלה לי שום רעיון.

טוב, אמרתי לעצמי, אני אחכה ובטח עד הצהריים, כבר יצוץ לו רעיון.

הגיע הצהריים וקלטתי שזה נושא מעולה לכתוב עליו! איך מוצאים רעיונות לפוסטים, לסרטונים, למאמרים וכו'!!

להתחיל תמיד ממחשבה על הקוראים (קהל היעד המובחר שלך)

הרבה פעמים כשבעלי עסקים מתחילים לכתוב פוסטים, הם מדמיינים את כל העולם ואשתו קוראים את הפוסט שלהם והם כותבים להמון הכללי הזה.האמת היא שההמון הזה לא רלוונטי בכלל. כי לעסק שלך רלונטיים רק אנשים מסוימים שמחפשים את מה שיש לך לתת. ולקהל המובחר הזה, כדאי לכתוב ולהשאיר את כל השאר בצד. אז דמייני את הלקוח או הלקוחה המעודפת עליך, את זו שהיית רוצה עוד כמוה ואליה תכווני את התכנים שלך.

מה הדבר שחשוב לי לקדם החודש?

אם נניח לשם ההמחשה שאני מעצבת פנים שרוצה לקבל לקוחות לעיצוב של כל הבית. אבל בפייסבוק ובאינסטגרם שלי חצי מהפרסומים החודש הם על חדרי עבודה. אז יש יותר סיכוי שיגיעו אליי לקוחות לעיצוב חדר עבודה ולא לקוחות לעיצוב הבית כולו.

יכול להיות שיש לך המון סוגי שירותים או מוצרים בעסק. דווקא במקרים כאלה, המיקוד הוא מאוד חשוב, כדי להתאים את הפרסומים שלך ליעדים העסקיים של אותו חודש או רבעון. שימי לב להשקיע את הזמן שלך בכתיבה שתמשוך את האנשים נכונים לשירותים הנכונים.

שיטה מעולה למציאת רעיונות לפוסטים

שמש רעיונות, או מפת חשיבה. היא שיטה מעולה שהולכת יד ביד עם הדרך הטבעית שבה המוח שלנו חושב – באסוציאציות! זו אחת הדרכים היותר קלות להגיע למגוון רחב של רעיונות. פשוט לרשום במרכז השמש את המוצר/השירות שאותו אתם רוצים לקדם החודש ולהתחיל להוציא קרניים עם נושאים קשורים למוצר/נושא.

שיטה נוספת היא להיעזר בפורמטים של כתיבה. להכין 'פינות' קבועות בשיווק העסק. למשל , כל יום שלישי בשבוע הוא יום ציטוט שבו מעלים ציטוט השראה וכמה מילים שקשורות לציטוט. או פינת 'ראיון אורח' בשבוע השני של כל חודש – מראיינים בשידור חי אורח מומחה. או כל סופשבוע סיפור מקרה מהקליניקה.

ואם את מטפלת, מאמנת, יועצת או נותנת שירות (או נותן שירות) ובא לך, לדוג כמה רעיונות טובים, הרי לפניך קובץ מוכן! מלאי של רעיונות לחודש שלם!! שכיף לעבוד איתם ולדוג ממנו רעיונות !! הוא בא גם עם טריקים לפתיחת חסמים נפוצים, כדי שצ'אקרת הכתיבה שלך תוכל להיפתח וזה יזרום לך בקלות ובפשטות!! כל מה שצריך לעשות הוא להרשם כאן וזה ישלח לך למייל, ללא עלות:

רעיונות לפוסטים להורדה

כלי מצוין לרעיונות לפוסטים, מאמרים ובכלל תוכן

יש באינטרנט אתרים שלמים שהם מאגרי שאלות שאנשים שאלו בתחומים שונים. ביקור זריז באחד מהאתרים הללו, יכול לתת לך עשרות רעיונות לתכנים.

כמו אתר בשם answerthepublic.com שמאפשר לגלות מה אנשים שואלים לגבי נושא כזה או אחר. האתר הוא חינמי, הוא מאפשר חיפוש בכמה שפות, וכמובן באנגלית אך לא בעברית.

למשל, אם את מאמנת לזוגיות, את יכולה לבדוק מה אנשים שואלים לגבי מציאת אהבה ולמצוא אוצר שלם של עשרות שאלות נפוצות שאנשים שואלים בנושא (ראי דוגמא בתמונה):

עוד כלי דומה ולא פחות שווה (חינמי גם) הוא answersocrates שמציע שאלות שאנשים אמיתיים שואלים בגוגל לפי מילות מפתח. היתרון שלו שהוא דווקא תומך בעברית והוא מציג את התוצאות בצורה שונה, שבעיני נוחה יותר לעבודה. כמו שאפשר לראות כאן בדוגמא על הביטוי אימון כושר:

answersocrates כלי לרעיונות לפוסטים

עוד כלי בסגנון הזה, שירחיב את סך הרעיונות ויעזור למצוא רעיונות קשורים הוא alsoasked גם הוא תומך עברית, כפי שאפשר לראות כאן בתמונה ואני ממש אוהבת את התצוגה הגרפית שלו.

כאן לקחתי את אותו ביטוי (אימון כושר) ובלחיצת כפתור אחת קיבלתי כעשרים רעיונות לפוסטים/רילסים, לנושאים שקשורים לביטוי שבחרתי!

כלי למציאת רעיונות alsoasked

גם פינטרסט הוא מקום שכיף להכנס אליו כדי לקבל השראה. בעיקר בתחומים שקשורים ליופי, עיצוב ואסתטיקה.

כלים של גוגל למציאת נושאים ורעיונות

ישנם כמה כלים של גוגל שאפשר להיעזר בהם כדי למצוא רעיונות לפוסטים (ובכלל לתכנים).

גוגל התראות – כלי חינמי שבהתאמה אישית לבקשות שלך ישלח אליך למייל, התראות לכל נושא לבקשתך. כך שאם יתפרסם מאמר, כתבה, או פיסת תוכן משמעותית ברשת (לא ברשתות החברתית), מיד ישלח אליך מייל בעניין.

גוגל סקולר – מנוע חיפוש של גוגל למציאת מאמרים מדעיים, אם יש לך רצון לתת מידע מבוסס מדעית, זה המקום לחפש אותו ולזקק ממנו את הנתונים. אידאלי אם חשבת לכתוב פוסטים שמציג מחקרים, סטטיסטיקות או נתונים מחקריים בתחום המקצועי שלך.

כלי google trends איך לגלות מה חם עכשיו

אם אני רוצה לבדוק, מה מענין אנשים עכשיו? בתקופה הזו של השנה?
​גם זה אפשרי!
​למשל, נניח שאני מטפלת אלטרנטיבית ואני תוהה אם לכתוב ולקדם עכשיו פוסטים על כאבי ראש או על כאבי מחזור בתקופה הקרובה. אני יכולה לבדוק בגוגל טרנדס (גם הוא כלי חינמי) ולגלות בצורה מאוד מוחשית, מה אנשים בישראל מחפשים עכשיו יותר!!

אם תהית, התשובה, נכון למועד כתיבת שורות אלו, הייתה חד משמעית – כאבי ראש:

איך להשתמש באירועים אמיתיים בעסק שלי כפוסטים?

הרבה פעמים אני רואה צילומים שכאילו לקוחים מתוך פגישות עם לקוחות, אני מבינה את הערך השיווקי של זה, אבל אני תוך כדי השיחה, נוצרת אינטימיות ולכן אני לא אוהבת להרים מצלמה ולצלם, בעיניי זה לא כל כך מכבד את הסיטואציה. וזו גם עלולה להיות הפרעה לפגישה עצמה.
אני גם פחות מתחברת לעניין הזה של להעלות סטורי שלי, להכנה לפגישה עם לקוחה, למרות שגם זה דרך לגיטימית לשווק.
הנה אני מכינה את עצמי, הנה הקליניקה, הנה עוד מעט באה לקוחה. מצ'עמם…

שלא תבינו לא נכון, אני רואה אחרי עושים את זה ולהם זה סבבה, אבל לי, לי זה פחות עובד.

אז מה אני כן עושה?

מה שאני כן עושה זה לספר משהו אחרי פגישה. לספר למשל איך זה מרגיש לי שמגיע לקוח שרק עכשיו סיים שירות מילואים ועכשיו התפנה לפתוח עסק משלו. איך זה מרגש עכשיו לעבוד עם מפונות שבוחרות עם כל הבלאגן גם להשקיע בעסק.
אני אדבר אחרי פגישה, על תובנה שעלתה, או על כלי שהשתמשנו בו ועזר לעשות שינוי. בקיצור, איזשהו דבר חשוב שאפשר לקחת מהשיחה, שיתן השראה לעוד אנשים.

איך להשתמש בקבוצות פייסבוק או לינקדאין לקבלת רעיונות לפוסטים?

הייתה לי לקוחה שאמרה לי 'אני לא משווקת בכלל', ואז שהעמקנו ודיברנו, גיליתי שיש שעתיים בשבוע שהיא מקדישה לכתיבה של תשובות מפורטות לשאלות שעולות בקבוצת פייסבוק בתחום המקצועי שלה.
כל מה שהיינו צריכים לעשות עכשיו היה לקחת את התוכן המופלא הזה ולהפוך אותו לפוסטים וסרטונים.
זה מה שהיא עשתה ותוך זמן קצר היא שלחה לי הודעה שאין לה זמן כי היא די מלאה בלקוחות.


אז שאלות שאנשים שואלים בקבוצה זה אחלה בסיס לפוסטים. ואם אתם גם כותבים תשובות בקבוצות, זה הכי פשוט בעולם! קחו אותם ותהפכו אותם לפוסטים, לסרטונים ויש לכם אחלה תוכן להפיץ.

איך להשתמש ב-Quora או בפורומים בתחום שלך כדי לקבל רעיונות?

את אותו רעיון של הקבוצות, אפשר ליישם גם בפורומים מקצועיים או ב Quora . אין חובה לענות שם בעצמך, רק לשים לב מה שאלות שעולות שם, בעיקר לשאלות שחוזרות על עצמן ולכתוב פוסט שעונה על השאלה מהנסיון והידע שלכם.

איך לנתח תגובות הקהל לפוסטים קודמים כדי לדעת מה עובד טוב עבור הקהל שלי?

אחד הדברים הכי חשובים בניהול סושיאל ובכתיבת תוכן לאורך זמן, הוא ללמוד ממה שעובד וממה שלא עובד. לשם כך יש את החלק של ה insights גם בפייסבוק וגם באינסטגרם, אפשר להכנס לתוך החשבון ולצפות בסטטיסטיקות. לראות איזה פורמטים או נושאים קיבלו יותר חשיפה או מעורבות. להבין מה היה שם שהביא לתוצאות טובות יותר ביחס לשאר התכנים.
האם הייתה שם הנעה לפעולה טובה יותר ולכן היו יותר תגובות? האם זה הנושא שיותר דיבר לקהל? אולי הפתיח היה מעניין ומושך במיוחד? מה עוד יכול לעניין את מי שענה?

אבל את הכל כבר אמרו לפניי

חשוב לך לחדש בנושא. זה אחלה, את מן הסתם רוצה לתת ערךשל ממש ולכן חשוב לך לחדש. מזמינה אותך לראות שלפעמים אנשים צריכים לשמוע את אותו מסר מכמה כיוונים שונים כדי שהוא יחלחל. שלפעמים מה שלך מובן מאליו, כי את כבר התקדמת ומזמן לא בנקודה ההיא, למישהו אחר זה ממש לא ברור ומבחינתו זה חידוש. ולפעמים, הדרך שבה את מעבירה את המסר, נוגעת במישהו שעד עכשיו היה אדיש לנושא והוא היה צריך לקרוא (או לשמוע) דווקא אותך כדי שמשהו בפנים שלו יתחבר.

זה מתחבר לי לעוד נקודה, לפעמים מתוך רצון כנה לתת ערך, אנשים עוצרים את עצמם מלפרסם פוסטים שהם כבר כתבו, כי זה אולי לא מספיק מועיל, או לא מספיק תורם.

לא כל הפוסטים נולדו שווים

לפעמים יוצא שכתבתי פוסט פחות טוב. כן, גם לי זה קורה. לא כל הפוסטים נולדו שווים. וזה ממש בסדר.
גם לנו כבני אדם יש רגע טוב יותר ורגע טוב פחות.
אם מקבלים את האמת הפשוטה הזו, אז הרבה יותר קל לכתוב.

אין צורך לעמוד באיזשהו סטנדרט מושלם שלא קיים אצל אף אחד.

כתיבת פוסטים

ואם יגמרו לי הרעיונות?

אני זוכרת את עצמי, כעסק צעיר, שמאוד אוהב את המדיום הזה של הכתיבה. אבל חושש מהיום הזה שיגמרו לו הנושאים (ספויילר – הם לא). הניסיון לימד אותי שככל שאני עוזרת ליותר עסקים, הידע שלי מתרחב יותר והנושאים לכתיבה רק מתרבים. אם כתבת לפני שנתיים על נושא, והמשכת וצברת בו נסיון או למדת על הנושא, בפעם הבא שתכתבי על אותו נושא זה כבר יראה אחרת. כי את השתנית והידע והכלים שלך התרחבו. יש הרבה יותר נושאים לכתוב עליהם.

יאללה לכתוב ולפרסם!

אז מסתבר שיש מלא דרכים למצוא רעיונות פוסטים. אין צורך להשתמש בכל הדרכים. אלא לבחור מתוכם, את זה שאת מתחברת אליו. והעיקר -לכתוב ולפרסם ולאורך זמן, בעקביות. זה הבסיס שמייצר מותג שמזהים אותו. ואנשים נלהבים שרוצים לעבוד דווקא איתך.

לצאת עם פוסטים כל שבוע

אם גם את יודעת כמה זה חשוב לכתוב ולהיות בנוכחות קבועה ברשתות, אבל חסרה לך מסגרת שתחייב אותך לשבת ולכתוב ולתזמן פוסטים, ותקבלי בה גם משוב, זה ממש ממש בשבילך. כל הפרטים כאן

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן