כתיבה שיווקית בלי מניפולציות עם רוזין רוזנבלום

כתיבה שיווקית שגם מביאה לקוחות וגם נמנעת ממניפולציות על הלקוחות הפוטנציאלים, יש דבר כזה?

רוזין רוזנבלום, הכוהנת הגדולה של הכתיבה שיווקית, מתארחת בפרק מיוחד וחגיגי לסיום העונה של שיווק יחף.

בו דיברנו על:

  • למה רוזין ברחה מעולם הפרסום  ומכשרון הכתיבה שלה ומה גרם לה בסוף לחזור אליו בגלגול חדש כעצמאית.
  • מה הייתה הטעות שגרמה לפרסומות שעשתה לסדנת הקופירטינג הראשונה שלה, לא לעבוד ומה היא למדה בעקבות זאת
  • מה הדבר שכדאי לעשות אם רוצים להעלות בעשרות מדרגות את איכות הכתיבה, בלי להזדקק לטכניקות ונוסחאות
  • מה הטיפים לכתיבה שיווקית במיטבה במיוחד לעסקים קטנים

להאזנה דרך ספוטיפיי, גוגל או אפל 

הבריחה מעולם הפרסום והבחירה בו מחדש

היא ברחה מעולם הפרסום מתוך סלידה עמוקה והלכה להיות מלצרית, ומהר מאוד היא הבינה שזה לא מענין אותה בכלל.  

היא ידעה שמה שהיא יודעת לעשות זה שיווק, אבל רק הרגע ברחה משם. המחשבה ש'אם זה הכשרון שקיבלתי, אם זו המתנה שלי, לא יכול להיות שזה חייב להיות כך', לא עזבה אותה, למרות שעוד לא היתה לה ברור איך זה אפשרי, היא החליטה למצוא את הדרך לעשות לעשות שיווק בצורה אפקטיבית, אותנטית וישרה. הפעם כעצמאית.

היום היא מספרת, "זה התיקון הגדול של'. שיווק זו התשוקה שלי, אני אוהבת מאוד את מה שאני עושה, וגיליתי שאפשר לעשות את זה בהנאה ולא פחות אפקטיבי."

ויש לה שליחות, לגרום לאנשים להתאהב בשיווק של העסק שלהם, ואפילו להתאהב מחדש בלקוחות שלהם.

מה זה שיווק במיטבו אליבא דרוזין?

"בהתחלה דיברתי פרסומת. הייתי בטוחה שאני אעשה פרסומת לעצמי וזה יעבוד מעולה. פתחתי סדנה של קופיריטינג ועשיתי לעצמי פרסומות וזה לא עבד. וזו הייתה נקודת המפנה שלי. ההבנה שלא מדברים ככה בשיווק ולא עם בעלי עסקים קטנים. אתה לא עושה פרסומת". שיווק במיטבו, בכלל גם לחברות גדולות ובטח לעסקים קטנים, הוא סוג של דיאלוג. 

פרסומת זה מונולוג, במהות שלו. מה אני רוצה, מה יש לי למכור. שיווק, זה למכור מתוך הבנה מה יש לי למכור אבל גם מתוך מחשבה של מה אתם צריכים, יש בו קשב. במיוחד בעידן של רשתות חברתיות. פעם לא היה אפשר להגיע להמון אנשים בלי פרסומת בטלוויזיה או בעיתון והיום מי צריך? כל אחד מהעסקים הקטנים, אני ארים פודקסט ויש לי רדיו משלי. יש לנו את היכולת לבנות את תאגיד המדיה שלנו." היא מסבירה.

בכלל, היוא מוסיפה: "התוכן הוא מה שזורם בתוך הטכנולוגיה ולפעמים, גם אם הטכנולוגיה לא מדויקת, אם התוכן הוא טוב, הוא יקח אתכם רחוק."

מה החלק של ההקשבה ללקוח בכתיבה של מסר טוב ונוגע?

"זה קריטי מאוד, אי אפשר להגזים בערך של ההקשבה. זה יכול להיות הקשבה פסיבית, שנניח אם מישהו שואל שאלה בפייסבוק, אני תמיד אקרא את השאלה ואיך הוא ניסח את השאלה ואקרא את התגובות כי אני מנסה ללמוד. מה לי ברור ולהם פחות ברור." היא עונה.

"הקשבה היא גם רגשית, אנחנו כבר עם בטחון ונסיון. וללקוח יכול להיות חששות ולא תמיד אנחנו מבינים את החששות כי התקדמנו משם. כי אנחנו כבר לא חוששים. ופתאום מגיע משהו חדש ששם אותנו בחששות. יועצי שיווק אומרים זה יקח לי את המקום ה AI ואני אומרת זה שיעור מעולה, כמו שאני פוחד קצת, ככה גם הלקוח שלי חושש ממשהו שלי ברור מאליו.

אני למשל, מאוד חזקה בפייסבוק וברשימות דיוור ולאחרונה נכנסתי לאינסטגרם ופה יש חששות ואני צריכה שיסבירו כי העלתי את הרילס לא נכון וזה טוב כי זה מזכיר לי שלקוחות שלי שקשה להם עם פייס או המיילים. זה משרת את היכולת שלי לזכור שהחששות של הלקוחות הם אמיתיים. ולהתחבר שוב לכאב שלהם."

איך כותבים בצורה נוגעת ולא פלקטית

"המסר השיווקי מתחיל כשאנחנו מבינים באמת איפה נמצא הלקוח. לא מבינים ממקומי הבטוח, לי כבר לא כואב. אבל אני מכירה את הכאב שלך. יש בזה משהו קצת פטרוני. למדו שצריך לדבר על הכאב, אבל הלקוח מרגיש שמישהו מנסה אבל זה לא נוגע.

בשביל להבין את הכאב, אני צריכה להסכים לרגע להיות בסכנה מסוימת. זה מודל שאני נותנת. כדי להבין את הדקויות של הכאב. כי הבנה אמיתית היא הבנה של המורכבות של הכאב. כי זה נראה פלקטי." והיא ממחישה, זה כמו סרט טוב עם דמויות מורכבות. "אם אני אנסה לכתוב על הכאב זה יצא פלקטי, לכן הרבה פעמים דפי מכירה יוצאים פלקטיים.

במקום לכתוב למישהו אנונימי, אני אחפש אדם קרוב ויקר שחווה או חווה את הכאב הזה, אני אשאל את עצמי איך אני אדבר איתו, אני אשב לידו על הרצפה ולנסות להבין את הכאב. דרך שניה, היא לחשוב על טריטוריה אחרת בחיים שלי שבה יש אותו סוג של כאב בתחום אחר.

רוצה להבין על מה רוזין מדברת? הנה דוגמא להמחשה בפרק עצמו החל מהדקה ה31

קבלי את התובנות של רוזין לעסקים קטנים

  1. לעשות דיאלוג, חשיבה דיאלוגית, להיות קשובה
  2. שיווק זה האמצעי להפיץ את הטוב, אני לא מתביישת לשווק ולמכור, כי אני צריכה להפיץ את הבשורה שלי.
  3. להשתחרר מהחשש לשווק. אני אמרתי לעצמי, שאני לא אשווק למי שלא מתאים לו. הלקוח יודע מה שהוא צריך ורוצה, יש אנשים שזה יקר להם מדי. ברגע שאנחנו יודעים שלא נדחף בכוח. זה משחרר. אני אשווק בעוצמה ובתשוקה עם הרמוניה פנימית. אני גם אגיד לצוות, זה לא מתאים לבן אדם הזה, בלי בושה. כי לא חסרים לקוחות. אז נעים לשווק.
  4. לזכור שתהליך שיווקי, המטרה היא אמנם למכור, אבל בדרך אפשר להעביר את הלקוח מסע קטן של עונג או למידה או לתת השראה, חיוך. או שילוב של הדברים. אין דבר יותר מפתה מלראות מישהו שעושה את הדברים שלו בתשוקה.
  5. ההזדמנות שיש לכם היום ליצר תוכן ברשתות, כך כשאתם באים למכור, יש כבר מערכת יחסים , אנשים כבר נחשפו אליכם. זה לא העידן של מאמרים באתר. מספיק שתחליטו שבפעם ביומים אתם מעלים תובנה מיום העבודה שלכם, הנה יצרתם תוכן. זה תוכן פגזי. הרי לא משנה במה אתם עוסקים, נניח שיחת אימון ועשיתם תרגיל חדש וזה גרם לתובנה. לא צריך לחשוף את המאומנת, אבל אפשר לספר. לתת משהו ללמוד מזה. אל תשברו את הראש על האורך של הוידאו או כמות המילים. תובנה או תיעוד.

עוד מרוזין:

הפודקסט נולדנו להשפיע

האתר של רוזין

לקריאה נוספת

שתפו:

מאמרים נוספים

רעיונות להשגת לקוחות

3 רעיונות יצירתיים להשגת לקוחות

איך להשיג לקוחות זו השאלה הכי בוערת של כל עסק שרוצה לגדול ולהגיע ליותר לקוחות ויותר הכנסות. זו השאלה שגם העסיקה אותי כשאני יצאתי לעצמאות

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן