3 רעיונות יצירתיים להשגת לקוחות

איך להשיג לקוחות זו השאלה הכי בוערת של כל עסק שרוצה לגדול ולהגיע ליותר לקוחות ויותר הכנסות. זו השאלה שגם העסיקה אותי כשאני יצאתי לעצמאות כמאמנת מתחילה. גליתי שהתשובה לא כל כך פשוטה או קלה עבורי. זה הרגיש כמו עצם בגרון. מכשול בדרך להתפרנס בכבוד ממה שאני הכי אוהבת לעשות. חיפשתי דרכים שיעזרו לי, לצד הדרכים להבאת לקוחות ללא נוכחות דיגיטלית , או השגת לקוחות באינטנט. וגליתי כמה יצירתיות יכולה לסייע לי ולהפוך את השיווק לקל ופשוט יותר עבורי!

במקום לעשות מה שכולם עושים, כיף למצוא רעיונות שגם מלהיבים אותך וגם את הלקוחות הפוטנציאלים.

לכן אספתי עבורך 3 רעיונות יצירתיים להבאת לקוחות.

על קופסת המיסתורין שמעת?

יצא לי לפני שנים לקנות 'קופסת מיסתורין' מחנות איפור אינטרנטית. באתר הופיעה קופסא שחורה ואטומה למראה עם הבטחה להנחה משמעותית לרגל black friday. חיכיתי בציפייה גדולה למשלוח שהגיע כמה ימים לאחר מכן, כדי לגלות מה יש בקופסא. כשפתחתי אותה מצאתי עשר מוצרי איפור איכותיים וטובים, שאם הייתי קונה בנפרד היו עולים לי הרבה יותר. הייתי כל כך מרוצה שצילמתי והעלתי לפייסבוק את החבילה (מצרפת כאן את התמונה) וגם התקשרתי לחנות במיוחד כדי להודות להם.

אין לי ספק שלהם זה משתלם בטווח הארוך, כי מכאן הדרך להפוך ללקוחה קבועה או לפחות לממליצה, קצרה מאוד.

דרך שיווק יצירתית -  קופסת מיסתורין

להכניס את אלמנט ההפתעה

אלמנט ההפתעה והסקרנות עובד מעולה גם עם קופסאות מיסתורין למוצרים פיזיים אבל הוא מתאים גם לשירותים. לדוגמה, ספא יכול להציע "יום ספא מסתורי" שבו הלקוחות לא יידעו אילו טיפולים יוקרתיים יקבלו עד שהם מגיעים. מסעדה יכולה להציע 'תפריט טעימות סודי'. גם מטפלת אלטרנטיבית, שיש לה שלל של כלים ושיטות טיפול (כגון רפלקסולוגיה, הילינג ועיסויים) יכולה להציע, "חבילת טיפול מיסתורית" או "פינוק בהפתעה" במחיר מיוחד ללקוחותיה.

כל מה שצריך הוא לתת קצת טוויסט מסקרן לשירות שלך. אם את רגילה להציע אימון, טיפול או יעוץ כזה או אחר, הפעם הציעי אותו עם הפתעה כלשהי. הציעי זאת במסגרת של תקופת ניסיון בחינם או במבצע הנחות ללקוחות פוטנציאליים. אלמנט ההפתעה יכול להיות במוצר עצמו או בחבילה. הוא יכול להיות בגובה ההנחה (מכירים את גלגל ההנחות וההפתעות שיש לפעמים באתרי מכירות?). העיקר שנוצרת סקרנות טובה לגבי מה שיש בתוך החבילה או השירות הבודד.

לספק שירות יוצא מן הכלל

שימי לב, במקרים הללו מדובר ברכישה שיש בה אמון. לכן, גם כאן חשוב מאוד to over deliver – כלומר לספק בנדיבות! לתת יותר ממה שהובטח, כדי שהלקוח יקבל שירות יותר ממעולה (ת'כלס, הכי מגיע ללקוחות שלנו). לכן, אם את חושבת על כיוון כזה, מזמינה אותך לתת מכל הלב. בחרי מוצרים או שירותים איכותיים שאנשים באמת צריכים. תני מחיר מבצע שהוא הנחה אמיתית. בסופו של דבר, לעבוד מתוך שליחות אמיתית זה בעיני הבסיס להכל.

אירועי קונספט

אירועי קונספט הם דרך מדליקה לרענן את השיווק שלך. זה יכול להיות כנס וירטואלי, או אירוע פיזי היכולים לשרתאת הצרכים של קהל היעד שלך וגם על הדרך למתג את העסק שלך בצורה מקורית וחוויתית. אלה יכולים להיות תחרויות, הגרלות, מסיבות, ארוחות, תערוכות ועוד כיד הדמיון הטובה עליך. העיקר הוא ביצירת באירוע חד פעמי ומוגבל בזמן ובמקום. שמייצר חוויה שתזכר לטובה אצל המשתתפים. תחזק את החיבור למותג וכמובן תהיה בהלימה עם ערכי המותג.

כדי לגבש קונספט מתאים, יש להבין תחילה מהם ערכי המותג, מה הערך שיש לאירוע מבחינת הקהל ומבחינת העסק ולבנות סביב את האירוע המתאים שישרת הכי טוב את המטרה. הנה דוגמא להמחשה

תחרות כוכב עברי נולד

תחרות כוכב עברי נולד לרגל שנת האסטרונומיה ב 2009. מנהלת נוער שוחר מדע שמוכר כמוסד שמטרתו לקרב ילדים ונוער לעולם המדע בצורה חוויתית ומושכת. התלהבה כמוני מהרעיון שהצעתי: תחרות לציבור הרחב למציאת שמות עבריים לשני כוכבי הלכת היחידים שעדיין לא היה להם שם בעברית. ליוזמה הצטרפו גם האקדמיה ללשון עברית ודוברות האוניברסיטה. היוזמה זכתה לסיקור בכל העיתונים הגדולים. ואלפי אנשים הציעו שמות והצביעו בשלב הגמר. בסיום התחרות התקיים אירוע פיזי חגיגי ומרשים, בהנחיית דן כנר ובה הוכרזו השמות הזוכים: רהב (נפטון) ואורון (אורנוס) עבור כוכבי הלכת.

הוקרה ללקוחות כגישה מקורית לשיווק

בהקשר זה כדאי להציג גישה קצת פחות מוכרת לשיווק: שיווק מתוך הערכה "Appreciation Marketing". זוהי גישה אסטרטגית ששמה במרכז את הבעת הכרת התודה וההערכה אמיתית ללקוחות על הנאמנות, התמיכה והמעורבות שלהם בעסק. גישה זו מכירה בכך שלקוחות הם יותר מסתם עסקאות. הם אנשים שיכולים להפוך לתומכים נאמנים אם הם מרגישים שהם באמת מוערכים ומטפלים בהם. מה שמגביר את הסיכוי להמלצה ברשתות החברתיות או לשיווק מפה לאוזן. זו גישה שמתאימה מאוד לעסקים שמלווים את לקוחותיהם לאורך שנים, כגון סוכני ביטוח, מוסכים, קוסמטיקאיות, ואפילו בתי ספר להכשרה מקצועית. אבל אפשר לאמץ אותה בכל עסק שרוצה לעודד לקוחות חוזרים.

גישה זו יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים אבל היא בעיקר באה לידי ביטוי לכל זמן שבו הלקוח בוחר להיות לקוח. החל מברכות אישיות ומתנות אישיות לכל לקוח (לרגל החג, יום ההולדת או יום הנישואין), הצעות, פרסים ובונוסים מיוחדים רק ללקוחות ועד לאירוע קונספט שקל ופשוט לבצע: יום, או כמה שעות שנועדו כל כולו לומר תודה ללקוחות שלך. אירוע כזה יכול להיות סדנה מקצועית, מפגש אינטימי חברתי או אפילו מסיבה עם אוכל, שתיה וכו'.

לרוב, לקוחות מרוצים שהשתתפו בפעילות שכזו ישמחו לתת בחזרה. לכן, כדאי להיערך מראש ולהכין הזדמנויות במהלך או לאחר האירוע שבהם אפשר לשתף תמונות, לתייג את העסק עם האשטאג יחודי או להעלות ביקורת מפרגנת ברשתות החברתיות או באתרי המלצות כמו כרטיס הגוגל של העסק.

מישחוק – גיימיפיקציה

מישחוק הוא דרך נפלאה לחדש ולייצר שיווק מקורי. זה מתאים במיוחד לשיווק באמצעות אתגרים, קווסטים ואפילו אפשר לשלב את זה בשלב מתן השירות עצמו. העיקר הוא ליצור מסגרת מהנה ואינטראקטיבית שמתגמלת לקוחות בנקודות או תגים עבור הרכישות, ההפניות והמעורבות שלהם עם המותג שלך. ניתן גם להציע לקהל הלקוחות הפוטנציאלי להשתתף באתגרים מרגשים עם תגמולים הניתנים לפיצוח כדי לשמור על מעורבות הלקוחות ולחזור לעוד.

הנה דוגמא למשחק יצירתי ברשת שהמצאתי יחד עבור קייסי קולג' (מכללה ללימודי שיווק דיגיטלי). קראנו לו 'בעקבות הנקודה הכחולה' עם משימות וערך בסיום כל משימה. המשחק כלל שיתוף פעולה עם חברות כמו רב מסר, שלח מסר, עסקים עושים עסקים ועוד. מאות רבות השתתפו במשחק במסגרת של כמה ימים וכל זה ללא פרסום ממומן.

דרך לשיווק יצירתי - גיימיפיקציה

שיווק יצירתי

אפקטיביות, סדר ושגרה, הם חלק חשוב מהמיומנויות השיווקיות של האנשים המצליחים ביותר. אבל הרבה פעמים אנשים יצירתים טועים לחשוב שאי אפשר להיות גם אפקטיביים וגם יצירתיים. ולא כך הוא! דווקא אנשים יצירתיים יכולים לשלב בין הצורך בגיוון ובחופש יצירתי לבין העשיה השיווקית והשגרה הקבועה שנדרשת מכל בעל עסק. אם יצירתיות וגיוון מדברים אליך, ככל שתכניסי יותר יצירתיות לשיווק שלך הוא יהפוך לקל ופשוט יותר עבורך. זה גם מה שסיפרה עדי מאור סיסו בפרק על שיווק יצירתי ואפקטיבי.

לסיכום

הרבה פעמים הנטייה האנושית היא, להסתכל על מה שעושים קולגות מהתחום וליישם גם בעסק שלי. אבל זה גם יכול להיות בסיס מצוין לחשיבה מקורית. לראות מה כולם עושים ולעשות קצת אחרת. הרבה מהרעיונות היצירתיים שלי הגיעו בדיוק מהצורך שלי, לא לעשות כמו כולם ולהביא משהו שיחדש לי וילהיב אותי.

רק זכרי, יצירתיות בשיווק הולכת יד ביד עם הבנת קהל היעד שלך ומציאת דרכים חדשניות לתת מענה לצרכיו ולרצונותיו. כשאת מבינה לעומק את הלקוחות שלך ומוסיפה אלמנט של הפתעה והתאמה אישית לשירותים שלך, או מישחוק או אירועי קונספט, את יכולה להשאיר רושם מתמשך מעולה, לבנות בסיס לקוחות נאמן ולהביא לקוחות נוספים לעסק.

מה עוד?

אם את רוצה לבחון את האסטרטגיה השיווקית שלך יחד איתי ולראות איך אפשר להפוך אותה ליצירתית ואטרקטיבית יותר, את מוזמנת לבדוק את הליווי שלי לבנית תכנית פעולה שיווקית.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן