איך להביא לקוחות לעסק גם אם אין לך נוכחות דיגיטלית

3 טכניקות מעשיות למשיכת לקוחות

אם בדיוק פתחת עסק ואת רוצה להתחיל להתגלגל עם מה שיש (או יכול להתממש בקרוב).
או שאת כרגע בתהליך שינוי או בניה של תשתיות שיווק ולכן אין לך עדיין נוכחות דיגיטלית אבל חשוב לך לפעול במקביל כדי להזרים הכנסות.
אם חשוב לך להגדיל את כמות הלקוחות כרגע ואת צריכה לפעול מהר ובלי הרבה הכנות (כי הילד בבית למשל).
אלה הן 3 טכניקות נבחרות שלא דורשות תשתיות, הכנה ארוכה מראש והשקעת משאבים רבים. טכניקות שעובדות וכשעושים אותן נכון, יכולות לעזור לך להביא לקוחות, כבר מחר.

שיווק מפה לאוזן לעומת מנגנון שיווקי

כל הטכניקות שאסקור כאן מבוססות על שיווק מפה לאוזן. זהו השיווק הקלאסי והמסורתי. הרבה עסקים מרגישים בנוח להתחיל ממנו. מכיוון שהוא משתמש במיומנויות תקשורת בסיסיות. ביכולת לתקשר, להתחבר ולסמוך. או כמו שסיכמה את זה פעם לקוחה שלי שתמיד נסמכה על שיווק מפה לאוזן: ""מכירים אותי, יודעים מה אני שווה ומגיעים אלי".

החסרון של שיווק מפה לאוזן הוא שאי אפשר לצפות מראש מתי בדיוק וכמה הן יניבו. זאת בניגוד לשיטות אחרות מעולם השיווק הדיגיטלי שמאפשרות שליטה גדולה יותר בהבאת לקוחות. לכן, אני מזמינה אותך להשתמש בטכניקות הללו כאן שוב ושוב (כי הן עובדות והן כאן להישאר) אך לא במקום בנייה ותכנון של מנגנונים מסודרים להבאת לקוחות מהאינטרנט.

מטפלת או מאמנת? מוזמנת לצפות בהדרכה מקיפה ומיוחדת על שיווק למאמנים שמרגיש נוח

שיחות בגן השעשועים: הטכניקה לאנשים שאוהבים אנשים

כאמא לילדים קטנים, ביליתי שעות בגן השעשועים. ומצאתי את עצמי לא פעם פוגשת אמהות שלא הכרתי ושוקעת איתן לשיחה. לפעמים זה נשאר כשיחת חולין בגן, לפעמים זה הוביל לדברים אחרים.

אם את מאלה שאוהבים אנשים, אוהבים לדבר עם אנשים ולעזור להם (ולמיטב ידעתי כל מטפלת, מאמנת או יועצת היא כזו), זו הטכניקה עבורך. היא מתאימה לשימוש באירועים חברתיים, במפגשים אקראיים בגן השעשועים, בתור בסופר. אפילו במעלית כמו שמספר משה חרלופסקי בפרק שיווק יחף (כאן למטה). הקיצר, בכל מקום שבו יש אנשים שאת רוצה להכיר או להעמיק את ההיכרות איתם. כל שעליך לעשות הוא פשוט ליזום כמה שיותר שיחות.


שימי לב, אני מדברת כאן על שיחות שבהן את באמת ובתמים מתעניינת באדם שמולך. מהיכרות עם אנשים שאוהבים אנשים זה קורה להם בטבעיות ובקלות! הרבה פעמים בשיחות כאלו הם ישאלו אותך 'מה את עושה' ותוכלי לספר על עצמך ועל מה שאת עושה. בקצרה.
זה יכול להיגמר כאן, אבל אם את שומעת שיש לצד השני עניין לשמוע עוד, אפשר לפתח שיחה בנושא. במידה והמרחב והמקום מתאים ולברר אם ואיך את יכולה לעזור לו. או להזמין אותו לשיחה במועד ובמקום נוח יותר.

מעיין (שם בדוי) מאמנת טריה סיפרה לי, על ארוחת ערב חגיגית שבעלה והיא אירחו בה אנשים מהעבודה של בעלה. במהלך המינגלינג שבתחילת הערב, היא דיברה עם אחת האורחות. התעניינה בה ובמקצוע של האורחת. בהמשך השיחה האורחת שאלה אותה בחזרה: "ומה את עושה בחיים?" והמארחת סיפרה במשפט או שניים שהיא מאמנת בשיטה מיוחדת. האורחת הסתקרנה ושאלה על השיטה וכך יצא שהיא הגיעה לחוות את השיטה בפגישה שתואמה מראש. התרשמה מהמאמנת ומהיכולת שלה לעזור לה באתגרים שעומדים לפניה והמשיכה אחר כך לתהליך מלא.

לאנשים כאלה, כדאי גם להצטרף לקבוצת נטוורקינג כמו עסקים עושים עסקים. כך אפשר להגדיל את כמות האנשים ששומעים עליהם ונחשפים אליהם. זו אחת הקבוצות הכי גדולות וטובות שיש בארץ. היום גם יש גם קבוצות שנפגשות אונליין ולא רק פיזי.

עוד על איך עושים נטוורקינג ואיך ליצור קשרים עם מלא בטיפים פרקטיים, כאן בפרק:

להזמין להתנסות: הטכניקה לאנשים שאוהבים להדגים

יש אנשים שפחות אוהבים לדבר ולהסביר ויותר אוהבים לתת להדגמה טובה לעשות את העבודה. זה מתאים במיוחד למטפלים, ליועצים ולמאמנים שמרגישים בטוחים ביכולת שלהם לתת משהו שווה ולעזור. כאן כדאי להזמין מראש אנשים להתנסות קצרה (משהו כמו 15-20 דקות) ולחוות ממקור ראשון את הערך שיש לך לתת.
חשבי על אנשים שיכולים להיעזר בך ובכלים שיש לך ושלחי להם הודעה (או הרימי טלפון) עם מסר בסגנון: "סיימתי לימודי הילינג ואני אשמח לתת לך במתנה טיפול קצר שאני חושבת שיעשה לך ממש טוב ל… (למשל, כאבי הגב שלך). לי זה יעניק עוד נסיון וכמובן שאם יתאים לך תוכל לתת לי גם המלצה לפרסום על הטיפול."

רותי (שם בדוי) מטפלת ברפואה סינית שליוויתי, סיפרה לי באחת הפגישות, על אורחת שהגיעה אליה הביתה שיתפה אותה בכאבי אוזנים שהיא סובלת מהם. המטפלת, מתוך רצון כנה לעזור, הציעה לה להכנס לחדר קליניקה הצמוד ולהקל מעט על הכאב בעזרת אחד הכלים שהיא מטפלת בהם. תוך כמה דקות היא כבר חשה הקלה. אותה אורחת הייתה כל כך מרוצה מההקלה המידית שהיא חוותה שהיא קבעה איתה מיד סשן טיפול מעמיק יותר להמשך השבוע.

אם את אוהבת להדגים, את יכולה לארגן ימים מרוכזים כאלה פעם בכמה זמן, לעשות מזה חגיגה ולהזמין אנשים להתנסות בזה אחר זה. הכלי החינמי הזה יכול לעזור לך עם כל החלק הטכני של התיאומים.

הפניות: הטכניקה לאנשים מקושרים

כולנו מכירים אנשים. חלק מהאנשים שאת מכירה הם אנשי מפתח בקהילות או בארגונים אליהם את רוצה להגיע כאשת מקצוע. אלה יכולים להיות רב קהילה, יועצת חינוכית, ראש מחלקה בעירייה, מנהלת משאבי אנוש בחברת הייטק וכו'. חלק נוסף מהאנשים שאת מכירה מכירים אנשי מפתח נוספים ויכולים לפתוח לך דלתות. זה הזמן להשתמש בקשרים הללו כדי להפיץ את הבשורה שלך.

אפשר להציע לארגן סדנה מלאת ערך בקהילה שבה את מתגוררת. או לשלוח מייל לרשימת התפוצה של קהילת בית הכנסת או היישוב בו את מתגוררת ולספר מה את עושה ואיך את יכולה לעזור לחברי הקהילה עם הצעה מיוחדת לתקופה מוגבלת. למשל, אם את גננת ותיקה שרוצה לפתוח קליניקה כמדריכת הורים, את יכולה לשלוח בואטסאפ לגננות אחרות שמכירות ומעריכות אותך, הודעה קצרה שבה את מעדכנת בסטטוס החדש שלך כמדריכת הורים. יחד עם בקשה להעביר את הבשורה הלאה. כולל נוסח הודעה מוכן שהן יכולות להעביר להורים שזה יכול לעזור להם. על הזמנה לשיחת ייעוץ קצרה ללא עלות/בעלות סמלית להורים לילדים בגיל הגן.

יוסי (שם בדוי) היה איש חינוך מוכר בקהילה שלו. הוא יצא לדרך חדשה כמטפל ומסיבות אתיות לא יכל לפרסם במסגרת העבודה שלו את הבשורה. לכן, הוא שוחח ועדכן במקצועו החדש כמה אנשי מפתח שהכיר ברדיוס של כמה ק"מ ממקום מגוריו. כמו הרב של הקהילה בה התפלל וכו'. אותם אנשי מפתח שמכירים אותו עשרות שנים, מעריכים אותו מאוד כאיש חינוך וכאדם ומאוד מהר הם החלו להפנות אליו אנשים לטיפול.

השלב הראשון הוא לעבור על רשימת אנשי הקשר שלך בטלפון. לזהות 3-5 אנשי מפתח כאלה ולתאם איתם שיחות, בהם תוכלי לספר מה את עושה היום בחיים ולבקש את עזרתם בהפצת הבשורה הלאה. ככל שתהי יותר ברורה וממוקדת בקהל היעד שנכון לך. כך אחרים יבינו את מי כדאי להפנות אליך.

4 דברים חשובים שיעזרו לטכניקות הבאת הלקוחות להצליח

כמובן שאפשר לשלב בין טכניקות ולעשות דברים שעשית בעבר ועבדו לך בהקשר זה.
מנסיון, להצלחת הטכניקות הללו עוזרים ארבעה דברים:

1. לתת שירות מצוין, מעבר למה שהבטחת או מוצר מצוין מעל למה שמצפים. זה כל כך בסיסי. מאפשר לאנשים להמליץ עליך מפה לאוזן. או לך לבקש מאנשים שיפנו אליך אנשים.

2. בהירות גדולה לגבי מי הקהל שמדוייק לי (וזה לא כולם) ומה יש לי לתת לו (הכרה אמיתית בערך שלי, בלמה לבוא דווקא אליי)

3. סקרנות בריאה לגבי מה שיקרה בעקבות הפעולות וסבלנות לגבי מתי שזה יקרה. כי הרי בסופו של דבר יש מישהו בצד השני שזה צריך גם להיות נכון לו.

4. לשים לב להזדמנויות ולהקשיב לחשק. אם פתאום באמצע היום בא לך לצאת לסיבוב בפארק או להרים טלפון למישהו שמזמן לא דיברת איתו, יכול להיות שזו ההשראה לך מתדפקת על חלונך כדי לעזור לך להגשים את הרצונות שלך. הקשיבי לה.

ככל שתדברי יותר עם אנשים ותיידעי אותם מה את עושה ולמי את יכולה לעזור כך את מגדילה את פוטנציאל הבאת הלקוחות שלך.

לסיכום, הרעיון מאחורי כל הטכניקות הללו הוא פשוט. יכול להיות שהוא מוכר לך. שימי לב שעצם ההיכרות עם הטכניקות, או ניסיון עבר שלא צלח עם כמה מהטכניקות הללו, לא עוצרת אותך מלעשות!

אז עברי שוב על הטכניקות ובחרי בפעולה אחת שאת עושה בימים הקרובים. כך את גם שולחת מסר לתודעה שלך שאת על זה וליקום שיעשה את החלק שלו.

רוצה עזרה להביא לקוחות?

אם את מחפשת כרגע אימון עסקי שיווקי, את יותר ממוזמנת לבדוק התאמה בשיחת יעוץ ללא עלות לחצי על הקישור או שלחי לי הודעה לואטסאפ 052-8401870




שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן