איך להגדיל הכנסות בלי החוויה של העומס

"תגידי" שאלתי אותה "ואם אפשר היה להגדיל הכנסות בלי להוסיף על זה עוד עומס" את היית רוצה את זה?

"ברור" היא ענתה לי

אז אפשר! אפשר להגדיל הכנסות בהנאה!

אני יודעת, כי עומס היה אחד המעצורים הגדולים שלי בעסק

עומס שלא הבנתי מה בדיוק מייצר אותו, אבל ידעתי עד כמה הוא מגביל אותי מלגדול.
מתוך חשש לחוות עומס ביום יום.
ממש ידעתי לומר שיש דברים שאני בוחרת לא לעשות כי אני לא רוצה לחץ ועומס
הזדמנויות שאני נמנעת מהם
וגם קמפיינים שבמהלכם אני מוצאת עצמי מותשת וממש ממשיכה בעשייה על אדים במקרה הטוב או פשוט מוותרת על חלק מהפעולות מפחד שאקרוס, במקרה הפחות טוב.

זה לא היה לי פשוט לפצח את החידה של העומס, זה היה נושא שהתבוננתי בו למשך שנה שלמה ונעזרתי בו באנשי מקצוע וגם בלמידה של עוד תחום אימון בנישה של אפקטיביות וביצועי שיא.

היו כמה גילויים במסע הזה שהיו לי משמעותיים במיוחד. כי הם הפכו את האתגר הזה לבר ביצוע.
אז הפעם, אני רוצה לשתף אותך בשניים מהם. מתוך תקווה שאם גם את נתקלת בקושי להעביר רעיונות לביצוע מתוך חשש לעומס, זה יסייע גם לך להוריד עומס ולהכניס יותר הנאה לעשייה שלך:

לעשות מה שצריך או מה שאני רוצה?

אני זוכרת את אחת השיחות שלי עם המאמנת שלי והיא אומרת לי: "את נותנת למשימות לנהל אותך". בהתחלה לא הבנתי מה היא רוצה. הרי מלמדים אותנו מגיל קטן שכדי להגיע לתוצאות צריך לפעול ולקדם דברים במציאות. וזה מה שאני עושה!

מה אני לא מבינה?

ואז הבנתי. יש לי איזשהו הרגל לצאת ולפעול ללא הפסקה עד שאגיע ליעד, אבל ההרגל הזה מתעלם מהטבע האנושי שלי. הוא לא לוקח בחשבון שהאנרגיה של הגוף והנפש שלי מוגבלת והיא נגמרת באיזשהו שלב. בעצם הפכתי ל'עבד' של המשימות. אני נתתי למשימות לנהל אותי במקום שאני אנהל אותם. שמתי בראש סדר העדיפויות את 'ניקוי השולחן ממשימות' את כל ה'צריכים'. חייתי את המשימות וההספקים.שכחתי את עצמי!
מה שהוביל לתוצאה קבועה של עייפות 'ואין כח' בסוף כל מהלך משמעותי. ולפעמים לקריסה תוך כדי המהלך או להימנעות ממהלכים גדולים, כדי שלא אתמוטט באמצע. כי נמנעתי מלהקדיש זמן לעצמי ולתדלוק שלי. הרי תמיד יש משהו דחוף או חשוב יותר מאשר להשקיע בעצמי.


זה היה לימוד חשוב עבורי, שלא להזניח את עצמי בדרך. לאזן בין 'צריך' לבין 'רוצה'. לשאול את עצמי מה אני רוצה ביום יום ומה חשוב לי ולא רק מה המשימה הבאה. התחלתי ביצירה והטמעה של הרגל קבוע להקשבה לעצמי, לתדלוק עצמי ולמילוי של האנרגיה הגופנית והנפשית שלי כחלק מהשגרה היומית והשבועית.

חלק גדול מהעומס לא היה עומס מוחשי של ריבוי משימות ועשייה אלא עומס מנטלי של מחשבות

חשוב להבחין בין ריבוי משימות לבין עומס. ריבוי משימות הוא המצב במציאות שיש להרבה מאוד עסקים. אותן רשימות to do שיש לבצע בבית, בעסק, בפרויקט כזה או אחר. עומס לעומת זאת, הוא מצב מנטלי. פה עולה השאלה: האם יכול להיות מצב של ריבוי משימות ללא החוויה של עומס?

בהחלט! גיליתי שחלק גדול מהתחושה שלי, לא נבע מחוויה מוחשית של ריבוי משימות ועשייה אלא דווקא מעומס מנטלי של מחשבות.

דאגות
'שמא יקרה כך'
'אולי יגידו לי כך'
'רק שלא יתגלה ש'
'שמא אשכח ל'
'מה יקרה אם…"
וכו'

בעצם גיליתי שאני לא באמת עמוסה בעשייה כמו שחשבתי. אני פשוט משקיעה המון זמן ומחשבה בדאגות ובשאלות של 'מה אם'. וזה גומר לי את הבטרייה. כי בסוף היום – מכל המחשבות הללו כבר התעייפתי פיזית.

להרגיע את הרעשים שבראש ולייצר שקט פנימי

ברגע שמגדירים נכון את הבעיה, שאלה רק מחשבות שמייצרות תחושה של עומס. צריך לטפל בהן כפי שמטפלים במחשבות. לזה כלי האימון ממש יעילים.

רק על זה כמובן אפשר לכתוב ספר. אבל על רגל אחת, אפשר לומר שהפתרון הוא: להיות בנוכחות ברגע ולסמוך על היכולת שלי להתמודד ועל בורא עולם לעזור. זה אומר לא להתעסק בכל מיני 'מה אם…' עתידיים ולשים את הפוקוס על הרגע הזה. יחד עם אמונה שהכל יסתדר ויש מי שיעזור.
אחד ההרגלים שעוזרים לזה לקרות הוא לנהל דפי בוקר, לזרוק על הדף א תכל המחשבות שאיתן קמתי, פשוט למלא ככה, בלי איזשהי מטרה, 3 דפים בכתב יד. זה כמו מנקז את זרם המחשבה, מוריד ווליום לכל הרעשים הפנימיים ומאפשר פניות להתרכז ולהתמקד אחר כך במה שחשוב לי.

כמובן כמו בכל מסע של התפתחות אישית, זהו תהליך של למידה ורכישת הרגלים חדשים (איזה כיף!!).
זה לוקח זמן עד שההרגלים החדשים מוטמעים. אבל תחושת הניצחון על העומס הופכת את זה לדרך מרגשת!

כבר כמה חודשים אחרי אותו גילוי, חשתי שמשהו בי נרגע. מצאתי שקט מסוים בפנים, תחושת קלילות ואפילו לפעמים סוג של נחת שלא תלויה בכמה כסף יש או אין בחשבון.

לשחרר אחיזה מהתוצאות ולהנות מהדרך

אני כותבת את זה ומבינה שזו דוגמא נהדרת להמחיש את ההשפעה של המחשבות, התפיסות והאמונות שלנו על המציאות בכלל ועל הגדלת הכנסות בפרט.
ואיך אפשר לעשות זאת מתוך שמחה, בהנאה ואפילו בלי תלות בתוצאה הסופית.

ובכל זאת, מה ההשפעה של זה על התוצאות?
הרי ככל שאני נינוחה יותר, כך העשייה שלי אפקטיבית יותר ולכן גם התוצאות משתפרות. זה רק חלק מהרעיון שאוהבים לקרוא לו 'לפתח תודעת שפע' וזו בעיקר הרגשה נהדרת של קלילות ושחרור לצד גדילה והתרחבות.

את הדרך להגדלת הכנסות בהנאה אני מלמדת יחד עם נושאים אחרים בתכנית האימון שלי 'נהנות מכסף, מרוויחות יותר' שכל כולה עוסקת בתודעת כסף ובהגדלת הנוכחות שלו בחיינו. אם בא לך להתרחב ולהרגיש את הקלילות הזו תוך כדי , עכשיו זה בהנחה של 66 אחוז לכבוד בלאק פריידי.

תכנית אימון לתודעת שפע
לפרטים המלאים

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן