שיווק למאמנים: שיווק שמרגיש נוח

מאמנים רבים מתקשים לעבור בהצלחה את המשוכה הזו שנקראת שיווק. משהו שחיביים לעשות כדי להביא לקוחות ולהתפרנס מאימון, אבל לא כל כך רוצים לעשות.

אני זוכרת את עצמי, בוגרת טריה מבית הספר לאימון, מלאת התלהבות, כל כך רוצה לאמן אנשים! אבל מרגישה שהשיווק תקוע לי כמו מכשול בדרך לעזור לאנשים עם הכלים הנהדרים האלה של האימון.

האם שיווק יכול להיות פשוט וקל?

שיווק עצמי - איך לשווק את עצמך
לשווק בלי לנדנד ובלי מניפולציות

יצאתי למסע לשיווק עצמי – למצוא את הדרך שלי לשווק בלי לנדנד, בלי להבטיח לאנשים דברים מעל ומעבר למה שביכולתי לתת ומצאתי שחד משמעית אפשר!! למעלה מעשר שנים שאני עוסקת באימון עסקי-שיווקי ומלווה מאמנים ומאמנות למצוא את הדרך לשווק ביתר קלות ופשטות ואפילו להנות מזה.

איך אני התחלתי

מיד כשסיימתי את לימודי האימון, התחלתי לאמן כל מי שהיה בסביבה שלי ורצה. את השכנה, את הקולגה מהעבודה, את הבת דודה הרחוקה.

יום אחד, האיש שלי זרק לי הערה: "באיזשהו שלב יגמרו לך החברים" והבנתי שאם אני רוצה להיות אשת מקצוע ולהתפרנס מהאימון, אני חייבת ללמוד לשווק את עצמי, כדי להגיע לעוד אנשים מחוץ למעגל החברים שלי.

אז פניתי ללמוד שיווק. ובעודי מעמיקה בלימוד, התחלתי להבין שהכל טוב ויפה בתיאוריה, אבל במציאות כל המשימות שאני צריכה לעשות, לא יושבות לי טוב, זה לא טבעי לי, זה לא מרגיש לי נוח. זה אפילו מרתיע לפעמים.

לא רציתי לנדנד, ולא להבטיח הבטחות שאני לא עומדת אחריהן, ובטח לא לעשות מניפולציות.
אבל היה לי כל כך חשוב לאמן שהייתי חייבת למצוא פתרון. ללמוד איך לשווק בצורה אחרת, מכבדת לאחרים ואותנטית עבורי שבאמת יגיעו בעקבותיה לקוחות..

כאמור, יותר מעשר שנים שאני במסע הזה. לשמחתי כבר לא לבד, זכיתי ללוות מאות לקוחות בדרך הזו. כל פעם לצידן ולצידם אני עוברת עוד התפתחות אישית, משפרת ומחדדת עוד כלי. ומתוך כך נולדה ההדרכה הבאה.

איך להביא מתאמנים לקליניקה

זו הדרכה מקיפה בשיתוף עם בית הספר לאימון לוגוס, בה אני מלמדת איך להביא מתאמנים באמצעות שיווק שמרגיש נוח:

  • מה הטעויות שעושים מאמנים ומה כדאי לעשות כדי פשוט להביא מתאמנים, בלי להסתבך
  • מה הצעדים החיוניים שיש ליישם בדרך לקליניקה משגשגת, מתוך כבוד ללקוחות הפוטנציאליים.
  • איך לגלות את העוצמות השיווקיות שלך ולשווק בצורה שמתאימה לך

על ההדרכה הזו אמרו לנו:

"ב​את לי בדיוק בזמן…זה גם דרכים מעשיות ופרקטיות וגם המון פנימיות ועומק"

פשוט להביא מתאמנים: שיווק שמרגיש בנוח

הוקלט במסגרת מפגש קהילה של לוגוס בית הספר לאימון והתפתחות

מפת הדרכים לקליניקה משגשגת

אחד הנושאים בהדרכה שאני מדברת עליו בהרחבה הוא מפת דרכים לבניית קליניקה משגשגת. עם דוגמאות והסברים. הנה נקודות אחדות מתוך ההדרכה:

תחנה ראשונה שיווק זה לא איכסה

התחנה הראשונה עוסקת בנושא של שיווק, והרבה פעמים התפיסה היא ששיווק זה איכסה! בטח לאנשים, מאמנים, עם ערכים. שאכפת להם מאנשים, שרוצים להתחשב ורוצים להקשיב ורוצים לעזור. שיווק נתפס ההפך הגמור הרבה פעמים, ואתם לא לבד בזה. הנה, תראו איזה סקר שעשו, ורק ארבע אחוז נתנו לתחום השיווק והפרסום את האינטגרטי, את היושרה.

זה באמת נתפס ככה אצל הרבה מאוד אנשים. אמממה, כל עוד אנחנו מאמינים בזה, אז אנחנו לא יכולים לעשות שיווק. אנחנו לא יכולים לעשות מכירות, וזה החמצן של העסק, אי אפשר לקיים. אי אפשר להיות מאמן בפועל עם קליניקה ומאמנת או מטפלת בלי לעשות שיווק ומכירות, לא עובד!

אז אם אנחנו נשארים במצב הקיים בתפיסה הקיימת, אז אנחנו נכנסים לתוך איזשהו מעגל קסמים, כזה שיש שם אי עשייה והימנעות ואיזשהו מאמץ ופעולות שהם לא אפקטיביות ואכזבה ותסכול מכל העשייה הזאת שלא מביאה לתוצאות ואיזה שהיא הלקאה עצמית, ואיזשהו בעל שאומר די, למה את לא עושה עם עצמך משהו באמת, תעזבי את האימון הזה, או את הטיפול הזה, תתפרנסי כמו שצריך והרבה חוויה של חוסר מימוש, כי לא סתם למדתם אימון.

אני בטוחה שאף אחד כאן לא נמצא כי הוא רוצה להיות בתחום אחר. זה תחום שאתם רוצים לעבוד בו, אתם רוצים לעשות איתו משהו. ואני חושבת שהשיא של זה זה, אני כתבתי רק מחשבות לסגור את העסק, כי בעיניי זה לא אפשרי לסגור את העסק כאילו זה באמת היה הדבר הכי חשוב בחיי, שהייתי חייבת למצוא לזה פיתרון. אבל לפעמים זה לא רק מחשבות. לפעמים באמת מתוך זה אנשים סוגרים את העסק כי פשוט אין להם מספיק לקוחות. אז אני מציעה לכם להסתכל היום אחרת על השיווק.

בואו נעבור להגדרה המלונאית. שיווק זה בעצם כל פעולה שמקדמת מכירה, וזו אמירה מאוד עניינית שבעצם גם אומרת שאין מכירה בתוך שיווק, וזה כבר משחרר חלק מהאנשים. אנשים שאומרים שהם יכולים לשווק והם לא צריכים למכור. וואו, איזו הקלה! אז תדעו לכם שכל העשייה השיווקית, היא עשיה שלא דורשת מאנשים להוציא כסף.

זה כיף כבר להבין שזה ככה, אבל זה לא מספיק בעיניי. אני רוצה להציע לכם עוד זווית. אני רוצה להציע לכם לראות את התחום הזה של שיווק כתחום של התפתחות אישית. כולנו פה מאמנים. התפתחות אישית זה בדמנו. אנחנו עובדים התפתחות אישית והתפתחות אישית. יש בזוגיות ויש ביחסים עם הילדים ויש ביחסים עם כסף ויש גם ביחסים עם השיווק, כי כשאני רוצה להשפיע על אנשים ושיווק זה בעצם להשפיע על אנשים. אני חייב לעבור איזושהי התפתחות בלהכיר את הערך שלי. בלדעת מה אני שווה, הוציא את זה החוצה ולדבר על זה. להתמודד אולי עם התגובות. עם המה יגידו, עם החשש שאולי יגידו משהו? אם אני אומרת משהו. כל זה דורש התפתחות אישית ואנשי אימון אוהבים התפתחות אישית. אז הנה עוד זירה שאתם יכולים להתפתח בה.

תחנה שניה התמחות ובחירת נישה

מאמנים לפעמים טועים לחשוב שלקרוא לעצמם מאמן לשינוי או מאמנת לצמיחה אישית או מאמנת להצלחה. זה בידול! וזה לא, כי כל מי שמאמן הוא למעשה מאמן לשינוי ומאמן לצמיחה אישית. אוקיי? זה חלק מההגדרה של אימון. אז תעשו לעצמכם טובה ואל תלכו לכיוון הזה. אלא באמת תחדדו נישה כמו שצריך. כמו שצריך אומר שזה משהו שמייצר הצעה חזקה שפונה לקהל הספציפי שבחרתם לעבוד איתו. ולא לכולם.

הצעה חזקה היא במקום המפגש הזה בין מה שאני רוצה לתת לבין מה שהלקוחות שלי רוצים ומוכנים לשלם. ואם אני נותנת רק מה שאני רוצה לתת, אבל בלי להתחשב במה שהלקוחות שלי רוצים, אז לא קונים את זה. זה ענין פשוט של היצע וביקוש. הצעה חזקה אפשר לייצר הרבה יותר בקלות כשיש מומחיות, שיש בחירה בקהל מדויק ויש נישה מסוימת. כל אלה מאפשרים הבנה הרבה יותר טובה של מהו המשהו הזה שאני יכולה לתת לו שהוא רוצה ומוכן לשלם עליו.

תחנה שלישית בניית קהילה אוהדת

יש טעות מאוד מאוד גדולה, שגורמת הרבה פעמים לאנשים לשרוף את הקהל שיש להם. הם פונים עוד פעם ועוד פעם לאותם אנשים שנמצאים אצלם בפרופיל האישי או לקבוצה שהם עשו במקרה הכי טוב. אם הם עשו. והם לא מגדילים ולא מטפחים את הקהילה או שולחים רק הודעת מכירה וזהו, וכאילו אומרים לא, אבל לא קיבלתי אחר כך! זה לא עובד.

כשאתם רוצים להגיע ללקוחות וליותר לקוחות ולאורך זמן מאוד מאוד חשוב לבנות את הקהילה הזאת. למזלנו אנחנו לא נולדנו בוואקום. כולנו מגיעים מאיזושהי קהילה, אם זה בית כנסת וקהילת מכרים בבית ספר, ואם זה אנשים שעבדו איתנו וכאלה. יש לכולנו בסיס, בסדר? לכולנו יש מאיפה להתחיל. וחשוב קודם לתת ערך, לא רק להציע. להיות עקבי ולעשות את זה בצורה אפקטיבית. בלי לחיות ברשת.

תחנה רביעית לייצר הזדמנויות לשיחת היכרות

הזדמנויות בעצם להזמין אנשים לשיחת היכרות כזו. וזה גם טעות מאד מאד רצינית שאנשים מאמנים מטפלים, לא פונים לאנשים, לא מציעים שיחות או בכלל או לא מספיק. עכשיו, אני לא מתכוונת שאתם צריכים לנדנד, זה לא אומר שצריך להיות תוכי או גסי רוח. דיברנו על זה שצריך להעשות בצורה מכבדת זה מאוד חשוב ! שאתם לא נמנעים מלדפוק בדלת. ככה בבית הספר בו אני למדתי ואחר כך הכשרתי מאמנים, קוראים לזה. זה צריך לבקש רשות, אתה דופק בדלת, בודק אם זה מעניין את הבנאדם השני, אם הוא בכלל בעניין, ורק אז, אחרי שהשיחה מתגלגלת, אפשר להציע הצעה.

יש המון המון דרכים לייצר הזדמנויות סטטוס בואטסאפ או פוסט בפייסבוק הם רק שניים מהם.

הנה דוגמא להזדמנות מחוץ לעולם הרשתות. משהו שאני קוראת לו שיחת גן שעשועים. בתור אמא לילדים אני ביליתי מלא בגני שעשועים, ואז יש מפגשים עם אמהות אחרות ולפעמים נוצר שיח. אז אפשר לשאול "תגידי מה את עושה" והיא מספרת, ואז רוב הסיכויים שגם היא תשאל, "מה את עושה?" ואז יכול להיות שתגיד "וואו, מעניין מה זה אומר בדיוק?" ויכול להיות שתפתח שיחה. זה לא אומר שעכשיו מתחילים שיחת היכרות, אבל אתם בהחלט יכולים לייצר את זה בתור הזדמנות לשיחת היכרות. זאת אומרת להגיד "וואו, אני רואה שזה ככה מעניין אותך ואני אני אשמח להציע לך, כי אני חושבת שזה יכול ככה מאוד לעזור, כי עכשיו סיפרת לי כך וכך זה יכול גם לעזור לזה, בא לך אולי להתנסות?"

הרובד הנסתר

הרובד הנסתר, הוא נושא שלא מתייחסים אליו מספיק בכל מה שקשור לבנית עסק ולשיווק. אלה כל המחשבות והרגשות שיש לנו על הדברים. אם זה מחסומים, חששות, או פחדים. זה משהו שיש לכל בן אדם. גם לי עדיין יש. זה לא שבנאדם ש'הצליח' במרכאות או נראה מצליח, אין לו את זה. כל אדם יש לו את זה. השאלה היא אם הוא מתמודד איתם, אם הוא עונה להם ומתקדם, או שהם עוצרים אותו וזהו.

בעיני המחסומים שם כדי לעזור לנו לדייק את הדרך, לעשות אותו יותר פשוטה ויותר קלה, כי אחר כך אנחנו יכולים לטוס. אז אחד מהדברים שאולי עולים לכם בראש זה קודם אני צריך לקודם. אני צריך שיהיה לי נישה ורק אז אני יכול לשווק. קודם אני צריך לסיים את ההסמכה, ורק אז אני יכול באמת לקחת כסף. שימו לב לכל התבניות מחשבה אלה כי הם תבניות מחשבה מגבילות.

אין סיבה לחכות עם השיווק של הקליניקה שלכם עם להביא מתאמנים. אז יכול להיות שבהתחלה זה יהיה חינם או במחיר מאד נמוך, אבל אפשר לעשות את זה גם אם אין נישה ואתם לא צריכים לוגו ואפילו לא צריכים אתר, ואתם לא צריכים אלף ואחת תשתיות והוצאות. בסך הכל לדבר עם אנשים ולהזמין אותם.

אם יש לך הידע לעשות את זה לבד, מעולה. אבל אם ברצונך לקבל עזרה מקצועית, אפשר להשאיר פרטים כאן או לשלוח לי הודעה דרך כפתור הואטסאפ כאן בתחתית העמוד ואחזור אליך.

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן