כתיבת פוסטים: איך להתחיל ואיך להתמיד

כמאמנת או מטפלת, אולי יש לך תשוקה לעזור לאחרים, אבל כשנרשמת ללימודי אימון או טיפול, מדיה חברתית כנראה לא הייתה בראש מעייניך. זה מובן, אחרי הכל, המדיה חברתית יכולה להרגיש כמו מדינה זרה. במיוחד עבור מי שאוהבת לדבר עם אנשים אחד על אחד ולעיתים להעמיק איתם לתוך עולם הרגשות והמחשבות הכמוסות ביותר.

עם זאת, בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות דיגיטלית משמעותית היא עבור הרבה מאמנים ומטפלים חיונית כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולבנות את הקליניקה שלך. למרות שזה עשוי להרגיש מאיים או לא נוח בהתחלה, זה חיוני למצוא איך לשווק את עצמך ואני מאמינה שכדאי שזה יהיה בקלות ובהנאה.

מאיפה מתחילים

ההתחלה של כתיבת פוסטים אפקטיביים שמושכים לקוחות, היא שלב קריטי שלרוב מפספסים אותה. כי היא איננה גלויה לעין. זהו שלב הגדרת הקהל שלך. שהוא חלק בלתי נפרד מיצירת בידול עסקי ובניית אסטרטגיית פעולה לעסק. להלן שלוש נקודות מפתח שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​הגדרת הקהל שלך:

זהי את קהל היעד שלך: הצעד הראשון בהגדרת הקהל שלך הוא לקבוע מי הם הלקוחות האידיאליים שלך. שאלי את עצמך שאלות כגון: מהם תחומי העניין, הערכים והדאגות שלהם? מה מטריד אותם או מהם האתגרים שלהם שגורמים להם לחפש עזרה? מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלהם? כגון גיל, מין, מיקום או מקצוע? על ידי הבנת המניעים וההתנהגויות של קהל היעד שלך, תוכל ליצור תוכן שמהדהד איתו ומדבר ישירות לצרכיו.

דברי לקהל שלך: לאחר שזיהית את קהל היעד שלך, חיוני ליצור תוכן העונה על הצרכים והאינטרסים שלו. לדוגמה, אם את מטפלת המתמחה בחרדה, קהל היעד שלך עשוי להיות אנשים הנאבקים במתח, חרדה או בעיות אחרות הקשורות לבריאות הנפש, כגון פוסט טראומה. ככל שתשכילי ליצור תוכן שמתייחס לאתגרים הספציפיים שלהם, כגון אסטרטגיות התמודדות, טיפים לטיפול עצמי או שיטות למיקוד, כך תגלי שהתוכן שלך הופך לפופולרי יותר. חשוב להשתמש בשפה ובטון שבו משתמש הקהל שלך ולהימנע משימוש בז'רגון או במונחים מקצועיים שעשויים לעבור להם מעל לראש.

הביעי את הקול הייחודי שלך: כדי ליצור תוכן זכיר ויחודי, עליך לתת מקום לקול הייחודי שלך. לערכים הייחודיים שלך (מעבר ליושרה ומקצועיות, שראוי שיהיה לכל בעל מקצוע), לאני מאמין הייחודי שלך וכן, גם לסגנון ולאופי שלך ולסיפור שלך.

כך תוכלי ליצור פוסטים במדיה חברתית שמתחברים אליהם ובונים אמון לאורך זמן. אם תתמידי בכך לאורך זמן, תמצאי שאנשים פונים אליך לבקש לעבוד דווקא איתך. בנוסף, חשוב לבדוק ולעדכן באופן קבוע את הגדרת הקהל שלך ככל שהקליניקה שלך מתפתחת, כדי שתוכלי להמשיך וליצור תוכן רלוונטי ומרתק שידבר עם קהל היעד שלך.

איפה מפרסמים את התוכן: בחירת הפלטפורמה הנכונה

פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, טיקטוק. אלה הם רק חלק מהרשתות החברתיות הקיימות היום. נכון לשנת 2022 פייסבוק למשל היא עדיין הרשת הגדולה והפופולרית מכולם בעולם. ולכן, אתמקד בעיקר בה, במאמר זה.

עם זאת, הבנה של קהל היעד ושל המאפיינים שלו, כמו גם התשובה לשאלה, היכן הוא מסתובב, תעזור לך לקבוע גם היכן כדאי לך לפעול. כי לא לכל המאמנים והמטפלים פייסבוק היא הזירה המתאימה. אם את מאמנת מנהלים של ארגונים וחברות, למשל, יתכן שתעדיפי לפעול בלינדקאין על פני פייסבוק.

בכל מקרה, אני ממליצה להתמקד! לבחור רשת חברתית אחת, ללמוד היטב את הצד הטכני ואת חוקי הזירה ולהפוך למיומנת באותה זירה, לפני שמוסיפים עוד זירה לשגרת השיווק שלך.

שיווק ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט

יש לי כל כך הרבה מה לומר על שיווק בפייסבוק וברשתות החברתיות אבל מכיוון שאנחנו מדברים פה בעיקר על כתיבת פוסטים, חשוב לי להיות ממוקדת. אם מענין אותך ללמוד עוד על שיווק ברשתות. מוזמנת להאזין לפרק בפודקסט בו אירחתי את רוחמה סלע, מומחית בשיווק דיגיטלי. בין השאר תמצאי כאן צ'ק ליסט של פעולות לשיווק העסק בפייסבוק (:

דגשים לכתיבה אפקטיבית ברשתות חברתיות

כשזה מגיע לכתיבת פוסטים אפקטיביים ברשתות החברתיות, יש לזכור כמה דגשים חשובים. ראשית, הקפידי להיות אותנטית בכתיבה שלך. כתבי כמו שאת מדברת. כך שהקוראים יוכלו להכיר אותך באמת. אין סיבה לעקוב אחר התכנים שלך אם את נשמעת כמו כל אחת אחרת מהתחום. אם את אדם מצחיק שמתבל את דבריו בהומור. השתמשי בהומור גם בכתיבה שלך. באותה מידה, דברי בגובה העיניים, בשפה שהקהל שלך מתנסח ולא בשפה של אנשי מקצוע.

הקפידי להיות ממוקדת מראש בקהל שלך ובמסר שאת רוצה להעביר. כך שכל פוסט יעביר מסר אחד ברור. שימי לב, זה לא אומר שכל מה שאת כותבת עליו זה עליך ועל השירותים או המוצרים שלך. התמקדי במה שמעניין את הקהל שלך (כפי שהזכרתי כבר קודם), וכך תפיקי פוסטים מעניינים שהקהל שלך יאהב. שאלי את עצמך לפני שאת כותבת את הפוסט, מה במשפט אני רוצה לומר פה? איך זה קשור למותג שאת רוצה לבנות? כשלך ברור מה את רוצה לומר, יש סיכוי טוב מאוד שגם הקהל שלך יבין ויגיב.

התחילי עם משפט מסקרן או עם כותרת מושכת עבור הקהל הרלוונטי שלך. כך שהפוסט יתפוס את תשומת הלב של האנשים המדוייקים לך והם ימשיכו לקרוא את הפוסט במקום לדלג לפוסט הבא.

צרי חיבור רגשי עם הקוראים. זה טוב ויפה אם את כותבת טיפ מקצועי, אבל אנשים יזכרו אותך ואת מה שכתבת כשהם יזדהו או ירגישו רגש אחר כמו שמחה, תקווה או סקרנות כשהם קוראים אותך. זה לא אומר שצריך ללחוץ בחוסר רגישות על הכאב שלהם. אני ממש לא ממליצה לך על זה. אבל מותר לבטא את הקושי שעובר עליהם ברגידות והרבה אמפתיה, לצד פתרון אפשרי או תקווה שזה פתיר.

נקודה נוספת, זה לא לחינם נקרא רשת חברתית. מעורבות עם הקהל היא אחד העקרונות החשובים ביותר בעבודה נכונה ברשת. אבל מהי מעורבות? מעורבות היא קודם כל יצירת דיון, שאלת שאלות, הזמנה להגיב או לשאול אותך שאלה. כל אלה מייצרים מערכת יחסים שחשובה לבניית קהילה. ורק אז לקהילה שכבר נוצרה אפשר להציע הצעות מכירה (שגם יתקבלו באהבה).

מאיפה יהיו לי רעיונות לפוסטים?

יש יותר מדרך אחת איך מוצאים רעיונות לפוסטים (וכמובן לסרטונים, לריילס, לסטורי וכו'). גם אם נדמה לך שאין לך על מה לכתוב. היום גם נכנס כלי חדש ומלהיב לעזור לך הבינה המלאכותית עם ChatGPT. ואפשר גם להעזר בצנצנת הרעיונות שלי ולהוריד את כל 30 הרעיונות לשימוש, ללא עלות.

באיזו תדירות צריך לפרסם?

כתיבת פוסטים דורשת התמדה, רוב המאמנות והמטפלות יודעות את זה, אבל זה יותר קשה לבצע בפועל. אם את מאלה שמעלה כל יום, או לפחות כמה פעמים בשבוע, אז כל הכבוד לך!

אני בטח לא מגלה לך את אמריקה כשאני אומרת שהרשתות החברתיות עובדות הכי טוב כשמתמידים. שזו הדרך להצליח ביצירת נוכחות דיגיטלית ובהבאת לקוחות דרך הרשתות.

אבל אם את לא (כי בינינו למי יש כוח או זמן?!)
אל תרגישי לא בנוח, אני מכירה את זה טוב. גם אני אומרת את זה לעצמי לפעמים. אבל אם אני משאירה את זה רק בזה, אז ברור לי ששום דבר טוב לא יצא לי מזה. כי זה כמו לוותר על המדיה החברתית בכלל.

אבל אני לא רוצה לחיות בפייסבוק

האמת, את ממש לא צריכה לחיות בפייסבוק! זה רק עניין של לעבוד נכון ולשים גבולות. אין שום סיבה שתבזבזי שעות בגלילה בפיד בפייסבוק. זה לא מה שיביא לך לקוחות. כמו שאני מסבירה בהרחבה בסרטון:

אי אפשר לסמוך על ההשראה שתבוא מעצמה

למדתי שאני לא יכולה לסמוך על ההשראה שתבוא מעצמה. אני דואגת שהיא תגיע באופן קבוע, עם הרגלים, שגרות או מסגרות תומכות. כמו שאמר פעם הסופר פטר דה פריס "אני כותב כאשר יש לי השראה, ואני דואג לכך שתהיה לי השראה בכל בוקר בשעה תשע".

איך להתמיד בכתיבה

3 דרכים להתמיד בכתיבה

  1. בונים גאנט תוכן – זה אומר שמגדירים חלון זמן קבוע ביומן ליצירה ולתזמון. זמן קדוש שלא מזיזים !! למשל, מוצ"ש בערב. או פעם מסויימת בחודש או בשבוע, שבו יושבים מתכננים, כותבים ומתזמנים.
  2. מייצרים הרגל של השראה יזומה – מצמידים לפעילות מעוררת השראה (כמו למידה או פעילות עם לקוחות) זמן לכתיבה והעלאה (לפחות פעם בשבוע). זה מתאים יותר לאנשים שתכנון מראש פחות מדבר אליהם.
  3. מתחייבים להעלות כל יום משהו – בלי לתכנן מראש. אלא פשוט מה שעולה לך. כבר אומרת שזה לא יעיל אם זה לא הופך להרגל.

עדיין מרגיש לך שלא תצליחי להתמיד?

מנסיון מסגרת מחייבת יכולה לעזור מאוד! במיוחד אם משתמשים בכוח של קבוצה שבה כולם יושבים וכותבים.

וזה בדיוק מה שאני פותחת!! יותר נכון חוזרת לפתוח.
אם מדבר אליך אני מזמינה אותך לבדוק את הסדנה שלי ולצאת עם פוסטים לכל החודש

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן