שיווק ברשתות החברתיות: איך לשווק בקלות ובפשטות במדיה החברתית

שיווק במדיה החברתית, לא משנה אם זה פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, יוטיוב או כל רשת אחרת, הוא תיק שלהרבה בעלי עסקים אין כוח אליו. לכן הזמנתי את רוחמה סלע, בעלת מועדון השיווק לעסקים הקליקלות ומומחית לשיווק דיגיטלי, לשיחה מלאה בתובנות ובטיפים פרקטיים על שיווק קל ופשוט יותר ברשתות החברתיות בכלל, ובפייסבוק בפרט.

שיווק ברשתות החברתיות פרק בפודקסט עם איטה טל אור ורוחמה סלע

שיווק קל ופשוט יותר במדיה החברתית

כדאי במיוחד להקשיב לה, כי רוחמה מצליחה לתת שירות למאות מנויים במועדון שלה, לשווק וכל זה כעסק שהוא בן אדם אחד, או יותר נכון – אישה אחת. וכרגיל, רוחמה היא מאוד תכלסית ישר ולענין, אז אי אפשר בלי מלא טיפים ועצות שהיא זרעה כאן למכביר. אז הטו אוזן והפעילו את הרמקולים כדי ללמוד על:

  • מה קו המחשבה של רוחמה שמאפשר לה להיות עסק שהוא one woman show  הנותן שירות למאות מנויים בשנה.
  • מה רוחמה עושה כדי שלה יהיה קל ופשוט לשווק
  • לאילו אנשים קל לשווק ברשתות החברתיות 
  • איך לא לבזבז זמן ברשתות ועדין להיות נוכח בתודעה של קהל פוטנציאלי
  • הצ'ק ליסט המלא של רוחמה לשיווק בפייס
  • מה לעשות אם לא בא לך רשתות חברתיות
  • מה הדבר שכל בעל ובעלת עסק צריכים לדעת לגבי פעילות ברשתות
  • מה דעתה על פרסום אורגני בפרופיל האישי ומתי להכניס פרסום ממומן

קו המחשבה שמסייע לרוחמה לנהל מועדון לקוחות עם מאות מנויים כעסק של one woman show

בפרק רוחמה משתפת "אני חושבת שהחיים שלנו קצרים מדי לכל הסיבוכים האלה נפשיים. כן, לא צריך לסבך הכול מסובך מסביב גם ככה. מה שאנחנו יכולים לשלוט עליו ולעשות אותו פשוט בואו נעשה אותו פשוט. בוא נגיד ככה לבנות עסק, לשווק עסק בעיקר שאתה עסק של איש אחד וצריך לעשות את כל הדברים מסביב…. אני אשכרה כל בוקר אני קמה וכל פעולה שאני צריכה לעשות שוב ושוב אני חושבת, ואז אני מסתכלת עליה שוב אני אומרת, איך אני עושה את זה פשוט יותר."

אתמול היא מספרת "דיברתי עם חברה שלי, היא רוצה לעשות איזשהו קורס ואחרי הרבה שנים היא סוף סוף החליטה להכניס עוד שירות בעסק שלה, שזה אחד על אחד באים, יושבים אצלנו, לומדים לעשות משהו. שזה בעסק שלה כרגע במצב שהוא נמצא זה שירות שהיא חייבת להכניס. עכשיו היא מושלמת הרבה דברים אצלה נורא, נורא מושלמים. היא גם עוסקת בוויזואל.

עכשיו יש לה משרד כמו אצלי. לי יש משרד כזה שהוא בעצם המחסן של הדירה עם חלון גדול. ועם זה וזה שהפכתי אותו למשרד, והוא מקסים בעיניי ולה, יש משהו דומה. עכשיו מכיוון שהיא מעצבת, זה עם טפטים ועניינים. אני לא יכולה לקבל אנשים במשרד שלי. זה סופר לא מקצועי. אני חייבת לשכור משרד ולקבל אותם שם. גם בעלי אמר לי שזה לא מקצועי.

אמרתי לה, תגידי לי, מה לא מקצועי בזה? יש לך משרד מקסים, יפהפה, חמים, נעים, מעוצב.

לא, זה לא נעים. זה דלת ליד הבית. זה לא נראה טוב.

אמרתי לך פעם היית במשרד שלי שזה דלת ליד הבית. מה? לא טוב? למה את מסבכת את זה? עכשיו, עד שסוף סוף הצלחנו לעלות על איזשהו שירות שיכניס לך כסף מיידי במינימום זמן. אוקיי, אז את אומרת אוקיי, עוד לא הכנסתי את הכסף הזה, אני כבר חושבת איך אני אוציא את זה בשביל משרד שהוא ממש לא נחוץ, הוא לא נחוץ. אף עצמאית שבאה אליך ללמוד שיווק בפייסבוק או איך לעצב בקנבה. היא לא יושבת שעה ומנתחת את המשרד שלך.

זה שיש לך משרד ואת לא עובדת מהפינה אוכל זה כבר בשבילה התקדמות ענקית, אז פשוט למה את מסבכת את זה ? כבר זהו, בנינו הכל. סידרנו הכל. ברור שתמיד אני יכולה לשכור משרד, תמיד אני יכולה לעצב כל פוסט שלי אצל מעצבת. תמיד אני יכולה להוציא בכלל סרטונים לרשת עד שאני קובעת יום צילום מקצועי עם.. תמיד אני יכולה, אבל למה?

זה למשל, דוגמא איך אני עושה את הדברים פשוט יותר. איך אני מראש מנסה להקל על עצמי. אני לא מכניסה את עצמי לכל מיני מחשבות שבאמת אף אחד לא חושב.

לא להתעסק כל כך במה יגידו

"כאילו אנחנו עסוקים המון, המון, המון במה יגידו. אנחנו שוכחים שגם מה שהם יכולים להגיד זה וואו, כמה עזרתי! יו זה שינה לי את החיים! וואו, זה בדיוק מה שהייתי צריכה לשמוע! תודה שאת אומרת את זה בקול במקומי. אני לא מאמינה שנתקלתי בזה היום, אני עוקבת אחרייך כבר מלא זמן, אפילו שאת לא רואה. ובזכותך פתחתי עסק! אני מפחדת לעשות סרטונים כבר מאתיים שנה, והנה עשיתי סרטון!

אז אני יכולה להתמקד במה יגידו. שאני בטוחה. תראי, אני בנאדם שכותב מלא ומוציא המון תוכן. אני בטוחה ש בחדרי חדרים ועל בתי קפה, הרבה אנשים אומרים עליי כל מיני דברים שאני לא רוצה לשמוע. אוקיי, אני בטוחה. אני בטוחה שגם בגלל שיש לי איזשהו סוג של קהילה גדולה ואיזשהו סוג שנתפסת כהצלחה בעיני אחרים.

אז לא כולם זה בא להם טוב, אז עוד יותר מנתחים את היוד'ים שבורחים לי. זה שלהם כל עוד הם לא אומרים לי את זה בפרצוף. אני אומרת זה שלהם. מה אני אעשה עם זה?

אבל אני יודעת שהשבוע אני הייתי במסיבה שבכלל לא ציפיתי לפגוש שם אף אחד שמכיר אותי כי זה מסיבה של חברה שלי, שהיא עובדת במשרד החינוך וכל החברות שלה, משרד החינוך וחברים שלנו, של בעלי מכיתה ז, וכל מיני כאלה. לא ציפיתי שאף אחד יכיר אותי שם מלבד המעגל הקרוב שלי שם של בעלי. והנה פונה אליי מישהי שעובדת במשרד החינוך, אבל במקביל גם בונה עסק ואומרת לי: 'את יודעת, אני עוקבת אחרייך שנה… ואומרת לי נכון שאת לא יודעת שאני עוקבת אחרייך, אמרתי לה נכון, כי את אף פעם לא מגיבה. הנה היא אף פעם לא מגיבה, והיא פתחה עסק והיא מקשיבה לוובינרים ולפודקאסטים שלי, והיא לוקחת את מה שהיא צריכה. היא עדיין לא בשלה במאה אחוז לעשות הכל, והיא מקבלת אומץ ומקבלת ידע והתחילה לכתוב בפייסבוק והיא התחילה לשחק עם זה.

אני מתעסקת במה היא אומרת!"

להקליל את השיווק

למעשה מה שרוחמה הדגימה בצורה כל כך יפה הוא כלי שבאימון אני משתמשת בו הרבה. שנקרא שינוי פוקוס. אני יכולה לבחור על מה להסתכל. האם על 'מה יגידו' ועל אמירות או מקרים לא נעימים ואני יכולה לבחור להסתכל על כל מי שעזרתי לו, גם אם אני לא יודעת מי זה בכלל (כי הוא לא הגיב). וזה בהחלט עושה את השיווק ליותר קל ופשוט.

לפעמים יש מן גישה מוטעית כזאת, 'יש לי הזדמנות אחת וזהו!' זאת אומרת, הפוסט הזה זה הפוסט שאני צריך עכשיו לקבל ממנו עשרות טלפונים או שאני לא יודע לעשות שיווק. הסרטון הזה עכשיו שאני אעלה בכמה שקלים בפרסום ממומן זהו, אני ממלאת את המקומות בקליניקה!

זה לא נכון. יש לנו כל כך הרבה הזדמנויות ולא עבד פעם אחת. אז עושים עוד פעם ולומדים מזה ועושים עוד פעם ולומדים מזה. ואז בעצם לא רק שיש לנו אלפי הזדמנויות. אלא שבאמת הריבוי הזה של פעמים, שפוגשים אותנו כמו אותה אחת שפגשה אותך עכשיו ואומרת שכבר שנה היא עוקבת אחרי, זה מה שמייצר הרבה פעמים בסופו של דבר את הבום.

ובכלל, הפוסטים נעלמים כל כך מהר בתחתית הפיד שלא כדאי בכלל להקפיד על כל פוסט שיצא מושלם, על פיד מושלם באינסטגרם. רוב האנשים לא נכנסים בכלל לפיד שלך. הם רואים את זה בגלילה שלהם.

שיווק שנוח לך

"אנחנו קיבלנו במות, במת הפייסבוק, במת האינסטגרם. כל אחד שיבחר את הבמה שלו. אוקיי, לא צריכים להיות בכל הבמות. והיתרון בבמות האלה זה שזה מאפשר לנו להופיע המון המון פעמים עם הרבה הרבה מסרים. עכשיו המון. זה עניין היחסי עבורך. המון פעמים זה יהיה פעמיים בשבוע. עבורי, המון פעמים זה יש פעמים בשבוע, כל אחד עם היכולת שלו, קיבולת שלו.

פעם מישהי פנתה אלי, אמרה לי תשמעי, אני עושה שיווק בפייסבוק ואני כותבת פוסטים ואני משקיע את הנשמה, וזה לא עובד. וזה סתם וכל המנטורים ובלה בלה בלה. אמרתי לה אוקיי, מה את עושה? פעם הייתי באיזה קורס, אמרו לי לעשות שיווק שנוח לי, אז אני עושה שיווק שנוח לי. במקרה, אני מכירה את הקורס שהיתה בו, ובמקרה אני גם הייתי אחראית על השיווק של הקורס הזה כמה שנים. הם באמת אומרים שיווק שנוח, אבל הם לא מתכוונים שיווק שנוח, זה לא לעשות שיווק. אז היא אמרה, 'לי נוח לכתוב פוסט אחד בחודש.'

איך אפשר? מה זה פוסט אחד בחודש?

שיווק פשוט זה לא אומר לא לעשות שיווק. זה אומר שכבר אני יוצרת תוכן, לקחת את זה בצורה יותר קלילה. למצוא כל מיני שיטות שיאפשרו לי להוציא את התוכן בקלות. כשאני כותבת פוסט פעם בחודש, אף אחד לא רואה, ואני גם מתעסקת בו יותר מידי, והוא חייב להיות מושלם ולוקח לי שעתיים לערוך אותו. כאילו זה איזה ספר שאני מוציאה, ואני גם מעצבת את התמונה שעתיים.

כל יום אני יודעת שיש לי את ההזדמנות לזכות בך מחדש."

פרסום אורגני או פרסום ממומן?

"פעם הייתה לי איזושהי קולגה שהיתה מאוד מאוד מקדמת את זה שרק שיווק אורגני, בפרופיל האישי. אם נגיד העסק עבר משלב הקליניקה לשלב הקבוצות, לשלב הקורסים, הרבה מוצרים, מוצרי פרימיום, לא יכולים לבנות את העסק הזה על בסיס שיווק אורגני,

נסתכל על הקולגה שלי הזאת, היא כותבת מעולה. אבל היא כתבה איזה שבע פעמים ביום בפרופיל הפרטי. היא יודעת לקחת כל דבר שהיא חושבת ולהפוך אותו למשהו כתוב. זה לגור בפייסבוק!

אני חושבת שצריך לשלב פרסום ממומן ורשימת תפוצה. לבנות רק על פרסום האורגני בפייסבוק או רק על פרסום אורגני באינסטגרם. לוקח יותר מדי זמן, והוא מיועד לעסקים של עד עשרת אלפים שקל.

המון המון תוכניות ראיתי 'איך תעשה עשרים אלף שקל בחודש בשיטת הטריק המדליק רק מלכתוב פוסטים בפרופיל האישי שלך'. אני לא עליתי על השיטה הזאת. מצטערת. אני לא יודעת איך זה עובד הדבר הזה. אבל אני כן חושבת שאני לא צריכה לכתוב עשרים פוסטים ביום ברשתות החברתיות. לא, כאילו, אני יותר מפוסט אחד בפרופיל האישי. אני לא כותבת ביום, ולפעמים יש לי מלא מה להגיד. רק שתדעו, אני מתאפקת."

להאזנה בספוטיפיי, אפל, או בגוגל

עוד מרוחמה:
הפודקסט של רוחמה
האתר של רוחמה
פרטים על המועדון
מתנה: 40 דרכים לבלוט באינסטגרם

רעיונות לפוסטים, מישהו?

רעיונות לפוסטים

איך מוצאים רעיונות לפוסטים גם כשמרגיש שאין לך על מה לכתוב

איך מוצאים רעיונות לפוסטים? מה עושים כשאין על מה לכתוב? אולי יגמר לנו מתישהו הנושאים? מאיפה מביאים נושאים נוספים ואיך דואגים לזה שתמיד יש על מה לכתוב.

להמשך קריאה

לצאת עם פוסטים לכל החודש – הסדנא

הסדנה המצליחה חוזרת!! בפורמט היברידי (פיזי ובזום), כל הפרטים כאן

סדנת כתיבת פוסטים לרשתות החברתיות

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן