שיווק במייל: מה זה ואיך זה יכול לעזור לעסקים קטנים להביא לקוחות

מה זה שיווק במייל

שיווק במייל, היה בין ערוצי השיווק הראשונים שנולדו עם רשת האינטרנט. מישהו עלה על הרעיון שבמקום לשלוח מכתב פיזי לרשימות של לקוחות פוטנציאליים אפשר לשלוח מייל תיבת הדואר האלקטרונית! זו הייתה אלטרנטיבה מהירה וחסכונית יותר לפלאיירים בתיבות הדואר הפיזיות אבל גם לשילוט חוצות. ובוודאי זולה בהרבה מפרסום ברדיו או בטלוויזיה.

בניגוד לשירותי הדואר המסורתיים, הדואר האלקטרוני אפשר תקשורת מיידית, וביטל את הזמן והעלות הקשורים להדפסה, דיוור ומשלוח. מה שאפשר לעסקים להגיב במהירות לפניות לקוחות ולייעל את תהליכי השיווק שלהם. עידן חדש החל.

למה זה טוב גם היום

גם היום, שיווק בדוא"ל מאפשר לך להגיע לקהל רלוונטי ומדויק, על ידי פילוח רשימות על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין ואינטראקציות קודמות (בן ואני מדברים על זה בהרחבה בפרק). רמת פילוח זו מאפשרת לך להתאים את המסרים וההצעות לקבוצות לקוחות ספציפיות, וכתוצאה מכך להביא לאחוזי הצלחה גבוהים יותר בשיווק שלך.

בהשוואה לערוצי שיווק מסורתיים כמו פרסום מודפס (פלאיירים למשל, או שילוט חוצות) או דיוור ישיר, וגם בהשוואה לפרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק, שיווק בדוא"ל מציע פתרון חסכוני עם החזר גבוה על ההשקעה (ROI). העלויות הנמוכות של השימוש במערכות דיוור אוטומטיות, בשילוב עם היכולת להגיע לקהל גדול באופן מיידי, הופכים את השיווק בדוא"ל לבחירה אפקטיבית, עבור עסקים בכל הגדלים.

מה זה אומר בדיוק

רק כדי לסבר את האוזן, הסטטיסטיקות בתחום מדברות על החזר עלות תועלת של 40 דולר על כל דולר שמושקע בערוץ זה. לפי מייל צ'ימפ (אחת מהספקיות הגדולות בעולם למערכות דיוור אוטומטיות), הסטטיסטיקות של פתיחה (20 אחוז בממוצע) ושל הקלקה על קישורים (3 אחוז בממוצע), הן תוצאות מעל הממוצע המתקבל לרוב בקמפיינים של פרסום ממומן.

יתרונות נוספים

שיווק במייל ממלא גם תפקיד מרכזי באסטרטגיות גיוס ושימור לקוחות. זה מאפשר לך למשוך מתעניינים, לטפח אותם באמצעות קמפיינים ממוקדים במייל ולהמיר אותם ללקוחות נאמנים. על ידי אספקת תוכן רלוונטי ובעל ערך, אפשר להישאר בקשר עם הנרשמים ולבנות קשרים ארוכי טווח, מה שיוביל בסופו של דבר להגדלת כמות הלקוחות וגם להגדלת שיעורי שימור הלקוחות שלך.

פלטפורמות שיווק בדוא"ל מספקות תכונות אוטומציה שמייעלות זרימות עבודה, וחוסכות זמן ומאמץ לעסקים. ניתן להגדיר סדרות דוא"ל אוטומטיים, קמפיינים שנבנים נדבך על נדבך ולשלב גם הודעות sms. הכל כדי לספק את התוכן הנכון בזמן הנכון בהתבסס על פעולות הלקוח או אבני דרך ספציפיות. אוטומציה זו משפרת את היעילות ומבטיחה תקשורת עקבית ובזמן עם הרשימה.

יתרון נוסף של שיווק בדוא"ל, הוא ביכולות ניתוח ומעקב מרשימות. הכל הופך למדיד ובר שינוי. אפשר למשל למדוד שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ושיעורי המרה, מה שמאפשר לך לאמוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך בזמן אמת. גישה מבוססת נתונים זו מאפשרת לחדד את האסטרטגיות שלך ולבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום עתידיים ולהשיג תוצאות טובות יותר.

ולסיום, שיווק בדואר אלקטרוני משתלב בצורה חלקה עם ערוצי שיווק אחרים, ומאפשר לך ליצור קמפיינים שיווקיים מגובשים ומקיפים. הוא משלים את המדיה החברתית, שיווק תוכן ומאמצי שיווק דיגיטליים אחרים, מחזק את מסרי המותג שלך ומניע את המעורבות בין הערוצים.

שיווק במייל: אסטרטגיות למתחילים ומתקדמים עם בן יעבץ

הזמנתי את בן יעבץ, אסטרטג לצמיחה עסקית, לשיחה מרתקת על  אחד מערוצי השיווק הכי אפקטיביים – שיווק במייל. אם תהית מה זה בדיוק ולמה זה טוב, הנה הזדמנות להסביר במילים פשוטות מה זה מסע לקוח, מנגנוני שיווק ומשפכי שיווק ולתת כלים פרקטיים לכל עסק מתחיל או מתקדם. 

בן יעבץ ואנוכי בפרק על שיווק במייל

בן יעבץ ואני דיברנו על:

  • איך בן הפך משותף בפיצריה, לאיש אסטרגטיה מוכר ומוערך בעולם השיווק
  • מה הרלוונטיות של שיווק במייל היום בשנת 2023 ולמה כדאי לך להוסיף אותו לערוצי ההפצה של העסק
  • איך בן הגדיל לאחרונה את פתיחת המיילים וההקלקות ברשימת התפוצה שלו
  • איך להגיע לקהל מדויק, בלי להיתפס כנודניק או כאיש מכירות סטריאוטיפי
  • איך מתחילים נכון את התקשורת עם הנרשמים כדי לבנות מערכת יחסים טובה ונעימה לאורך זמן
  • איך לא לפחד מהסרות 
  • מה הצעד הראשון, הפשוט והקל לבניית רשימת תפוצה משלך
  • איך אפשר למנף את הנכסים הקיימים שלך, בעולם הדיגיטלי וגם בעולם האמיתי כדי לבנות את ערוץ המייל שלך
  •  איך נמנעים משיחות מכירה מייגעות בזכות תהליכי שיווק מדויקים
  • מה זה משפך שיווקי, משפך מכירה ומסע לקוח במילים פשוטות

להאזנה בספוטיפיי, אפל, גודל ושאר הפלטפורמות יש ללחוץ כאן

עוד מבן יעבץ

לדף הפייסבוק של בן
לאתר
תכנית הצמיחה בעמוד 1  שהובילה למכירות של 100,000,000$ בדיגיטל

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן