מחסומי כתיבה נפוצים כך תזהי ותעני להם

כתיבה שיווקית מביאה איתה גם לעיתים מחסומי כתיבה. זה טבעי לגמרי ועם זאת יש גם מה לעשות כדי לשחרר את המקלות בגלגלים שמונעים ממך לשווק כראוי. במאמר זה תמצאי את המחסומים הכי נפוצים וגם הצעות לשחרורם. יכול להיות שתזהי שאת חווה יותר מאחד (הגיוני, הם באים הרבה פעמים בחבורות). אבל החדשות הטובות הן שזה נורמלי!! זה קורה להרבה מאוד עסקים (אני יכולה להעיד על עצמי וגם על עסקים שאני מלווה). והעיקר, זה בר התרה!

גם אם הם חוזרים, תמיד תמיד אפשר לשחרר אותם שוב ולהתקדם.

אין לי זמן

אחד המחסומים הכי גדולים ביצירת תוכן, הוא מגבלות הזמן. אכן זמן הוא משאב מוגבל וחשוב להקדיש אותו למה שחשוב לך באמת.
אם זה לא חשוב לך, אז אני מזמינה אותך לשחרר את זה לגמרי. בלי ציניות. אני לגמרי רצינית. אם זה לא חשוב לך, אני מזמינה אותך לפנות לך רוחב פס שרגשות האשם תופסים מהיום יום שלך ולהפסיק לקרוא את המאמר הזה עכשיו.

עדין כאן?

אם בכל זאת טרחת לקחת את הזמן ולקרוא את המאמר הזה, אז כנראה שזה בכל זאת חשוב לך. במיוחד אם בחרת לפעול ולהביא עוד לקוחות באמצעות הרשתות החברתיות, או בכל דרך אחרת שדורשת יצירת תוכן. אם כך, אין ברירה אלא ליצר תוכן. מה שאומר שכדאי להעלות את זה למקום גבוה יותר בסדר העדיפויות. להתחבר שוב לסיבות הגדולות שבגללן פתחת את העסק ולמה שיש לך לתת לעולם ולקבוע עיתים לכתיבה.

איך למצוא זמן קבוע

לפעמים 'אין לי זמן' קשור לקושי למצוא זמן קבוע ולהתמיד. אז הנה 3 דרכים פרקטיות להתמיד בכתיבה:

  1. בונים גאנט תוכן – זה אומר שמגדירים חלון זמן קבוע ביומן ליצירה ולתזמון. זמן קדוש שלא מזיזים !! למשל, מוצ"ש בערב. או פעם מסויימת בחודש או בשבוע, שבו יושבים מתכננים, כותבים ומתזמנים.
  2. מייצרים הרגל של השראה יזומה – מצמידים לפעילות מעוררת השראה (כמו למידה או פעילות עם לקוחות) זמן לכתיבה והעלאה (לפחות פעם בשבוע). זה מתאים יותר לאנשים שתכנון מראש פחות מדבר אליהם.
  3. מתחייבים להעלות כל יום משהו – בלי לתכנן מראש. אלא פשוט מה שעולה לך. כבר אומרת שזה לא יעיל אם זה לא הופך להרגל.

אני לא יודעת לכתוב

אם חסר לך ידע, אז הכי קל בעולם להשלים פערי ידע. פשוט בדקי מה בדיוק את לא יודעת ומצאי איך להשלים את הידע הזה. יש קורסים, סדנאות כתיבה וליווי אישי, רק צריך לבחור. אבל אם למדת בקורס אחד או שניים ועדיין את מוצאת את עצמך אומרת 'אבל אני לא יודעת לכתוב', אז כנראה שנתקלת במחסום רגשי. במקרה כזה, לא מספיק ללמוד ידע תיאורטי אלא לתת מענה מקצועי של אימון עסקי שיווקי.

אין לי על מה לכתוב/ את מי זה מעניין/ אין לי מה לחדש

לעיתים שיפוטיות וביקורתיות חוסמת את צ'אקרת הכתיבה. אם זה מתוך השוואה לאחרים או מתוך פרפקציוניזם. זה בהחלט מונע מהיצירתיות להגיע. לכן, אני תמיד ממליצה לחבוש את כובע היצירתיות בזמן הכתיבה ולהניח בצד את הכובע השיפוטי. גם לי זה יכול לקרות, ואז אני פשוט תופסת את עצמי, מבינה שזה פשוט לחץ וביקורת עצמית, מרגיעה את עצמי ומתחברת מחדש למעיין היצירה.

ברמה הפרקטית, זה לגמרי אפשרי למצוא רעיונות תמיד!! הנה מאמר על איך מוצאים רעיונות, גם כשמרגיש שאין על מה לכתוב.

מחסומי כתיבה יכולים להופיע לפעמים גם מתוך מחשבה שאני לא מעניינת, שאין לי מה לחדש. על זה אני אומרת, יכול להיות שכתבו על זה קודם, אבל יש מי שצריך לשמוע דווקא אותך. את הדרך היחודית שלך לדבר על זה, או את הדוגמאות שלך. מי יודע אולי יש מישהו שם שבזכות פוסט שלך או סרטון שלך עשה שינוי? לא שווה שתתאמצי בשבילו?

הפחד מ'מה יגידו'

מנסיוני הוא יכול לשבת על מגוון מקורות, וחשוב לזהות מהו המקור עם מאמן או מאמנת שיווקית, כדי להתיר בצורה טובה את הפלונטר. אבל מה שמשותף לכל המה יגידו, הוא פחד מביקורות ופידבקים שליליים שעשויים להגיע בעקבות פרסום התוכן והדעות האישיות. בהרצאות שאני מעבירה, לפעמים יש מישהי אחת (או אחד) בקהל שאומרים לי ש'מה יגידו' לא מפעיל אותם בכלל. שזה נהדר בשבילם (הלוואי עליי), אבל מכיוון שאנחנו סך הכל חיות חברתיות, אני מגלה שאצל רוב האנשים זה עלול להיות מעצור משמעותי.

כדי להתמודד עם המחסום הזה כדאי לזכור שאין לך שליטה על מה שאחרים יגידו ולכן, ולכן אין לך יותר מדי מה להתעסק עם זה. אבל אם את מרגישה שהם צודקים אם יגידו או אם זה עוצר אותך מלעשות. אני מאמינה שזה שם כדי לעזור לך ללמוד משהו ולדייק את הדרך השיווקית שלך. בעיני, זה יכול להיות כלי עוצמתי להתפתחות אישית ועסקית. אני מלמדת איך משתמשים בו וממנפים אותו לעשייה מדויקת יותר בערכה לצאת מהדחיינות ולעשות שיווק.

דרך אגב, לא תמיד נכון להימנע מלהגיד משהו רק בגלל מה שאנשים יגידו. כשאנשים מגיבים בעוצמה לתכנים, זה אומר שנגעת בהם. שלא כתבת משהו פרווה. ואם את עומדת מאחורי הדברים ומאמינה בלב שלם במה שאת אומרת, אלה שכן אהבו והתחברו למה שכתבת יאהבו ויתחברו אליך יותר. ואלה שלא, האם הם באמת הקהל שלך? האם אותם את רוצה לקבל כלקוחות?

זה לא מספיק טוב/ אני לא בטוחה שזה כתוב נכון/ הלוואי שמישהו יעשה את זה בשבילי

זה בדרך כלל מחסום של אנשים עם סטנדרטים גבוהים. כאלה שמאוד רוצים לכתוב טוב ולהצליח. אז זו התחלה מצוינת! וכמו כל התחלה, הגיוני שיש חוסר בטחון וקושי לכתוב. כי עדיין חסר נסיון בתחום.

אבל זה רק ענין של תרגול, למידה ואימון! בעקבותיו יבוא גם השיפור וההצלחות! כמו שאי אפשר ללמוד שיחה בהתכתבות, כך גם אי אפשר לכתוב טוב בלי לשבת ולכתוב עוד פוסט ועוד פוסט. לפרסם ולפרסם עד שזה צובר תאוצה ורואים תוצאות. כמובן שבהקשר זה, עזרה מקצועית, מאוד עוזרת לקצר תהליכים , לתקן טעויות ולחזק את הבטחון.

יש מי שבשלב הזה פונה לכותבי תוכן. לכאורה הגיוני, כותבי תוכן מקצועיים, אמורים לעשות זאת הכי טוב. אבל לבעל עסק או לבעלת עסק יש תמיד יתרון על פני כותבי תוכן. אף כותב תוכן לא מכיר את הקהל שלך ואת הצרכים שלו כמוך, בעל העסק! עם ההנחיה הנכונה, הפוסטים ובכלל הכתיבה השיווקית של בעל העסק תיגע ותייצר הרבה יותר אדוות השפעה ולקוחות מאשר כותב תוכן חיצוני. וזה גם היתרון שיש לבעל העסק על פני chatGPT.

זה לוקח לי מיליון שנה לכתוב פוסט אחד/ אין לי כוח לזה!!

קודם כל, חשוב להבין שכל התחלה. גם התחלה בכתיבה ברשתות, היא תהליך של למידה ורכישת הרגלים ולכן, היא לוקחת זמן ואנרגיה. אצל רוב האנשים, זה לוקח הרבה יותר זמן ממה שחשבנו שזה יקח, כי זו התחלה!

אני זוכרת את הפעם הראשונה שחיתלתי תינוק בחיים שלי. זה היה ביום שאחרי לידתו של בני הבכור, בבית החולים. זה לקח לי שלושת רבעי שעה (בדקתי על השעון)! להוריד לו את שמיכת הבד העוטפת, להוריד את המכנסיים ולפתוח את הבגד גוף (שתי שכבות כמובן), להוריד חיתול, לנקות, לשים חיתול חדש ולהחזיר את הבגדים והשמיכה בניסיון לשוות לזה מראה נורמלי כמו שעושות האחיות שם.

רציתי למות. כל פעם שהוא יעשה פיפי או קקי זה יקח לי כמעט שעה!!! , כבר דמיינתי לעצמי איך החיים שלי מתמלאים בפיפי וקקי!!

למזלי, זו לא הייתה המציאות, הנסיון שרכשתי בימים הראשונים, הפך את התהליך הזה לקצר יותר ויותר. עד שזה כבר לא היה עניין.

לכן, אם את רק מתחילה את צעדיך הראשונים בכתיבת פוסטים, קחי לך קצת אורך רוח, תני לזה קצת יותר זמן ממה שנדמה לך (אפילו פי שתיים או שלוש יותר זמן) ותזכרי שזה עכשיו מאמץ ראשוני, אבל אחר כך, כשזה הופך להרגל זה כבר הרבה יותר קל ופשוט. מבטיחה לך שזה יכול להיות ענין של כמה דקות וסיימת!

כל פוסט עולה לי בדם, יזע ודמעות

פעם סיפר לי מישהו, שהוא כבר כמה שנים לא מצליח לכתוב בכל מה שנוגע לרשתות. מסתבר שהוא כתב פעם אחת פוסט שעלה לו בדם, יזע ודמעות והביא לו פניות. ומאז משהו לא מאפשר לו להתקדם. אם את מזדהה, זה אולי יעזור לך לשחרר את המחסום:

לא כל פוסט הוא יצירת מופת. גם גאונים שיצרו יצירות מופת, יצרו לצידם גם יצירות שלא הגיעו לפנתאון. הרי באלבום שירים, לא כל השירים הם באותה רמה. אפילו לדיסני היו סרטים שלא הצליחו. לא כל ההמצאות של אילון מאסק הצליחו. אז למה יש ציפיה שכל פוסט יהיה ויראלי?

להיפך, זה רק טבעי שיהיה מנעד של פוסטים, ברמות ואיכויות שונות. כי זה טבע היצירה האנושית.

עוד משהו שעוזר, הוא לזכור שלא הכל קם ונופל על פוסט אחד. לכן, הוא לא צריך להיות מושלם. תמיד יש עוד פוסט, עוד קמפיין, עוד תהליך שאפשר להריץ. זה אף פעם לא מסתיים בהזדמנות אחת וזהו. תרשי לעצמך להיות תלמידה. לכתוב, לפרסם וללמוד מהתגובות. זה יעזור לכתיבה שלך להשתפר לאורך זמן.

ואם אף אחד לא יקרא/ אני שומעת צרצרים

לפעמים, המחסום נוצר בגלל ציפיות שהיו לנו לגבי כמות הלייקים או התגובות. אבל חשוב לא להיתפס על הדברים הלא נכונים. פוסט צריך להימדד בצורה עניינית, לפי המטרה שהפוסט מלכתחילה רצה להשיג. למשל, פוסט שמזמין למכירה, בדרך כלל זוכה להרבה פחות לייקים ותגובות מפוסט שכל כולו ערך. אבל זה לא אומר שהוא לא טוב. אם הוא מביא לקוחות, אז למי אכפת כמה לייקים הוא גרף?

לקוחות פוטנציאלים הרבה פעמים לא משאירים עקבות בכלל ברשתות. לא לייק ולא תגובה. לא מזמן מישהי פנתה אליי ונרשמה לסדנה שלי ואמרה לי 'אני עוקבת אחריך כבר שנתיים' והיא בכלל לא עשתה לייק או הגיבה על פוסטים שלי בעבר. לכן, הזכירי לעצמך שזו דרך, גם אם את עדיין לא רואה תוצאות, התוצאות בדרך אליך! התמדה ונחישות יביאו אותך למטרה.

שנית, כל עוד לא צברת קולומטרז' ובנית קהילה סביבך, אז הגיוני שיש מספר קטן של קוראים. זה חלק מהמשחק וצריך אורך רוח וגם אקטיביות כדי למשוך קהל מדויק ורלוונטי. אם תעבדי נכון, הקהל שלך לאט לאט יגדל והחשיפה תגדל גם היא.

אני צריך השראה

בדרך כלל משהו שאנשים יצירתים נופלים בו. הם מחכים להשראה ובלי שהיא מגיעה הם לא כותבים. זו אחת הטעויות הכי גדולות. מה היה קורה אם סופרים היו כותבים רק כשנחה עליהם הרוח? היה להם ככל הנראה רק ספר אחד, הברקה של רגע. אבל מי שרוצה להיות סופר כבעל מקצוע, לא יכול להרשות לעצמו לחכות.

כמו שאמר פעם הסופר פטר דה פריס: "אני כותב כאשר יש לי השראה, ואני דואג לכך שתהיה לי השראה בכל בוקר בשעה תשע." 

גם בעלי עסקים, לא יכולים להרשות לעצמם לכתוב רק כשיש להם הברקה. להביא לקוחות מהרשת, דורשת נוכחות קבועה! מה הסיכוי שמישהו יגיע לסדנה שלך או לקליניקה, אם תכתבי משהו פעם בחצי שנה?

אז במקום לשים את הדגש על הברקות יצירתיות אני מציעה לך לשים את הדגש על תוכן מענין ורלוונטי לקהל שלך. כי כדי למשוך לקוחות צריך קודם כל תוכן מעניין ורלוונטי. יצירתיות זה תוספת נחמדה, אבל ממש לא חובה.

אני לא רוצה לעוף על עצמי/ לא מחפשת להתגאות/ מי שמכיר אותי כבר יפנה אליי לבד

יש הרבה עסקים שנמנעים מלכתוב (בעיקר על הצלחות) מתוך ענוה, ורצון שלא רוצה לדבר על עצמם הרבה. אם את מוצאת את עצמך במקום הזה. הרשי לי לשאול: האמנם זהו ענוה? האם לספר על עצמך כדי להמחיש נקודה זו גאוה? או אולי זו דווקא ענווה להשתמש בחוויה האישית שלך, ככלי להמחשה? האם לספר (עם הסתרת פרטים מזהים במקרה הצורך) על מקרה מהקליניקה, זו גאווה? או אולי זו הדרך היחידה להסביר מה את עושה ואיך את יכולה לעזור למקרים דומים?

אני לא אומרת שצריך לשקר, חס וחלילה! אני מאמינה בשיווק אותנטי שנאמן לערכים של בעל העסק, בלי הבטחות מוגזמות. אבל ת'כלס, בלי לשתף בסיפורי מקרה אמיתיים, שלך או של לקוחות שלך, בלי סופרלטיבים, רק את האמת הפשוטה, של מה שהיה לפני, מה השינוי ומה היה החלק שלך בשינוי, וכמובן מה שקרה אחרי. איך מישהו ידע מה את עושה? למה שמישהו יפנה אליך אם את לא מספרת כלום?

ולא זה לא תפקיד של הלקוחות שלך לספר עליך. זה חלק מהתפקיד שלך. לתת השראה לאנשים במצב דומה, לומר לאלה שאת יכולה לעזור להם, שאצלך הם יכולים לקבל מענה מקצועי וראוי. זה לא שחצנות, זו ענוה אמיתית כי אם לא תעשי את זה, את מונעת מעצמך למלא את השליחות שלך במלואה.

לסיכום

אם כותבים פעם בחצי שנה פוסט, זה לא עובד. אם לא מבינים את החוקים של הפלטפורמות, לא יודעים איך לשווק ברשתות, איך למדוד ואת מה למדוד כדי לשפר ביצועים, אז בוודאי שזה לא עובד אם עושים את זה לא נכון. מצד שני, זה לא מדע טילים, לא צריך להיות גאון שיווק כדי להביא לקוחות מהרשתות החברתיות. זה דורש רכישת ידע ומיומנות ואת זה צוברים לאורך זמן. תרגול והתמדה אלה הן מילות המפתח!!

ניתן להתמודד בהצלחה עם כל אלה באמצעות עזרה מקצועית. היא יכולה לקצר את הדרך, לתת מענה להתחבטויות, לגדוע באיבם טעויות של מתחילים ולעלות על המסלול הנכון. סדנת הפוסטים, נולדה בדיוק בעבור זה, 3 שעות של מסגרת פרקטית ומשחררת מחסומים שבסופה יוצאים עם 8 פוסטים לפחות, במחיר שווה לכל נפש.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן