ברכת שנה טובה ללקוחות, לשלוח או לא לשלוח?

אלה הדברים שיהפכו ברכת שנה טובה ללקוחות, לשיווק שעושה אימפקט חיובי ומחזק את הקשר שבין הלקוחות לעסק.

שנה טובה, יום הולדת שמח או ברכות לרגל הולדת הבן הם חלק ממה שכולנו מכירים ככרטיס פיזי או דיגיטלי מסוכן הביטוח שלנו, מרשת האופנה או כפוסט בפייסבוק. אבל אם מדובר במשהו גנרי של שנה טובה עם לוגו העסק. זה לא מספיק כדי ליצור את האימפקט הרצוי, של 'חשבתי עליך ורציתי לאחל לך שנה טובה'.
יש בזה גם משהו קלישאתי, עוד מאותו דבר. כמו כולם.

אז למה בכלל לשלוח אותה?!

אנשים בדרך כלל יתעלמו מזה או גרוע מזה, יתייחסו לזה כאל ספאם, אז למה בכלל לשלוח אותה?!
הרי היא לא ממלאת את התפקיד שלה.

אבל אם את רוצה לשלוח ברכת שנה טובה שמייצרת אימפקט טוב על הלקוחות, המשיכי לקרוא.

שליחת כרטיס ברכה כשיווק שמחזק את הקשר עם העסק ומביא לרכישות

אם תעשי את זה נכון, שליחת כרטיס ברכה לחג או לכל אירוע אחר, יכולה להפוך לפעולה שיווקית משמעותית. שיש בה גם מסר בעל ערך ללקוחות. זה חלק חלק ממה שמכונה שיווק הוקרה (Appreciation Marketing), עליו דיברתי בהרחבה בהקשר של שיווק יצירתי.

הרעיון בשיווק הוקרה הוא לבנות יחסים טובים וקרובים עם הלקוחות לאורך זמן. מתוך הבנה שלקוחות שמרגישים שבאמת אוהבים ודואגים להם ישמחו להיות שגרירים נאמנים של העסק. לכן זה שיווק מעולה לכל עסק שחיי הלקוח אצלו הם ארוכים (כמו מפעילי חוגים או מטפלים רגשיים) או שיש פוטנציאל ללקוחות חוזרים (כמו למשל אצל סוכני ביטוח, רופאי שיניים, מוסכים אבל גם יועצי משכנתאות ומדריכות הורים יכולים לאמץ גישה כזו ולראות ממנה פירות).

בעל חברת תרגומים מצליחה שאני מכירה, מספר שזמן מה אחרי שאדם מזמין ממנו שירות תרגום, הוא לוקח מעטפה עם בול. כותב לו מכתב תודה אישי, בכתב יד ושולח. יש לו לקוחות רבים שהוא נתן להם שירות לאורך השנים והוא ממש עשה מזה הרגל. לדבריו, כל פעם יש לפחות אחד או שניים מהלקוחות שחוזרים אליו ומזמינים עבודה נוספת.

איך שולחים שנה טובה שבאמת מרגישה כשיווק הוקרה?

הנה כמה נקודות שיהפכו את הברכה לכזו שבאמת יעריכו ויאהבו לקבל:

  1. השקיעי במשלוח עם מגע אישי. כמו בדוגמא לעיל, אפשר לשלוח מכתב כמו פעם, עם בול ומעטפה כתובה בכתב יד. ואפילו אם במייל או בואטסאפ אז לשלוח הודעה אישית.
  2. פני ללקוח בשמו הפרטי. במקום להסתפק באיחולי שנה טובה, בסגנון 'שנה טובה ומתוקה'. אפשר להוסיף גם כמה איחולים חמים ואמיתיים ממך. אם למשל, נולדה לו בת השנה, או שהוא סיים לימודים ואת יודעת על זה, זה ממש המקום לחבר את זה לברכה.
  3. שמרי על נימה אישית לאורך המסר. למשל, הודי על היותו אוהד מוביל שלך ברשתות החברתיות ועל ההמלצה החמה שכתב לך שם. או על הנאמנות שלו למוצרים שלך וצייני את המוצר האחרון שרכש. כך שההודיה מחוברת לאירוע או פעולה ספציפית.
  4. אפשר גם לשתף מהצד שלך. שתפי באבני דרך משמעותיות או חידושים בעסק בשנה שחלפה.
  5. תני מתוך מחשבה על הלקוח. זה המקום לתת ערך. זה יכול להיות ידע, כלי או אפילו הנחה, הצעה מיוחדת (בתשלום או חינם) או גישה מוקדמת למוצר או שירות, כאות תודה על הבחירה בעסק שלך.
  6. ואם בכל זאת פוסט או מייל, חשבי יצירתי ואל תעשי כמו כולם. פתיחה במילים שנה טובה, זה בעיני רבים סימן להתעלם מההודעה. מציעה שאת הכותרת של המייל או הפוסט תצרי בסוף. אחרי שכל הברכה מוכנה ויש בה ערך ברור ללקוחות.

לא משנה אם תבחרי ליישם אחת מהנקודות פה או את כולן, זכרי, העיקר הכוונה!

צרי קשר או שלחי את הברכה מתוך כוונה אמיתית להגיד תודה ולהביע הערכה ללקוח. הכוונה הזו תנחה אותך בניסוח המסר וזה יעבור דרך המילים.

שנה מעולה!

שתפו:

מאמרים נוספים

רעיונות להשגת לקוחות

3 רעיונות יצירתיים להשגת לקוחות

איך להשיג לקוחות זו השאלה הכי בוערת של כל עסק שרוצה לגדול ולהגיע ליותר לקוחות ויותר הכנסות. זו השאלה שגם העסיקה אותי כשאני יצאתי לעצמאות

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן