להשיג יותר עוקבים ויותר לייקים: 4 דרכים לייעל ולהתמיד בשיווק ברשתות החברתיות

להשיג יותר עוקבים או לייקים, זה דרך שלוקחת זמן. אני מאמינה בעשייה נכונה שהרבה פעמים הפועל היוצא שלה הוא גם עלייה במספר הלייקים והעוקבים. לא מתחברת לטריקים בסגנון לקנות עוקבים מאינדונזיה או קבוצות תגיב לי ואגיב לך. אז אם זה מה שאת מחפשת, צר לי, את יכולה להפסיק לקרוא כבר עכשיו.

אבל אם גם את מאמינה ששיווק הוא לא עשיית קסמים וחשוב לך לפעול נכון ולאורך זמן ברשתות, זה בשבילך.

לפעול נכון לאורך זמן

זה אומר קודם כל, להעלות פרסומים (סטורי/ריילס/פוסט/וידיאו) לפחות 2-3 בשבוע ואפילו עדיף יותר. בהנחה שעושים את זה נכון מבחינת למי לכתוב, מתי ואיך לכתוב, פועל יוצא של זה יהיה יותר עוקבים ולייקים.

בשבח ההתמדה לאורך זמן

כשרק התחלתי לכתוב בפייסבוק (לפני הרבה שנים), מצאתי את עצמי משקיעה שעות וימים מול המסך בכלל ובפייסבוק בפרט. כדי להגדיל את המעגל שמכיר אותי. חלק מהמאמץ שהשקעתי, היה פועל יוצא של הראשוניות שבעשייה. הכל היה לא מוכר עבורי ונדרשה הרבה למידה. אבל, היו פעמים שהרגשתי שזה מעיק עליי ופשוט הפסקתי לכתוב לתקופה ושוב חזרתי.

היום בדיעבד, אני יכולה לומר שזה היה בעוכריי, כי ההפסקות הללו, מנעו ממני להגדיל ולטפח קהילה. כן לפעמים זה עד כדי כך פשוט. לפעמים כל ההבדל בין מי שיצליח להביא לקוחות מהרשת ומי שלא הוא ביכולת להתמיד וליצור תוכן לאורך זמן.

התמדה היא עקרון בסיסי בשיווק שמשפיע על היכולת להצליח בכל תחום וזה אפילו מוכח מחקרית. כמו שכתבתי בעבר על חשיבות ההתמדה בשיווק ומכירה.

ליצור תוכן איכותי

נכון, יכול להיות שהתוכן לא יהיה מספיק איכותי. מן הסתם בהתחלה שלי, היו לי פוסטים לא טובים. אין ספק שהיום הפוסטים שלי יותר מושכים. אבל האיכות של הכתיבה משתפרת עם פיתוח השריר הזה של הכתיבה (כמו שהולכים לחדר כושר ומחזקים את השרירים של הגוף). התרגול לאורך זמן הופך את הכל ליותר קל ופשוט (כי את הופכת למיומנת יותר) וזה כבר לא לוקח לך שעות.

דרך אגב, אם לא בטוחים לגבי איכות התוכן, או שיש תחושה של מעצורים בגלגלים ורוצים להימנע מטעויות של מתחילים, חשוב גם לקחת ליווי שיווקי מקצועי.

לייעל ולהתמיד ברשתות החברתיות

אחרי ההקדמה הארוכה הזו, אפשר לעבור לת'כלס. ליקטתי עבורך כמה מהאתגרים היותר נפוצים שאני פוגשת אצל לקוחות כדי לתת לך 4 דרכים שיעזרו לייעל ולהתמיד יותר ברשתות החברתיות, כי זה מה שייצר יותר לייקים, יותר עוקבים ובעיקר יותר לקוחות:

שגר שכח – לתחום את הזמנים של הפרסום

הרשתות החברתיות בנויות על זה שניכנס אליהן ונישאב. שנשכח למה נכנסנו ונישאר עוד. לכן, כדי לא להתפתות לזה, חשוב להכנס עם מטרה מוגדרת ולתחום מראש את השהות ברשת לאותה מטרה. זה הבסיס לעשייה ממוקדת יותר ואפקטיבית יותר מהרגע הראשון.

במקרה שלי, אחד הדברים שהשאירו אותי עוד ועוד בפייס, היה לפרסם ואז להכנס שוב ושוב למחשב או לטלפון ולבדוק מה המצב לאורך היום. זה הפך להרגל שגרם לי לסיים את הימים שלי עייפה ומותשת כי לכאורה 'אני בעשייה' אבל בפועל אכלתי לעצמי את הראש בחפירות שלא נגמרות על 'כמה לייקים קיבלתי' או 'מה יגידו על מה שכתבתי'. בקיצור, פול גז בניוטרל.

כדי לשבור את הרגל כזה (או כדי להימנע ממנו מלכתחילה), כדאי לקבוע משהו שמחייב אותך לצאת מהמסך מיד אחרי הפרסום. למשל, להעלות פוסט ולסגור את הלשונית כי עוד מעט מתחילה פגישה עם לקוחה או שיש לך שיעור ספינינג וצריך להתכונן.

זו גם הסיבה שאני לא ממליצה לפרסם בלילה לפני השינה. זה מתכון בדוק לכך שגם אם מתחשק לך ללכת לישון, הזמן מול המסך ינזול בין האצבעות. היום עם האפשרות לתזמן מראש את הפוסטים, זה אפילו קל יותר לשגר ולשכוח.

אבל מה עם האלוגריתם של פייס?

אני יודעת שיש גישה כזו שאומרת, שיש זמן קריטי להגדלת החשיפה של הפוסט וצריך לייצר מעורבות יזומה לפוסט ולהגיב לכל תגובה מיד לאחר העלאת הפוסט. לטעמי, זה להשקיע בטפל ולא בעיקר. אני אישית לא כותבת לאלוגריתם, אני כותבת לאנשים.

אם בכל זאת, לך זה מתאים, אפשר להקדיש לפני ואחרי פרסום הפוסט, עוד 5-10 דקות כדי להיות פעילים. כלומר, להגיב לאחרים, לעודד אחרים להגיב או להגיב על תגובות. אבל לא יותר מזה. הרי הזמן שלך יקר מדי מכדי לבזבז אותו על גלילה חסרת מטרה בפיד בעודך מחכה לתגובות.

הכשלונות שבדרך הם חלק מההצלחה

זה משהו שאני פוגשת דווקא אצל אנשים שכבר יודעים לכתוב פוסטים טובים או לצלם סרטונים וכבר רגילים לקבל תגובות ולייקים. יש אנשים שמנסים לשמור על אותה רמה של חשיפה או פופולאריות של הפוסטים וזה מונע מהם לפרסם פוסטים או שזה מעסיק אותם גם אחרי הפרסום. כי משווים את הפוסט שהם כותבים עכשיו עם הפוסטים הקודמים. הם כל הזמן בודקים את עצמם ואת הפוסט: 'למה הפעם קיבלתי רק X לייקים?' או: 'אולי זה לא מספיק טוב?'.

פעם הלכתי להרצאה של אושית פייסבוק. הוא סיפר שלצד פוסטים שזוכים לרבע מליון וחצי מליון חשיפות יש לו פוסטים שלא המריאו. הוא סיפר שבמקרים כאלו, הוא פשוט מנסה שוב בדרך אחרת, או אפילו מעלה את אותו פוסט בשעה אחרת. אבל הוא בעיקר לא נתקע על זה. כי הוא יודע שזה לא אומר שום דבר על האיכות שלו, על המקצועיות שלו או על ההצלחה שלו. הוא מתקדם הלאה ומפרסם את הפוסט הבא שלו. כי כמו בחיים עצמם, גם בפוסטים יש עליות וירידות.

בהקשר הזה, שווה לצפות בהרצאת טד של אדם גרנט שסוקרת את עבודתם של גאונים כמו המלחין יוהן סבסטיאן באך ומראה שגם להם יש יצירות מוצלחות יותר ויצירות מוצלחות פחות. אבל לא רק זה, היצירות הגרועות הם חלק ממה שמאפשר ליצירות הגאוניות להבשיל:

איך להתמקצע ולהשתפר בלי להשתעבד לרשתות

אם מה שחשוב לך הוא לעבוד נכון ברשתות ולשפר את השיווק שלך ברשתות וזה מה שגורם לך לשרוף את הזמן ברשתות. יש לזה פתרון יעיל יותר. הדרך האפקטיבית לשיפור וללמידה היא באמצעות ניתוח הנתונים של הדף.

אפשר להגדיר זמן מראש, עשרים דקות – חצי שעה פעם בחודש (או בשבוע – תלוי בתדירות הפוסטים שלך). להכנס לממשק שלך ולקבל נתונים לגבי מידת החשיפה והמעורבות של כל פוסט או של תקופה. לגלות מי קהל היעד והמאפיינים שלו, אילו פוסטים נתנו את הכי הרבה חשיפה? מעורבות? פניות? מה היה בהם מבחינת נושא, ניסוח, פורמט, זמנים? ואז להסיק מזה מסקנות ליצירת הפוסטים הבאים שלך.

בתוך ה Bussiness Suite אפשר לראות את הנתונים לגבי פרמטרים שונים. ללמוד ולשפר ביצועים

לכתוב בלי לחשוש מתגובות לא אוהדות

כשיש לך מה לומר ואת מאמינה במה שאת אומרת ופשוט חוששת שיחלקו עליך, דווקא אז, הכי כדאי לך לפרסם!

בשפה המקצועית זה נקרא כתיבה מקטבת והיא כתיבה שמועילה מאוד לשיווק שלך. נכון שיהיו כאלה שלא יאהבו, יעשו אנפרנד ואולי אפילו יטרחו לכתוב דעה מנוגדת. אבל מי שיאהב את הסגנון והגישה שלך יתחבר אליך עוד יותר.

יכול להיות שיגיבו לך 'טרולים', כלומר אנשים שבאים להשמיץ ולפגוע, אבל הם לא הקהל שלך מלכתחילה. וטוב שלא תבזבזי עליהם זמן.

אם המחשבה על זה מכווצת אותך, זכרי שאין לך שליטה על תגובות של אחרים מלכתחילה. יש לך שליטה על התגובה שלך: אפשר לחסום אותם. אפשר להגיב להם בצורה יפה אך חד משמעית ולומר שאין לשיח כזה מקום בדף שלך. וכך לייצר גבולות בריאים לדיון ובכלל לקהילה שאת מגבשת סביבך.

ונניח שהגיבו לך עם דעה מקצועית הפוכה, זה מעולה! יש פה הזדמנות לדיון, מרחב להסביר יותר את הגישה שלך. לתת עוד אפשרות למי שהתחבר אליך, להתחבר יותר ולהרגיש את המקצועיות שלך.

ככל שתתמידי יותר בשיווק בפייסבוק כך תשתפרי, תלמדי ותרחיבי את הקהילה העוקבת אחריך

כאמור אין סוד בהשגת יותר לייקים ועוקבים. זה לא סקסי אבל זה עובד, עשיה נכונה ואפקטיבית, כזו שאת יכולה להתמיד בה לאורך זמן מייצרת יותר חשיפה ויותר לקוחות.

מתחברת לאחד מהכיוונים הללו?

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן