איך לצאת לחופשת קיץ בלי לפגוע בניהול העסק (והשיווק)

לצאת לחופשה כעסק מעלה שאלות כגון: איך משלבים בין עשייה עסקית ואפילו שיווק העסק בחופשה?האם זה אפשרי בכלל לשלב גם חופש וגם עבודה? ואם כן, אז איך עושים את זה?

לתכנן מראש איך זה הולך להיות ומה חשוב לך

תכנון הוא הבסיס לאיזון בין בית לעבודה. וכשנערכים מראש ומתכננים את התקופה הזו עם החופש הגדול של הילדים, עם החופשה הזוגית או המשפחתית. כדאי להגדיר מה חשוב לך בתקופה הזו ולתכנן מראש את הזמן לניהול העסק בכלל ולזמן השיווק שלו, בפרט. זה אומר שאני לוקחת בחשבון את התקופה ואת החופשה ברמת היעדים וברמת הזמן הפנוי לביצוע המשימות.למשל, לקראת החופשה שלי באוגוסט בדרום קוריאה, החלטתי שאני לא אקיים פגישות עבודה מרחוק אבל כן חשוב לי להשאיר קצת זמן לתכנון ויצירה בעסק.

להיטען באנרגיות

חופשה היא לא רק הנאה רגעית, היא גם מענה לצורך פנימי של רגיעה מטרדות היום יום וטעינה מחודשת בכוחות לקראת צמיחה ועשייה עסקית. אני אוהבת את האפשרות להתנתק לגמרי מהמשימות ולתת לגוף ולתודעה לקבל restart של ממש. הפרדה מלאה בין זמן חופש לזמן של משימות ועבודה חשובה כי היא ממלאת לנו את הבטריה הפנימית בצורה מיטבית ומאפשרת לנו להיות אפקטיבים יותר אחר כך. דווקא הנסיון לשלב גם וגם ללא גבולות בזמן החופשה יכול להיות בעוכרינו.

זה לא אומר שאם אני יוצאת לחופשה ארוכה אני לא נוגעת בכלל במשימות של העסק. זה אומר שאני מקפידה על חלוקת זמנים ברורה בתוך החופשה של עבודה ומנוחה. למשל, החלטתי שבזמן הטיסות והנסיעות (הארוכות), אני אשב על יעדים לעתיד (עוד מעט מתחילה שנה חדשה) ועל לתכנן קדימה ולכתוב תכנים לעסק. אבל בשאר הזמן, אני לגמרי בחופש. בלי פגישות זום מרחוק, בלי לבדוק את המיילים במהלך היום. אם יתחשק לי אני אולי אעלה משהו לרשתות משם. אבל אני לא חייבת. אני בחופש!!

להיעזר באוטומציות ובתזמון תכנים בדיגיטל

הייתה לי לקוחה שעמדה לצאת לטיול ומאוד הטריד אותה להידרש למשימות השיווק השוטפות מרחוק. היא חששה שהעסק החדש שהיא בונה ומשקיעה בו יפריע לה לחוש את החופש שכל כך חשוב לה. תוך כדי השיחה שלנו היא הבינה שחשוב לה גם להיות בחופש וגם להשקיע בעסק. הרעיון הזה שהיא יכולה גם וגם שינה את הדרך שבה היא הסתכלה על הנסיעה הקרובה. ומיד עלו לה רעיונות לדרכים ליישום. אחד מהם היה להכין ולתזמן מראש פוסטים. כי מבחינת השיווק, כשאני בחופש אני לא נעלמת מהרשת. היום זה ממש פשוט וקל להיות נוכח ברשת, גם בלי להיות פיזית מול המחשב או הסמטרפון.

ללקוחות קיימים אני כמובן מודיעה מראש שאני יוצאת לחופשה ואיך ומתי אפשר להשיג אותי. אבל מה עושים עם פניות חדשות?

גם בואטסאפ עסקי וגם בתיבת המייל של העסק אפשר להיעזר בהודעות אוטומטיות. אפילו בג'מייל האישי שלך, אפשר להגדיר מראש זמן חופשה ולכתוב הודעה שתשלח לכל מייל שמגיע ולדאוג ליידע את מי שצריך שאת בחופשה ומתי תחזרי:

הודעה אוטומטית בג'מייל
ככה זה נראה בג'מיייל, יש להיכנס להגדרות המייל ושם לבחור באפשרות של הודעת חופשה

פרסום ושיווק בחופשה

אחרי שסגרנו את הפן הטכני עם תזמון התכנים ואוטומציות. אפשר לדבר על התוכן עצמו. קיץ, הוא זמן משפחתי להרבה בעלות ובעלי עסקים. אני אישית מורידה הילוך בקיץ ועובדת הרבה פחות שעות. לכן, כדאי להיערך גם מבחינת יצירת תכנים לתקופה הזו.

אם את עובדת מסודר ויש לך תכנים מתוכננים ומתוזמנים קדימה זה מעולה! אם יש לך פחות זמן ליצור תכנים חדשים, אפשר לשקול גם להוציא לאור תכנים מהבוידעם. דברים שהתחלת לכתוב ורק נשאר לך לסיים, או דברים שכבר כתבת בעבר ומחכים לרגע הנכון לפרסום או דברים שצינזרת ואולי עכשיו עם ליטוש קטן תרגישי בנוח לפרסם. אפילו אפשר לתת רענון או עדכון לתכנים חשובים שכבר פרסמת ולהוציא אותם לאור באריזה חדשה.

חשוב לי לומר, למחזר תכנים זו אופציה! זה לא משהו אסור מן התורה ולא צריך להסתיר את העובדה שזה מחזור! אם מדובר בתוכן איכותי ומועיל, בהחלט ראוי לומר שזה כבר פורסם בעבר אבל רלוונטי גם היום.

כל עוד יש ערך לתוכן שלך, והפעולה שלך נעשית מתוך רצון לעזור ולתת. זה יתקבל בברכה.

לסיכום

לצאת לחופשה גם אם יש לך עסק, זה דבר נהדר! לטעמי זה אפילו מתבקש! זה כל כך חשוב להנות ולהיטען מחדש לקראת השנה הבאה. זה לא חייב להיות או רק עבודה או רק חופשה! עם היערכות ותכנון נכון שלוקח בחשבון את מה שחשוב לך לתחזק ולקיים גם בזמן שאת רחוקה. היום עם כל הכלים הטכניים, זה קל ופשוט לביצוע. ולא להיסחב עם משימות לא הכרחיות לזמן החופשה. כך תוכלי גם לנפוש ולהיטען וגם לנהל את העסק והשיווק בצורה שתומכת זה בזה ולא מתנגשת זה עם זה.

יש לך גם טיפ איך לשלב בצורה אפקטיבית חופש ועסק? ספרי לנו!!
חופשה נעימה!!

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן