שיווק מפה לאוזן או שיווק בגוגל: מה עדיף?

"שלום, הגעתי אליך דרך האינטרנט", היא אומרת לי בטלפון
"איזה כיף שהשיווק בגוגל עובד" אני חושבת לעצמי.
"אנחנו קבוצה של חברים ואני מחפשת הדרכת טיול באיזור" היא ממשיכה.
בשלב הזה אני מבינה שנפלה טעות, הרי אני מלווה עסקים בשיווק בכלל.

"לא משנה, קטעים" אני אומרת לעצמי ונותנת לה לסיים לספר בנחת, מה היא מחפשת ומפנה אותה למדריכת טיולים שאני מכירה (וגם הייתה לקוחה שלי בעבר), שהייתה בול מה שהיא ביקשה.

האם השיווק בגוגל עובד?

כמובן שזו לא פניה רלוונטית עבורי.

אבל מאוד שיעשע אותי לגלות דרך אותו גליץ' של המערכת, עד כמה הכוח של השיווק בגוגל גדול (במידה ועושים אותו נכון). כי אני יודעת מאיפה בדיוק באינטרנט היא הגיעה ולמה היא חשבה שאני מדריכת טיולים.

היא כנראה עשתה חיפוש בגוגל אחר 'מדריך טיולים' והפרטים שלי עלו לה כי בעבר המיתוג שלי היה 'מורת דרך ברשת'. ולכן כשהרובוט של אינדקס של בעלי מקצוע (כמו easy), סרק את האינטרנט ומצא אותי, הוא סיווג אותי כמדריכת טיולים. lol!!!

ברור שישר רצתי לספר על זה לאותה מדריכת טיולים. אחרי שסיימנו לצחוק, חזרתי באוזניה על המלצה שכבר נתתי לה, לפתוח כרטיס עסק בגוגל עם מילות החיפוש המתאימות. כדי שיהיה לה איזשהי נוכחות באינטרנט. כך שבפעם הבאה שמישהו יחפש מדריך טיולים באיזור שלה, היא תופיע לו.
אחרי רגע של שתיקה היא אמרה לי: "תמיד חשבתי שאנשים לא יבואו אליי מהאינטרנט, כי הם צריכים לקבל עליי המלצה או להכיר אותי אישית ועכשיו אני מבינה שאנשים גם יכולים לחפש אותי בגוגל!"

שיווק מפה לאוזן הוא שיווק שעובד נהדר

השיווק מפה לאוזן מביא לקוחות מאוד איכותיים, אבל הוא לא ערוץ השיווק היחיד. בעיקר זה ערוץ שיווק שאי אפשר לשלוט עליו באופן אקטיבי ולכן הוא לא יציב. יש עסקים שמבוססים רק על מפה לאוזן שחוו ירידה משמעותית בפניות אליהם. אם בשל תקופות של שינוי בהתנהלות הכללית, כמו הקורונה למשל. או בשל משבר אישי או משפחתי שמנע מהם לקיים את שגרת העסק הרגילה.
לכן, חשוב שלא לשים את כל הביצים בסל אחד. כך שהעסק לא יהיה תלוי רק בפניות מפה לאוזן. וגם לא באנשים אחרים שמי יודע מתי ואם ימליצו עליך.

לרוב העסקים כדאי גם וגם

המשיכו עם שיווק מפה לאוזן אבל אל תזניחו את השיווק בגוגל.

שיווק בגוגל, או בכלל שיווק בדיגיטל הוא תחום נרחב הרבה יותר מדבר אחד. אבל אם טרם יצרת לעצמך נוכחות דיגטלית ופיתחת תשתית לשיווק דיגיטלי. לפתוח כרטיס עסק בגוגל, זו התחלה מצויינת. היכולה להביא לך פניות משם (במיוחד אם את קוסמטיקאית, יועץ משכנתאות, חשמלאי, מאמנת לזוגיות או כל מה שאנשים מחפשים בגוגל). בהנחה שעשית זאת נכון. מנסיון, יש מי שקיבל פניות חדשות בזכות הכרטיס, בזמן קצר.


היתרונות:

התענוג הזה הוא חינם וגם נעשה בקלי קלות (ברמה הטכנית). והופ יש לך עוד דרך להתחיל להביא לקוחות, הפעם מהאינטרנט.

חשוב לומר, הפעולה הבודדת הזו לא תמלא לך קליניקה או סדנה. ויש מקצועות כמו אימון וטיפול שהתהליך של פניית לקוח חדש דורש יותר מפתיחת כרטיס עסק, אבל זו בהחלט נקודת פתיחה טובה לשיווק דיגיטלי.

כאן פותחים כרטיס עסק בגוגל

אפשר לקרוא עוד על כרטיס עסק בגוגל ובמה הוא שונה מאתר או דף פייסבוק

רוצה להתייעץ איך להביא לקוחות?

לאור פניות של בעלי עסקים, אני משיקה שירות חדש! שעת יעוץ והדרכה שממוקדת ברעיונות, כלים וטקטיקות להבאת לקוחות לזמן הקרוב ובהתאמה אישית לעסק שלך! כאלה שאפשר לבצע כאן ועכשיו (חלק נכין ביחד ממש תוך כדי השיחה ונעלה לאויר) וללא צורך בתקציב פרסום.

השירות כולל גם שאלון הכנה שנשלח אליך מראש וסקירת הנוכחות הדיגיטלית שלך לפני השיחה

למי זה מתאים:
לעסק שיש לו אתר ורוצה להביא תנועה של אנשים מדויקים לאתר
למי שעוד אין נוכחות באינטרנט ורוצה להתחיל להקים כזו בצורה נכונה
לעסק שיש כבר אתר/דף פייסבוק/אינסטגרם ורוצה להרחיב את הכלים והאפשרויות שלה להבאת לקוחות נוספים או לשפר את השיווק הקיים.

לתיאום שיחה שלחי לי הודעה בואטסאפ

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן