מחוללי מוטיבציה ומגבירי אנרגיה להעלאת החשק לשיווק

אחד הדברים שהרבה בעלות עסקים מתלוננות עליו זו ירידה באנרגיות, במוטיבציה לשווק. זה יכול להיות אחרי הרבה פעילות שיווקית (או אחרי הרבה חופשות כמו השנה), או אחרי אכזבה מפעולה שלא הצליחה, או לקראת פעולה מסויימת שאין חשק לעשות.

אז אספתי כמה כלים מעולים להעלאת מוטיבציה ואנרגיות, בחרתי בכלים שקל ופשוט להשתמש בהם לבד ולחזור לאנרגיות טובות ולפעילות. מעין עזרה ראשונה לשעת הצורך.
הקיצר, גזרי ושמרי:

  1. להתחבר לתשוקה שלך. פשוט לענות על השאלה, למה חשוב לך בכלל לשווק? מה תקבלי ומה תתני לעולם אם יהיו לך יותר לקוחות ממה שיש לך עכשיו? כתבי לעצמך את התמונה שאת רואה מול העיניים. התשוקה שלך היא מנוע רב עוצמה ליצירת חשק.
  2. להשלים עם מה שקורה ועם מי שאת כרגע. ירידת המוטיבציה היא טבעית ויש לה תפקיד. היא מאפשרת לנוח ולצבור כוחות, אם התעייפת, היא מאפשרת הסתכלות מחודשת, הבשלה ועליית מדרגה לקראת מציאות טובה יותר. חשוב במיוחד אם את מוצאת את עצמך נלחמת בעצמך כי 'צריך' ואם את מבקרת את עצמך על זה ש'את לא…'. ההשלמה מאפשרת לך להפסיק להוציא אנרגיות על המלחמות הפנימיות הללו ואז האנרגיה שמתפנה יכולה להתממש בעשייה.
  3. להתפלל – לבקש בקול ברור את מה שאת רוצה להשיג ואת מי שאת רוצה להיות. תוכלי אפילו לנסח תפילה אישית ולומר אותה כל יום לפני תחילת יום עבודה. הנה דוגמא לתפילה כזו שניסחה לקוחה שלי, עינת יפת בלוך:
  1. להתחיל בעשייה של צעד קטן. המוח שלנו נרתע משינויים, אבל הוא מוכן לפעולה חדשה וקטנה שאין בה איום על הרגלים ועל השגרה. כלי זה מתאים במיוחד במקרים של התחלות חדשות. כמו למשל, מישהי סיפרה לי שבהתחלה שלה בפייסבוק בפעם הראשונה, היא יכלה במשך תקופה רק להכנס לקבוצה שעניינה אותה בלי לכתוב כלום, ורק אחר כך היא התחילה לכתוב בקבוצה, ואחר כך בעוד קבוצה ורק אחר כך היא הקימה דף עסק.
  2. להפוך את סביבת העבודה שלך למהנה ומלאת אנרגיות. שימי משפטים מעוררי השראה, תמונות, מכתבי תודה, שימי מוזיקה טובה ברקע. כל דבר שמעורר בך את החשק לשווק ולעשות למען העסק שלך.
  3. לקבוע את השיווק לשעות קבועות שנוחות לך, שבהן את פנויה מכל דבר אחר. שאת מלאת מרץ ונינוחה ככל האפשר. תני לשעות הללו כותרת ביומן, שמעוררת בך חשק, כמו: "זמן ליצירת ההכנסה הבאה שלי" / "זמן לתת תקווה והשראה לאנשים"
  4. ליצור חברותא – קולגה או דמות קרובה ואוהדת אחרת שאיתה תוכלי להתייעץ, לקטר ולהרים את האנרגיות כשצריך.
  5. לשפוך את כל המחשבות, הרגשות והתחושות על הנייר בלי סינון (מכונה גם 'דפי בוקר'). זה מנקה ומפנה את המערכת מכל מה שהצטבר ומאפשר לראש שלנו להתפנות לעשייה. פשוט לשים בצד ולעבור הלאה, לדבר הבא שעומד על הפרק.
  6. להאיר את הדברים הטובים. הרבה פעמים הבאסה מגיעה כי המבט ממוקד במה שלא עבד. לא טוב, לא מספיק. ותמיד, אבל תמיד, יש גם לצד הדברים שלא הצליחו גם דברים שהצליחו. רשמי לעצמך מה כן הספקת/ עשית, מה כן עומד לרשותך, במה את כן טובה שמביא לך לקוחות.
  7. לבקש עזרה. מחברים, קולגות, אנשי מקצוע, ממי שנוח לך ומדוייק לך לבקש. בעזרתם של אחרים, תוכלי לקבל רעיונות חדשים, לרכוש מבט חדש על הסיטואציה, לסדר את המחשבות ולעשות חשק לשווק.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן