מבחן הכדאיות: 4 השאלות שחייבים לשאול לפני שמתחילים לשווק

איך לבחור מטרה שיווקיתפעם דיברתי עם מישהי על שיווק, היא אמרה לי ש'שיווק זה נורא מתיש'. ישר נפתחו לי האזניים…

לאחר בירור קצר איתה, הסתבר לי שהיא עייפה משיווק, כי היא 'יורה לכל הכיוונים'. היא מתחילה לעשות פעולות בשיווק, אבל בלי תכנון או כוונה, עושה מלא דברים. כמו, פוסטים בפייס, פגישות אישיות, מאמרים וניוזלטר ועוד ועוד ולא רואה פירות.

יש כאלה שמוצאים אלפי שקלים ככה, לצערי, בלי לראות תוצאות, הרבה למשל, שומעים שצריך אתר ופייסבוק ועושים את זה אבל בלי מחשבה תחילה. זה סבבה שיש אתר ויש פייסבוק אבל אם עושים את זה בלי לחשוב מה רוצים ואיך זה יקרה, אז יש אתר אבל אין לקוחות, יש דף פייסבוק אבל אין לקוחות.

איך זה קורה שמשקיעים הרבה כסף אבל לא רואים תוצאות?

כי לא היה שם מיקוד, לא הייתה בחינה של העניין ולא תיעדוף משימות. שלא לדבר על קביעת מטרות, יעדים, והדרך לשם.

לכן, אני נותנת לך כאן, את מבחן הכדאיות, 4 שאלות שהכי חשוב לשאול לפני כל פעולה בשיווק:

  1. מה זה ייתן לי?
  2. איך זה ייתן לי את זה?
  3. מה אצטרך להשקיע וכמה ?

חשוב לשאול את 4 השאלות, על פעולות מורכבות ויקרות, כמו הקמת אתר או מכירת מוצר כלשהו. כדי להחליט אם זה כדאי עכשיו או לא. למשל, אתר ודף פייסבוק הם תשתיות ולכן הם לא מייצרים תוצאות מהירות, אלא כחלק ממנגנון שצריך לבנות ושיתחיל לתפקד אחרי כמה חודשים לפחות, לכן הם יכולים להיות מטרה כדאית לעסק מבוסס, אם הם נבנים נכון. אבל לא כדאיים לעסק מתחיל שכדאי לו לשים את הדגש על מכירה של מוצרים.

חשוב לשאול את 4 השאלות, גם על פעולות פשוטות ביומן. למשל, מתענינת שצריך להתקשר אליה או מאמר שצריך לכתוב. זו שאת צריכה להחזיר אליה טלפון כי היא מתעניינת בשירות שלך, היא תהיה בראש סדר העדיפויות של היום. ולא המאמר או הפייסבוק או מה שלא יהיה שם. כי ברור שלא הכל באותה חשיבות. כך שרק אם סיימתי ונותר לי זמן אפנה למשימות נוספות.

חייבים למקד ולתעדף משימות ומטרות. ואז פתאום לא מתעייפים ולא מוצאים אלפי שקלים בלי לחשוב, לא מרגישים את העומס והלחץ ולא צריך להמציא כל יום פעולה אחרת.

אני ראיתי את זה כשתיאמתי עם נשות מקצוע מומחיות להתארח בזמנו בתוכנית האינטרנטית החודשית שלי. הקפדתי להציג להן את התשובות על השאלות הללו, בשיחה המכינה (ואפילו לפניה) – כי אם הן לא יבינו מה זה יתן להן – הן לא יגידו כן. לשמחתי זה בהחלט נותן גם להן אז הן הסכימו.

זו מיומנות עסקית בסיסית, מיקוד בפעולות וביעדים כדי שיתנו את הערך הכי גבוה בהשקעה הכי נמוכה. כך הולכים בכיוון מאוד ברור, עם יעד ברור. יש המון בהירות ככה. בלי ללכת לאיבוד.

אמרתי 4 שאלות והצגתי עד כה רק 3.

זאת משום שהתשובות לשלושת השאלות הראשונות דורשות הסתכלות אובייקטיבית על ההשקעה לעומת ההכנסה הצפויה ועוסקות בשאלת הכדאיות הצפויה לעסק. השאלה האחרונה, דורשת הסתכלות רגשית פנימה:

4. איך זה מרגיש לי בלב? כמה זה נכון לי כרגע?

אם הפעולה נבחנה ע"י שלושת הפרמטרים הראשונים, היא נמצאה כדאית או לא. הפעולה צריכה להיות כדאית אבל גם חשוב שבעלת העסק תרגיש בנוח עם עשיית הפעולה השיווקית. כי הנסיון שלי ושל לקוחותיי מראה שהרגש הוא בעל השפעה מכרעת על התוצאות של אותה הפעולה.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

שתפו:

מאמרים נוספים

לפתח תודעת שפע: המסע האישי שלי לתודעת שפע

פסח הוא זמן מצוין לדבר על כסף ועבדות, חופש ושחרור ואיך כל זה קשור לפיתוח תודעת שפע. זה הסיפור שגרם לי לשנות תפיסה לגבי כסף ולפתח תודעת שפע פעם, לפני כמה שנים, כשהעסק שלי היה בתחילת דרכו. לא הייתי מתייחסת לכסף. הרי אני לא צריכה כסף, כי 'כסף זה לא מה שחשוב בחיים'. לא ידעתי

מה לעשות אם לא אוהבים לשווק

מישהו יכול לשווק במקומי? מתי נכון לקחת איש שיווק ומתי לא? ומה עושים אם לא אוהבים לשווק? או אפילו שונאים? "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי" לפעמים אני מקבלת טלפון ממישהי שמבקשת: "אני לא רוצה לשווק, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי". אני מבינה את המקום הזה. בעלי ובעלות עסק רבים

כמה זמן צריך להשקיע בשיווק

ואם ביום שלישי לא בא לי? או לא הספקתי?כמה זמן צריך להשקיע בשיווק? איך לשווק גם אם אין לך זמן לשווק להיות עצמאית, זה שינוי לא קטן שדורש רכישת מיומנויות חדשות כגון ניהול זמן וגם מיומנויות שיווק. כמה זמן צריך להשקיע בשבוע כדי לשווק? הדעות בתחום נעות בין 25 אחוז מהזמן עסק שלך ל 60

שיווק מפה לאוזן או שיווק בגוגל: מה עדיף?

"שלום, הגעתי אליך דרך האינטרנט", היא אומרת לי בטלפון"איזה כיף שהשיווק בגוגל עובד" אני חושבת לעצמי."אנחנו קבוצה של חברים ואני מחפשת הדרכת טיול באיזור" היא ממשיכה.בשלב הזה אני מבינה שנפלה טעות, הרי אני מלווה עסקים בשיווק בכלל. "לא משנה, קטעים" אני אומרת לעצמי ונותנת לה לסיים לספר בנחת, מה היא מחפשת ומפנה אותה למדריכת טיולים

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה דילוג לתוכן