מה הדבר הקטן שעוזר לי לא להילחץ כשאני משווקת

"זהו, נגמרו לי החיים!"

אני זוכרת את הרגע הזה בבית החולים, לפני 12 שנה (בדיוק). אני מסתכלת על השעון וקולטת שעברו 40 דקות עד שבנזוגי ואני הצלחנו בכוחות משותפים, להחליף חיתול לתינוק שאך זה נולד לנו.
40 דקות מרגע שקיבלנו לידינו חבילה עטופה ועד שהצלחנו להסיר את כל השכבות, להחליף את החיתול ולשים שוב (בצורה חובבנית משהו) את שאר השכבות. תוצאה של ארבע ידיים של הורים ירוקים מטריות.
"מעכשיו כל פעם 40 דקות רק כדי להחליף חיתול!!!" אמרתי לעצמי בלב, כשהדמעות מאיימות לפרוץ החוצה.
"זהו, נגמרו לי החיים".

לשמחתי, 100-200 חיתולים מאוחר יותר, גיליתי שהזמנים מתקצרים ואני הופכת לזריזה יותר מפעם לפעם.
מאז כאמור עברו 12 שנים, כבר אין חיתולים בכלל. אני כבר אמא מנוסה לשלושה, חיתולים כבר לא מפחידים אותי (אם כי עדיין מסרבת להחליף לילדים אחרים).

קיבלתי פרספקטיבה


למדתי מאז כמה דברים. אחד מהם הוא לדעת לראות את הדברים בפרופורציה.
כשאת אמא טרייה (או אבא טרי) הכל חדש, והכל נראה כאילו ככה זה הולך להיות מעתה ועד עולם.
שתמיד אצטרך לקום בלילה להאכיל את התינוק
שתמיד אצטרך להחליף חיתולים
שתמיד הוא יבכה ואני לא אצליח להבין למה.

הכל זמני

אבל כשיש ניסיון, את כאמא מבינה שהכל זמני. עד כמה שזה חוזר על עצמו שוב ושוב. הילד יגדל ודברים יראו אחרת.
זה אותו דבר גם בעסק.
לקוחה שלי כתבה לי לפני כמה ימים שהיא שלחה הזמנה להצטרף לקבוצת ואטסאפ.
אחרי שעתיים היא שלחה לי הודעה נוספת: "אף אחד לא נרשם". מאחורי המילים שלה הבנתי שהיא אומרת בעצם, ההזמנה לא עבדה.
אבל אחרי 4 שעות היו לה יותר מעשרה נרשמים חדשים בקבוצה.

הרבה פעמים לעסק עם ניסיון יש פרספקטיבה שאין לעסק טרי.
בעסק טרי, כל פעולה, מרגישה כאילו היא הזדמנות חד פעמית שלא תחזור
שצריך מהתחלה להצליח בה ואם לא, אז זהו, נגמר!!
"זה לא עובד" או גרוע מזה "נכשלתי".

הרגע הזה הוא לא חזות הכל

לעסק מנוסה. יש כבר הבנה שלא הכול קורה כמו שתכננתי.

שאני יוצאת לדרך ומקסימום לא ילך, אז נתקן ונצא שוב עם משה טוב יותר.

שתמיד יש עוד הזדמנות ושום דבר לא סופי ומוחלט.

שבסוף שיווק זה אוסף של פעולות לאורך זמן.

שיש תמיד לאן לשאוף ומה לשפר וזה לא חייב להיות מושלם מהתחלה.
יש בזה משהו מאוד מרגיע לטעמי, ההבנה הזו שהרגע הזה הוא לא חזות הכול. אלא רק רגע ואחריו יגיע עוד רגע. ועוד אחד.

הפרספקטיבה הזו נרכשת באופן טבעי כשצוברים ניסיון בתחום חדש, לא משנה אם זה הורות, עסק, או התמחות מקצועית חדשה.

זה לא רק מיומנות נרכשת מנסיון חיים, זה גם כלי שאפשר להשתמש בו

מה שאומר שאפשר ליישם את זה על כל פעולה שיווקית, עסקית ואפילו בחיים.


לשים לב שהפעולה מתרחשת רק ברגע אחד ולכן זה לא כל כך חשוב, אם הפעולה תצליח כמו שאני מדמיינת (ובדרך כלל עסק טרי, גם לא יודע למה לצפות מבחינת ההצלחה, הרבה פעמים הוא פשוט מדמיין שאם הוא יעלה פוסט אז כל העולם ואשתו יראו אותו, מה שלא קורה אף פעם במציאות).
העיקר להמשיך ולעשות עוד פעולות, ללמוד ממה שעבד או לא עבד, ליישם ולהתמיד. כי ההצלחה טמונה באוסף של הפעולות. ולא בפעולה בודדת. ובסוף אם עושים, לומדים ומתמידים, ההצלחה תגיע. כי הופכים למנוסים יותר וטובים יותר.
כמו שאני למדתי להחליף בסוף חיתול בדקה (בערך, כבר לא ספרתי).

מה דעתך? שמחה תמיד לשמוע

comments

שתפו:

מאמרים נוספים

תודעה של מצליחנים

4 מדדי התודעה לקמפיין מוצלח

לאורך השנים יצא לי לראות קמפיינים מושקעים, שעשויים בקפידה ובמקצועיות שבכל זאת לא ממריאים. לעומתם ראיתי קמפיינים לא מהוקצעים, כאלה שהקופי (הכתיבה השיווקית שבהם) לא משהו ובכל זאת הם מצליחים. הסיבה לכך היא שהצלחה של קמפיין לא תלויה רק בכתיבה או בתהליך שיווקי שבנוי  בצורה מקצועית, אלא הרבה  בתודעה של בעל העסק. אספתי עבורך את

מה אפשר למכור בתקופת קורונה?

איך אפשר לקדם את העסק גם בתקופות של משבר כלכלי כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות קודם כל לשאלה: האם בכלל קונים דברים בתקופת קורונה?
 כי לפחות אצל חלק מבעלי העסקים שאני מדברת איתם יש תחושה שאנשים לא קונים עכשיו שום דבר. אבל, אם נסתכל רגע על ההנחה שמסתתרת כאן:
האמנם "אנשים לא קונים עכשיו

בשנה הזו אני הולכת לעשות את זה אחרת: להיות מציאותית יותר ועדיין לכוון גבוה

עם פתיחת השנה העסקית החדשה,  אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות שיעזרו לך 'להיות מציאותית יותר השנה' אבל בלי לקצץ לך את הכנפיים. או בקיצור איך לקחת את נסיבות החיים ואת הלא ידוע בחשבון ועדיין לשאוף גבוה. 1. מתחילים עם רשימה של יעדים עסקיים לשנה הקרובה. הבסיס נשאר כרגיל 🙂 ההמשך הוא זה שמשתנה. 2. כשאת

הרשמו עכשיו

Powered by WishList Member - Membership Software

גלילה למעלה