כמה זמן צריך להשקיע בשיווק

ואם ביום שלישי לא בא לי? או לא הספקתי?
כמה זמן צריך להשקיע בשיווק? איך לשווק גם אם אין לך זמן לשווק

להיות עצמאית, זה שינוי לא קטן שדורש רכישת מיומנויות חדשות כגון ניהול זמן וגם מיומנויות שיווק.

כמה זמן צריך להשקיע בשבוע כדי לשווק?

הדעות בתחום נעות בין 25 אחוז מהזמן עסק שלך ל 60 אחוז ואפילו יותר. בינינו, אם זו מיומנות חדשה עבורך, כלומר את במצב 'מתחילה בשיווק', אפשר לצפות שזה יקח לך יותר ממה שאת חושבת, מעצם זה שאת עוד לא מתורגלת ולכן יש פה גם השקעה בלמידה ובתרגול מיומנות חדשה ולא רק זמן שיווק נטו.

אם זו אינה מיומנות חדשה עבורך, עדיין סביר להניח שתקדישי לנושא כמה שעות טובות בשבוע.

אבל אין לי זמן להשקיע בשיווק כמה שעות בשבוע!


אני מתארת לעצמי שלא הפכת לעצמאית, כדי לעסוק בשיווק. רוב בעלי העסקים מספרים שגםהיו נסיבות שאילצו אותם להפוך לעצמאיים, כגון פיטורין, או חוסר יכולת לדמיין את עצמם עובדים תחת בוס. הסיבה להיותם עצמאיים, הייתה דחף פנימי גדול להשפיע, להגשים את עצמם מקצועית ולקבל על כך תגמול הולם. שיווק, קצת נתקע להם כמו צפרדע שצריך לבלוע בדרך.

אז נכון, זו לא הייתה המטרה. השאלה היא האם מתאים לך להסתפק במה שיש לך, בלקוחות שמגיעים אליך ככה, כמו עכשיו, בלי שיווק. או שחשוב לך לקבל יותר שליטה על כל הנושא של הבאת לקוחות ולא להיות תלויה בתנודתיות של מפה לאוזן. זה נכון שבעתיים אם יש לך תוכניות לגדול כעסק. למלא את הקליניקה, לעשות סדנאות/קורסים. כל אלה דורשים שיווק.

כלל האצבע הוא: אם יש לך כרגע זמן ל-10 טיפולים בשבוע וכרגע יש לך רק 3. את 7 השעות שאת רוצה למלא ביומן ללקוחות הקדישי לשיווק!

אם חשוב לך להגיע ליעדים העסקיים שלך, אז פשוט מפנים זמן לשיווק מראש

יש מי שעובד לה יום מרוכז פעם בשבוע של לפחות 2-3 שעות שבו היא מתכננת ומכינה את כל הפרסומים לכל השבוע ויש מי שמעדיפה לפזר את זה לאורך השבוע. בכל מקרה, זה אומר, לשבת בתחילת השבוע ולשבץ זמן ביומן לשיווק מראש (אני אוהבת לתכנן את השבוע שלי במוצ"ש).

אפשר להפוך את זה להרבה יותר נעים, אם במקום זמן שיווק תקראי לזה: זמן להפיץ את האור, או להשפיע לטובה, או זמן נתינה, או כל ניסוח אחר שמכניס לך חשק לעשייה שיווקית.

התמדה זה שם המשחק בשיווק

שיווק צריך להיות קבוע. למען האמת, פייסבוק אפילו מתגמל על העלאה קבועה של תכנים בחשיפה יותר גדולה. רואים את זה למשל, עם לייבים קבועים שנעשים באותו יום ובאותה שעה. עם פודקסטים או עם ניוזלטרים וכו'.

בנוסף, אם תעלמי לתקופה ארוכה לקהל שלך. כשהם יצטרכו מטפלת/איש מקצוע בתחום שלך, יש סיכוי טוב שהם שכחו ממך לגמרי והם ילכו למישהו אחר. אבל, אנחנו גם בני אדם. לא תמיד הכל הולך לפי התכנית. כאן, יש מקום לגמישות מסוימת. ובעיקר, יש מקום לחמלה עצמית.

מה קורה אם פיספסתי, לא הספקתי


אז החלטת לצאת עם שידור שבועי קבוע בימי חמישי. עמדת בזה לאורך חודשיים-שלושה. ואז קרה משהו ונאלצת לדלג על שבוע בפודקסט כי משהו קרה. או להוציא את הניוזלטר ביום שלישי במקום ביום ראשון. השמיים לא יפלו. וגם מותר להודיע לקהילה שלך שהשבוע באופן חד פעמי זה מתעכב.

זה לא פוגע במקצועיות שלך או בקרדטביליות שלך. כי גם הקהילה שלך מורכבת מבני אדם שגם הם לא תמיד מצליחים לעמוד בזמנים. וגם כי, רוב הסיכויים שאת והמועד הקבוע של הפודקסט (או מה שזה לא יהיה) לא מעסיק אותם. הם עסוקים בחיים של עצמם ולא בפודקסט שלך. כך שאם הפודקסט יוצא שבוע אחרי, זה ממש לא מפריע להם, רובם עדיין לא הספיקו לראות את הקודם.

זה בוודאי עדיף מאשר לא להתחיל בכלל!!

ואם ביום שלישי לא בא לי?

יש אנשים שמתקשים לשווק באופן קבוע, כי הם לא רוצים לפגוע בחופש שלהם, או ביצירתיות שלהם. שולי (שם בדוי), אחת הלקוחות שלי היתה אמנית שביקשה לעבוד בדיוק על זה. בתהליך שהיא עברה, היא גילתה שאנשים יצירתיים וחופשיים התמודדו עם האתגר הזה שבין שמירה על היצירתיות לבין יצירה של שגרת כתיבה קבועה עוד בעבר. ומצאו פתרון!!
אחד מהם הוא הסופר פטר דה פריס, שאמרתו הנודעת מתמצתת את כל התורה על רגל אחת: "אני כותב כאשר יש לי השראה, ואני דואג לכך שתהיה לי השראה בכל בוקר בשעה תשע."

היא הבינה שבניגוד לתפיסה הרומנטית לגבי רגעי ההשראה. יצירתיות היא שריר שאפשר להפעיל באופן רצוני ולתרגל אותה באופן קבוע. ובאמת, כשבודקים את זה לעומק. כל הכותבים הגדולים, שכתבו יותר מספר אחד או תסריט אחד יודעים זאת ומנהלים איזשהי שגרת כתיבה קבועה. בה הם יוצרים תנאים המעודדים את היצירתיות. אם באמצעות בחירה בשעות בהם היצירתיות גבוהה יותר ואם בבחירת סביבה שקטה/מוזיקה שעוזרת להתרכז וכו'.

בחרי זמנים לשיווק שיכולים לתמוך בהשראה שלך

יש זמנים שבהם את יותר אנרגטית ומחוברת למתנה שיש לך לתת לעולם. זה זמנים מצויינים לשבת לכתוב, לצלם וליצור תכנים שיווקים. משום שההשראה באה בקלות. למשל, לקוחה אחת סיפרה שהיא יושבת לכתוב או לצלם את עצמה מיד אחרי שיחה עם לקוח בקליניקה כשהיא עם האנרגיות הטובות של עשייה מתוך הגשמה.


אם עדיין אין לך לקוחות כל שבוע, אפשר להצמיד את הכתיבה, אחרי קריאה בחומרים מקצועיים שמעוררים בך השראה. או לכל דבר אחר שמעורר בך השראה. העיקר שתשקיעי בשיווק ובאופן קבוע.

שתפו:

מאמרים נוספים

לקבלת בוסט שידחוף את השיווק שלך קדימה (ללא תשלום)

Powered by WishList Member - Membership Software

Scroll to Top
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן