איך מוצאים רעיונות לפוסטים? מה עושים כשאין על מה לכתוב? אולי יגמר לנו מתישהו הנושאים? מאיפה מביאים נושאים נוספים ואיך דואגים לזה שתמיד יש על מה לכתוב
באחד האמשים, שאלתי את עצמי 'על מה אני אכתוב?' ולא עלה לי שום רעיון.
טוב, אמרתי לעצמי, אני אחכה ובטח עד הצהריים, כבר יצוץ לו רעיון.
הגיע הצהריים וקלטתי שזה נושא מעולה לכתוב עליו! איך מוצאים רעיונות לפוסטים, לסרטונים, למאמרים וכו'!!
להתחיל תמיד ממחשבה על הקוראים (קהל היעד המובחר שלך)
הרבה פעמים כשבעלי עסקים מתחילים לכתוב פוסטים, הם מדמיינים את כל העולם ואשתו קוראים את הפוסט שלהם והם כותבים להמון הכללי הזה.האמת היא שההמון הזה לא רלוונטי בכלל. כי לעסק שלך רלונטיים רק אנשים מסוימים שמחפשים את מה שיש לך לתת. ולקהל המובחר הזה, כדאי לכתוב ולהשאיר את כל השאר בצד. אז דמייני את הלקוח או הלקוחה המעודפת עליך, את זו שהיית רוצה עוד כמוה ואליה תכווני את התכנים שלך.
מה הדבר שחשוב לי לקדם החודש?
אם נניח לשם ההמחשה שאני מעצבת פנים שרוצה לקבל לקוחות לעיצוב של כל הבית. אבל בפייסבוק ובאינסטגרם שלי חצי מהפרסומים החודש הם על חדרי עבודה. אז יש יותר סיכוי שיגיעו אליי לקוחות לעיצוב חדר עבודה ולא לקוחות לעיצוב הבית כולו.
יכול להיות שיש לך המון סוגי שירותים או מוצרים בעסק. דווקא במקרים כאלה, המיקוד הוא מאוד חשוב, כדי להתאים את הפרסומים שלך ליעדים העסקיים של אותו חודש או רבעון. שימי לב להשקיע את הזמן שלך בכתיבה שתמשוך את האנשים נכונים לשירותים הנכונים.
שיטה מעולה למציאת רעיונות לפוסטים
שמש רעיונות, או מפת חשיבה. היא שיטה מעולה שהולכת יד ביד עם הדרך הטבעית שבה המוח שלנו חושב – באסוציאציות! זו אחת הדרכים היותר קלות להגיע למגוון רחב של רעיונות. פשוט לרשום במרכז השמש את המוצר/השירות שאותו אתם רוצים לקדם החודש ולהתחיל להוציא קרניים עם נושאים קשורים למוצר/נושא.
שיטה נוספת היא להיעזר בפורמטים של כתיבה. להכין 'פינות' קבועות בשיווק העסק. למשל , כל יום שלישי בשבוע הוא יום ציטוט שבו מעלים ציטוט השראה וכמה מילים שקשורות לציטוט. או פינת 'ראיון אורח' בשבוע השני של כל חודש – מראיינים בשידור חי אורח מומחה. או כל סופשבוע סיפור מקרה מהקליניקה.
ואם את מטפלת, מאמנת, יועצת או נותנת שירות (או נותן שירות) ובא לך, לדוג כמה רעיונות טובים, הרי לפניך קובץ מוכן! מלאי של רעיונות לחודש שלם!! שכיף לעבוד איתם ולדוג ממנו רעיונות !! הוא בא גם עם טריקים לפתיחת חסמים נפוצים, כדי שצ'אקרת הכתיבה שלך תוכל להיפתח וזה יזרום לך בקלות ובפשטות!! כל מה שצריך לעשות הוא להרשם כאן וזה ישלח לך למייל, ללא עלות:
כלי מצוין לרעיונות לפוסטים, מאמרים ובכלל תוכן
יש באינטרנט אתרים שלמים שהם מאגרי שאלות שאנשים שאלו בתחומים שונים. ביקור זריז באחד מהאתרים הללו, יכול לתת לך עשרות רעיונות לתכנים.
כמו אתר בשם answerthepublic.com שמאפשר לגלות מה אנשים שואלים לגבי נושא כזה או אחר. האתר הוא חינמי, הוא מאפשר חיפוש בכמה שפות, וכמובן באנגלית אך לא בעברית.
למשל, אם את מאמנת לזוגיות, את יכולה לבדוק מה אנשים שואלים לגבי מציאת אהבה ולמצוא אוצר שלם של עשרות שאלות נפוצות שאנשים שואלים בנושא (ראי דוגמא בתמונה):
גם פינטרסט הוא מקום שכיף להכנס אליו כדי לקבל השראה.
כלי google trends איך לגלות מה חם עכשיו
אם אני רוצה לבדוק, מה מענין אנשים עכשיו? בתקופה הזו של השנה?
גם זה אפשרי!
למשל, נניח שאני מטפלת אלטרנטיבית ואני תוהה אם לכתוב ולקדם עכשיו פוסטים על כאבי ראש או על כאבי מחזור בתקופה הקרובה. אני יכולה לבדוק בגוגל טרנדס (גם הוא כלי חינמי) ולגלות בצורה מאוד מוחשית, מה אנשים בישראל מחפשים עכשיו יותר!!
אם תהית, התשובה, נכון למועד כתיבת שורות אלו, הייתה חד משמעית – כאבי ראש:
אבל את הכל כבר אמרו לפניי
חשוב לך לחדש בנושא. זה אחלה, את מן הסתם רוצה לתת ערךשל ממש ולכן חשוב לך לחדש. מזמינה אותך לראות שלפעמים אנשים צריכים לשמוע את אותו מסר מכמה כיוונים שונים כדי שהוא יחלחל. שלפעמים מה שלך מובן מאליו, כי את כבר התקדמת ומזמן לא בנקודה ההיא, למישהו אחר זה ממש לא ברור ומבחינתו זה חידוש. ולפעמים, הדרך שבה את מעבירה את המסר, נוגעת במישהו שעד עכשיו היה אדיש לנושא והוא היה צריך לקרוא (או לשמוע) דווקא אותך כדי שמשהו בפנים שלו יתחבר.
זה מתחבר לי לעוד נקודה, לפעמים מתוך רצון כנה לתת ערך, אנשים עוצרים את עצמם מלפרסם פוסטים שהם כבר כתבו, כי זה אולי לא מספיק מועיל, או לא מספיק תורם.
לא כל הפוסטים נולדו שווים
לפעמים יוצא שכתבתי פוסט פחות טוב. כן, גם לי זה קורה. לא כל הפוסטים נולדו שווים. וזה ממש בסדר.
גם לנו כבני אדם יש רגע טוב יותר ורגע טוב פחות.
אם מקבלים את האמת הפשוטה הזו, אז הרבה יותר קל לכתוב.
אין צורך לעמוד באיזשהו סטנדרט מושלם שלא קיים אצל אף אחד.
ואם יגמרו לי הרעיונות?
אני זוכרת את עצמי, כעסק צעיר, שמאוד אוהב את המדיום הזה של הכתיבה. אבל חושש מהיום הזה שיגמרו לו הנושאים (ספויילר – הם לא). הניסיון לימד אותי שככל שאני עוזרת ליותר עסקים, הידע שלי מתרחב יותר והנושאים לכתיבה רק מתרבים. אם כתבת לפני שנתיים על נושא, והמשכת וצברת בו נסיון או למדת על הנושא, בפעם הבא שתכתבי על אותו נושא זה כבר יראה אחרת. כי את השתנית והידע והכלים שלך התרחבו. יש הרבה יותר נושאים לכתוב עליהם.
יאללה לכתוב ולפרסם!
אז מסתבר שיש מלא דרכים למצוא רעיונות פוסטים. אין צורך להשתמש בכל הדרכים. אלא לבחור מתוכם, את זה שאת מתחברת אליו. והעיקר -לכתוב ולפרסם ולאורך זמן, בעקביות. זה הבסיס שמייצר מותג שמזהים אותו. ואנשים נלהבים שרוצים לעבוד דווקא איתך.
סדנת לצאת עם פוסטים לכל החודש
אם גם את יודעת כמה זה חשוב לכתוב ולהיות בנוכחות קבועה ברשתות, אבל חסרה לך מסגרת שתחייב אותך לשבת ולכתוב ולתזמן פוסטים, זה ממש ממש בשבילך.
והיא כרגע במחיר הרשמה מוקדמת, כל הפרטים כאן